Carb blijft benzine lozen, en nu?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

SUC6
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Het was in ieder geval niet het schroefje :)
nu aan het wachten op revisiesetje, dan avondje met alle aanwijzingen erbij schoonmaken en afstellen...
to be continued!
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

heb mn carb uit elkaar gehaald en weer wat puzzelstukjes en vragen:
hier alle onderdelen:
alle onderdelen
alle onderdelen
foto 1 (13).JPG (39.15 KiB) 1762 keer bekeken
het vlotterbakje kan in ieder geval via zowel het aftapschroefje als via de overloopbuisje benzine lozen uit het buisje onderaan het bakje:
vlotterbakje
vlotterbakje
foto 2 (13).JPG (39.1 KiB) 1762 keer bekeken
Schroefje zit in ieder geval dicht :)

Daarnaast waren de rubbers van de zittingen gaar, dus vervang zowel de rubbers, als de zittingen als de naalden (ook al leken de zittingen en naalden nog wel goed)
zitting rubbers
zitting rubbers
foto 1 (12).JPG (37.85 KiB) 1762 keer bekeken
huidige vlotternaaldjes
huidige vlotternaaldjes
foto 2 (12).JPG (23.91 KiB) 1762 keer bekeken
Dan de vlotters zelf, rubbertjes vervangen, maar zag dat mijn vlotters iets verschillen van elkaar, bij 1 zit in het kanaaltje, dat volgens mij aan de vacuum zit, een soort ventieltje? Gaat makkelijk lucht doorheen maar moeilijker terug dan bij die zonder ventieltje:
met ventieltje
met ventieltje
foto 4 (3).JPG (27.75 KiB) 1762 keer bekeken
vlotter zonder ventiel
vlotter zonder ventiel
foto 5 (2).JPG (33.33 KiB) 1762 keer bekeken
Aangezien de carb het hiervoor ook gewoon gedaan heeft ga ik me hier niks van aantrekken, tenzij iemand hier iets over weet???

En dan nog de schuifgeleiding, 1 daarvan heeft wat roetvlekken, niet kapot of vervormd, weet iemand of dit zorgwekkend is?
schuifgeleiding
schuifgeleiding
foto 3 (4).JPG (31.69 KiB) 1762 keer bekeken
Ik heb al het plastic schoongemaakt met water en sop, het metaal ga ik deze week met carburateurcleanerspray schoonmaken, dan in elkaar en afstellen volgens plaatjes.

Weet iemand of je dat afstellen met die doorzichtige slangetjes met water oid kan doen, of heb je daar echt benzine voor nodig????
En naast dat ze gelijk moeten zijn, hoe hoog moet het niveau in die buisjes staan????

Ik hoor graag jullie wijsheden of filosofieën!
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

svenl schreef: En dan nog de schuifgeleiding, 1 daarvan heeft wat roetvlekken, niet kapot of vervormd, weet iemand of dit zorgwekkend is?
Zolang de boel niet (werkelijk) doorgesleten is, gewoon terugmonteren.
svenl schreef: Weet iemand of je dat afstellen met die doorzichtige slangetjes met water oid kan doen, of heb je daar echt benzine voor nodig????
En naast dat ze gelijk moeten zijn, hoe hoog moet het niveau in die buisjes staan????
Water heeft een anders soortelijk gewicht dan benzine, dus vooral afstellen met benzine (zou ik niet op de keukentafel doen :roll:)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Ok,
alles schoongemaakt met carburateurcleanerspray en alles weer in elkaar.
Wel de originele vlotternaaldzittingen gebruikt met een nieuwe o-ring, want nieuwe zittingen bleven niet echt stevig zitten...
En daarmee ook de originele naalden (zien er nog goed uit) want nieuwe en huidige naalden en zittingen verschillende iets in hoogte.

Vlotters afgesteld, wel tijdje zitten kantelen maar werd inderdaad vanzelf duidelijk.
Lig nu onder de brievenbus te wachten tot het koppelingsarmpje van Zappa (thanks!) erdoorheen valt en dan op naar de garage om te testen!

ps. mocht er nog iemand iets weten over het afstellen van dat decompressie 'ding' aan de voorkant van het frame dan hoor ik dat graag...
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Dat staat in het werkplaats handboek. Kun je gewoon down loaden en dan heb je alles bij de hand wat je weten moet.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

dhc6 schreef:Dat staat in het werkplaats handboek. Kun je gewoon down loaden en dan heb je alles bij de hand wat je weten moet.
R
En ik geloof dat Leo die wp handboeken heeft/ had liggen ( voor verkoop, ) zo weer ff vriendjes maken met Leo :mrgreen:
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Ik heb t boek zeker, maar daar staat dat de speling 1 a 2 mm mag zijn terwijl de hele kabel bij mij enkele cm heen en weer gaat...
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Hierbij de huidige carburateur-stand van zaken:
foto (63).JPG
foto (63).JPG (121.85 KiB) 1711 keer bekeken
heb carb er al in zitten maar standen lijken net iets te hoog toch???

En hij lijkt in ieder geval niet meer te lekken, maar moeilijk te checken want hij wil ook niet meer starten ineens :cry:
Niks verandert en vorige keer liep ie gewoon... bij starten maakt hij nu 1 slag en dan stopt ie, nog een keer startknop in is zelfde resultaat, startknop inhouden is om de zoveel tijd een slag en heel veel getik van het relais (?)...
Begin een beetje wanhopig te worden, dacht dat ik alleen de carb nog hoefde te doen krijg je dit... Iemand raad of hart onder de riem?
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Het klinkt eigenlijk gewoon alsof je accu een beetje op is en niet direct door de compressie komt. Heb je toevallig veel startpogingen gedaan de laatste tijd?
:zwaaien:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

svenl schreef: Niks verandert en vorige keer liep ie gewoon... bij starten maakt hij nu 1 slag en dan stopt ie, nog een keer startknop in is zelfde resultaat, startknop inhouden is om de zoveel tijd een slag en heel veel getik van het relais (?)...
Rammelbak schreef:Het klinkt eigenlijk gewoon alsof je accu een beetje op is en niet direct door de compressie komt. Heb je toevallig veel startpogingen gedaan de laatste tijd?
Een SR43 geeft 0,2 seconden de decompresseur en de startmotor "groen licht" en daarna moet je opnieuw het knopje indrukken.
Ben na deze week een echte ervaringsdeskundige wat betreft startpogingen ondernemen :roll:. En die elektronica hadden ze nog niet op een SR42, Peter :lol:
svenl schreef:Hierbij de huidige carburateur-stand van zaken:
heb carb er al in zitten maar standen lijken net iets te hoog toch???
Beide niveaus moeten ongeveer gelijk staan met de bovenkant van de vlotterbak.
svenl schreef: En hij lijkt in ieder geval niet meer te lekken, maar moeilijk te checken want hij wil ook niet meer starten ineens :cry:
Begin een beetje wanhopig te worden, dacht dat ik alleen de carb nog hoefde te doen krijg je dit... Iemand raad of hart onder de riem?
Je komt er wel ! Je hebt de gasmengselschroef afgesteld cf WPHB? En heb je de brandstofpomp GOED aangesloten op de vacuüm- en brandstofleidingen ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Klinkt idd of je accu leeg is, ff laden en opnieuw proberen, last nivo van de slangen gelijk is met de bovenrand van de vlotterbak zou t goed moeten zijn.

succes daar
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Ah dat zijn weer wat bemoedigende woorden waarvoor dank!
Accu bij weggaan gelukkig aan de lader gehangen, misschien vorige keren door kort laten lopen misschien wat zwakker geworden (hopelijk!!!).

Ik laat jullie weten of t hielp als ik weer geweest ben.


@Ouwereus: gasmengelsschroef is toch diegene waarvan je het aantal omwentelingen totaan helemaal vast moet onthouden volgens de carb-bijbel?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

svenl schreef: gasmengelsschroef is toch diegene waarvan je het aantal omwentelingen totaan helemaal vast moet onthouden volgens de carb-bijbel?
Afbeelding
Helemaal erin draaien, dan standaard anderhalve slag terug bij een SR43. Daarna bij warme motor fine-tunen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie