SUC6
futurist
Carb blijft benzine lozen, en nu?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
heb mn carb uit elkaar gehaald en weer wat puzzelstukjes en vragen:
hier alle onderdelen: het vlotterbakje kan in ieder geval via zowel het aftapschroefje als via de overloopbuisje benzine lozen uit het buisje onderaan het bakje: Schroefje zit in ieder geval dicht
Daarnaast waren de rubbers van de zittingen gaar, dus vervang zowel de rubbers, als de zittingen als de naalden (ook al leken de zittingen en naalden nog wel goed) Dan de vlotters zelf, rubbertjes vervangen, maar zag dat mijn vlotters iets verschillen van elkaar, bij 1 zit in het kanaaltje, dat volgens mij aan de vacuum zit, een soort ventieltje? Gaat makkelijk lucht doorheen maar moeilijker terug dan bij die zonder ventieltje: Aangezien de carb het hiervoor ook gewoon gedaan heeft ga ik me hier niks van aantrekken, tenzij iemand hier iets over weet???
En dan nog de schuifgeleiding, 1 daarvan heeft wat roetvlekken, niet kapot of vervormd, weet iemand of dit zorgwekkend is? Ik heb al het plastic schoongemaakt met water en sop, het metaal ga ik deze week met carburateurcleanerspray schoonmaken, dan in elkaar en afstellen volgens plaatjes.
Weet iemand of je dat afstellen met die doorzichtige slangetjes met water oid kan doen, of heb je daar echt benzine voor nodig????
En naast dat ze gelijk moeten zijn, hoe hoog moet het niveau in die buisjes staan????
Ik hoor graag jullie wijsheden of filosofieën!
hier alle onderdelen: het vlotterbakje kan in ieder geval via zowel het aftapschroefje als via de overloopbuisje benzine lozen uit het buisje onderaan het bakje: Schroefje zit in ieder geval dicht

Daarnaast waren de rubbers van de zittingen gaar, dus vervang zowel de rubbers, als de zittingen als de naalden (ook al leken de zittingen en naalden nog wel goed) Dan de vlotters zelf, rubbertjes vervangen, maar zag dat mijn vlotters iets verschillen van elkaar, bij 1 zit in het kanaaltje, dat volgens mij aan de vacuum zit, een soort ventieltje? Gaat makkelijk lucht doorheen maar moeilijker terug dan bij die zonder ventieltje: Aangezien de carb het hiervoor ook gewoon gedaan heeft ga ik me hier niks van aantrekken, tenzij iemand hier iets over weet???
En dan nog de schuifgeleiding, 1 daarvan heeft wat roetvlekken, niet kapot of vervormd, weet iemand of dit zorgwekkend is? Ik heb al het plastic schoongemaakt met water en sop, het metaal ga ik deze week met carburateurcleanerspray schoonmaken, dan in elkaar en afstellen volgens plaatjes.
Weet iemand of je dat afstellen met die doorzichtige slangetjes met water oid kan doen, of heb je daar echt benzine voor nodig????
En naast dat ze gelijk moeten zijn, hoe hoog moet het niveau in die buisjes staan????
Ik hoor graag jullie wijsheden of filosofieën!
Zolang de boel niet (werkelijk) doorgesleten is, gewoon terugmonteren.svenl schreef: En dan nog de schuifgeleiding, 1 daarvan heeft wat roetvlekken, niet kapot of vervormd, weet iemand of dit zorgwekkend is?
Water heeft een anders soortelijk gewicht dan benzine, dus vooral afstellen met benzine (zou ik niet op de keukentafel doensvenl schreef: Weet iemand of je dat afstellen met die doorzichtige slangetjes met water oid kan doen, of heb je daar echt benzine voor nodig????

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Ok,
alles schoongemaakt met carburateurcleanerspray en alles weer in elkaar.
Wel de originele vlotternaaldzittingen gebruikt met een nieuwe o-ring, want nieuwe zittingen bleven niet echt stevig zitten...
En daarmee ook de originele naalden (zien er nog goed uit) want nieuwe en huidige naalden en zittingen verschillende iets in hoogte.
Vlotters afgesteld, wel tijdje zitten kantelen maar werd inderdaad vanzelf duidelijk.
Lig nu onder de brievenbus te wachten tot het koppelingsarmpje van Zappa (thanks!) erdoorheen valt en dan op naar de garage om te testen!
ps. mocht er nog iemand iets weten over het afstellen van dat decompressie 'ding' aan de voorkant van het frame dan hoor ik dat graag...
alles schoongemaakt met carburateurcleanerspray en alles weer in elkaar.
Wel de originele vlotternaaldzittingen gebruikt met een nieuwe o-ring, want nieuwe zittingen bleven niet echt stevig zitten...
En daarmee ook de originele naalden (zien er nog goed uit) want nieuwe en huidige naalden en zittingen verschillende iets in hoogte.
Vlotters afgesteld, wel tijdje zitten kantelen maar werd inderdaad vanzelf duidelijk.
Lig nu onder de brievenbus te wachten tot het koppelingsarmpje van Zappa (thanks!) erdoorheen valt en dan op naar de garage om te testen!
ps. mocht er nog iemand iets weten over het afstellen van dat decompressie 'ding' aan de voorkant van het frame dan hoor ik dat graag...
-
En ik geloof dat Leo die wp handboeken heeft/ had liggen ( voor verkoop, ) zo weer ff vriendjes maken met Leodhc6 schreef:Dat staat in het werkplaats handboek. Kun je gewoon down loaden en dan heb je alles bij de hand wat je weten moet.
R

It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Hierbij de huidige carburateur-stand van zaken:
En hij lijkt in ieder geval niet meer te lekken, maar moeilijk te checken want hij wil ook niet meer starten ineens
Niks verandert en vorige keer liep ie gewoon... bij starten maakt hij nu 1 slag en dan stopt ie, nog een keer startknop in is zelfde resultaat, startknop inhouden is om de zoveel tijd een slag en heel veel getik van het relais (?)...
Begin een beetje wanhopig te worden, dacht dat ik alleen de carb nog hoefde te doen krijg je dit... Iemand raad of hart onder de riem?
heb carb er al in zitten maar standen lijken net iets te hoog toch???En hij lijkt in ieder geval niet meer te lekken, maar moeilijk te checken want hij wil ook niet meer starten ineens

Niks verandert en vorige keer liep ie gewoon... bij starten maakt hij nu 1 slag en dan stopt ie, nog een keer startknop in is zelfde resultaat, startknop inhouden is om de zoveel tijd een slag en heel veel getik van het relais (?)...
Begin een beetje wanhopig te worden, dacht dat ik alleen de carb nog hoefde te doen krijg je dit... Iemand raad of hart onder de riem?
svenl schreef: Niks verandert en vorige keer liep ie gewoon... bij starten maakt hij nu 1 slag en dan stopt ie, nog een keer startknop in is zelfde resultaat, startknop inhouden is om de zoveel tijd een slag en heel veel getik van het relais (?)...
Een SR43 geeft 0,2 seconden de decompresseur en de startmotor "groen licht" en daarna moet je opnieuw het knopje indrukken.Rammelbak schreef:Het klinkt eigenlijk gewoon alsof je accu een beetje op is en niet direct door de compressie komt. Heb je toevallig veel startpogingen gedaan de laatste tijd?
Ben na deze week een echte ervaringsdeskundige wat betreft startpogingen ondernemen

Beide niveaus moeten ongeveer gelijk staan met de bovenkant van de vlotterbak.svenl schreef:Hierbij de huidige carburateur-stand van zaken:
heb carb er al in zitten maar standen lijken net iets te hoog toch???
Je komt er wel ! Je hebt de gasmengselschroef afgesteld cf WPHB? En heb je de brandstofpomp GOED aangesloten op de vacuüm- en brandstofleidingen ?svenl schreef: En hij lijkt in ieder geval niet meer te lekken, maar moeilijk te checken want hij wil ook niet meer starten ineens![]()
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
-
Klinkt idd of je accu leeg is, ff laden en opnieuw proberen, last nivo van de slangen gelijk is met de bovenrand van de vlotterbak zou t goed moeten zijn.
succes daar
succes daar
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ah dat zijn weer wat bemoedigende woorden waarvoor dank!
Accu bij weggaan gelukkig aan de lader gehangen, misschien vorige keren door kort laten lopen misschien wat zwakker geworden (hopelijk!!!).
Ik laat jullie weten of t hielp als ik weer geweest ben.
@Ouwereus: gasmengelsschroef is toch diegene waarvan je het aantal omwentelingen totaan helemaal vast moet onthouden volgens de carb-bijbel?
Accu bij weggaan gelukkig aan de lader gehangen, misschien vorige keren door kort laten lopen misschien wat zwakker geworden (hopelijk!!!).
Ik laat jullie weten of t hielp als ik weer geweest ben.
@Ouwereus: gasmengelsschroef is toch diegene waarvan je het aantal omwentelingen totaan helemaal vast moet onthouden volgens de carb-bijbel?
svenl schreef: gasmengelsschroef is toch diegene waarvan je het aantal omwentelingen totaan helemaal vast moet onthouden volgens de carb-bijbel?

Helemaal erin draaien, dan standaard anderhalve slag terug bij een SR43. Daarna bij warme motor fine-tunen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.