Mannen,
al even in ander topic over gehad maar ik kom er met afstellen van decompressie niet uit / snap niet waar ik mee bezig ben:
Ik kwam van dhc6 wel deze uitgebreidere maar onleesbare versie van zijn hwpb tegen:
Waar meet ik de 1 a 2 mm speling? Is dat tussen het vlak met stelschroefje en het nokje op het blok?
Dat is lastig nauwkeurig meten maar zit nu iets van 4 mm tussen.
En doe ik dat alleen met het stelschroefje?
Want dan komt de kabel nog losser te hangen en heb 1 loos moertje aan de kabel maar kan hem volgens mij niet stellen...
Mijn blok start en loopt nu wel maar stopt na een paar minuten met een hoge/sissende plof... hoop dat dat ook hier aan ligt ?
Decompressie afstellen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Geen respons tot nu toe.
Heb helaas ook het antwoord niet, maar heb hier wel een betere versie van de bewuste bladzijde uit het WPHB. Om eerlijk te zijn heb ik hier eigenlijk nog nooit met mijn tengels aangezeten. Maar bij normaal bedrijf moet de decompresseur die de hefboom en daardoor een uitlaatklep bedient, nix doen natuurlijk. Maar gezien de kleine slag van de decompresseur moet de speling minmaal zijn om wél de compressie tijdelijk op te heffen. Let er bij afstellen wel ff op dat de stand van de uitlaatkleppen .
Ben wel van plan om mee te lezen met al die ervaringsdeskundigen hier op het forum
Heb helaas ook het antwoord niet, maar heb hier wel een betere versie van de bewuste bladzijde uit het WPHB. Om eerlijk te zijn heb ik hier eigenlijk nog nooit met mijn tengels aangezeten. Maar bij normaal bedrijf moet de decompresseur die de hefboom en daardoor een uitlaatklep bedient, nix doen natuurlijk. Maar gezien de kleine slag van de decompresseur moet de speling minmaal zijn om wél de compressie tijdelijk op te heffen. Let er bij afstellen wel ff op dat de stand van de uitlaatkleppen .
Ben wel van plan om mee te lezen met al die ervaringsdeskundigen hier op het forum
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb er ook nooit aan gezeten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Simpele vertaling van wat er in die scan van Ouwe Reus staat. Je meet de decompressiespeling (speling b op het plaatje) in het blok, via hetzelfde deksel als waar je de normale klepspeling (die meetje bij a) meet. De decompressie stel je af door het kleine schroefje (nummer 3) op het heveltje. Deze speling moet volgens het WPHB van Ouwe Reus tussen de 5 en de 6mm zijn. Daarna draai je het moertje (nummer 1) waar de kabel aan zit net zo lang aan totdat er 0 tot 1 mm speling (c) zit tussen het stelschroefje en het nokje op het blok. Dit alles doe je terwijl de zuiger op het bovenste dode punt staat tijdens de compressieslag (oftewel, de kleppen zitten allemaal dicht)
Misschien moet ik dit zelf ook nog maar eens een keertje nameten....
Misschien moet ik dit zelf ook nog maar eens een keertje nameten....
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
ehhhhh 0.5 a 0.6 mm
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dat lijkt me beter idd. Geen idee hoe ik daar overheen heb kunnen lezen, tijdens het schrijven leek het me al heel veel...futurist schreef:ehhhhh 0.5 a 0.6 mm
futurist
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic