Decompressie afstellen

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
svenl
Berichten: 55
Lid geworden op: di jul 16, 2013 15:05
Locatie: RDAM

Mannen,

al even in ander topic over gehad maar ik kom er met afstellen van decompressie niet uit / snap niet waar ik mee bezig ben:
decompressiesven.jpg
decompressiesven.jpg (194.45 KiB) 665 keer bekeken
Ik kwam van dhc6 wel deze uitgebreidere maar onleesbare versie van zijn hwpb tegen:
Screen shot 2014-03-03 at 10.25.24 PM.png
Screen shot 2014-03-03 at 10.25.24 PM.png (84.25 KiB) 665 keer bekeken
Waar meet ik de 1 a 2 mm speling? Is dat tussen het vlak met stelschroefje en het nokje op het blok?
Dat is lastig nauwkeurig meten maar zit nu iets van 4 mm tussen.
En doe ik dat alleen met het stelschroefje?
Want dan komt de kabel nog losser te hangen en heb 1 loos moertje aan de kabel maar kan hem volgens mij niet stellen...


Mijn blok start en loopt nu wel maar stopt na een paar minuten met een hoge/sissende plof... hoop dat dat ook hier aan ligt :)?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Geen respons tot nu toe.

Heb helaas ook het antwoord niet, maar heb hier wel een betere versie van de bewuste bladzijde uit het WPHB.
Decompresseur1.jpg
Decompresseur1.jpg (123.06 KiB) 635 keer bekeken
Decompresseur2.jpg
Decompresseur2.jpg (88.47 KiB) 635 keer bekeken
Om eerlijk te zijn heb ik hier eigenlijk nog nooit met mijn tengels aangezeten. Maar bij normaal bedrijf moet de decompresseur die de hefboom en daardoor een uitlaatklep bedient, nix doen natuurlijk. Maar gezien de kleine slag van de decompresseur moet de speling minmaal zijn om wél de compressie tijdelijk op te heffen. Let er bij afstellen wel ff op dat de stand van de uitlaatkleppen :roll: .

Ben wel van plan om mee te lezen met al die ervaringsdeskundigen hier op het forum :)
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb er ook nooit aan gezeten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Simpele vertaling van wat er in die scan van Ouwe Reus staat. Je meet de decompressiespeling (speling b op het plaatje) in het blok, via hetzelfde deksel als waar je de normale klepspeling (die meetje bij a) meet. De decompressie stel je af door het kleine schroefje (nummer 3) op het heveltje. Deze speling moet volgens het WPHB van Ouwe Reus tussen de 5 en de 6mm zijn. Daarna draai je het moertje (nummer 1) waar de kabel aan zit net zo lang aan totdat er 0 tot 1 mm speling (c) zit tussen het stelschroefje en het nokje op het blok. Dit alles doe je terwijl de zuiger op het bovenste dode punt staat tijdens de compressieslag (oftewel, de kleppen zitten allemaal dicht)

Misschien moet ik dit zelf ook nog maar eens een keertje nameten....
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ehhhhh 0.5 a 0.6 mm

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

futurist schreef:ehhhhh 0.5 a 0.6 mm

futurist
Dat lijkt me beter idd. Geen idee hoe ik daar overheen heb kunnen lezen, tijdens het schrijven leek het me al heel veel...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Plaats reactie