Weer een euvel.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Kl0te dat je voor niX hebt zitten wachten, zat mij al te bedenken waarom wij zo lang niets van jou voorbij hebben zien komen. Zullen maar weging lui zo'n ding op de plank hebben liggen ben ik bang. Je zou Mr Hessler kunnen vragen of check eens gesloopte BIG'getjes. Hoop desalniettemin dat je binnenkort weer 1e klas kan zandprutsen.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik ga voor je zoeken.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
http://www.ebay.nl/itm/New-Suzuki-DR-80 ... 3a7f3a4243
deze dan denk ik?
Heb hem waarschijnlijk wel maar gaat er olie door het ding? zo ja dan zou ik hem niet vertrouwen, de blokken die ik kapot heb hebben er wel wat gruis in gehad..
balen dat t zo lang geduurd heeft!
deze dan denk ik?
Heb hem waarschijnlijk wel maar gaat er olie door het ding? zo ja dan zou ik hem niet vertrouwen, de blokken die ik kapot heb hebben er wel wat gruis in gehad..
balen dat t zo lang geduurd heeft!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
tja viel wel mee, jouw zoekopdracht met oil ipv pump
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Goedemorgen !
Die olie druk schakelaar van Hessler waar het lampje aan komt wil ik wel bestellen om ellende te voorkomen de volgende keer ,
Die nieuwe regelaar is top Zappa.
Ben wel ingeschreven maar heb geen creditcard, ken em nie kopen.
Die olie druk schakelaar van Hessler waar het lampje aan komt wil ik wel bestellen om ellende te voorkomen de volgende keer ,
Die nieuwe regelaar is top Zappa.
Ben wel ingeschreven maar heb geen creditcard, ken em nie kopen.
Zandprutser 1e klas.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Je moet/hoeft ook niet met CreditCard betalen. Je moet gewoon een Paypall account hebben. Als je dan iets bestelt wordt er automatisch eenmalig een bedrag afgeschreven van je bankrekening. Vroeger moest je eerst geld naar je Paypall rekening sturen, maar dat hoeft tegenwoordig niet meer, heel simpel tegenwoordig en al veel besteld op Ebay op deze manier.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
wil hem wel kopen voor je, pb je adres maar en stort je de kosten maar weer op mijn rekeningkantelaar schreef:Goedemorgen !
Die olie druk schakelaar van Hessler waar het lampje aan komt wil ik wel bestellen om ellende te voorkomen de volgende keer ,
Die nieuwe regelaar is top Zappa.
Ben wel ingeschreven maar heb geen creditcard, ken em nie kopen.
maar paypall is idd erg makkelijk en veilig zo lang je er mee betaald, doe t al jaren zo en geen problemen mee en heb hem gewoon aan mn rekening gekoppeld
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dan hou ik me aanbevolen als degene die nu naar me toe komt niks is Zappa , in iedergeval heb ik er 1 gekocht van Leo uit Vaassen (van de link )
Nu dan , als ik hem binnen heb hoe test je zo'n drukregelaar, ?
Nu dan , als ik hem binnen heb hoe test je zo'n drukregelaar, ?
Zandprutser 1e klas.
Mooi dat je er 1 hebt.
Dit is het oliedruk "overdruk" ventiel, wat er voor zorgt dat de oliedruk bij hoge toeren niet te hoog wordt. Dan blaast de druk zich af tegen een kogel die door een veer op zn plek wordt gehouden. Bij"lage" of geen oliedruk moet de kogel volledig afdichten. Dus: blazen (met je mond) op de schroefdraad kant, die mag niet lekken. Met een kleine schroevedraaier moet je de kogel wel kunnen bewegen maw van zn zitting duwen. Er kan een braam tussen de zitting en kogel komen (had ik meerdere malen) dus dan vloeit de oliedruk direct af naar het carter en is er nix meer over voor de kop en de nokkenas / slepers.
Succes
R
Dit is het oliedruk "overdruk" ventiel, wat er voor zorgt dat de oliedruk bij hoge toeren niet te hoog wordt. Dan blaast de druk zich af tegen een kogel die door een veer op zn plek wordt gehouden. Bij"lage" of geen oliedruk moet de kogel volledig afdichten. Dus: blazen (met je mond) op de schroefdraad kant, die mag niet lekken. Met een kleine schroevedraaier moet je de kogel wel kunnen bewegen maw van zn zitting duwen. Er kan een braam tussen de zitting en kogel komen (had ik meerdere malen) dus dan vloeit de oliedruk direct af naar het carter en is er nix meer over voor de kop en de nokkenas / slepers.
Succes
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Hallo allemaal !!
Zoals het er uitziet zal mijn blokkie dit weekend klaar zijn.
Er was ook nog een zuigerveer kapot die tijdig was onderkent zodat die ook vervangen word.
Dan zal het blok weer 100 % moeten zijn.
Ik heb 5 liter Elf 10w 40 halfsyntheet klaar staan om er in te gieten als ik het blok eronder gehangen heb .
Maar kan ik beter mineraal olie er in doen of maakt het niet uit ?
Dan ga ik de olie ruilen namelijk.
Ik hoop volgende week weer rond te rijden op mijn DR en dan zal ik vanzelf weer actiever worden hier want dan heb ik weer wat nuttigs te posten
Zoals het er uitziet zal mijn blokkie dit weekend klaar zijn.
Er was ook nog een zuigerveer kapot die tijdig was onderkent zodat die ook vervangen word.
Dan zal het blok weer 100 % moeten zijn.
Ik heb 5 liter Elf 10w 40 halfsyntheet klaar staan om er in te gieten als ik het blok eronder gehangen heb .
Maar kan ik beter mineraal olie er in doen of maakt het niet uit ?
Dan ga ik de olie ruilen namelijk.
Ik hoop volgende week weer rond te rijden op mijn DR en dan zal ik vanzelf weer actiever worden hier want dan heb ik weer wat nuttigs te posten
Zandprutser 1e klas.
Goed nieuws man .
Word idd tijd dat je weer een keer lekker kan zandprutsen.......eh op de brommer kan stappen.
Gelukkig hebben jullie ook verder gekeken dan de neus lang is, en ik hoop dat je er nu zorgeloos een ton tegenaan kan .
Wat olie betreft ben ik geen kenner. Maar er zijn er zat die zweren bij de "slaolie" van de A.C.tion. Moet ik eerlijk zeggen dat ik de eerste kilometers vandaag met reserveblok ook nog gereden heb met diezelfde slaolie . Maar eerste 30km zit erop, dus wissel met "echte motorolie" gaat asap gebeuren. Zou mij in jouw geval geen zorgen maken om de olie, je hebt immers "echte motorolie" al klaarstaan .
Word idd tijd dat je weer een keer lekker kan zandprutsen.......eh op de brommer kan stappen.
Gelukkig hebben jullie ook verder gekeken dan de neus lang is, en ik hoop dat je er nu zorgeloos een ton tegenaan kan .
Wat olie betreft ben ik geen kenner. Maar er zijn er zat die zweren bij de "slaolie" van de A.C.tion. Moet ik eerlijk zeggen dat ik de eerste kilometers vandaag met reserveblok ook nog gereden heb met diezelfde slaolie . Maar eerste 30km zit erop, dus wissel met "echte motorolie" gaat asap gebeuren. Zou mij in jouw geval geen zorgen maken om de olie, je hebt immers "echte motorolie" al klaarstaan .
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Nou?? Zover ik weet heeft elf geen echte motorfiets olie, toch? Als?het olie is voor auto's dan zou ik die niet gebruiken......
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Je bedoelt dat olie voor auto's (met normaal een droge koppeling) anders zou kunnen zijn qua samenstelling dan bij motorfietsen (met een natte koppeling). Olie die eigenlijk specifiek voor een auto bedoeld is en "prestatieverhogend" is door toevoeging van bepaalde wrijvingsverminderende componenten (versnellingsbak), bij een motorfiets een slippende koppeling zou kunnen veroorzaken.futurist schreef:Nou?? Zover ik weet heeft elf geen echte motorfiets olie, toch? Als?het olie is voor auto's dan zou ik die niet gebruiken......
Futurist
Gaat er toch met name om dat de kwalificaties zoals Suzuki opgeeft: API classificaton SE of SF en viscositeit SAE 10W-40. Welke olie heb je precies Kantelaar?
BTW: de A.C.tion olie is ook voor de auto.....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Het blok heb ik net in het frame getild.
Morgen op mijn gemak alles aansluiten .
Ik heb Elf voor motoren ,moto road 4 (with anti cluth slippage) 10w40, API SJ , JASO MA2
Geen idee wat het betekent maar wel dat het SJ is en niet SE of SF.
Nie goe dus,
Morgen op mijn gemak alles aansluiten .
Ik heb Elf voor motoren ,moto road 4 (with anti cluth slippage) 10w40, API SJ , JASO MA2
Geen idee wat het betekent maar wel dat het SJ is en niet SE of SF.
Nie goe dus,
Zandprutser 1e klas.
* Elf moto road 4: check
* voor motoren: check
* with anti cluth slippage: check
* API SJ, da's DRIE klassen boven de voorgeschreven SE/SF: check
Wat mij betreft gáán met die
nn: neem een pilsje, heb je wel verdiend na het inhijsen van het motorblok
* voor motoren: check
* with anti cluth slippage: check
* API SJ, da's DRIE klassen boven de voorgeschreven SE/SF: check
Wat mij betreft gáán met die
nn: neem een pilsje, heb je wel verdiend na het inhijsen van het motorblok
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
die sjdaar zit het verschil, prima olie voor de motor enne Elf heeft dus olie voor motorfietsen...........
prima gaan met die banaan
futurist
prima gaan met die banaan
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Das mooi !!
Duzzzzzzz....voor elke rit olie peilen en op max houden (dipstick OP de schroefdraad) , rustig warm draaien en vooral......plezier hebben.
Suc6
Duzzzzzzz....voor elke rit olie peilen en op max houden (dipstick OP de schroefdraad) , rustig warm draaien en vooral......plezier hebben.
Suc6
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)