Reserveblok

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

CrazyWezel schreef: zit er een groot prijsverschil tussen egu en origineel OEM?
EGU 79 + verzend voor 2 stuks ( 40 de stuk )
CMS 63 + verzend per stuk
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

CrazyWezel schreef:Van die resultaten sta ik wel te kijken.. EGU zou je zeggen dat ze ook een naam hoog te houden hebben....
maar schijnbaar gewoon kneut.

zit er een groot prijsverschil tussen egu en origineel OEM?
CW, hier ff wat ronde bedragen:

CMS:
nieuwe Suz' nokkenas €235 incl BTW
set nieuwe Suz' tuimelaars €152 incl BTW
1x verzendkosten

HRT:
HRT nokkenas stage 1 €169 incl BTW
set nieuwe Suz' tuimelaars €165 incl BTW
1x verzendkosten

Egu:
Set gereviseerde tuimelaars €75 (prijsvoorstel op Ebay)
TWEE keer verzendkosten (de oude moet je namelijk inruilen)

TIP van de week: KFM
set tuimelaars € 133 incl BTW
1x verzendkosten
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Dat is wel een flink prijs verschil maar goed als het dan zo weer in de soep loopt ben je verder van huis,
Ben benieuwd wat egu te melden heeft over de loopvlakken(als ze al een reactie geven)

De nokkenas van hessler is toch den op opnieuw geslepen as met andere timing? Geloof dat zappa hem er toen in had zitten en het hem tegen viel qua herrie en vermogensverloop omdat het toeren gebied heel anders werd, ben benieuwd naar jou ervaringen als dit straks in elkaar zit want uit eindelijk staan we allemaal voor het zelfde euvel op den duur gok ik :roll:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ik had een nokkenas van EGU en die is er idd snel uit gegaan. ik heb w blokken van de SR43 op een ton gereden en niks mis met de nokkenas en tuimelaars
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

CrazyWezel schreef:Dat is wel een flink prijs verschil maar goed als het dan zo weer in de soep loopt ben je verder van huis,
Ben benieuwd wat egu te melden heeft over de loopvlakken(als ze al een reactie geven)

De nokkenas van hessler is toch den op opnieuw geslepen as met andere timing? Geloof dat zappa hem er toen in had zitten en het hem tegen viel qua herrie en vermogensverloop omdat het toeren gebied heel anders werd, ben benieuwd naar jou ervaringen als dit straks in elkaar zit want uit eindelijk staan we allemaal voor het zelfde euvel op den duur gok ik :roll:
Heb een verkeerde keuze gemaakt door gereviseerde tuimelaars te kopen van E**. De nokkenas wordt verkocht als 'nieuw", ook al moet je een redelijke nokkenas "inruilen". De HRT nokkenas is in verhouding goedkoop, geeft wat extra "fun" zonder dat je inlevert op de levensduur van je blok. Rene heeft de HRT nokkenassen ook, en heb hem nog niet horen klagen :lol:. Kan je nog niet vertellen wat het verschil is, maar volgens Hessler meer power onderin, zoals het hoort bij een BIG (en niet in het hoge toerenbereik). Een overweging die je moet maken bij de vervanging van de nokkenas: is de BIG voor de lol of is het een daily driver? Als het laatste het geval is, zou ik zelf voor de standaars Suz' nokkenas gaan.

En als de HRT net zo klinkt als die E** die Zappa op YouTube heeft staan, gaat er heul snel weer een standaard nokkenas in hoor :roll:

E** nu twee e-mails gestuurd, maar geen enkel berichtje terug uit Duitsland, wat een k*t bedrijf.

Reservevlok trouwens gisteren afgemonteerd, klepjes aan de veilige kant afgesteld en na een paar krukasomwentelingen gecontroleerd. Blok kan in feite zó in de BIG worden gelepeld. Had vandaag helaas mijn dag niet, anders had het blok niet meer op de workmate gestaan :cry:.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Soms luister ik wel een beetje naar mijn ex, ook in dit geval. Ze vind het tijd voor een brommer waar je niet steeds aan hoeft te sleutelen. Gezien mijn haat-liefde verhouding met mijn DR, moet ik haar wel een beetje gelijk geven. Zou dus kunnen betekenen dat ik mijn DR BIG in de wilgen ga hangen :oops:. Lijkt een beetje op vreemdgaan, maar aangezien ik "toestemming" heb van mijn ex...
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op wo jul 16, 2014 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 796
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Zo'n probleemloze motor heb ik ook even gehad. Zonder de 'haat' werd de liefde ook een stuk minder intens. De motor is snel verkocht :roll:
:zwaaien:
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Rammelbak schreef:Zo'n probleemloze motor heb ik ook even gehad. Zonder de 'haat' werd de liefde ook een stuk minder intens. De motor is snel verkocht :roll:
Precies! Zo'n ding moet wel een beetje karakter hebben hoor, anders had ik wel een honbah gekocht :P
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
pjlaurens
Berichten: 140
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 18:09
Locatie: spijkenisse

Marco,

lees ik nu??
reserveblok weg......

blokken blijven gevoelig voor onderhoud ja,
maar ja op een DL

groetjes peter
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

eens komt er een tijd dat je er niet meer omheen kan................. :roll:









maar tot die tijd rijdt je drink en je Triple :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

de antrapper schreef:eens komt er een tijd dat je er niet meer omheen kan.................









en eindelijk het reserveblok uitprobeert
Ja, dat klopt. Hoe wist je dat, maar heb ik gedaan na een dik jaar :wink: .

Vond mijn originele blok prima lopen, dus ik had eigenlijk weinig reden om dat blok eruit te halen. Totdat iemand mijn nieuwe ongebruikte nokkenstok wilde kopen, om daarmee een blok te repareren dat gesloopt was door zo'n berucht NAKS-veertje. Fabel of feit die zwakke originele NAKS-veer? Ik dacht dat het een fabeltje was. Weet niet of het gemonteerde blok al eens gemodificeerd is. Maar zou toch zonde zijn als dat goede blok in de soep zou lopen, zeker als er een vertroeteld en up-to-date blok in de berging klaar staat? En zo bracht onze enige echte Gaston Lagaffe mij toch aan het denken/werk :idea:.

Twee weken geleden een eerste poging gewaagd de blokken te verwisselen, maar toen kreeg ik bonje met de oprijplaat van een aanhanger en was ik heel ff de sterkste man van SpikeCity. En daarna de man met de meeste pijn in zijn rug, dus einde oefening die dag. Maar afgelopen week heb ik mijn zwarte speelgoed alsnog naar de sleutelplek gereden (op eigen kracht), met openbaar vervoer naar huis gereden en de auto opgehaald met alle benodigde spullen. Het blok was ooit "reserve" was, hing eigenlijk binnen een paar uur in het frame. Plan was om de volgende dag de boel weer af te monteren. Starten ging heel vlot. Blok loopt in principe goed, maar wel was een kleine "tik" te horen vanuit de kleppendeksel. Dacht eerst aan de kleppen, dus daarna de klepspeling vergroot. Het getik werd vreemd genoeg sterker en bleek veroorzaakt door de decompresseur, of beter gezegd: een tuimelaar die (net) contact maakt met de as van de decompresseur. Op advies van onze Rene (Thanks mate! ) de klepspeling geminimaliseerd en geluid was een stuk minder. Zelfs de decompresseur-as verder afgevlakt, waarna de tik bijna weg was. Bij gelegenheid zal ik de decompresseur-as nog een keer in de bankschroef bewerken, want ik heb zelf ook een ti(c)k voor bijgeluiden :silly: .

Blok bevalt mij tot op heden prima. De nokkenas van Hessler vandaag zijn tweede en derde run gegeven volgens de MotoMan methode. Niet mijn eigen manier van rijden, maar aangezien de cilinder nog was voorzien van hoonsporen, wilde ik wel dat de zuigerveren zo goed mogelijk inlopen op de cilinderwand. Duidelijk meer koppel die nokkenas, niet meer geluid (totaal niet te vergelijken met de snelle nokkenas die Zappa heeft geprobeerd), mooie vlakke vermogensafgifte, snellere reactie op gas. Is een prettige upgrade jongens! Heb tot nu tot nu geen spijt van deze nokkenas, al kleeft hieraan wel het grote nadeel dat je wel heel snel te hard rijd :roll:.

Net de olie verwisseld, en afgezien van een heel klein beetje slijpsel aan de magnetische olieaftapplug, geen bijzonderheden :D. Hoop dat Gaston binnenkort zelf ook klaar is met zijn BIG....
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie