BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Leo,
Het is niet te zien op jou foto. Als het goed is en je volgt de kabels een paar centimeter verder, dan kom je daar een rubber blokje tegen. Dat is de afdichting, en de draden lopen daar waterdicht doorheen.
Het is niet te zien op jou foto. Als het goed is en je volgt de kabels een paar centimeter verder, dan kom je daar een rubber blokje tegen. Dat is de afdichting, en de draden lopen daar waterdicht doorheen.
- Bijlagen
-
- deksel.jpg (133.11 KiB) 2907 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Is niet nodig. Omdat ik vorige keer 2 draden had afgeklemd heb ik de constructie eens bekeken. Maar dat zit wel goed, rubber blokje houdt prima het vuil en water buiten de deur. Een nieuwe draad doorvoeren door het rubber gaat ook niet lukken, zitten muurvast geklemd in het rubber. Misschien wel beter er geen hogedrukspuit op te zetten( al ziet het er habbiebabbie uit aan de buitenzijde en heb ik de neiging siliconen in de opening te plempen )
Assumption is the mother of all fuck ups
Krijg er toch bepaalde beelden bij, als ik Iwan jouw TuuTje zie doorblazenLeo schreef:Ouwe Reus schreef: あなたは今それを得る?
Denk dat je zakjapanner iets teveel op had toen i dit schreef.( er staat: " anaal voor ons allemaal ? " )
Spgoesdakar was net op de koffie en die had een tip om op de middentuut een slangetje te plaatsen en daar eens doorheen te blazen en hij meende dat de tuut dicht is.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
volgens mij is de belangrijkste functie van het rubber blokje om de olie binnen te houden en dat dan water en troep buiten blijft is een fijne bijkomstigheid. dus aan de close up foto van jou rubber blokje Leo denk ik dat ie niet water (olie) dicht is, ziet er een beetje olieachtig uit
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
THX voor het oplettende oog Cor.futurist schreef:aan de close up foto van jou rubber blokje Leo denk ik dat ie niet water (olie) dicht is, ziet er een beetje olieachtig uit
futurist
Ik heb er zelf tot nu toe alleen een aankooptestrit mee gedaan en geen aandacht aan het uiterlijk van het blok besteed omdat het heel goed klonk en geen tikken had.
Als ik er zelf mee ga rijden maak ik het blok eerst Dastyschoon en hou ik alles goed in de gaten.
Jammer dat er geen AFR waarden in die uitdraai staan.
Maar toch, 62pk en 75Nm, jezus...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Blij dah gy altijd ouwe helm op houdLeo schreef:Uiterlijk is natuurlijk leuk ..................
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Tis zover, we hebben weer gespaard voor een volgende stap : de voorvork gaat naar de veerspecialist voor een revisie.
Met een tussenstop in Uje voor een reparatie omdat 1 schroefgat van de linker voorvorkbeschermer kompleet weg is.
Bout is volledig uit de poot gerukt met meename van wat materiaal / schroefdraad Zal nog een klus worden.
Verder hoorde ik gisteren wat er gebeurd als je in de Eifel gepakt wordt met een herriepijp:
- boete 300 ( los van snelheidsovertreding van ...... euro )
- brommer wordt op jouw kosten afgevoerd tegen ..... euro en opgeslagen op het politie buro tegen een dagvergoeding van ..... euro
en je krijgt hem pas mee als je een goedgekeurde ( e-keur) stille demper erop geschroefd hebt.
En ik heb een closed circuit use only uitlaatdemper van een WR450F klaar liggen voor het project en wil graag met de SMwielen door de heuvels / bergen van die Heimat kunnen rijden binnenkort zonder achterom te moeten kijken heel de tijd of met een zelfgemaakte DB killer wetende dat als je aanhouden er geen E-keurmerk op zit dus we moeten op zoek naar een E-gekeurde demper die de 800 wel open laat uitademen maar stil is........Iemand een idee ?
Met een tussenstop in Uje voor een reparatie omdat 1 schroefgat van de linker voorvorkbeschermer kompleet weg is.
Bout is volledig uit de poot gerukt met meename van wat materiaal / schroefdraad Zal nog een klus worden.
Verder hoorde ik gisteren wat er gebeurd als je in de Eifel gepakt wordt met een herriepijp:
- boete 300 ( los van snelheidsovertreding van ...... euro )
- brommer wordt op jouw kosten afgevoerd tegen ..... euro en opgeslagen op het politie buro tegen een dagvergoeding van ..... euro
en je krijgt hem pas mee als je een goedgekeurde ( e-keur) stille demper erop geschroefd hebt.
En ik heb een closed circuit use only uitlaatdemper van een WR450F klaar liggen voor het project en wil graag met de SMwielen door de heuvels / bergen van die Heimat kunnen rijden binnenkort zonder achterom te moeten kijken heel de tijd of met een zelfgemaakte DB killer wetende dat als je aanhouden er geen E-keurmerk op zit dus we moeten op zoek naar een E-gekeurde demper die de 800 wel open laat uitademen maar stil is........Iemand een idee ?
Stans kopen waarmee je het E-keur keurmerk er in kan slaan?Leo schreef:Tis zover, we hebben weer gespaard voor een volgende stap : de voorvork gaat naar de veerspecialist voor een revisie.
Met een tussenstop in Uje voor een reparatie omdat 1 schroefgat van de linker voorvorkbeschermer kompleet weg is.
Bout is volledig uit de poot gerukt met meename van wat materiaal / schroefdraad Zal nog een klus worden.
Verder hoorde ik gisteren wat er gebeurd als je in de Eifel gepakt wordt met een herriepijp:
- boete 300 ( los van snelheidsovertreding van ...... euro )
- brommer wordt op jouw kosten afgevoerd tegen ..... euro en opgeslagen op het politie buro tegen een dagvergoeding van ..... euro
en je krijgt hem pas mee als je een goedgekeurde ( e-keur) stille demper erop geschroefd hebt.
En ik heb een closed circuit use only uitlaatdemper van een WR450F klaar liggen voor het project en wil graag met de SMwielen door de heuvels / bergen van die Heimat kunnen rijden binnenkort zonder achterom te moeten kijken heel de tijd of met een zelfgemaakte DB killer wetende dat als je aanhouden er geen E-keurmerk op zit dus we moeten op zoek naar een E-gekeurde demper die de 800 wel open laat uitademen maar stil is........Iemand een idee ?
Of, betere optie, niet naar Deutschland (of iig de bekende motorgebieden) maar naar Luxiland
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Je hebt zeker een punt Leo!
In het buitenland pikken ze je er zo uit ben ik bang. Het is zeker iets wat ik in gedachten houd als ik naar Duitsland ga, want mijn brommer zit vol met spullen zonder het E-keur. Soms zie je op ebay zelf een "handlebar" met een officieel certificaat, niet normaal. En met een uitlaat die wat "meer" geluid maakt -met of zonder E-keur- ben je snel het haasje. Gelukkig maakt bij mij het luchtfilter meer herrie dan de demper, haha.
In het buitenland pikken ze je er zo uit ben ik bang. Het is zeker iets wat ik in gedachten houd als ik naar Duitsland ga, want mijn brommer zit vol met spullen zonder het E-keur. Soms zie je op ebay zelf een "handlebar" met een officieel certificaat, niet normaal. En met een uitlaat die wat "meer" geluid maakt -met of zonder E-keur- ben je snel het haasje. Gelukkig maakt bij mij het luchtfilter meer herrie dan de demper, haha.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik denk dat de meeste van die verhalen toch wel bij de categorie Indianen verhalen horen. Ik ga nu toch al meer dan 12 jaar in het voorjaar en najaar met een groepje scheurneuzen met bijbehorende uitlaten naar het zwarte woud, heen door de vogezen en terug door de eifel en wij hebben nog nooit problemen gehad. Ja met ongehoord hard rijden heeft er eens één een paar punten kwijtgespeeld (aleen voor Duitsland) toen ie echt te hared ging. Ook eens een flinke boete maar alleen voor de eerste want "de rest was niet gemeten met de laser" en die flik stelde zelf voor dat ie het maar met de rest moest delen.
Als je een beetje normaal doet valt het allemmaal wel mee en je moet natuurlijk ook die super beroemde/populaire weggetjes meiden of daar heel braaf rijden. Wij gaan nog ieder jaar lekker "knallen" daar en geintresseerden kunne wel wat filmpjes van me krijgen hoor. Sportuitlaten met db killers of zonder maar de killer onder het zadel gaat allemaal ok en ja natuurlijk rijden door de dorpjes en zo doen we heel rustig en dan is je ujitlaat ook rustig. Ik maak me iig nog geen zorgen voor daar te rijden.
Futurist
Als je een beetje normaal doet valt het allemmaal wel mee en je moet natuurlijk ook die super beroemde/populaire weggetjes meiden of daar heel braaf rijden. Wij gaan nog ieder jaar lekker "knallen" daar en geintresseerden kunne wel wat filmpjes van me krijgen hoor. Sportuitlaten met db killers of zonder maar de killer onder het zadel gaat allemaal ok en ja natuurlijk rijden door de dorpjes en zo doen we heel rustig en dan is je ujitlaat ook rustig. Ik maak me iig nog geen zorgen voor daar te rijden.
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
die vent die jij voor me gevonden heb had er volgens mij nog één liggen. Ik heb die toen vor € 85 kunnen kopen per stuk. Nieuwt type Pro Duro 94Db met E keur
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die Geschichte kommt erste Hand von ein deutscher Freundfuturist schreef:ik denk dat de meeste van die verhalen toch wel bij de categorie Indianen verhalen horen.
Sollen wir Lars fragen ob er uns erzärhlen will was wirklich los ist ?
En die meneer van de auspuff heb ik reeds een mailtje gestuurd
^Dit.futurist schreef:natuurlijk rijden door de dorpjes en zo doen we heel rustig en dan is je ujitlaat ook rustig.
Zo lang je je niet als een mongool gedraag zijn de meeste politieagenten nog best wel schappelijk
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Mijn gevoel zegt dat het op verzoek van de omwonende is in de Eifel
Kheb al borden daar gezien dat sommige wegen in de weekenden voor motoren verboten ist ( gaat in NL nog komen voor de dijkweggetjes vrees ik ) .
Ik heb inmiddels een mailtje naar Lars gedaan over hoe en wat en ben Inet aan het afspeuren naar een mooie en goede demper.
Zal een paar centen gaan kosten vrees ik maar dan hebben we nergens problemen.
Kheb al borden daar gezien dat sommige wegen in de weekenden voor motoren verboten ist ( gaat in NL nog komen voor de dijkweggetjes vrees ik ) .
Ik heb inmiddels een mailtje naar Lars gedaan over hoe en wat en ben Inet aan het afspeuren naar een mooie en goede demper.
Zal een paar centen gaan kosten vrees ik maar dan hebben we nergens problemen.
antwoord van Lars,
Hoi Leo,
dat klopt... De Eifel is berucht voor het gedrag van de politie
Zij volgen met een snode BMW of Yamaha, met kamera etc en vissen de
motors er uit...
Iets motor vanaf 1994 moet een geluidsdemper met een "e" keurmerk hebben.
Keen keurmerk -> ergernis met de politie.
De boete is het zelfde als voor duitsers... zo, keen spookverhalen.
Het beste is de publieke wegen vermijden, en/of niet naar de eifel rijden
Groeten,
Lars
Hoi Leo,
dat klopt... De Eifel is berucht voor het gedrag van de politie
Zij volgen met een snode BMW of Yamaha, met kamera etc en vissen de
motors er uit...
Iets motor vanaf 1994 moet een geluidsdemper met een "e" keurmerk hebben.
Keen keurmerk -> ergernis met de politie.
De boete is het zelfde als voor duitsers... zo, keen spookverhalen.
Het beste is de publieke wegen vermijden, en/of niet naar de eifel rijden
Groeten,
Lars
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
als je goed luisterd is het wel een beetje motor onvriendelijk getint artikel van das rundfunk. "wie wahsinnige fahrer auf zwei rader" zegt al genoeg.
ons groepje is ook meestal max 5 man groot en geen hele race club
futurist
ons groepje is ook meestal max 5 man groot en geen hele race club
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Filmpje is al uit 2007. Kvrees dat de jacht alleen maar is toegenomen sindsdien
So pass auf und nimmt ihr die DBkiller mit in die Tasche ( oder schraubt ihn zu Hause schon ins Auspuff )
Wel verdomd goede keuze van achtergrond muziek
So pass auf und nimmt ihr die DBkiller mit in die Tasche ( oder schraubt ihn zu Hause schon ins Auspuff )
Wel verdomd goede keuze van achtergrond muziek
Jaja... schreeuwerig filmpje...
"Rasende Holländer in der Eifel"... Vooroordelen opzetten.
Zowaar is het in de Eifel. Geen weekend zonder controle.
Groeten,
Lars
"Rasende Holländer in der Eifel"... Vooroordelen opzetten.
Zowaar is het in de Eifel. Geen weekend zonder controle.
Groeten,
Lars