BIG heeft geen slag verkeerd gedaan. Wat niet over mij te zeggen valt... Meteen in het begin, koude bandjes, natte weg, en niet iets te enthousiast op de achterrem en twee versnellingen terug voor de bocht. Toen ik de koppeling op liet komen en ik het achterwiel voelde glijden heb ik maar voor de veilige optie als bermtoerist gekozen en het bochtje iets wijder gemaakt met een stukje grasland. (Iets wat ik natuurlijk meteen hoorde via de portofoon

) dat was ongeveer 4 kilometer na vertrek.
Gelukkig ging vanaf daar alles goed.
Totdat we op de snelweg kwamen. Een maat met een supersnelle Yamaha XS360 had besloten dat de 100 die wij op de snelweg reden niet snel genoeg was, en met een enorme topsnelheid van toch wel rond de 130 kwam hij de groep voorbij blazen. Omdat ik dit natuurlijk niet op me kon laten zitten ging ik ook in racehouding op de BIG liggen en wist uiteindelijk een topsnelheid aan te tikken van 170 op de teller (160 volgens de TomTom) voordat we de afslag moesten pakken. Omdat ik wist dat deze afslag nogal kneep ging ik op tijd van het gas af en zette mijn voet op het schakelpookje om terug te kunnen schakelen. En op het moment dat ik druk zette met mijn teen gleed mijn voet weg. Nou ja, dan nog maar een keertje proberen, en weer gleed mijn voet van het pookje af. Uiteindelijk toch gelukt om twee keer terug te schakelen en toen ik even tijd had om naar beneden te kijken zag ik allemaal smurrie op mijn voet, voetpedaal en schakelpookje zitten. "Waar ben ik nou weer doorheen gereden", dacht ik. Dus de eerste de beste optie de motor maar even langs de kant gezet om te kijken wat voor rotzooi er op zat.
Na een klein rondje was het al snel duidelijk:
Voor degenen die een hint nodig hebben, links van de carterbeschermer
Maar gelukkig had Team Beun behalve portofoons ook Ductape bij zich:
Jammergenoeg plakt ductape niet super goed op vette oppervlakten, en de carterdruk die opgebouwd wordt helpt niet mee met het vastzetten, dus elk rustpunt tijdens de route is er weer een nieuwe oplossing verzonnen om de krukasinspectiegatplug te vervangen. Onder andere:
-Alleen ductape
-Magnetisch bakje vastgemaakt met Ductape
-Ductape met een klein gaatje om de druk te laten verliezen
-Carterontluchtingsslang losgemaakt en vastgetaped bij het gat, zodat de druk daar langs er uit kon.
Maar uiteindelijk hebben we het gehaald naar Enschede