BIG aankoop

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Gefeliciteerd CW (ook met je dochter trouwens).
Leuk dat je er weer bij bent!

:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hoi CW,

Goede keus, weer een BIG in huis halen. Komt ergens heel bekend voor met die zilveren zijkanten op het windscherm. Was jij stiekem diegene waar ene L uit O een BIG voor aan het zoeken was? De eerste indruk: goed. Compleet met crash bars, middenbok, spiegels met knippers (?), leuke dempers en net ingereden :wink: . Maar wat zit er op de topdrager? Laat het snaveltje trouwens maar gewoon zitten in die kleur, zie je niet vaak. Goed moment om te kopen trouwens, je hebt nog het hele seizoen in het vooruitzicht.

Veel plezier van je (jullie) nieuwe aanwinst!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hee CW...you're back :D

Ehm, die motor glimt wel heel erg hé? hahaha, mooi exemplaar heb je gescoord man. Heel veel plezier ermee en tot snel weer op een toekomstig ritje.
Assumption is the mother of all fuck ups
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Hoi CW ,
een pracht exemplaar, maak ff wat tijd vrij en kom hem 15 juni showen :mrgreen:

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Proficiat met je dochter CW,de liefde voor de BIG word met je nieuwe aanwinst met de paplepel ingegoten :-D
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi gays,

Ik heb moeten lullen als brugman om hem naar die met de roze snavel te gaan laten kijken want hij vond de snavel kleur enorm gay maar de motor had gewoon de beste papieren van alles wat op dit moment te koop stond op Inet en binnen budget en redelijk korte afstand lag ( franse prijzen zijn echt bizar laag maar te ver helaas ). Motor heeft een heel laag km stand en was vanaf 2009 van dezelfde eigenaar en de prijs was OK voor een 1998`er. Valbeugels en middenbok erop.

Ik vrees dat de snavel toch ooit een andere kleur krijgt maar hij heeft beloofd niet meer extreem offroad te gaan zoals vroeger en hem zolang mogelijk heel te houden om samen met moeders en papa/opa "kikker" en de rest van chapter brabo lekker asfaltritten te gaan maken.

Welkom terug CW !
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

wow mooi ding, alleen die rare spiegels er af en je hebt een echt mooie Dr 800 te pakken. GEFELICITEERD man.
ik wil die rose snavel er juist op ook al hoort die niet bij mijn kleur, ik vind het opvallend, leuk en het matcht met de letters op de zijkant.

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Goede morgen,

Dank u!

Over de snavel ben ik nog niet helemaal uit, ik heb m omgetoverd naar EBGIO een beetje gay is ok.
Want zwart is ook maar zwart al vind ik het wel wat hebben(zwart dan)
Ik denk dat ik vooral moet wennen aan het paars..

De middenbok zit er niet voor de sier onder, ik heb de mijne toen verkocht aan Hans, daarna een aantal keer een wiel gewisseld op een boomstronk en nu mag ie er onder blijven.

De knipperlichten zijn (persoonlijke mening) spuuglelijk maar het functioneerd wel, dit blijft ongewijzigd tot ik een setje fatsoenlijke gescoord heb.

Mijn voorspatbord is afgezaagd (voor n goeie) dus als iemand het gespoten deel nog over heeft in het zwart houd ik me aanbevolen.

Heeft er toevallig iemand de basis instellingen van de carburateurs zo bij de hand? Dan doe ik straks vast een voorzichtige poging tot afstellen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

CrazyWezel schreef: Mijn voorspatbord is afgezaagd (voor n goeie) dus als iemand het gespoten deel nog over heeft in het zwart houd ik me aanbevolen.
Mocht niemand iets hebben liggen : ebay.de mit Preisvorschlag moglichkeit
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

CrazyWezel schreef:Goede morgen,

Mijn voorspatbord is afgezaagd (voor n goeie) dus als iemand het gespoten deel nog over heeft in het zwart houd ik me aanbevolen.

Heeft er toevallig iemand de basis instellingen van de carburateurs zo bij de hand? Dan doe ik straks vast een voorzichtige poging tot afstellen
Welkom terug jochie, gefeliciteerd!

Nog steeds een beetje lui? :wink:
werkplaatshandboek [RTFM] http://www.timguy.net/sites/drbiginfo/DrBIGmanuals/

heb denk ik wel een spatbord maar denk niet in t zwart maar spuiten is zo gebeurd..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
nopnopnop
Berichten: 15
Lid geworden op: wo sep 10, 2008 13:47
Locatie: uithoorn

Mooie Big.

Hier heb ik een aantal jaar geleden ook op proefgereden toen ik weer een DR800 wilde.
Toen bij een vorige eigenaar. De DR is herkenbaar aan de afgevijlde handgrepen bij het achterrekje.

De motor reed toen erg mooi en fel, en was op de voorvorkbalgen na helemaal standaard.
Alleen de voorvork tordeerde extreem.

Hierom en om de toen stevige vraagprijs heb ik 'm laten staan.
Maar de motor was de volgende dag al van Marktplaats.

Mag ik vragen wat nu de aanschafprijs was?

Mvgr,
Arie
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ha Zapje,

ja lammetak eerste klas, maar je hebt inderdaad gelijk met je RTFM :lol:
ik heb hem net weer 'fijn' op de fabrieks instelling van 1.5slag gezet maar ben benieuwd of het gelukt is, het lijkt alsof hij nu beter loopt, en het stationair kon ook al aardig omlaag.. het lijkt wel alsof hij af en toe een vonk mist, maar ik heb de bougies er nog niet uit gehad.. volgend weekend sloop ik hem even uit elkaar voor controle en meteen olie+filter+bougies.

morgen weer mee naar het werk en dan weet ik het te melden.

@arie, dat mag je inderdaad vragen 8) maar fel lopen deed hij nu niet, hij heeft ruim 4jaar stil gestaan bij deze eigenaar (net geen 1000km gelopen in 5jaar)
hij heeft de carburateurs gereviseerd en daarna niet meer afgesteld (het geen waar ik nu mee lig te vogelen) en de tank inwendig laten ontroesten en coaten omdat deze begon te roesten, wat er trouwens erg netjes uit ziet binnenin nu, geen spatje roest.

vrijwel alle originele delen zaten er nog bij, en die gaan er ook terug op, alleen het afgezaagde voorspatbord is jammer
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
nopnopnop
Berichten: 15
Lid geworden op: wo sep 10, 2008 13:47
Locatie: uithoorn

Stilstaan is zonde, daarvoor koop je geen motor.
En daar worden ze ook niet beter van.

Toen ik kwam kijken (oktober 2009) stond er een mooie en schone motor met prima originele uitlaatdempers, zonder wasrekjes. Er zitten nu andere op.

Het achterste stuk van het voorspatbord was verwijderd, en de voorzijde was ingekort.
Een soort Supermotard look zonder de juiste wielen. En de plastic carterbescherming was verwijderd.
Die funky spiegels zaten er wel al op :>)

En de toenmalige eigenaar was bezig met het verhogen van een 2e buddyseat om een recht(er) zadel te krijgen.

Voor wat betreft het lopen, misschien zijn de carburateurs niet goed afgesteld op de nieuwe einddempers?
Of is er gezaagd aan de luchtfilterkast?
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

[quote="nopnopnop"]En de toenmalige eigenaar was bezig met het verhogen van een 2e buddyseat om een recht(er) zadel te krijgen.quote]

Was dat soms in Odiliapeel? :D :D
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
nopnopnop
Berichten: 15
Lid geworden op: wo sep 10, 2008 13:47
Locatie: uithoorn

Zo goed is mijn geheugen nou ook niet meer :)

Wat ik allemaal oplepel weet ik omdat ik nog 3 foto's heb uit die advertentie.
Soms heb ik ook nog de advertentie zelf nog, maar niet van deze.

Wat ik nog weet:
het was een hoekhuis met een garage, een vriendelijke eigenaar, een keukentafel en erg lekkere koffie!

Maar ik heb al aan veel keukentafels gezeten om een motor te kopen :D
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Carburateurs zijn helemaal uit elkaar geweest en ultrasoon gereinigd, lijkt me sterk dat alles precies zo terug is gegaan als basis afstelling maar ik ben vandaag op m'n werk aangekomen dus het lijkt er op dat afstellen aardig gelukt is
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

nopnopnop schreef:Wat ik nog weet:
het was een hoekhuis met een garage, een vriendelijke eigenaar, een keukentafel en erg lekkere koffie!
Dan was het hem niet. :mrgreen:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

CrazyWezel schreef:Carburateurs zijn helemaal uit elkaar geweest en ultrasoon gereinigd, lijkt me sterk dat alles precies zo terug is gegaan als basis afstelling maar ik ben vandaag op m'n werk aangekomen dus het lijkt er op dat afstellen aardig gelukt is
Als je het niet vertrouwt dan kan je beter zelf ook even de carbs open trekken en alles precies op fabrieksinstellingen terugzetten.
Daarnaast, hoe lang is het geleden dat ie in de ultrasoon is geweest? Je zei zelf dat de motor 4 jaar zo goed als stil heeft gestaan, dus er kan al meer dan genoeg rotzooi in de carbs zijn gaan zitten.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Als jouw nieuwe BIG EBGIO 4 jaar heeft stilgestaan na revisie, is het raadzaam de carbs zelf opnieuw open te trekken. Al is het maar om die kleine rotsproeiertjes in de aanzuigkelk te controleren. De mijne heb ik drie jaar geleden ook helemaal gereviseerd, weinig op gereden en na een half jaar in de stalling deed het kreng he-le-maal niets meer begin dit jaar. Vier van de acht sproeiers zaten dicht met gom. Starten werd overigens al wat minder het laatste jaar, koud net zo'n chagrijn als het baasje. Nu is het weer een felle rakker (de BIG dan :wink:).

Kweet niet of je de carbs al eens hebt gedemonteerd, maar afgezien van de hoogte van de gasnaald en de afstelling van de gasmengselschroef, is er eigenlijk niet veel te verstellen of te verpesten hoor :o . Rijd ook de tank zo snel mogelijk leeg, kan je de boel aftanken met verse peut en vervang daarna ook uit voorzorg de brandstoffilter. Have fun!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik heb gisteren het fijne luchtmengselschroefje (dubbele woordwaarde) afgesteld, en wat is dat een wereld van verschil..!
hij loopt nu netjes, hij ijlt nog wel wat na maar dat is denk ik fine tuning van het schroefje, ook heeft mijn gashendel last van het cruise-control effect.. dus dat moet ook nog even bekeken worden 8)

verder wel erg tevreden over hoe hij rijd, valt me niet tegen.
net op de terug weg kon ik het niet laten en ben ik door het bos naar huis gereden, was weer ouderwets vermaak, al kwam ik er wel haast achter hoe de grond voelde gezien er kale anakee's op liggen en die niet zo van gras houden..... :roll: youtube waardige redding en weer zonder schade thuis.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

frankn schreef: Dan was het hem niet. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) En gooi een blikje carb reiniger in de tank,
en tank 2 X Shell V power, het lost de meeste aanslag op zonder de boel weer uit elkaar te halen.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

de antrapper schreef:8) En gooi een blikje carb reiniger in de tank,
en tank 2 X Shell V power, het lost de meeste aanslag op zonder de boel weer uit elkaar te halen.
Als de sproeiertjes eenmaal dicht zitten, krijg ik ze alleen nog maar open met dágen kruipolie en remmenreiniger, maar carb cleaner (of fuel conditioner) in de tank voor de winter, daar geloof ik wel in. Dus preventief, maar niet correctief.

Maar wat doet die V-power met onze brommer? Was eens een test over het vermeende meer "vermogen", maar was allemaal marketing-bullshit. Maar is de kans op gom kleiner, loopt de motor "mooier" ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ik denk ook niet dat als alles dicht zit dat het werkt, maar het lost in ieder geval de eerste aanslag wel op .Mijn Bigje kreeg elke 10 k een blikje
en hij liep daarna merkbaar rustiger stationair.
En in V power zitten nogal wat dopes die meehelpen de boel schoon te houden, hoeveel het werkt weet ik niet.l
Je ziet het vaak als tip langkomen als een motor lang stil gestaan heeft maar nog wel loopt.
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie