Bonjour BIG rijders en kenners,
ik heb mijn blok bijna weer in elkaar na koppelingslagereuvel waarover jullie hebben kunnen lezen op t forum en op http://www.svenlentz.nl/suzuki-to-the-sahara-project/
Maar bij het terugzetten merkte ik dat er op het asje van de oliepomp best veel speling zit, een/twee milimeter...
Is dit normaal?
Vond ook de as ervan moeilijk rond gaan maar dat kan ook zijn omdat er hij al een tijdje geen olie meer heeft gehad?
Hoor het graag van jullie want misschien is het niks maar het zou zo maar eens het begin van alle eerdere problemen kunnen zijn en zonde om hem dan zo in elkaar te zetten............................
Cheers
Sven
hoeveel speling hebben jullie op as oliepomp?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Het asje mag speling hebben in langsrichting/niet radiaal. Misschien kun je een vulring achter het plastic tandwiel plaatsen maar let wel op dat dat plastic tandwiel goed aangrijpt op het aandrijf tandwiel. Heb je in de oliepomp gekeken naar niet al te grote slijtsporen/krassen op de lobes van de pomp? ook het sluitdeksel (3 kleine ster schroefjes met loctite vastzetten) moet aan de binnenkant glad zijn. Eventueel vlakschuren met klepschuur pasta/olie op een glasplaat. Het overdruk ventiel moet goed gangbaar zijn, kogel indrukken en goed uitwassen met benzine en met loctite/dichtring monteren.
Volgorde (uit het hoofd):
circlips, vulring, tandwiel, pinnetje door het asje, vulring.
Suc6
R
Volgorde (uit het hoofd):
circlips, vulring, tandwiel, pinnetje door het asje, vulring.
Suc6
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)