Weer een euvel.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suzuki part numbers zijn ook anders. Op 't Duitse forum is een draadje te vinden, en schijnen gewoon uitwisselbaar te zijn. Afgelopen week trouwens een nagelnieuwe standaard nokkenas gezien op MP. Bod gedaan en het ding met part number 12711-44B10 -officieel voor een SR41/SR42- ligt inmiddels in de onderdelenbak..... De vorm van de nok zal ook wel afwijken op punten, maar of wij dat merken .Rammelbak schreef:Er zit wel verschil in de nokkenas tussen de SR41/42 en de SR43 volgens het werkplaatshandboek.
Trouwens, bij de (snelle) nokkenas van Hessler werd ook niet gevraagd naar het type BIG.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
-
Niet zo maar weg gok ik dat je bedoeltkantelaar schreef:Ik wil ook weer langskomen en ben echt dankbaar dat het ook kan.
Maar nu kan ik zomaar weg helaas .
Een extra blok wil ik nu sowieso graag , dat idee is me door de omstandigheden op gekomen .
En ja het huidige moet gefikst worden , er is meer aan de hand nu.
en heb je al contact gehad met DE?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dat bedoelde ik ,
Ik heb overlegd en het feit is dat ik 2 gebruikte blokken heb aangeleverd om daar de beste onderdelen uit te laten halen en wat stuk was moest met nieuwe onderdelen worden gemaakt.
Ze hebben niks kunnen testen want de DR stond in mijn schuur .
Ze hebben hun best gedaan hoor en dit had niemand voorzien maar ik ga met dit niet bij ze zeuren dat het hun schuld is.
Ook hebben ze me toen gematst met de kosten.
Ik heb overlegd en het feit is dat ik 2 gebruikte blokken heb aangeleverd om daar de beste onderdelen uit te laten halen en wat stuk was moest met nieuwe onderdelen worden gemaakt.
Ze hebben niks kunnen testen want de DR stond in mijn schuur .
Ze hebben hun best gedaan hoor en dit had niemand voorzien maar ik ga met dit niet bij ze zeuren dat het hun schuld is.
Ook hebben ze me toen gematst met de kosten.
Zandprutser 1e klas.
-
ok dan moet ik je nu maar matsen
Ik denk dat wij er inderdaad weinig van merken. Bij het bekijken van de gegevens, viel me op dat de lift en de voorgeschreven klepspeling van de SR41/42 beide net wat kleiner zijn dan de lift en voorgeschreven klepspeling van de SR43. Daardoor kreeg ik het idee dat ze met de nokkenstokken van de SR43 iets veiliger zijn gaan zitten. Een fractie meer klepspeling wat weer gecompenseerd wordt door een bijna evenveel grotere lift.Ouwe Reus schreef:Suzuki part numbers zijn ook anders. Op 't Duitse forum is een draadje te vinden, en schijnen gewoon uitwisselbaar te zijn. Afgelopen week trouwens een nagelnieuwe standaard nokkenas gezien op MP. Bod gedaan en het ding met part number 12711-44B10 -officieel voor een SR41/SR42- ligt inmiddels in de onderdelenbak..... De vorm van de nok zal ook wel afwijken op punten, maar of wij dat merken .Rammelbak schreef:Er zit wel verschil in de nokkenas tussen de SR41/42 en de SR43 volgens het werkplaatshandboek.
Trouwens, bij de (snelle) nokkenas van Hessler werd ook niet gevraagd naar het type BIG.
Gelukkig duik ik nu wat minder in dat werkplaatshandboek en gebruik ik mijn afgetrapte SR42 nu gewoon voor naar mijn werk
Je hebt gelijk, de klepspeling zal in de gaten gehouden moeten worden, afhankelijk van de toegepaste nokkenas .
WPHB Valve Clearence
SR41/SR42 IN/EX : 0,05-0,10mm
SR43 IN: 0,08-0,13mm, EX : 0,15-0,20mm
HRT: geen enkele instructie meegeleverd bij de snelle nok
Verschillen in klepspeling is met name voor de uitlaatklep een stuk groter. Zal iig de grootste klepspeling aanhouden.
Weer een beetje on-topic: Goed uitziende cilinderkop met nokkenas en tuimelaars !
WPHB Valve Clearence
SR41/SR42 IN/EX : 0,05-0,10mm
SR43 IN: 0,08-0,13mm, EX : 0,15-0,20mm
HRT: geen enkele instructie meegeleverd bij de snelle nok
Verschillen in klepspeling is met name voor de uitlaatklep een stuk groter. Zal iig de grootste klepspeling aanhouden.
Weer een beetje on-topic: Goed uitziende cilinderkop met nokkenas en tuimelaars !
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
nog veel beter uitziende kop ( zonder inhoud helaas )Ouwe Reus schreef: Goed uitziende cilinderkop met nokkenas en tuimelaars !
-
Yo bro,
Heb jij enig idee of de cilinderkop en deksel bij elkaar zijn gehouden tijdens de revisie?
Cilinderkop en deksel worden volgens mij uit een blok alu gemaakt aangezien de passing van de nokkenas dan klopt met de zaagsnede..
Dus kop en deksel mixen is een slecht idee, kan een deel van je probleem zijn..
Heb jij enig idee of de cilinderkop en deksel bij elkaar zijn gehouden tijdens de revisie?
Cilinderkop en deksel worden volgens mij uit een blok alu gemaakt aangezien de passing van de nokkenas dan klopt met de zaagsnede..
Daar was al eens iets over gemeld.. Cor denk ik.
In de massa productie zou het moeten kunnen maar na mijn ellende heb ik de spelingen eens nagemeten en schrok ervan. Ik hou ze nu in ieder geval als set bij elkaar, voorkomen is beter dan genezen.
Met mn nieuwe blok 2 keer tijdens een klim (op toeren) het oliedruk lampje aan gehad, doe er nu een kwart liter meer olie in, 5 mm boven max koud, denk dat de olie naar de achterkant van het blok loopt en dan zou de pomp kunnen drooglopen. Sindsdien geen last meer gehad.
R
In de massa productie zou het moeten kunnen maar na mijn ellende heb ik de spelingen eens nagemeten en schrok ervan. Ik hou ze nu in ieder geval als set bij elkaar, voorkomen is beter dan genezen.
Met mn nieuwe blok 2 keer tijdens een klim (op toeren) het oliedruk lampje aan gehad, doe er nu een kwart liter meer olie in, 5 mm boven max koud, denk dat de olie naar de achterkant van het blok loopt en dan zou de pomp kunnen drooglopen. Sindsdien geen last meer gehad.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Hoi !zappa.suzuki schreef:Yo bro,
Ik ben er zeker van dat er een andere kop is gebruikt , de deksel van het blok wat er in hangt , het andere deksel was ook echt stuk en heb ik weg gegooid ---------wacht , ik heb nog wel de andere kop liggen, die zou bij het deksel die er nu op zit moeten horen.
Dus een andere kop met bij behorende deksel plaatsen zou eventueel een oplossing kunnen bieden, zou mooi zijn !
Rest nog die extra tik die nu uit het koppelingdeksel komt.
Ik heb voorlopig gewoon geen tijd om langs te komen wat ik wel graag wil, mja het is ff niet anders dan dat ik moet wachten.
Laatst gewijzigd door kantelaar op ma apr 21, 2014 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.
Hier hetzelfde, nog een week of twee en dan zijn alle winterbanden er af. Dan wordt het tijd om een motor klaar te hebben en eens wat meer te rijden. Ben de laatste weinige vrije tijd meer bezig met andermans motor rommel rijdend te maken...............
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik leef nog.
Mijn blok word zo meegenomen door een maat van mij die motormonteur is , hij was een tijdje ziek zeg maar en nu kan hij het blok onder handen nemen wphb en resevedelen mee en alles wat nu stuk is komt nieuw voor in de plaats.
Makkelijk , goed en goedkoop.
Beter kan ik me het niet wensen, ik ben benieuwd wat er stuk is gelopen.
Ik denk heel binnenkort weer rond te kunnen rijden met een glimlach.
Mijn blok word zo meegenomen door een maat van mij die motormonteur is , hij was een tijdje ziek zeg maar en nu kan hij het blok onder handen nemen wphb en resevedelen mee en alles wat nu stuk is komt nieuw voor in de plaats.
Makkelijk , goed en goedkoop.
Beter kan ik me het niet wensen, ik ben benieuwd wat er stuk is gelopen.
Ik denk heel binnenkort weer rond te kunnen rijden met een glimlach.
Zandprutser 1e klas.
Goed om weer een teken van je te vernemen
Je had zelf nog geen blik onder de kleppendeksel geworpen? Maar nu moet het toch wel een keer goedkomen ?!
En mocht je "snel" wat onderdeeltjes nieuw moeten hebben, gooi ff een oproep via NF, heb zelf veel "overstock", al heeft een monteur het natuurlijk ook zijn kanalen
Je had zelf nog geen blik onder de kleppendeksel geworpen? Maar nu moet het toch wel een keer goedkomen ?!
En mocht je "snel" wat onderdeeltjes nieuw moeten hebben, gooi ff een oproep via NF, heb zelf veel "overstock", al heeft een monteur het natuurlijk ook zijn kanalen
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Hartstikke tof !
Ik heb nog wel onder het kleppendeksel gekeken en de nieuwe tuimelaars zijn weer erg ingesleten .
Ik maak me meer zorgen om het "ting ting ting " een hard rot geluid die uit het blok komt op het ritme van de zuiger, dat is er bij gekomen.
Ik ga het horen wat er aan de hand is , die oliepomp en drukregelaar zullen gezien de schade ook niet goed werken.
Het eerste wat de DR krijgt is een oliedruk waarschuwingslampje.
Ik heb nog wel onder het kleppendeksel gekeken en de nieuwe tuimelaars zijn weer erg ingesleten .
Ik maak me meer zorgen om het "ting ting ting " een hard rot geluid die uit het blok komt op het ritme van de zuiger, dat is er bij gekomen.
Ik ga het horen wat er aan de hand is , die oliepomp en drukregelaar zullen gezien de schade ook niet goed werken.
Het eerste wat de DR krijgt is een oliedruk waarschuwingslampje.
Zandprutser 1e klas.
Je kan "het" naast de oliefilter doen, maar ook -met een Hessler adapter- op het punt waar de oliekoeler de kop in gaat. Er zijn m.i. twee redenen om te kiezen voor het meten van de oliedruk net na de oliekoeler omdat het gaat om de daadwerkelijke koeling/smering in de kop (op het punt waar bijna alle drukverliezen zijn "overwonnen"). De andere reden is dat ik al eens een sensor uit mijn blok heb getrapt, dat gaat je niet lukken als je de fragiele schakelaar/ sensor verstopt onder de tank .kantelaar schreef: Het eerste wat de DR krijgt is een oliedruk waarschuwingslampje.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Die net na de koeler is geen druk maar temperatuur...Ouwe Reus schreef:Je kan "het" naast de oliefilter doen, maar ook -met een Hessler adapter- op het punt waar de oliekoeler de kop in gaat. Er zijn m.i. twee redenen om te kiezen voor het meten van de oliedruk net na de oliekoeler omdat het gaat om de daadwerkelijke koeling/smering in de kop (op het punt waar bijna alle drukverliezen zijn "overwonnen"). De andere reden is dat ik al eens een sensor uit mijn blok heb getrapt, dat gaat je niet lukken als je de fragiele schakelaar/ sensor verstopt onder de tank .kantelaar schreef: Het eerste wat de DR krijgt is een oliedruk waarschuwingslampje.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Martin,
Laat ik het ff een beetje ontopic houden .
Las bij de "BIG met een luchtje" dat je eigenlijk zoekt naar een blok. Kijk dan eens op bv http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search, heb een je een vrij jong blok van een SR43 met oliekoeler en startmotor voor 420 euro, afgeleverd in Assen. Ram je er een paar nieuwe koppelingsplaten in een paar sterkere koppelingsveren, en je bent er denk ik. Zou wel vragen om een foto van het "moois" wat zich onder de kleppendeksel bevindt! Een (reserve)blok is echt helaas niet voor een prikkie te vinden hoor
Maar tegelijkertijd was je bezig met jouw eigen blok te voorzien van een nieuwe oliepomp....heb je hier inmiddels al klappen gemaakt?
Marco
Laat ik het ff een beetje ontopic houden .
Las bij de "BIG met een luchtje" dat je eigenlijk zoekt naar een blok. Kijk dan eens op bv http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... ref=search, heb een je een vrij jong blok van een SR43 met oliekoeler en startmotor voor 420 euro, afgeleverd in Assen. Ram je er een paar nieuwe koppelingsplaten in een paar sterkere koppelingsveren, en je bent er denk ik. Zou wel vragen om een foto van het "moois" wat zich onder de kleppendeksel bevindt! Een (reserve)blok is echt helaas niet voor een prikkie te vinden hoor
Maar tegelijkertijd was je bezig met jouw eigen blok te voorzien van een nieuwe oliepomp....heb je hier inmiddels al klappen gemaakt?
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Ik was inderdaad op zoek naar een blok, echter is mij aangeraden om de onderdelen nieuw te bestellen.
Om gelazer te voorkomen met tweedehandsblokken die misschien wel verborgen slijtage en defecten hebben en ik terug bij af ben waarbij ik tussen de 300 en 500 euro lichter ben met 2 kapotte blokken in mijn maag.
Dus voor nu huidige blok opnieuw uit elkaar en maken en dat tweede blok komt wel een keer als ik meer geld daarvoor heb omdat tweede blok ook aan te pakken zodat ik er 1 op de plank heb staan.
Gereden heb ik nog niet , ik verwacht de onderdelen deze week binnen om ze dan a.s. weekend naar mijn maat te brengen.
Ik denk dat het dan snel kan gaan
Om gelazer te voorkomen met tweedehandsblokken die misschien wel verborgen slijtage en defecten hebben en ik terug bij af ben waarbij ik tussen de 300 en 500 euro lichter ben met 2 kapotte blokken in mijn maag.
Dus voor nu huidige blok opnieuw uit elkaar en maken en dat tweede blok komt wel een keer als ik meer geld daarvoor heb omdat tweede blok ook aan te pakken zodat ik er 1 op de plank heb staan.
Gereden heb ik nog niet , ik verwacht de onderdelen deze week binnen om ze dan a.s. weekend naar mijn maat te brengen.
Ik denk dat het dan snel kan gaan
Zandprutser 1e klas.
we doen allemaal een schiet gebedje voor je, al moet het op zijn Frans daar in het zuiden
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hallo allemaal,
Na lang gewacht te hebben op de onderdelen omdat de oliedrukregelaar in de back order stond heb ik ze toch opgehaald en de back order geannuleerd.
Ik heb een paar dagen geleden bij cms een oliedrukregelaar besteld maar vandaag mijn geld terug gekregen omdat hij niet meer leverbaar is.
cms heeft nog ergens anders geprobeerd om hem te vinden maar helaas ik heb door de back order bij motorport 2 maanden gewacht op niks.
Nu vertrouw ik de drukregelaar niet die in mijn blok zit dus heeft er iemand misschien een gebruikte die het goed gedaan heeft?
Ik had gehoopt de DR eind volgende week weer lopend te hebben
Na lang gewacht te hebben op de onderdelen omdat de oliedrukregelaar in de back order stond heb ik ze toch opgehaald en de back order geannuleerd.
Ik heb een paar dagen geleden bij cms een oliedrukregelaar besteld maar vandaag mijn geld terug gekregen omdat hij niet meer leverbaar is.
cms heeft nog ergens anders geprobeerd om hem te vinden maar helaas ik heb door de back order bij motorport 2 maanden gewacht op niks.
Nu vertrouw ik de drukregelaar niet die in mijn blok zit dus heeft er iemand misschien een gebruikte die het goed gedaan heeft?
Ik had gehoopt de DR eind volgende week weer lopend te hebben
Zandprutser 1e klas.