Weer een euvel.
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Het zal toch olie tekort zijn,
oliebakje van de nokken weer leeg , tuimelaars kunnen in de prullenbak , na 200 km or less.
wphb zegt oliefilter vol met troep, oliepomp kapot , olielekkage uit een afdichtring of een combi er van.
wphb zegt ook dat er maar 2 golfringen om de asjes horen te zitten, ik heb er ook maar 2 .
heeft een sr43 uit 92 er 4 ?
Eerst ga ik het truukje van ouwe reus doen met een nieuwe oliefilter, kijken of er olie uit het gat van de olieleiding komt met draaien van de krukas.
Ik ga (volgende stap) die olie pomp eruit halen maar ik heb geen conrod gereedschap heeft iemand daar een oplossing voor?
Olie ga ik ook vervangen , nog geen 2600 ml gereden maar kan geen kwaad , olie filter is ook nog geen 2700 ml oud maar zit al een nieuwe in nu.
Of kan ik beter iets anders eerst controleren?
oliebakje van de nokken weer leeg , tuimelaars kunnen in de prullenbak , na 200 km or less.
wphb zegt oliefilter vol met troep, oliepomp kapot , olielekkage uit een afdichtring of een combi er van.
wphb zegt ook dat er maar 2 golfringen om de asjes horen te zitten, ik heb er ook maar 2 .
heeft een sr43 uit 92 er 4 ?
Eerst ga ik het truukje van ouwe reus doen met een nieuwe oliefilter, kijken of er olie uit het gat van de olieleiding komt met draaien van de krukas.
Ik ga (volgende stap) die olie pomp eruit halen maar ik heb geen conrod gereedschap heeft iemand daar een oplossing voor?
Olie ga ik ook vervangen , nog geen 2600 ml gereden maar kan geen kwaad , olie filter is ook nog geen 2700 ml oud maar zit al een nieuwe in nu.
Of kan ik beter iets anders eerst controleren?
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Je bedoelt wat ik denk te lezen? tuimelaars echt weer ingesleten?
dat is mooi kut dan
zou betekenen af en toe wel en dan weer niet olie, iets verstopt=verstopt dus de oliepomp is 1e verdachte.
Het enige wat je echt nodig hebt is de rotortrekker hoewel Futurist die volgens mij ook laat zitten.
Trekker kan je lenen of je komt langs met het blok.
En heb me vergist in de ringen
dat is mooi kut dan
zou betekenen af en toe wel en dan weer niet olie, iets verstopt=verstopt dus de oliepomp is 1e verdachte.
Het enige wat je echt nodig hebt is de rotortrekker hoewel Futurist die volgens mij ook laat zitten.
Trekker kan je lenen of je komt langs met het blok.
En heb me vergist in de ringen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ja erg ingesleten
Ik zal eens een sleutelaar bellen die zo'n ding heeft in Assen.
Ik zag op een plaatje dat je die korf met sleufjes kan tegen houden met een "conrod'' gereedschap en dat je dan met een dop en ratel die bout kan losdraaien.
Als futurist een mooie oplossing heeft om bij de olie pomp te komen zonder die ellende houd ik me aanbevolen
Ow, die oliepomp zit in het blok las ik net , alles moet uit elkaar dus
Wat een KAK.
Ik zal eens een sleutelaar bellen die zo'n ding heeft in Assen.
Ik zag op een plaatje dat je die korf met sleufjes kan tegen houden met een "conrod'' gereedschap en dat je dan met een dop en ratel die bout kan losdraaien.
Als futurist een mooie oplossing heeft om bij de olie pomp te komen zonder die ellende houd ik me aanbevolen
Ow, die oliepomp zit in het blok las ik net , alles moet uit elkaar dus
Wat een KAK.
Laatst gewijzigd door kantelaar op vr mar 21, 2014 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De koppelingskorf kan je ook vast zetten met de poetsdoek methode, geen special gereedschap voor nodig
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Voor de pomp moet het blok uit elkaar, zeg niet dat t hem is maar zou hem zelf niet meer vertrouwen.
Jij bent aan de verkeerde kant van kant gaan wonen..
Met los blok zijn we bij mij in een dag klaar
Jij bent aan de verkeerde kant van kant gaan wonen..
Met los blok zijn we bij mij in een dag klaar
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Die laatste is een goeie Zappa, nog niet aan gedacht. Moet wel weer heel dat deksel er af. Pffff ik zou er wel moedeloos van worden......
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Vond nog een draadje uit 2009...zelfde probleem
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... f=7&t=9865&
http://noppenforum.messageboard.nl/foru ... f=7&t=9865&
Assumption is the mother of all fuck ups
Voordat ik het blok eruit lepel en Naar Zappa rij moet ik voor de zekerheid eerst de oliedruk testen met een tester denk ik?,
Dat zal ik in een motorzaak moeten laten doen want zo'n ding kopen kost geld.
Ik gooi er nieuwe olie in en heb een nieuwe filter er in want een "clogged filter is usually the problem for low oilpressure"
En dan laat ik hem een keer meten.
Ik wil zelf eigenlijk de boel testen als ik de motor inmekaar heb met de olie leiding eraf en even te starten om te kijken of er een lading olie uit dat gat komt van de olieleiding naar boven.
Dat draadje is wel interessant trouwens.
Dat zal ik in een motorzaak moeten laten doen want zo'n ding kopen kost geld.
Ik gooi er nieuwe olie in en heb een nieuwe filter er in want een "clogged filter is usually the problem for low oilpressure"
En dan laat ik hem een keer meten.
Ik wil zelf eigenlijk de boel testen als ik de motor inmekaar heb met de olie leiding eraf en even te starten om te kijken of er een lading olie uit dat gat komt van de olieleiding naar boven.
Dat draadje is wel interessant trouwens.
Zandprutser 1e klas.
Nou.
Nieuwe oliefilter er in en nieuwe olie er in.
Alles met grafietvet ingevet volgens het wphb en tuimelaars / nokken.
kleppen speling en decomp speling secuur afgesteld.
Wrang is dat nu ondanks de ingesleten tuimelaars de motor heerlijk loopt zonder maar een spoortje van een tik door al die extra smering.
Ik rij zo even naar motorport denk ik om een oliedruk meter te lenen.
Nieuwe oliefilter er in en nieuwe olie er in.
Alles met grafietvet ingevet volgens het wphb en tuimelaars / nokken.
kleppen speling en decomp speling secuur afgesteld.
Wrang is dat nu ondanks de ingesleten tuimelaars de motor heerlijk loopt zonder maar een spoortje van een tik door al die extra smering.
Ik rij zo even naar motorport denk ik om een oliedruk meter te lenen.
Zandprutser 1e klas.
ik heb alles nog eens na gelezen, je hebt echt pech, ikzelf denk niet aan de olie pomp (wel of geen olie, anders niks en niet af en toe olie) dus een verstopping of de olie drukregelaar geeft een probleem, dat is logischer, af en toe wel en dan weer niet olie druk. Links in het blok heb je geen probleem en dat is het meest tijd rovend bij het blok splitsen. Je kan alles in de linker kant laten zitten je moet dan alleen een dopje aanpassen om één bouje van de linker kant los te kunnen maken voor het splitsen zodat daar alles kan blijven zitten. Dat boutje zit achter het tandwiel van de bovenste (achterste) balansas. Dat gaat, heb ik al vaker gedaan. Je kan dan het hele splitsen verhaal aan de rechter kant doen en die is ook het gemakkelijkst. dan leg je het blok op de linker zijde en blijft daar alle in zitten, krukas, versnellingsbak, balansassen en dergelijke. Dan kan je gemakkelijk bij de olie pomp. de oliedruk regelaar kan er volgens mij zo uit. je hebt toch niet de keerring in het koppelingsdeksel stuk gemaakt per ongeluk want dan kan ik me af en toe oliedruk ook voorstellen. Ik kan de blokken zo een beetje dromen dus als je iets moet weten dan mag je me bellen. Ook alle onderdelen heb ik nieuw of gebruikt liggen dus voor iets te lenen is geen probleem. ik zal mijn nummers pb en. Ook mag je hier naar de sleuteldag komen maar de afstand is wat ver en Zappa praat, denkt en droomt ook Dr Big dus......
sterkte en succes
futurist
sterkte en succes
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bedankt futurist.
Blok splitsen doe idd liever met 1 van jullie erbij , wanneer is nog de vraag want ik heb echt weinig tijd eigenlijk.
Die koppelingsdeksel oliekering heb ik nieuw meegegeven en gezegd dat ze die moesten gaan gebruiken met in elkaar zetten toen de tijd.
Ohja motorport wimpelde me
af met de smoes dat ze een aanpas stuk voor de olie meter moesten maken, ik zei die dingen zitten gewoon bij een set met een universeel oliedrukmeter.
Toen hadden ze geen tijd , ik zei ik heb de waardes ik doe het zelf wel.
Kon niet .
Ik zei dat ik hier honderden euro's aan onderdelen gekocht heb en dit kan niet even?
toen ik terug reed hoorde ik ineens ergens anders een tik ,nu ging ik gericht luisteren en nu komt er achter het koppelings deksel OOK een harde tik, heen en terug weg was 4km of zo .
Bah.
Ik heb nog wel een vraag over de decompressie as.
Die is aan 1 kant afgevlakt maar hoe ligt hij in zijn ligplaats , met het hele afgevlakte deel naar beneden zodat hij de tuimelaar niet raakt?
Bij mij is het niet zo en kan er niks over vinden alleen dat er 05 mm ruimte tussen de tuimelaar en as moet zitten en dat zit er.
Blok splitsen doe idd liever met 1 van jullie erbij , wanneer is nog de vraag want ik heb echt weinig tijd eigenlijk.
Die koppelingsdeksel oliekering heb ik nieuw meegegeven en gezegd dat ze die moesten gaan gebruiken met in elkaar zetten toen de tijd.
Ohja motorport wimpelde me
af met de smoes dat ze een aanpas stuk voor de olie meter moesten maken, ik zei die dingen zitten gewoon bij een set met een universeel oliedrukmeter.
Toen hadden ze geen tijd , ik zei ik heb de waardes ik doe het zelf wel.
Kon niet .
Ik zei dat ik hier honderden euro's aan onderdelen gekocht heb en dit kan niet even?
toen ik terug reed hoorde ik ineens ergens anders een tik ,nu ging ik gericht luisteren en nu komt er achter het koppelings deksel OOK een harde tik, heen en terug weg was 4km of zo .
Bah.
Ik heb nog wel een vraag over de decompressie as.
Die is aan 1 kant afgevlakt maar hoe ligt hij in zijn ligplaats , met het hele afgevlakte deel naar beneden zodat hij de tuimelaar niet raakt?
Bij mij is het niet zo en kan er niks over vinden alleen dat er 05 mm ruimte tussen de tuimelaar en as moet zitten en dat zit er.
Zandprutser 1e klas.
De vlakke kant moet parallel liggen met de uitsparing in de tuimelaar, kan er op 2 manieren in, de goeie of de verkeerde door de sleuf in het heveltje. Aangetrokken moet ie de klep opendrukken, niet aangetrokken moet ie speling hebben.
Zo langzamerhand ga je dit blok heel goed kennen, al mag het wat kostten !!
Suc6
R
Zo langzamerhand ga je dit blok heel goed kennen, al mag het wat kostten !!
Suc6
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Goedemorgen,
De vlakke kant as zit niet parallel maar zit wat schuin ten opzichte van de tuimelaar , als je hem anders in het heveltje plaatst zit hij helemaal verkeerd zag ik dus zal het zo wel goed zijn .
Ben benieuwd wat er gisteren stuk is gegaan achter het koppelingsdeksel toen ik terug reed van motorport.
Ik denk ook dat ik de hele motor naar Duitsland ga brengen en tegen die lui zeg maken want sinds ik het blok terug heb is er alleen maar ellende mee en ben ik honderden euro lichter. Misschien is er nog zoiets als( garantie ) kan het proberen.
De vlakke kant as zit niet parallel maar zit wat schuin ten opzichte van de tuimelaar , als je hem anders in het heveltje plaatst zit hij helemaal verkeerd zag ik dus zal het zo wel goed zijn .
Ben benieuwd wat er gisteren stuk is gegaan achter het koppelingsdeksel toen ik terug reed van motorport.
Ik denk ook dat ik de hele motor naar Duitsland ga brengen en tegen die lui zeg maken want sinds ik het blok terug heb is er alleen maar ellende mee en ben ik honderden euro lichter. Misschien is er nog zoiets als( garantie ) kan het proberen.
Laatst gewijzigd door kantelaar op zo mar 23, 2014 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Zandprutser 1e klas.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Wauw , goedkoop zeg .
Als ik dat blok kan kopen heb ik een rijdende big en kan het andere evt met de tijd gerepareerd worden zodat ik 2 blokken heb.
Alhoewel Marseille niet echt om de hoek ligt
Als ik dat blok kan kopen heb ik een rijdende big en kan het andere evt met de tijd gerepareerd worden zodat ik 2 blokken heb.
Alhoewel Marseille niet echt om de hoek ligt
Zandprutser 1e klas.
In Frankrijk is de Big niet zo populair lijkt het wel, veel goedkope stuff daar.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Doet deze meneer eens een mailtjekantelaar schreef:Iemand hier een goedlopend blok te koop trouwens ?
Ik kijk rond op ebay orïenteren of er DR blokken te koop zijn , die zijn er maar zit er verschil in een sr42 en een sr43 blok? kan ik 43 onderdelen gewoon 1 op 1 vervangen voor 42 in en op het blok ?
Zandprutser 1e klas.
SR42 en SR43 hebben als ik mij niet vergis, een andere linker carterdeksel vanwege een slipkoppeling tbv de startmotor. Een SR42 heeft verder geen automatische decompresseur en oa daarom ook een iets andere CDI. Maar als je een SR42 blok op de kop zou weten te tikken inclusief CDI, zou je deze compleet moeten kunnen vervangen. Koop een blok iig niet zondermeer op goed vertrouwen, kostte mij ook een hoop centen
Nokkenas en tuimelaars zijn in principe uitwisselbaar (als is het maar de vraag of je dat zou willen). Maar laat Zappa er eerst ff naar luisteren! En als jullie er dan zeker van zijn dat het de cilinderkop is, kan je altijd deze overwegen. Nieuwe tuimelaars en nieuwe nokkenas kosten (weer) een hoop pegels. Zelf ga ik van mn vakantiegeld nieuwe tuimelaars kopen in Duitsland, kosten ze "maar" 66 euro per stuk ex verzendkosten. Durf bij nader inzien mijn nieuwe gereviseerde tuimelaars niet te gebruiken.
Nokkenas en tuimelaars zijn in principe uitwisselbaar (als is het maar de vraag of je dat zou willen). Maar laat Zappa er eerst ff naar luisteren! En als jullie er dan zeker van zijn dat het de cilinderkop is, kan je altijd deze overwegen. Nieuwe tuimelaars en nieuwe nokkenas kosten (weer) een hoop pegels. Zelf ga ik van mn vakantiegeld nieuwe tuimelaars kopen in Duitsland, kosten ze "maar" 66 euro per stuk ex verzendkosten. Durf bij nader inzien mijn nieuwe gereviseerde tuimelaars niet te gebruiken.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Er is niet bekend wat t probleem is en als ie nu ff met zn motor langs kwam ipv op het @ rond te hangen gebeurt er nog wat nuttigs. ..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik wil ook weer langskomen en ben echt dankbaar dat het ook kan.
Maar nu kan ik zomaar weg helaas .
Een extra blok wil ik nu sowieso graag , dat idee is me door de omstandigheden op gekomen .
En ja het huidige moet gefikst worden , er is meer aan de hand nu.
Maar nu kan ik zomaar weg helaas .
Een extra blok wil ik nu sowieso graag , dat idee is me door de omstandigheden op gekomen .
En ja het huidige moet gefikst worden , er is meer aan de hand nu.
Zandprutser 1e klas.