de prijs is natuurlijk geheel afhankelijk van de staat waarin de motor verkeert ... 3500 a 4000 euro voor een NETTE wr426 met kenteken uit 2001 vindt ik opzich geen gekke prijs ... let wel dat onderdelen (zuiger /bigend) van deze machientjes niet goedkoop zijn ....
waar je absoluut NIET op moet letten is dat de motor mooi glimt e.d ... met een busje siliconen spray ziet een motor er al gauw weer *als nieuw* uit..
let bijvoorbeeld een op de banden .. zijn de noppen schuin afgesleten?. dan is er meestal veel mee op de weg gereden ...
kijk hoe de motor erbij staat , is ie *netjes* schoon?..olie op peil ?.. hebben de remblokjes nog voldoende remvoering ?.. dit alles zegt wat over de manier waarop de motor onderhouden is ...
controleer of er speling zit op de achtervork en het link systeem ...en op de wiel lagers..
probeer of de motor (koud) ook goed start ..(veel mensen laten de motor alvast even draaien voordat de koper komt )
check of het blokje lekdicht is ..vaak zie je tussen de carter delen of cylinder een spoor van vloeibare pakking ...dit duidt erop dat de motor al vaker *open* is geweest ,daar de fabriek geen gebruik maakt van vloeibare pakkingen op het carter..
kijk of de keeringen van de voorvork niet lekken evenzo voor de achter schokbreker....
en .. niet geheel onbelangrijk ..de datum van afgifte van het kenteken hoeft lang NIET altijd het bouwjaar van de motor te zijn .. probeer via het frame nummer te achterhalen wat het werkelijke bouwjaar is ... in advertenties staan 9 van de 10 keer als bouwjaar , het jaar van afgifte van het kenteken aangegeven ...
en vraag altijd of je even een proefritje mag maken .. en stukje rijden maakt al gauw een hoop duidelijk over de motor ... luister ook of er geen *vreemde* geluiden uit het blokje komen ...en probeer o de koppeling niet te vroeg of juist te laat lost .....
succes met de aankoop alvast
