Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ook nooit problemen gehad zo erg is het allemaal niet maar wel wat onduidelijk nu en wat betreft de hardheid van het rubber , boeit me niet want ik ken iemand die er erg hard mee kan rijden en van hem kreeg ik de tip
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Zo meteen ketting smeren, olie peilen en dan het veld in voor de carnavalsrit met mijn zoon Robert achterop.
Lekker zonnetje erbij, hopelijk niet teveel vroege wandelaars
Lekker zonnetje erbij, hopelijk niet teveel vroege wandelaars
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Mooie rit, lekker in de zon. Helaas erg veel fietsers en wandelaars, dus maar rustig aan gedaan.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Mijn BIG heeft lucht- en oliekoelingLeo schreef:Vraagje over koelvloeistof: Kan ik zomaar meerdere merken mengen om op het juiste niveau uit te komen ?
of kan ik dan onbedoeld een potentieel gifje staan te mengen ?
Maar ook bij het rommelen aan het koekblik moet je je NIET laten afleiden
Maar serieus: denk niet dat een garage eerst uitzoekt wel merk koelvloeistof er in de radiateur zit, er wordt gewoon bijgevuld tot het streepje
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
niet helemaal waar, ook koelvloeistof is tegenwoordig onderhevig aan fabrkant eisen. Gelukkig is dat niet moeilijk. anti vries is er eigenlijk niet meer maar het zou kunnen, niet gebruiken in auto's die koelvloeistof nodig hebben. De koelvloeistoffen zijn onderverdeeld in 2 groepen, voor VW, Audi, Skoda, Seat, Renault en nog een enkele is er de rode koelvloeistof. Alle andere merken gebruiken de groen/blauwe. Wel is afgesproken net als bij de olieën dat ze onderling mengbaar moeten zijn maar het is niet de bedoeling. Soms geeft het korrelig residu onderin het koelsysteem. Ford is een uitzondering, zij adviseren vaak een eigen koelmiddel. Zit er paarse vloestof in dan heeft iemand al eens eerder gemengd...............hahahaha.
De koelmiddelen hebben eigenschappen die bijvoorbeeld pakkingen kunnen aan tasten indien niet in de juiste auto gebruikt.
futurist
De koelmiddelen hebben eigenschappen die bijvoorbeeld pakkingen kunnen aan tasten indien niet in de juiste auto gebruikt.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
G 12/+ is blanc of roze is mengbaar met alle koelvloeistoffen behalve met synthetische koelvloeistof
HansD
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Daarom staat er waarschijnlijk in mijn boekje er mogen geen silicaathoudendende corrosieremmers in zittenfuturist schreef: De koelmiddelen hebben eigenschappen die bijvoorbeeld pakkingen kunnen aan tasten indien niet in de juiste auto gebruikt.
futurist
THX ! voor ale bevestigende antwoorden dat ik beter op zeker moet gaan en nieuwe erin moet gieten.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Voor de volledigheid vond ik dit verhaaltje..
http://www.valvoline.nl/garage/nieuws/? ... essageID=1
http://www.valvoline.nl/garage/nieuws/? ... essageID=1
Big Bigger Tiger en weer Big
....... (met een laag silicaatgehalte).........de antrapper schreef:Voor de volledigheid vond ik dit verhaaltje..
Valvoline mag er bij mij dus niet in ondanks dat i met alles te mengen is.
Waar is de tijd van vroegah toen je 1 motorolie en 1 koelvloeistof had
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
zo hier de "grand finale " voor alle verwarring
Quote van de Dacia site ja ja
In de basis zijn er twee soorten koelvloeistof:
één op basis van MONO ETHYLEEN GLYCOL (meest gebruikt voor de personenauto’s)
en de andere op basis van MONO-PROPYLEEN GLYCOL.
Meestal bestaat koelvloeistof uit één van de bovenvermelde stoffen aangevuld met additieven en tot 50% gedemineraliseerd water.
Koelvloeistoffen met dezelfde basis kunnen in principe gemengd worden; al moet je je wel realiseren dat de eigenschappen –van de additieven- dan kunnen veranderen en dat is meestal niet gewenst.
Maar in de praktijk is het soort aan de kleur niet te onderkennen; dus is mengen niet aan raden.
Tot ongeveer 1995 was –de meestal blauw kleurige- op ethyleen glycol gebaseerde koelvloeistof standaard in de meeste personen auto’s aanwezig. Hier van bestaan –nog steeds- heel veel kwaliteiten, overal verkrijgbaar. De meeste autofabrikanten hadden hun eigen specificaties en namen. Deze bevatten meestal in meer of mindere mate nog silicaten. Wel zijn ze meestal NAP-free of wel vrij van nitraat-,amine-, en fosfaatverbindingen.
Na 1996 begonnen Audi en VW hun koelsystemen af te vullen met een geheel nieuw type koelvloeistof, eveneens op basis van ethyleen glycol, maar van hoger kwaliteit; bekend als G-12, roodachtig van kleur. Geheel silicaat vrij! Deze koelvloeistof kan meestal een autoleven lang blijven zitten.
Van G-12 koelvloeistof bestaan inmiddels verbeterde versies en ook hebben heel veel andere automerken en toeleveringsbedrijven een vergelijkbare koelvloeistof. Meestal is deze ook roze of rood van kleur.
Deze koelvloeistof is dan weliswaar ook op basis van ethyleen glycol, maar mengen met de bekende blauwe vloeistof is zondermeer af te raden. Er zit een heel ander additievenpakket in en mengen zou dan ook de levensduur “long-live” vrijwel geheel teniet doen.
weltrusten
Quote van de Dacia site ja ja
In de basis zijn er twee soorten koelvloeistof:
één op basis van MONO ETHYLEEN GLYCOL (meest gebruikt voor de personenauto’s)
en de andere op basis van MONO-PROPYLEEN GLYCOL.
Meestal bestaat koelvloeistof uit één van de bovenvermelde stoffen aangevuld met additieven en tot 50% gedemineraliseerd water.
Koelvloeistoffen met dezelfde basis kunnen in principe gemengd worden; al moet je je wel realiseren dat de eigenschappen –van de additieven- dan kunnen veranderen en dat is meestal niet gewenst.
Maar in de praktijk is het soort aan de kleur niet te onderkennen; dus is mengen niet aan raden.
Tot ongeveer 1995 was –de meestal blauw kleurige- op ethyleen glycol gebaseerde koelvloeistof standaard in de meeste personen auto’s aanwezig. Hier van bestaan –nog steeds- heel veel kwaliteiten, overal verkrijgbaar. De meeste autofabrikanten hadden hun eigen specificaties en namen. Deze bevatten meestal in meer of mindere mate nog silicaten. Wel zijn ze meestal NAP-free of wel vrij van nitraat-,amine-, en fosfaatverbindingen.
Na 1996 begonnen Audi en VW hun koelsystemen af te vullen met een geheel nieuw type koelvloeistof, eveneens op basis van ethyleen glycol, maar van hoger kwaliteit; bekend als G-12, roodachtig van kleur. Geheel silicaat vrij! Deze koelvloeistof kan meestal een autoleven lang blijven zitten.
Van G-12 koelvloeistof bestaan inmiddels verbeterde versies en ook hebben heel veel andere automerken en toeleveringsbedrijven een vergelijkbare koelvloeistof. Meestal is deze ook roze of rood van kleur.
Deze koelvloeistof is dan weliswaar ook op basis van ethyleen glycol, maar mengen met de bekende blauwe vloeistof is zondermeer af te raden. Er zit een heel ander additievenpakket in en mengen zou dan ook de levensduur “long-live” vrijwel geheel teniet doen.
weltrusten
Big Bigger Tiger en weer Big
De eerste valpartij van het jaar zit er weer op
Vanmiddag even wezen triallen, en kon toch niet helemaal bij de steen op komen waar ik dacht wel op te kunnen komen.
Wel daarna nog een best wel epische foto gemaakt:
Vanmiddag even wezen triallen, en kon toch niet helemaal bij de steen op komen waar ik dacht wel op te kunnen komen.
Wel daarna nog een best wel epische foto gemaakt:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Vandaag nieuw voorbandje binnengekomen, het oude bandje heeft na 10k geen schuld,
weer een Mefo Explorer, ik vindt dat hij meer grip op natte en droge weg heeft als een K60.
weer een Mefo Explorer, ik vindt dat hij meer grip op natte en droge weg heeft als een K60.
- Bijlagen
-
- IMG_2334.JPG (50.37 KiB) 1398 keer bekeken
-
- IMG_2333.JPG (44.78 KiB) 1398 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Dan weet ik nog wel een paadje ( van vorig jaar, naar die italiaanse vetsmelterij in Welschap) om je bandje te proberen Veel veilige kmérsde antrapper schreef: Vandaag nieuw voorbandje binnengekomen, het oude bandje heeft na 10k geen schuld,
weer een Mefo Explorer, ik vindt dat hij meer grip op natte en droge weg heeft als een K60.
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ah die " Antonio" maar zulke paden kom ik alleen langs als ik met verkeerde mensen omga
Laatst gewijzigd door de antrapper op zo mar 09, 2014 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Bigger Tiger en weer Big
Ik ken ze ja.de antrapper schreef: maar zulke paden kom ik alleen langs als ik met verkeerde mensen omga
Gaan ze met een brommer met grove noppen voor je rijden en zeggen ze "volg mij maar, ik weet nog een leuk paadje" en voor je het weet zit je tot je nek in de drek met je kameel op explorers.
Tuig is het !
Ook weer terug.
Was een standaard MSG ritje, dus natuurlijk na 5km alweer langs de kant van de weg met een BIG die niet meer mee wil werken:
Na hem even de nodige aandacht gegeven te hebben daarna nog lekker +- 60km het Twentse land onveilig gemaakt
Was een standaard MSG ritje, dus natuurlijk na 5km alweer langs de kant van de weg met een BIG die niet meer mee wil werken:
Na hem even de nodige aandacht gegeven te hebben daarna nog lekker +- 60km het Twentse land onveilig gemaakt
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Denk dat de BIG daardoor wel opeens een stuk sneller uit de buurt van hem wilde zijnLeo schreef:Kwam die "nodige aandacht" van degene die achter de BIG dingen staat te doen ?Thoran schreef: Na hem even de nodige aandacht gegeven te hebben
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Thoran schreef: Denk dat de BIG daardoor wel opeens een stuk sneller uit de buurt van hem wilde zijn
Doe hem maar snel bedanken dan
Iemand bekend met de heer R-Rat uit loon op zand ?
Hij is ook een BIG projectje begonnen.
Nah, straks wil ie vaker de BIG aandrukkenLeo schreef:Thoran schreef: Denk dat de BIG daardoor wel opeens een stuk sneller uit de buurt van hem wilde zijn
Doe hem maar snel bedanken dan
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Deel 2 motorinjectieThoran schreef:Ook weer terug.
Was een standaard MSG ritje, dus natuurlijk na 5km alweer langs de kant van de weg met een BIG die niet meer mee wil werken:
Na hem even de nodige aandacht gegeven te hebben daarna nog lekker +- 60km het Twentse land onveilig gemaakt
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.