Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo schreef:
Ouwe Reus schreef: Laat Leo het maar niet zien: 60pk bij 120kg
Ongeveer 2 jaar geleden kwam ik in contact met Frank en sindsdien weet ik wat er mogelijk is met een BIGblok en is het project ontstaan in mijn hoofd. Een 60PK blok met een flinke gewichtsbesparing op de BIG maakt een heerlijke allroad.

Maar idd die site is heel leuk om op rond te struinen :wink:
Zou het motor-karakter van een wegracer bij een allroad passen...AllRoad>> Dual-Sport>>MultiStrada ja-ja

Heb je trouwens ook die Franse BIG gezien met de aangebouwde "raketwerper" :lol: ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

frankn schreef:
Leo schreef:Deze is ook leuk als sleutelproject : http://www.leboncoin.fr/equipement_moto ... htm?ca=3_s

Dat wordt inderdaad flink sleutelen om de uitlaat aan de goede kant te krijgen. :mrgreen:

OF GEWOON DE FOTO NIET IN SPIEGELBEELD AFBEELDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan ben je lekker snel klaar......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: Zou het motor-karakter van een wegracer bij een allroad passen...AllRoad>> Dual-Sport>>MultiStrada ja-ja?
Het motorkarkater bepalen we in overleg met Frank.
Ik vertel wat ik zoek en hij geeft de tips die ik zelf kan (laten) doen / maakt het binnen een vooraf afgesproken budget.
Op dit moment wordt bijv een vliegwiel afgedraaid om te kijken of daar de gasrespons beter van wordt op mijn project.
Ouwe Reus schreef: Heb je trouwens ook die Franse BIG gezien met de aangebouwde "raketwerper" :lol: ?
Nope. Doe joe hef eej link feur mie ?
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Deze bedoel ik met "raketwerper".
D8 eerst aan een fotoshopper, maar kennelijk zit er écht zo'n grote op.... :drinking:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ze hadden geen kortere op de afdeling tankonderdelen volgens mij :wink:

NIET naar de prijs kijken maar gewoon even genieten van de het product
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Ontzettend mooi ,maar inderdaad die prijs………….

In 72 schafte ik daar een hele motor voor aan :D
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

bert55 schreef:In 72 schafte ik daar een hele motor voor aan :D
Kzie je nog rijden ja :wink:

Afbeelding
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Lijkt er op maar het was een yamaha 350 met voor en achter een trommel,een heerlijke rammelbak had geen centen voor een 750 laverda alleen dus voor die tweede hans yamaha, blauwe L achterop en rijden maar. :D
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo schreef:
bert55 schreef:In 72 schafte ik daar een hele motor voor aan :D
Kzie je nog rijden ja :wink:

Afbeelding

deze Kawa 750 Mach III (denk ik) zou ik nu nog wel willen hebben hoor

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

De H2 , stond bekend als de widowmaker, frame van niks remmen van niks en veel last van oververhitting,maar wel een top van boven de 200!
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Mooi hè dat sommige motoren uit die tijd nog steeds grote groepen rijders aanspreken.
Zo was er ook een "waterorgel" die hoog op mijn kwijllijstje staat
Afbeelding
Die je kan restaureren in orgi of in een nieuwe stijl.
Ik mag graag zien hoe sommige mensen met 2 rechterhanden na uren in de schuur die "oudjes" weer rijdbaar maken.
Zeker als het een enduro / crosser betreft:
Afbeelding
Afbeelding
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Die GT vind ik echt geweldig hoewel ik een aanhanger ben van "origineel". Ik ben zelf nog steeds fan van mijn eerste motoren, nostalgie zeker. Mijn eerste was een Suzuzki GT380, helaas nooit op gereden omdat de werkplaats van Rullens motoren in Made een dag voor ik hem ging af halen volledig af brandde. Mijn tweede was een Suzuki GT350, een nazaat van de legendarische T20 wat eigenlijk de weg uitvoering was van de toenmalige Suzuki 250 Grand prix fiets. Echt een gewekdenaar. Omdat deze ieder half schooljaar een paar andere zuigers nodig had kwam mijn opa met het idee om eens een echte motor te gaan kopen, dat werd een Suzuki GS750D van '78 met maar 4000km. Deze heb ik met één maal nieuwe zuigers en wat andere prul 165000km gereden. Ook voor zijn tijd een motor die toen in de rij CB750Four, Kawa 900Z1 thuis hoorde, ook veel meer vermogen als het frame en remmen aan konden, al snel een wielen set (en rechter ondervork poot) van een GS750E aangeschaft omdat lm velgen mooier waren EN er een tweede schijf op zat. Nog steeds een motor die ik gelijk weer zou kopen als ik er mooie tegen het lijf zou lopen voor een eerlijke prijs.
Natuurlijk hoort mijn Suzuki GSX750S Katana van '82 ook in dit rijtje hoewel ik deze veel later heb gekocht en een paar jaar gereden, is het van een goede restauratie nooit gekomen, weg gaat ie iig pas na mijn overlijden. Van alles wat ik daarna heb gehad blijft alleen mijn Bandit 600 een beetje in mijn geheugen hangen. Later ben ik alleen motoren gaan kopen die je niet op iedere straathoek tegen komt en die dus iedere keer niet worden ingeruild omdat ik er iets mee heb zoals mijn Futura en mijn 955i Daytona. Inderdaad allemaal motoren met voor mij ook nog steeds een hoog kwijl niveau......
Ook motoren die ik nooit heb gehad brengen me in die staat zoals een Moto Guzzi Le Mans II of zo een Mach III of een Z1R een GS1000 Wes Cooly enz enz enz
Stilaan begint de Dr Big bij mij ook zo'n status te krijgen, toen ik eergisteren nog in Oude Tonge ben geweest bij collega's viel me op dat 1.5 km verderop het restant van Laser exhaust is gelegen. Jammer om te zien wat er van dit illustere uitlaat merk over is gebleven. 4 man doen in Oude Tonge R&D werk, maken er one off's en ontwikkelen ze daar de nieuwe dempers. Al het andere werk (standaard "confectie" dempers) worden alleen in goedkope lonen landen gemaakt. Omdat de Dr een kwijl status begint te krijgen wil ik de laatste van 2 mooie nieuw model Pro Duro dempers voorzien, de link buis van Lars zijn voorbuis naar de dempers kost daat ongeveer €250,= pas gemaakt met van die rvs buis met van die mooie lasjes zoals van Akropovic.............veel geld voor iets wat ik zelf ook (lang niet zo mooi natuurlijk) zou kunnen. Maar als ik zie wat buis alleen al kost.......
De Dr 800S Big 1997 gaat nu dus ook een stukje nostalgie worden............
MOOI HÉ DIE OUWE DINGEN........... :lol: :lol: :lol:

Futurist
PS excuses voor de langdradige zondagochtend mijmeringen, ga nog maar eens lekker de schuur in om te sleutelen
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Hier noemen we dat MenM's , motor mijmeringen misschien iets voor een nieuw topic , kan er een paar boeken mee vullen ben nu bijna 60 maar al sinds mijn 17 vol op er mee bezig staan er nu 5 in de schuur en een in de woonkamer (een 350 aermacchi racer gerestaureerd omdat ie zo mooi is).
Nu gekozen voor de big omdat ik hem altijd wel een soort van "oer motor" vind hebben.
Ben alleen geen zandhapper (sorry) maar vind het heerlijk om met de big een ritje te maken,en de tweede big is hoofdzakelijk voor de (sleutel)lol.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

futurist schreef: helaas nooit op gereden omdat de werkplaats van Rullens motoren in Made een dag voor ik hem ging af halen volledig af brandde.
Ben wel zo eerlijk om te zeggen dat ik in de lach schoot Cor............. :oops: Sorry

Bert, dit is het cafe en daar mag alles in besproken worden en zeker als het over motoren gaat dus barst maar los hoor.

Mijn eerste was een XT500 1978 en ik trek ieder jaar de haren uit mijn kop als ik hem in gerestaureerde staat op de motorshow zie staan van een Yamahadealer om de hoek waar ik hem ooit inruilde op een grote fout ( die ik weer snel inruilde op een nieuwe zwarte SR43 :verliefd: )
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Leo schreef:Mooi hè dat sommige motoren uit die tijd nog steeds grote groepen rijders aanspreken.
Zo was er ook een "waterorgel" die hoog op mijn kwijllijstje staat
Afbeelding
Die je kan restaureren in orgi of in een nieuwe stijl.
Ben wel een fan van deze GT750:
Afbeelding

GSXR750 voor en achterpartij, brandstofinjectie, electronische ontsteking, en nog veel meer dingen waarvan ik totaal geen idee heb :P
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Dit was mijn eerste:

Afbeelding
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

WE ALWAYS HEAR 'THE RULES' FROM THE FEMALE SIDE
NOW HERE ARE THE RULES FROM THE MALE SIDE

THESE ARE OUR RULES!

PLEASE NOTE. THESE ARE ALL NUMBERED #1 ON PURPOSE!

1. MEN ARE NOT MIND READERS.

1. LEARN TO WORK THE TOILET SEAT. YOU'RE A BIG GIRL. IF IT'S UP, PUT IT DOWN. WE NEED IT UP, YOU NEED IT DOWN. YOU DON'T HEAR US COMPLAINING ABOUT YOU LEAVING IT DOWN.

1. CRYING IS BLACKMAIL.

1. ASK FOR WHAT YOU WANT. LET US BE CLEAR ON THIS ONE:

SUBTLE HINTS DO NOT WORK!
STRONG HINTS DO NOT WORK!
OBVIOUS HINTS DO NOT WORK!
JUST SAY IT!

1. YES AND NO ARE PERFECTLY ACCEPTABLE ANSWERS TO ALMOST EVERY QUESTION.

1.. COME TO US WITH A PROBLEM ONLY IF YOU WANT HELP SOLVING IT. THAT'S WHAT WE DO. SYMPATHY IS WHAT YOUR GIRLFRIENDS ARE FOR.

1. ANYTHING WE SAID 6 MONTHS AGO IS INADMISSIBLE IN AN ARGUMENT. IN FACT, ALL COMMENTS BECOME NULL AND VOID AFTER 7 DAYS.

1. IF YOU THINK YOU'RE FAT, YOU PROBABLY ARE. DON'T ASK US.

1. IF SOMETHING WE SAID CAN BE INTERPRETED TWO WAYS AND ONE OF THE WAYS MAKES YOU SAD OR ANGRY, WE MEANT THE OTHER ONE.

1. YOU CAN EITHER ASK US TO DO SOMETHING OR TELL US HOW YOU WANT IT DONE. NOT BOTH.
IF YOU ALREADY KNOW BEST HOW TO DO IT, JUST DO IT YOURSELF.

1. WHENEVER POSSIBLE, PLEASE SAY WHATEVER YOU HAVE TO SAY DURING COMMERCIALS.

1. CHRISTOPHER COLUMBUS DID NOT NEED DIRECTIONS AND NEITHER DO WE...

1. ALL MEN SEE IN ONLY 16 COLORS, LIKE WINDOWS DEFAULT SETTINGS..
PEACH, FOR EXAMPLE, IS A FRUIT, NOT A COLOR. PUMPKIN IS ALSO A FRUIT. WE HAVE NO IDEA WHAT MAUVE IS.

1. IF WE ASK WHAT IS WRONG AND YOU SAY 'NOTHING,' WE WILL ACT LIKE NOTHING'S WRONG. WE KNOW YOU ARE LYING, BUT IT IS JUST NOT WORTH THE HASSLE.

1. IF YOU ASK A QUESTION YOU DON'T WANT AN ANSWER TO, EXPECT AN ANSWER YOU DON'T WANT TO HEAR..

1. WHEN WE HAVE TO GO SOMEWHERE, ABSOLUTELY ANYTHING YOU WEAR IS FINE...REALLY.

1.. DON'T ASK US WHAT WE'RE THINKING ABOUT UNLESS YOU ARE PREPARED TO DISCUSS SUCH TOPICS AS FOOTBALL OR MOTOR SPORTS.

1. YOU HAVE ENOUGH CLOTHES.

1 .. YOU HAVE TOO MANY SHOES.

1. I AM IN SHAPE. ROUND IS A SHAPE!

1.. THANK YOU FOR READING THIS. YES, I KNOW, I HAVE TO SLEEP ON THE COUCH TONIGHT.. BUT DID YOU KNOW MEN REALLY DON'T MIND THAT? IT'S LIKE CAMPING...
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Dat zal vannacht koud worden in de tent Leo. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar ik heb nog wel een emmertje voor je...
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

frankn schreef:Dat zal vannacht koud worden in de tent Leo. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar ik heb nog wel een emmertje voor je...
Ik ga wel in mijn schuurtje slapen samen met de brommertjes 8)

hier zoeken ze trouwens onze hulp
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Idolaat van motoren,hoe wordt je dat?
Bij mij weet ik het nog goed,als zes jarige voor het eerst naar de lagere school samen met mijn broer.
Onderweg kwamen we altijd een grote katoenen hoes tegen die ergens overheen lag en in de zomer hoes weg en daar stond die ,een zeer grote motor (bleek later een 1200 zijklepper Harley te zijn),ik vond het geweldig zo veel stangen en handels ,groot en breed stond hij daar en ik viel ervoor als een blok.
Van af dat moment ben ik alles gaan verzamelen uit kranten en tijdschriften wat met motoren te maken had en plaktte het in een groot schrift (dik 50 jaar verder heb ik het nog steeds).
Dit was voor mij het begin en ik heb het altijd een pracht hobby gevonden.
ans
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 16:55
Locatie: Gieterveen

Leo pas maar op hier is ook een mannen lijstje maar vooral de laatste zin in gedachten houden :lol:
Bijlagen
leo.jpg
leo.jpg (48.29 KiB) 1585 keer bekeken
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Wijz woorden, lees dit boekje eens.

Gray.jpg
Gray.jpg (25.83 KiB) 1576 keer bekeken
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

@ Leo.
HJeb net je "Rules" thuis aan t vrouwvolk uitgereikt :D :D
mag ik eindelijk weer eens op de bank slapen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Het heeft amper gevroren en toch begeeft een ieder zich op glad ijs :roll:
winter depressie of zo ? :shock:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Plaats reactie