Die GT vind ik echt geweldig hoewel ik een aanhanger ben van "origineel". Ik ben zelf nog steeds fan van mijn eerste motoren, nostalgie zeker. Mijn eerste was een Suzuzki GT380, helaas nooit op gereden omdat de werkplaats van Rullens motoren in Made een dag voor ik hem ging af halen volledig af brandde. Mijn tweede was een Suzuki GT350, een nazaat van de legendarische T20 wat eigenlijk de weg uitvoering was van de toenmalige Suzuki 250 Grand prix fiets. Echt een gewekdenaar. Omdat deze ieder half schooljaar een paar andere zuigers nodig had kwam mijn opa met het idee om eens een echte motor te gaan kopen, dat werd een Suzuki GS750D van '78 met maar 4000km. Deze heb ik met één maal nieuwe zuigers en wat andere prul 165000km gereden. Ook voor zijn tijd een motor die toen in de rij CB750Four, Kawa 900Z1 thuis hoorde, ook veel meer vermogen als het frame en remmen aan konden, al snel een wielen set (en rechter ondervork poot) van een GS750E aangeschaft omdat lm velgen mooier waren EN er een tweede schijf op zat. Nog steeds een motor die ik gelijk weer zou kopen als ik er mooie tegen het lijf zou lopen voor een eerlijke prijs.
Natuurlijk hoort mijn Suzuki GSX750S Katana van '82 ook in dit rijtje hoewel ik deze veel later heb gekocht en een paar jaar gereden, is het van een goede restauratie nooit gekomen, weg gaat ie iig pas na mijn overlijden. Van alles wat ik daarna heb gehad blijft alleen mijn Bandit 600 een beetje in mijn geheugen hangen. Later ben ik alleen motoren gaan kopen die je niet op iedere straathoek tegen komt en die dus iedere keer niet worden ingeruild omdat ik er iets mee heb zoals mijn Futura en mijn 955i Daytona. Inderdaad allemaal motoren met voor mij ook nog steeds een hoog kwijl niveau......
Ook motoren die ik nooit heb gehad brengen me in die staat zoals een Moto Guzzi Le Mans II of zo een Mach III of een Z1R een GS1000 Wes Cooly enz enz enz
Stilaan begint de Dr Big bij mij ook zo'n status te krijgen, toen ik eergisteren nog in Oude Tonge ben geweest bij collega's viel me op dat 1.5 km verderop het restant van Laser exhaust is gelegen. Jammer om te zien wat er van dit illustere uitlaat merk over is gebleven. 4 man doen in Oude Tonge R&D werk, maken er one off's en ontwikkelen ze daar de nieuwe dempers. Al het andere werk (standaard "confectie" dempers) worden alleen in goedkope lonen landen gemaakt. Omdat de Dr een kwijl status begint te krijgen wil ik de laatste van 2 mooie nieuw model Pro Duro dempers voorzien, de link buis van Lars zijn voorbuis naar de dempers kost daat ongeveer €250,= pas gemaakt met van die rvs buis met van die mooie lasjes zoals van Akropovic.............veel geld voor iets wat ik zelf ook (lang niet zo mooi natuurlijk) zou kunnen. Maar als ik zie wat buis alleen al kost.......
De Dr 800S Big 1997 gaat nu dus ook een stukje nostalgie worden............
MOOI HÉ DIE OUWE DINGEN...........
Futurist
PS excuses voor de langdradige zondagochtend mijmeringen, ga nog maar eens lekker de schuur in om te sleutelen