Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Van de BIG een betrouwbaardere starter gemaakt, tevens wat lichter in gewicht.
Koppelingschakelaar eraf gesloopt :D Was een goede tip op t forum, onder de tank stekker los, mannetje in vrouwtje en klaar.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Gisteren lekker een km of 60 gereden :D

Wel weer een paar dingetjes tegengekomen die ik nog moet oplossen, maar dat heb je natuurlijk altijd met een projectfiets :roll:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Bezig gewest met ruitje maken. Plaat "plexiglas" gehaald bij bouwmarkt, 4 minuten in de oven op 170 graden.
Zuurkoolvat gevonden en daar met spanbanden de ruit omheen gebonden, heb je 2 minuten voor.
Na afkoelen mooi in de juiste ronde vorm. met de verfbrander de onderste rand verwarmd en deze middels workmate in juiste hoek gezet.
Tot dan alles prima. Stuk voor de koplamp eruit zien te halen en daar ging t mis, ruitje scheurde spontaan over de helft.
Gebruikte een scherp mes met juiste ondersteuning, bij geringe druk op t mes ging t al fout.
Misschien is 2 mm te dun? nou ja geef het nog niet op, straks weer proberen met dikkere plaat.
Zagen met decoupeerzaag gaat ook niet, trilt te veel waardoor er scheuren ontstaan, misschien met warm mes, gloeidraad of soldeerbout smelten dan maar?
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Je zou een figuurzaag kunnen proberen, duurt wel wat langer maar gaat met wat minder geweld.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Bezig om de voorpijp van Lars met de demper van Leo te verbinden. Voorpijp past prima al moet er wel wat van de valbeugel afgeslepen worden. Zal fotoos maken als het klaar is en hoop dat het lawaai meevalt.

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

dhc6 schreef: en hoop dat het lawaai meevalt.
R
Het zou een originele demper moeten zijn dus een mooi geluidje
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Leo schreef:
dhc6 schreef: en hoop dat het lawaai meevalt.
R
Het zou een originele demper moeten zijn dus een mooi geluidje
nou de klappen van de big (en volume gas wat er uit moet) is echt nie misselijk, en die demper zag er uit als een absorbtie demper dus kweetnie....................
zelf een db killer erin maken.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

dhc6 schreef:Bezig om de voorpijp van Lars met de demper van Leo te verbinden. Voorpijp past prima al moet er wel wat van de valbeugel afgeslepen worden. Zal fotoos maken als het klaar is en hoop dat het lawaai meevalt.

R
Zit je pijp dan tegen de valbeugel?
Zoja en je valt op de beugel gaat de pijp ook kapot, ik had het zelfs met de beugel meer dan 5 cm van de pijp af en nog is er een deukje ingekomen bij 1 van mijn valpartijtjes
Zandprutser 1e klas.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Tank weer wat leger gemakt :D niet normaal druk in t bos met wandelaars.
Gave dag gehad, begon met mistige akkers in de zon en laagje ijs op de plassen, in de middag heerlijk op t terras in de zon.
Gezelschap in de vorm van mijn zoon van 12 achterop, echt een mooie dag en dat alles dankzij de BIG.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

or w kl.jpg
or w kl.jpg (116.83 KiB) 1851 keer bekeken
Wieltjes zijn af, iets voor jou Leo?
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

dhc6 schreef:Wieltjes zijn af, iets voor jou Leo?
Als ik een Dakarreplica project bezig was zou ik ze meteen van je overgenomen hebben.
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Hoe zit ut met jouw 17 inch voorwiel? Ben later begonnen en eerder af.
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

dhc6 schreef:Hoe zit ut met jouw 17 inch voorwiel? Ben later begonnen en eerder af.
Denk dat wij tegelijkertijd klaar waren met ons wiel allen die van jou staat thuis en die van mij op op marktplaats

Joebar2dakar heeft hem wel opgehaald bij Haan maar meteen daarna te koop gezet.
Met zulke vrienden hedde ginne vijanden nodig :evil:
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

Afbeelding
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Vandaag de BIG uitgegraven :evil:
Reden met 3 motoren een maisveld op, de XT 600 van mijn vriend ging best goed, kwam 100 meter ver en stond toen ineens stil, halve meter in de blub gezakt.
De kawasaki 2 cylinder van een andere vriend kwam 35 meter, mijn BIG (de zwaarste van t stel) net 20 meter.
kom je er meteen achter hoe lomp zwaar de BIG is, met 3 man flink werken om hem los te krijgen, wel veel gelachen :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Geen winterslaap in Frankrijk:

Vandaag de brommers schoon gespoten van de blubber van gister, was weer errug leuk maar ook nogal glad. De project Big van Tom is weer iets gevorderd: het frontje heeft zn brackets gekregen, de achtervork staat in de afbijt, tandwiel drager staat in de zwarte poedercoat, de mal voor de luchtfilter kast is bijna klaar : produktie begint zodra de mal van de tank fairing ook klaar is.

Het tank project krijgt wat vertraging, de goeie spullen bij mekaar zoeken is meer werk dan ik dacht.

Gr

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

dhc6 schreef:Geen winterslaap in Frankrijk:

Vandaag de brommers schoon gespoten van de blubber van gister, was weer errug leuk maar ook nogal glad. De project Big van Tom is weer iets gevorderd: het frontje heeft zn brackets gekregen, de achtervork staat in de afbijt, tandwiel drager staat in de zwarte poedercoat, de mal voor de luchtfilter kast is bijna klaar : produktie begint zodra de mal van de tank fairing ook klaar is.

Het tank project krijgt wat vertraging, de goeie spullen bij mekaar zoeken is meer werk dan ik dacht.

Gr

R
Hmmm, ik heb net nog even in de stalling gekeken, maar hij staat er nog gewoon hoor, nergens poedercoat te bekennen :P
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Vanavond nieuwe koppelingskabel op weg big gezet, origineel maar toch imitatie :evil:
Was te lang......
Gelijk koppelingshevel op t blok door geslepen en stuk tussen gelast, liep daarna wel tegen blokbout aan dus ook deze afgeslepen.
Hendel op blok op 120 graden gezet ipv op 90 graden.
results: goede slag, juiste kabel lengte en lichte bediening.
Project geslaagd :D :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Beetje aan het experimenteren met de setup van de luchtfilter. De 100mm open K&N (papieren) luchtfilter moet (toch wél) passen als ik de originele brooddoos er naast houdt. Eerder gestoeid met een PVC buis, maar dat bleek toch wat te zwak, daarom bij de CV-boer een stuk dikwandige aluminium buis gekocht. Sterk spul dat buisje, want bij mijn pogingen te buis ovaal te drukken, zijn al drie grote lijmklemmen gesneuveld. Toen ik de K&N eerder in de hoek had gegooid, had ik al weer een set open "kleine" 63 mm RamAir (schuim) luchtfilters met toebehoren besteld. Ergens heb ik een voorkeur voor de K&N: makkelijker schoon te maken, minder onderdelen en ca 20% meer doorlaat. Zal binnenkort merken wat de beste setup is.

Het witte kofferrekje uit Duitsland heeft nu een zwarte basislaag, maar ik heb hier eigenlijk geen ruimte om de boel fatsoenlijk te spuiten. Heb geen schuur en tuin meer waar ik mij kan uitleven......wat mis mijn oude sleuteldomein :? . En ook een paar sluitingen ontvangen voor mijn DIY koffers, dus we freubelen lekker door bij gebrek aan een BIG voor de deur.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

gisteren (eigenlijk vandaag 01.00uur) wat uitlaten proef gehangen aan de big. Dan begin ik weer te twijfelen of ik de €250,= ga uitgeven bij Laser om de tussen buis te maken. je ziet er erg weinig van op de manier dat de demper er aan komt te hangen op de voor mij mooiste manier. Het is niet eens zo veel anders als de originele dempers maar ze zijn wel veel mooier, moderner en ze gaan zeker een vettere sound geven want ik heb één demper op de plaats van de originele demper er op gehouden en dat was niet verkeerd. Misschien dat zelf maken een optie is, eens adressen zoeken voor dunwandig rvs buis........
Sorry lui jullie weten dat foto's plaatsen niet lukt dus hier een linkje naar de piccies. Ik heb ook duc dempers proef gehangen om misschien bij Rudi er aan te knutselen want die is de herrie van zijn illegale Laser zat.
futurist
https://www.dropbox.com/s/u5vd0k2ysqn88 ... .36.jpg?m=
https://www.dropbox.com/s/6q1lc418ye5i0 ... .24.jpg?m=
https://www.dropbox.com/s/11lw5yx2rk3nr ... .23.jpg?m=
https://www.dropbox.com/s/1s3jub8j70p9s ... .24.jpg?m=
de duc dempers zijn op de originele lengte te lang maar nadat ik het buisje aan de voorkant heb afgezaagd blijkt de constructie zo te zijn dat ze precies de mooie lengte hebben als die buis verder in de demper wordt vastgelast. we kunnen dan kiezen voor één demper of als iemand nog een collector pot over heeft om ze allebij aan te sluiten. Ook kan de linkse demper aan de motor gehangen maar dan nep en met een demontabel eindstuk en zo als toolbox dienen.
https://www.dropbox.com/s/jcgo2z8yngi3m ... .25.jpg?m=
https://www.dropbox.com/s/ka94rrl13o8kp ... .59.jpg?m=
https://www.dropbox.com/s/r6zfebyntnrwd ... .45.jpg?m=
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Zoek eens met bv Google naar "simons RVS uitlaat delen". Buizen kan je zo bestellen, punt is vooral de juiste lasapparatuur en de kunst om de diameter van de collector netjes passend op de demper te krijgen. Vergis je niet in de prijzen, want loopt toch best wel op als je ook bochtjes wil gebruiken in de collector. Gebruik iig geen "Buis expander", waarmee je de diameter van een uitlaatbuis kan oprekken, deze zijn zo kapot.

De nieuwe ProDuro vind ik eerlijk gezegd beter in verhouding staan met de BIG 8). Is de andere ProDuro trouwens een "spiegelbeeld" ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik vind de nieuwe Pro Duro idd veel mooier, de oude Pro Duro staat op de Sr41 en 42 wel mooi en ik heb 3 nieuwe dempers maar op de noppen Big blijft dus ook de oude gewoon zitten, die "hoort" daar gewoon bij.
Het blijken een soort van voor serie dempers te zijn want de nieuwe Pro Duro wordt nu alleen in alu gemaakt en deze zijn echt RVS. ze zijn echt symetrisch en alleen het plaatje Laser Pro Duro moet naar de andere kant over gezet zodat li en re echt hetzelfde zijn. Ook het binnewerk is anders als de nieuwe Pro Duro dempers nu waardoor er volgens mij een vet gaaf geluid uit gaat komen. de ophangbeugel (alu plaat) is van een andere uitlaat en past wonderwel zodat er geen beugel om heen moet, want dat vind ik minder mooi. Ik denk dat de Dr gewoon naar Laser moet omdat het prijsverschil misschien met alles zelf kopen erg klein wordt voor een proffesionele look.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Niet echt áán de BIG wat gedaan, maar wel wat in huis gehaald vóór de BIG die nu een paar maanden in de box staat. Lekker warm en droog, maar zonder prik. De glasmat-accu kan gelukkig wel wat hebben, zeker gezien het feit dat er rechtstreeks op de accu een hoofdstroomschakelaar zit. Maar denk toch dat de accu een beetje moet worden verwend voordat ik de startknop induw.
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op do aug 13, 2015 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik zou die niet op het nu niet gebruikte stekkertje van de druppellader zetten, teminste niet als je de nieuwe kabel ook gaat gebruiken om " over te starten" denk dat de draadjes van de druppellader daar wat te dun voor zijn.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

futurist schreef:ik zou die niet op het nu niet gebruikte stekkertje van de druppellader zetten, teminste niet als je de nieuwe kabel ook gaat gebruiken om " over te starten" denk dat de draadjes van de druppellader daar wat te dun voor zijn.
futurist
Mee eens. Alleen bedoeld voor langzaam opladen van de accu. Kan wel met startkabels de accu's parallel zetten, maar capaciteit tussen de motor- en auto-accu is veel te groot, en dat schijnt niet goed te zijn. Feit of fabel?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Plaats reactie