Zelf velg spaken om naaf
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kijk ook ff bij sapim em dt swiss. Misschien is t daar duidelijker
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
maar Haan spaakt een wiel in voor iets van e25 extra dus waarom moeilijk doen [zit bij je om de hoek ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik wilde het eerst proberen zelf te doen met de vertaling van Thoran erbij en de naaf en de velg op de werkbank.zappa.suzuki schreef:maar Haan spaakt een wiel in voor iets van e25 extra dus waarom moeilijk doen [zit bij je om de hoek ]
Gewoon kijken of ik het kan volgen.
Eigenwijs is ook wijs
Wat is daar nou de lol aan?zappa.suzuki schreef:maar Haan spaakt een wiel in voor iets van e25 extra dus waarom moeilijk doen [zit bij je om de hoek ]
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Dat bedoel ik ! ( helaas weet ik ook dat Zappa mij langer kent )Thoran schreef: Wat is daar nou de lol aan?
Ik meen dat Oene zelf ook eens zijn wiel gespaakt heeft en voor Zappa zal het ook een koud kunstje zijn en ik wil het gewoon eens proberen.
Het is ook niet zo moeilijk. Ik had wel een velg, spaken en een naaf die compatibel met elkaar waren. Ik geloof dat jij een wat meer spannende route neemt. Vooral de kop van de spaak is belangrijk. Daar kunnen minieme verschillen tussen binnen en buiten spaken zitten die wel erg belangrijk zijn. Als je zo dicht bij Haan zit, zou ik daar even langs voor advies.
OJ
OJ
niet slecht geredeneerd OeneDR-Big schreef:Het is ook niet zo moeilijk. Ik had wel een velg, spaken en een naaf die compatibel met elkaar waren. Ik geloof dat jij een wat meer spannende route neemt. Vooral de kop van de spaak is belangrijk. Daar kunnen minieme verschillen tussen binnen en buiten spaken zitten die wel erg belangrijk zijn. Als je zo dicht bij Haan zit, zou ik daar even langs voor advies.
OJ
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Mijn 17" wielen ff gemeten
voorwiel 171mm spaken[=- 1mm]
achterwiel 115 en 161 mm [+- 1mm]
Dit is op een SR41[viergats schijf] voornaaf en SR 42/43[schijf] achternaaf
Mijn setje 17"SM gaat in de verkoop evt met 320 wave voorschijf[viergats] en bijpassende wave
achterschijf
Over de 160 achterband heb ik het over een straatband !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
voorwiel 171mm spaken[=- 1mm]
achterwiel 115 en 161 mm [+- 1mm]
Dit is op een SR41[viergats schijf] voornaaf en SR 42/43[schijf] achternaaf
Mijn setje 17"SM gaat in de verkoop evt met 320 wave voorschijf[viergats] en bijpassende wave
achterschijf
Over de 160 achterband heb ik het over een straatband !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Weet je ondertussen al wat meer over de afmetingen?Leo schreef:THX Thoran!Thoran schreef: Ik zal je er even door lopen:.
Als de velg binnen is en de naaf uit de huidige velg gehaald is gaan we er eens goed voor zitten met jouw uitleg.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Deze wielen gaan de verkoop in
120/70 17 4 gats 41/42 naaf
150 of 160/60 17 Schijf 42/42 naaf
320 mm wave schijf Goldfren ,
Wave schijf achter[standaard maat] Goldfren
Allebei de schijven zijn z.g. a.n., schijven zijn 1mm dikker dan standaard schijven dus meer vlees
Als set of los te koop , stuur maar een pB
120/70 17 4 gats 41/42 naaf
150 of 160/60 17 Schijf 42/42 naaf
320 mm wave schijf Goldfren ,
Wave schijf achter[standaard maat] Goldfren
Allebei de schijven zijn z.g. a.n., schijven zijn 1mm dikker dan standaard schijven dus meer vlees
Als set of los te koop , stuur maar een pB
- Bijlagen
-
- Big 4.jpg (84.87 KiB) 1205 keer bekeken
-
- Big 3.jpg (83.31 KiB) 1205 keer bekeken
-
- Big 2.jpg (80.93 KiB) 1205 keer bekeken
-
- Big 1.jpg (79.85 KiB) 1205 keer bekeken
Als de achtervelg uit viva la france binnen is ga ik met de hele set naar meneer Haan wheels om te laten kijken of hij er iets van kan maken.Thoran schreef: Weet je ondertussen al wat meer over de afmetingen?
Probleem zit hem in de hoek dat een spaak de voornaaf verlaat en de hoek dat een spaak de achtervelg verlaat.
De hoek zou niet moeten veranderen , 360 Grd delen door zoveel spaken= .. grd.
Of je nu 17" of 21" om de naaf doet dat zou[volgensmij] niets uit moeten maken .
Ik heb er in ieder geval geen last van gehad
Maar ik heb weleens vaker fout gezeten
Of je nu 17" of 21" om de naaf doet dat zou[volgensmij] niets uit moeten maken .
Ik heb er in ieder geval geen last van gehad
Maar ik heb weleens vaker fout gezeten
Binnenkort zullen we het wetenmadmenno schreef:De hoek zou niet moeten veranderen , 360 Grd delen door zoveel spaken= .. grd.
Of je nu 17" of 21" om de naaf doet dat zou[volgensmij] niets uit moeten maken .
Ik heb er in ieder geval geen last van gehad
Maar ik heb weleens vaker fout gezeten
Rond de 20e komt de velg deze kant op en meteen na ontvangst probeer ik bij Haanwheels langs te gaan.
Vandaag besloten om de CRF naaf te ontdoen van het voorwiel zodat Haan het beter kan zien + als ze de klus aannemen dat ze dan niet alle spaken door hoeven te slijpen.
Leuk klusje voor bij een bak warme choco mit schlagzahne ,de radio op H1 en de regenbuien buiten
Leuk klusje voor bij een bak warme choco mit schlagzahne ,de radio op H1 en de regenbuien buiten
Nou, ik heb mijn voorvelgje binnen. Binnenkort ook maar eens een paar berekeningetjes maken.
Thnx to dhc6
Thnx to dhc6
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Mij heeft ie daarnaast ook nog van zo'n 30kg rotzooi af geholpenLeo schreef:Ik begrijp dat de kerstman DHC6 een flinke voorraad velgen over NL heeft uitgestrooid ?Thoran schreef:Nou, ik heb mijn voorvelgje binnen. Binnenkort ook maar eens een paar berekeningetjes maken.
Thnx to dhc6
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Deels van de "rotzooi" dus de carbs zijn nu in Arnhem, het onderblok wordt deels gebruikt om een reserve blok te bouwen. Heb nog 1x een 17" achtervelg over maar zoek een compleet schijfachterwiel voor Big 3.
Fijne Kerst allemaal.
R
Fijne Kerst allemaal.
R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Meneer Haan himself kwam erbij voor overleg en ze gaan ervoor. YAHOO !!!
Nu kan ik de haren uit mijn kop trekken dat ik de naaf vantevoren geen kleurtje heb gegeven .............
Er zouden wel enkele spaken een klein beetje rare vorm kunnen krijgen omdat de hoek van de naaf en de velg anders zijn maar het wiel zou zeker straatwaardig zijn ( maar niet voor SMwedstrijden ).
Kosten € 78,40 voor de RVS spaken / nippels en € 45 voor arbeid.
Voor de DRBIG konden ze ook complete spakensets leveren : 78,40 per wiel. RVS spaken en incl. nippels. ( ex verz kosten )
Je kan ze hiervoor via hun website bereiken / contactformulier
Nu kan ik de haren uit mijn kop trekken dat ik de naaf vantevoren geen kleurtje heb gegeven .............
Er zouden wel enkele spaken een klein beetje rare vorm kunnen krijgen omdat de hoek van de naaf en de velg anders zijn maar het wiel zou zeker straatwaardig zijn ( maar niet voor SMwedstrijden ).
Kosten € 78,40 voor de RVS spaken / nippels en € 45 voor arbeid.
Voor de DRBIG konden ze ook complete spakensets leveren : 78,40 per wiel. RVS spaken en incl. nippels. ( ex verz kosten )
Je kan ze hiervoor via hun website bereiken / contactformulier
Heb je toevallig de maten?Leo schreef:Meneer Haan himself kwam erbij voor overleg en ze gaan ervoor. YAHOO !!!
Nu kan ik de haren uit mijn kop trekken dat ik de naaf vantevoren geen kleurtje heb gegeven .............
Er zouden wel enkele spaken een klein beetje rare vorm kunnen krijgen omdat de hoek van de naaf en de velg anders zijn maar het wiel zou zeker straatwaardig zijn ( maar niet voor SMwedstrijden ).
Kosten € 78,40 voor de RVS spaken / nippels en € 45 voor arbeid.
Voor de DRBIG konden ze ook complete spakensets leveren : 78,40 per wiel. RVS spaken en incl. nippels. ( ex verz kosten )
Je kan ze hiervoor via hun website bereiken / contactformulier
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Oh ja, dat is dan sowieso anders dan bij mij. Ik moet eerst nog maar eens de naaf uit de ori. voorvelg halen en dan maar eens beginnen met meten en vergelijken met de waarden die menno hier neerzetteLeo schreef:Nee, helaas. De spaken moesten ze nog gaan meten en maken op basis van mijn CRF naaf en de BIG achtervelgThoran schreef: Heb je toevallig de maten?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
@Leo
Kan je bij het afhalen een Dr voornaaf.mee nemen om te vragen of die ook in een achtervelg kan??
Futurist
Kan je bij het afhalen een Dr voornaaf.mee nemen om te vragen of die ook in een achtervelg kan??
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Kan je naaf morgen bij onze buurman arie wel ff ophalen zodat je m als nog een kleurtje kan geven, en weer binnen knikkeren als jij 'm klaar hebt, nou is er nog vanalles mogelijk, als t in elkaar steekt nie meer, en dan is't van had ik maar !!!!Leo schreef:Meneer Haan himself kwam erbij voor overleg en ze gaan ervoor. YAHOO !!!
Nu kan ik de haren uit mijn kop trekken dat ik de naaf vantevoren geen kleurtje heb gegeven .............
(Je hebt m toch nog niet nodig om te rijden)
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Zou ik meteen voor je doen als ik zo`n voornaaf had liggen.futurist schreef:@Leo
Kan je bij het afhalen een Dr voornaaf.mee nemen om te vragen of die ook in een achtervelg kan??
Futurist
Ik ben mijn project gestart met de OEM voorkant van de DRBIG niet in de koop op te nemen op de remklauw / rempomp na.
Zorry.
@JB2D nu weet ik wa gij nog in oe bananenautoke aant doen war voor ge binnen kwamt stappen vanavond !
Gij wart aan het posten op di forum en skon dames zonder kleren aant bekijken