Spgoesdakar ( uden = Uje ) heeft geen last van ratten, die heeft last van de ziekte van hedel.frankn schreef:Doe de groeten aan de ratten.
BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Volgend jaar september doen we weer een weekje opfriscursus brabants in Briancon
Maar wat JB2D zei was dat hij en Iwan vanavond spaghetti om het project van Iwan gaan trekken zodat i hem binnenkort kan starten.
Als het daar gelukt is komen ze zsm mijn project van spaghetti voorzien.
Maar wat JB2D zei was dat hij en Iwan vanavond spaghetti om het project van Iwan gaan trekken zodat i hem binnenkort kan starten.
Als het daar gelukt is komen ze zsm mijn project van spaghetti voorzien.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Ik zag dat er al geld was overgemaakt naar de bankrekening in Monaco
Dan bij deze t begin van de kabelboom lite zoals ze m hier noemen.
Op naar t volgende avondje gezellig frotte.......
SPgoes Dakar, bedankt voor de koffie en koeken, en owe slappe klets en rotte lucht hahaahahahha toch eens dat hondevoer ergens anders neer zetten....
Dan bij deze t begin van de kabelboom lite zoals ze m hier noemen.
Op naar t volgende avondje gezellig frotte.......
SPgoes Dakar, bedankt voor de koffie en koeken, en owe slappe klets en rotte lucht hahaahahahha toch eens dat hondevoer ergens anders neer zetten....
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Hedde gullie heel de avond gedaan over 2 draadjes , een stekkertje en een draadje in de vorm van de brabantse vlag vouwen ?joebar2dakar schreef: Dan bij deze t begin van de kabelboom lite zoals ze m hier noemen.
Dan ga ik maar vast een week vakantie reserveren voor als jullie hier aan de gang gaan
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Hé Kl*tz@kH0m# wel lief zijn hé anders komme we helemaal nie langs, al hoewel een hele week kost en inwoning en SchultenbrauLeo schreef:joebar2dakar schreef: Dan bij deze t begin van de kabelboom lite zoals ze m hier noemen.
Hedde gullie heel de avond gedaan over 2 draadjes , een stekkertje en een draadje in de vorm van de brabantse vlag vouwen ?
Dan ga ik maar vast een week vakantie reserveren voor als jullie hier aan de gang gaan
En we maken t netjes of niet,
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Die droikes ging wel. Mar diee slappe klets en diee rote lucht die was t meeste werk.
Ut lijkt nie veul mar er is toch wel wat gedaan. JW bedankt.
En Leo we trekken n week bij oe in.
Ut lijkt nie veul mar er is toch wel wat gedaan. JW bedankt.
En Leo we trekken n week bij oe in.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Vandaag was het kabeltrekdag want er zit een startknop op de big maar er was nog geen verbinding met de accu.
Ik had vast alles klaargelegd voor de deskundige zodat i meteen aan de gang kon als i binnen viel. Vol verwachting was ik van de kabelboom "extra laait" maar al pratende gingen we steeds meer rekening houden met de toekomstige TÜVkeuringen en besloten we toch de originele kabelboom terug te plaatsen ( waar nog niks in geklooid was ) en er maar een paar dingen uit te laten en de overige draden lekker te verstoppen voor het geval ze ooit nodig mochten zijn.
Het werd dus deze alom bekende kabelboom die nadat is gecheckt was op roest op de stekkers / eventuele zichtbare breuken terug geplaatst is op het frame. De eerstvolgende stap is nu een enduro tankje maken maar de lasser / slijper die we daar voor gaan vragen zat nog onder de alcoholdampen van het feest van gisterenavond dus dat vonden we te link en die hebben we dus voor donderdag uitgenodigd.
Wordt vervolgd
Ik had vast alles klaargelegd voor de deskundige zodat i meteen aan de gang kon als i binnen viel. Vol verwachting was ik van de kabelboom "extra laait" maar al pratende gingen we steeds meer rekening houden met de toekomstige TÜVkeuringen en besloten we toch de originele kabelboom terug te plaatsen ( waar nog niks in geklooid was ) en er maar een paar dingen uit te laten en de overige draden lekker te verstoppen voor het geval ze ooit nodig mochten zijn.
Het werd dus deze alom bekende kabelboom die nadat is gecheckt was op roest op de stekkers / eventuele zichtbare breuken terug geplaatst is op het frame. De eerstvolgende stap is nu een enduro tankje maken maar de lasser / slijper die we daar voor gaan vragen zat nog onder de alcoholdampen van het feest van gisterenavond dus dat vonden we te link en die hebben we dus voor donderdag uitgenodigd.
Wordt vervolgd
Slimme keuze, hoeveel light is die light kabelboom eigenlijk tov de originele. Ik denk niet dat het het knutselen waard is. Beter energie steken in andere delen. Iwan zijn project kan eigenlijk niet zonder een andere kabelboom, daar zit zowat niks meer op de originele plaats.
Futirist
Futirist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
@ Futirist ....Dat is precies ook waar we na goed overleg samen op uit gekomen zijn
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Ja lach maar.frankn schreef:
JB2D doet dagelijks dit soort kabeltjes trekken en die stelde een vraag ....en nog een.....en nog een....en toen zeet i "geef me die originele kabelboom maar" en halverwege van de gedachte tijd waren we klaar met die klus. Dus weer een kleine stapje verder.
@ cor: http://bollertante.de/site/index.php/de ... e-in-farbe
Vanavond zijn de slijper en de draadtrekker uit het BIGBraboteam langs geweest voor een avondje tankje maken.
Nadat ze me eerst uit hadden staan lachen met mijn voorwiel debakel van marktplaats bleek dat ze allebei met de hond hadden meegegeten deze avond en moest regelmatig de deur van de skuur open om verse lucht te happen.
Op internet zijn soms foto`s te zien van een DR650 tank goed passend op een BIG en nooit lees je iets over veranderen van de tank/ophangpunten op frame.
Je voelt hem alweer aankomen denk ik: Yep, niks past op mijn project. De binnenkant van de tank hangt op de bobines.
De slijper heeft de komplete binnenkant uit de tank geslepen en gaat die nu geheel opnieuw opzetten.
Buitenkant tank op het frame gehangen om een indruk te krijgen.
Nadat ze me eerst uit hadden staan lachen met mijn voorwiel debakel van marktplaats bleek dat ze allebei met de hond hadden meegegeten deze avond en moest regelmatig de deur van de skuur open om verse lucht te happen.
Op internet zijn soms foto`s te zien van een DR650 tank goed passend op een BIG en nooit lees je iets over veranderen van de tank/ophangpunten op frame.
Je voelt hem alweer aankomen denk ik: Yep, niks past op mijn project. De binnenkant van de tank hangt op de bobines.
De slijper heeft de komplete binnenkant uit de tank geslepen en gaat die nu geheel opnieuw opzetten.
Buitenkant tank op het frame gehangen om een indruk te krijgen.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
Leo schreef: Nadat ze me eerst uit hadden staan lachen
Toe lachen ja !!!
Leo schreef: bleek dat ze allebei met de hond hadden meegegeten deze avond en moest regelmatig de deur van de skuur open om verse lucht te happen.
Chappy voor een mooie glanzende vacht en natte neus !!!
Leo schreef:Je voelt hem alweer aankomen denk ik: Yep, niks past op mijn project.
Ja klopt !!!: als die brommer dadelijk klaar is, moeten we ook de piloot eens aanpassen
Kortom was weer een gezellig avondje in de schuur frotte !!!!
Moeten we vaker doen...............
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Vd Draad ? over van een verbouwing of zo ?Leo schreef:Vandaag was het kabeltrekdag want er zit een startknop op de big maar er was nog geen verbinding met de accu.
Het werd dus deze alom bekende kabelboom die nadat is gecheckt was op roest op de stekkers / eventuele zichtbare breuken terug geplaatst is op het frame.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
In overleg met DHC6 hebben we mijn project omgedoopt tot "waarom heb je dat niet eerder gedaan/aan gedacht " project.
En geheel in traditie bedacht ik me van de week dat het blok wat er nu inhangt rechtstreeks na de testrit / aanschaf erin gehangen is en eigenlijk had ik het OEM veertje willen verwisselen voor die van Stefan Hessler
Waar ik jullie hulp bij inroep is het volgende:
- Spgoesdakar heeft ooit zo`n veertje gekocht maar gaat hem niet gebruiken en die mag ik van hem overkopen. Helaas heeft hij het veertje van SH in een bakje langs een gebruikt OEM veertje gelegd en nu kan hij niet meer zien welke welke is.
Weet iemand waar we SH zijn veertje aan kunnen herkennen ?
En geheel in traditie bedacht ik me van de week dat het blok wat er nu inhangt rechtstreeks na de testrit / aanschaf erin gehangen is en eigenlijk had ik het OEM veertje willen verwisselen voor die van Stefan Hessler
Waar ik jullie hulp bij inroep is het volgende:
- Spgoesdakar heeft ooit zo`n veertje gekocht maar gaat hem niet gebruiken en die mag ik van hem overkopen. Helaas heeft hij het veertje van SH in een bakje langs een gebruikt OEM veertje gelegd en nu kan hij niet meer zien welke welke is.
Weet iemand waar we SH zijn veertje aan kunnen herkennen ?
met je nagel krassen en dan ga je bij een gebruikt veertje echt wel zien dat je olie aanslag wegkrast. uiterlijk geen fysiek verschil. ik heb de 3 veertjes die ik had gekocht dan ook in een ouderwets pillendoosje bewaart.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
T kan der alleen maar beter op worden Frank als je mee komt helpen, hahahahahahfrankn schreef:Kom je wel een keer meehelpen met je projectje, vriend.
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.