Wat heb jij vandaag aan de BIG gedaan ?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Vandaag de tupperware beschermbeugels er aan geschroefd, en de remlichtschakeaar voor vervangen. Zou ik de oude nog naar meneer Suzuki mogen terug sturen voor garantie? nog geen 700km mee gegaan.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
kun je simpel reviseren (ervaringsdeskundige)
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nieuwe lamp in de koplamp gezet, een Philips X-treme vision moto.
En dat geeft idd meer licht zag de modderplakken veel te laat in de polder in t donker de laatste tijd
En dat geeft idd meer licht zag de modderplakken veel te laat in de polder in t donker de laatste tijd
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
komt vaak voor en ik betaal net geen €5,= voor zo een schakelaar, reviseren lijkt me niet de moeiteloek de kort schreef:kun je simpel reviseren (ervaringsdeskundige)
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Reviseren is ook een groot woord.
ff uit elkar klikken, contacten polijsten en insprayen met special spray van Philips, gaan de contacten niet meer corroderen.
een nieuwe org schakelaar is binnen no time geoxideerd.
@zappa, ken het probleem, zie je nu wel diepte met die lamp?
HV werkt iig niet, je ziet valn alles zonder licht maar geen diepte en kunt de kuilen dus niet inschatten
ff uit elkar klikken, contacten polijsten en insprayen met special spray van Philips, gaan de contacten niet meer corroderen.
een nieuwe org schakelaar is binnen no time geoxideerd.
@zappa, ken het probleem, zie je nu wel diepte met die lamp?
HV werkt iig niet, je ziet valn alles zonder licht maar geen diepte en kunt de kuilen dus niet inschatten
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ik heb net mijn reserve achterschokkert uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt.
Binnenkort mijn huidige vervangen want ik merk dat hij slecht klappen opvangt en in bochten lijkt het wel of hij niet veert en dat ik met een hardtail aan het rondcrossen ben .
De Hessler veer van Zappa er op schroeven binnenkort en kijken of het dan opgelost is dan maar dat doe ik nog wel een keer binnenkort.
Binnenkort mijn huidige vervangen want ik merk dat hij slecht klappen opvangt en in bochten lijkt het wel of hij niet veert en dat ik met een hardtail aan het rondcrossen ben .
De Hessler veer van Zappa er op schroeven binnenkort en kijken of het dan opgelost is dan maar dat doe ik nog wel een keer binnenkort.
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
T is beter dan met een normale lamp maar diepte zien blijft moeilijk offroad in het donker, denk om dat op te lossen je 2 lampen nodig hebt waarvan 1 op je helmloek de kort schreef:
@zappa, ken het probleem, zie je nu wel diepte met die lamp?
HV werkt iig niet, je ziet valn alles zonder licht maar geen diepte en kunt de kuilen dus niet inschatten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Vandaag de zaag gezet in het drollerige achterspatbord, ingekort dus, ca 10 cm eraf,
de kentekenverlichting laten vervallen, weg met die rare wrat, en op die plek een reflector van 70x30 mm geplakt
De kentekenplaat wat hoger gemonteerd vlak onder de reflector en als kentekenverlichting zo'n led-boutje gemonteerd.
Oogt allemaal een stuk leaner en meaner. Eat you heart out "mr Suzuki designer" haha
Daarna van een flexibele rubber mat (bouwmarkt, 3,99) een spatlap gefabriekt om de achterveer te beschermen, de lap aan het hitteblik bevestigd met 2 boutjes en hangt mooi voor het linksysteem. Wel het hitteblik eerst gedemonteerd om te boren, anders zie je niet goed hoe je uitkomt met boren en in de accu boren wilde ik maar niet riskeren. Bij Hessler kost zo'n Acerbis ding 2 tientjes, voor een lappie rubber, ik hou wel van low budget oplossingen.
Ben wel blij met m'n mod's. Volgende is HVW en kofferrekbeugels erop smurfen.
de kentekenverlichting laten vervallen, weg met die rare wrat, en op die plek een reflector van 70x30 mm geplakt
De kentekenplaat wat hoger gemonteerd vlak onder de reflector en als kentekenverlichting zo'n led-boutje gemonteerd.
Oogt allemaal een stuk leaner en meaner. Eat you heart out "mr Suzuki designer" haha
Daarna van een flexibele rubber mat (bouwmarkt, 3,99) een spatlap gefabriekt om de achterveer te beschermen, de lap aan het hitteblik bevestigd met 2 boutjes en hangt mooi voor het linksysteem. Wel het hitteblik eerst gedemonteerd om te boren, anders zie je niet goed hoe je uitkomt met boren en in de accu boren wilde ik maar niet riskeren. Bij Hessler kost zo'n Acerbis ding 2 tientjes, voor een lappie rubber, ik hou wel van low budget oplossingen.
Ben wel blij met m'n mod's. Volgende is HVW en kofferrekbeugels erop smurfen.
Laatst gewijzigd door biggie op za nov 09, 2013 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Vandaag de BIG zwemles gegeven, niet normaal hoe nat het in het bos is.
Big is met lof geslaagd ploegt overal doorheen
Big is met lof geslaagd ploegt overal doorheen
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
C met hindernissen
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Hindernis in de vorm van gebroken koppelingskabel, normaal enkel lastig met wegrijden.
In een zeiknat bos waar ze met bosbouwmachines hebben gespeeld is het ontbreken van een koppeling een ernstig verzwarende bijkomstigheid
je moet blijven rollen en dubbel zo goed je spoor bepalen, wordt pas echt leuk als je gaat slalommen tussen de bomen op een mountainbike pad terwijl je voorrijder op een smalle brommer bezig is (GasGas)
In een zeiknat bos waar ze met bosbouwmachines hebben gespeeld is het ontbreken van een koppeling een ernstig verzwarende bijkomstigheid
je moet blijven rollen en dubbel zo goed je spoor bepalen, wordt pas echt leuk als je gaat slalommen tussen de bomen op een mountainbike pad terwijl je voorrijder op een smalle brommer bezig is (GasGas)
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ploatie van je achterkant?biggie schreef:Vandaag de zaag gezet in het drollerige achterspatbord, ingekort dus, ca 10 cm eraf,
de kentekenverlichting laten vervallen, weg met die rare wrat, en op die plek een reflector van 70x30 mm geplakt
De kentekenplaat wat hoger gemonteerd vlak onder de reflector en als kentekenverlichting zo'n led-boutje gemonteerd.
Oogt allemaal een stuk leaner en meaner. Eat you heart out "mr Suzuki designer" haha
Daarna van een flexibele rubber mat (bouwmarkt, 3,99) een spatlap gefabriekt om de achterveer te beschermen, de lap aan het hitteblik bevestigd met 2 boutjes en hangt mooi voor het linksysteem. Wel het hitteblik eerst gedemonteerd om te boren, anders zie je niet goed hoe je uitkomt met boren en in de accu boren wilde ik maar niet riskeren. Bij Hessler kost zo'n Acerbis ding 2 tientjes, voor een lappie rubber, ik hou wel van low budget oplossingen.
Ben wel blij met m'n mod's. Volgende is HVW en kofferrekbeugels erop smurfen.
en als je niet in de accu wilde boren had je natuurlijk ook even de accu er uit kunnen halen :p
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Net een andere achterschokkert gemonteerd.
En natuurlijk ging het niet soepel want het boutje aan de onderkant kreeg ik er niet uit, dus flexen maar weer.
Dat stuk wat aan de schokker en de dogbones hangt helemaal schoongemaakt en ik merkte al dat die lagers rot zijn maar ja schoon en nieuw vet zal de truuk moeten zijn voorlopig , ik hoop dat hij met de andere schokbreker nu weer goed veert / absorbeert .
En natuurlijk ging het niet soepel want het boutje aan de onderkant kreeg ik er niet uit, dus flexen maar weer.
Dat stuk wat aan de schokker en de dogbones hangt helemaal schoongemaakt en ik merkte al dat die lagers rot zijn maar ja schoon en nieuw vet zal de truuk moeten zijn voorlopig , ik hoop dat hij met de andere schokbreker nu weer goed veert / absorbeert .
Zandprutser 1e klas.
Staat ergens in een draadje dat Jan Droog de originele open maakt, verbeterd op bouwr en er een schroefdop op zet.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Helaas nog geen tijd gehad voor een proefritje maar dat komt wel.
Voelt al wel een heel stuk beter met veren gewoon met zitten al.
- Bijlagen
-
- shock2.png (163.9 KiB) 2704 keer bekeken
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Rammelbak heeft dat laten doen. Moest na een week wel weer terug, want hij was lek. Door Jan wel onder garantie gerepareerd.futurist schreef:Staat ergens in een draadje dat Jan Droog de originele open maakt, verbeterd op bouwr en er een schroefdop op zet.
Futurist
OJ
http://www.jd-shocks.nl/ En persoonlijk ben ik nog erg tevreden met zijn werk Een garantiegevalletje kan altijd gebeuren. De manier waarop hij het oplost is heel netjes en correct. Bij montage was de spindel beschadigd. Deze is zonder verdere kosten vervangen.
De vorige keer heeft hij voor een bedrag dat vele malen lager is dan een nieuwe schokbreker het hele ding gereviseerd. Nieuwe spindel, glijbussen, olie (uiteraard , verbeterde ingaande en vooral uitgaande demping en het zaakje zo aangepast dat hij demontabel is. En dat voor net geen 200 euro Een strakkere veer zat er bij mij overigens al op.
De vorige keer heeft hij voor een bedrag dat vele malen lager is dan een nieuwe schokbreker het hele ding gereviseerd. Nieuwe spindel, glijbussen, olie (uiteraard , verbeterde ingaande en vooral uitgaande demping en het zaakje zo aangepast dat hij demontabel is. En dat voor net geen 200 euro Een strakkere veer zat er bij mij overigens al op.
Kep net een kabelbreukje in de draadjes van de toerenteller verlichting opgelost , kapotte stukje er tussen uit en een paar draadjes van een oude speaker er tussen geplakt en hij dut et .
Mijn koplamp krijg ik niet goed afgesteld , hij moet een stukkie naar beneden schijnen maar krijg het niet voor mekaar
Mijn koplamp krijg ik niet goed afgesteld , hij moet een stukkie naar beneden schijnen maar krijg het niet voor mekaar
Zandprutser 1e klas.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
voorband leeg laten lopen, of stepwiel erin?
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Stelbouten zitten in de afdekplaat van het dashboard links en rechts naast t windscherm zitten 2 gaten voor n kruiskopschroevendraaier
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997