Veel hoef je er niet meer aan te doen. Het is een
DR800S (SR43B van 8/5/93) waaraan al het nodige is gebeurd.
Luchtfilter, (dubbele) gaskabel, koppelingskabel, bougies, olie
(sorry, geen action spul maar Shell VSX4 10W-40), oliefilter, brandstoffilter en Motobatt (gel/glasmat) accu vervangen. Carburateurs gereviseerd. Remmerij is ook helemaal up-to-date (seals, hoofdremcilinders, remzuigers, remblokken, remolie,
metalen remleidingen,
remschijven). Kleppen gecontroleerd, balansasketting gespannen, veel brandstofleidingen vervangen, brandstofpomp gereinigd en voorzien van nieuwe set originele Mikuni pakkingen & membranen. RVS kettingbeschermer van het Hessler Rallye Team, Acerbis rear spring protector en rear rally fender bag. Begin dit jaar de voorvork gereviseerd inclusief nieuwe veren en balgen en de achterschokdemper compleet vervangen door een compleet nieuw
aluminium exemplaar
(t.w. van 500 euro). Koppelingsplaten zijn dik in orde, wel preventief zwaardere drukveren gemonteerd. RVS Produro einddemper levert fraaie klappen.
Tijdens een Off the road rit helaas wat bodemonderzoek gedaan en wat lichte cosmetische lidtekens overgehouden aan de tupperware. Verder vervangen het
stuur, aluminium risers, enduro handkappen met volledig aluminium basis, spiegels, handvatten, koppelingshendel en de meeste degelijke valbeugels aangebracht die ik kon vinden
(RD-Moto, komen uit Tsjechië). Balhoofdlager is afgesteld en (nieuwe D.I.D.) ketting is trouw gesmeerd na elke rit. Staat op Michelin Annakee allroadbanden.
Verder voorzien van LED stadsverlichting, ronde 4-LED (Devil Eyes) dagrijdverlichting, dubbele koplamp elk met Bi-Xenon HID (35W, 6000K (
tweede pit is afzonderlijk bij te schakelen)). Elektrische hoofdstroomschakelaar rechtstreeks op accu. 12V-aansluiting is aanwezig in de cockpit voor bv navigatie. Evt incl. Garmin Streetpilot SPIII navigatiesysteem met touratech houder en nieuwe externe antenne.
Kortom een goed onderhouden BIG met wat "levenservaring". Motor loopt prima, al is 'ie koud wat chagerijnig. Motor heeft geen mankementen! Ik zou echt niet weten wat er er nog aan zou moeten gebeuren ;-D. Enige onderhoud wat op de agenda stond de komende winter was het (preventief) vervangen van de balansasketting. Vergeet vast een boel te vermelden.
Deze allroad heeft echt zand gezien, maar de meeste kilometers zijn op asfalt afgelegd. BIG staat nu nog gestald onder afdak/ onder hoes/ aan de druppellader, maar gaat binnenkort de (winter)stalling in. Tenzij iemand een bod naar waarde doet natuurlijk
Reserveblok gaat
niet weg, deze heb ik t.z.t. weer nodig voor in mijn toekomstige BIG, sorry !