It's time to split up

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Ouwe Reus

Goed nieuws & slecht nieuws.

Het slechte nieuws is dat ik ook mijn andere BIG ga verkopen, puur vanwege ruimtegebruik. Het "goede" nieuws is dat ik gewoon op dit forum zal blijven hangen :wink:

Huis stond net paar weken te koop, en soms verlopen zaken anders en (veel) sneller dan verwacht. Komende maand ga ik al verhuizen.
Wordt tijdelijk (?) een appartement voor mij, en voor mijn speelgoed is daar helaas (toch) geen plek meer. Wist al dat ik daar geen sleuteldomein meer zou hebben, maar nu is duidelijk dat ik ook helemaal geen plek heb voor de BIG. Mijn inpandige parkeerplaats biedt wel plek voor een auto, maar niet voor een motor. Nét mijn plekkie ligt onder een liftschacht of zo, bad luck ! Ik heb lang mijn kop in het zand gestoken, maar nu is het moment aangebroken dat ik actie neem. BIG wordt vooralsnog eerst een tijdje ingeblikt (Storage). Maar da's ook geen structurele oplossing en liever heb ik iemand anders die deze BIG de nodige TLC geeft.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Ouwe Reus

Veel hoef je er niet meer aan te doen. Het is een DR800S (SR43B van 8/5/93) waaraan al het nodige is gebeurd.

Luchtfilter, (dubbele) gaskabel, koppelingskabel, bougies, olie (sorry, geen action spul maar Shell VSX4 10W-40), oliefilter, brandstoffilter en Motobatt (gel/glasmat) accu vervangen. Carburateurs gereviseerd. Remmerij is ook helemaal up-to-date (seals, hoofdremcilinders, remzuigers, remblokken, remolie, metalen remleidingen, remschijven). Kleppen gecontroleerd, balansasketting gespannen, veel brandstofleidingen vervangen, brandstofpomp gereinigd en voorzien van nieuwe set originele Mikuni pakkingen & membranen. RVS kettingbeschermer van het Hessler Rallye Team, Acerbis rear spring protector en rear rally fender bag. Begin dit jaar de voorvork gereviseerd inclusief nieuwe veren en balgen en de achterschokdemper compleet vervangen door een compleet nieuw aluminium exemplaar (t.w. van 500 euro). Koppelingsplaten zijn dik in orde, wel preventief zwaardere drukveren gemonteerd. RVS Produro einddemper levert fraaie klappen.

Tijdens een Off the road rit helaas wat bodemonderzoek gedaan en wat lichte cosmetische lidtekens overgehouden aan de tupperware. Verder vervangen het
stuur, aluminium risers, enduro handkappen met volledig aluminium basis, spiegels, handvatten, koppelingshendel en de meeste degelijke valbeugels aangebracht die ik kon vinden (RD-Moto, komen uit Tsjechië). Balhoofdlager is afgesteld en (nieuwe D.I.D.) ketting is trouw gesmeerd na elke rit. Staat op Michelin Annakee allroadbanden.

Verder voorzien van LED stadsverlichting, ronde 4-LED (Devil Eyes) dagrijdverlichting, dubbele koplamp elk met Bi-Xenon HID (35W, 6000K (tweede pit is afzonderlijk bij te schakelen)). Elektrische hoofdstroomschakelaar rechtstreeks op accu. 12V-aansluiting is aanwezig in de cockpit voor bv navigatie. Evt incl. Garmin Streetpilot SPIII navigatiesysteem met touratech houder en nieuwe externe antenne.

Kortom een goed onderhouden BIG met wat "levenservaring". Motor loopt prima, al is 'ie koud wat chagerijnig. Motor heeft geen mankementen! Ik zou echt niet weten wat er er nog aan zou moeten gebeuren ;-D. Enige onderhoud wat op de agenda stond de komende winter was het (preventief) vervangen van de balansasketting. Vergeet vast een boel te vermelden.

Deze allroad heeft echt zand gezien, maar de meeste kilometers zijn op asfalt afgelegd. BIG staat nu nog gestald onder afdak/ onder hoes/ aan de druppellader, maar gaat binnenkort de (winter)stalling in. Tenzij iemand een bod naar waarde doet natuurlijk :fadein:

Reserveblok gaat niet weg, deze heb ik t.z.t. weer nodig voor in mijn toekomstige BIG, sorry !
Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op zo okt 27, 2013 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Ouwe Reus

Hier wat algemene foto's
Rechterzijde.JPG
Rechterzijde.JPG (85.96 KiB) 2103 keer bekeken
Rechtsachter.JPG
Rechtsachter.JPG (110.18 KiB) 2103 keer bekeken
Rechtsvoor.JPG
Rechtsvoor.JPG (148.09 KiB) 2103 keer bekeken
Linksachter.JPG
Linksachter.JPG (90.15 KiB) 2103 keer bekeken
Neusje.JPG
Neusje.JPG (141.42 KiB) 2103 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Ouwe Reus

En wat detail plaatjes
Enkele Bi-Xenon.JPG
Enkele Bi-Xenon.JPG (115.41 KiB) 2102 keer bekeken
Dubbele Bi-Xenon.JPG
Dubbele Bi-Xenon.JPG (113.59 KiB) 2102 keer bekeken
Schokdemper en kettingbeschermmer.JPG
Schokdemper en kettingbeschermmer.JPG (92.69 KiB) 2102 keer bekeken
Achterschokdemper met instelbare demping
Achterschokdemper met instelbare demping
DSC01593.JPG (38.74 KiB) 2102 keer bekeken
km-stand.JPG
km-stand.JPG (84.25 KiB) 2102 keer bekeken
Zo ziet 'ie er uit met offroadbanden en standaard koplamp
Zo ziet 'ie er uit met offroadbanden en standaard koplamp
Looks met nopppen en originele koplamp.JPG (96.92 KiB) 2102 keer bekeken
Bigger spark better bang.JPG
Bigger spark better bang.JPG (96.03 KiB) 2102 keer bekeken
Accu en hoofdschakelaar.JPG
Accu en hoofdschakelaar.JPG (77.16 KiB) 2102 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
kantelaar

Eh toevallig nog een nokkenas over die ik van je kan overnemen samen met de mooie bigger spark sticker ? :mrgreen:
Klote man , jij was echt op weg om een überbig te bewerkstelligen .
Zandprutser 1e klas.
futurist

NEE MAN, DOE NORMAAL, DA KAN NIET,
wat is er gebeurt met;

Geld maakt niet gelukkig. Je kunt er beter iets mee kopen waar je gelukkig mee bent (DR800 SR43).

zo wordt je toch stik ongelukkig!! Er is altijd een oplossing om Big te kunnen rijden. Zoek een plaatsje met een ad voor een box in de buurt, ook al is er geen stroom dan kan je voor de noodzakelijke stroom dingen bij mij voor langere termijn mijn aggregaatje lenen.
Er is altijd een manier.......................denk erover na en per direct stel ik een ban in op de verkoop van je BIG HIER OP HET FORUM of zoiets.

Futurist

PS neem in ieder geval geen haastige beslissing. voor het zelfde geld heeft iemand in jullie gezamelijke stalling ook een Suzuki, (Alto) en kan jou Big er gemakkelijk achter en vind die nieuwe buur het nog leuk ook om je te helpen. Misschien ongelooflijk maar mijn buur (een Marokaan ook nog) leent mij geheel gratis één van zijn twee garages om mijn motorspul en dergelijke op te kunnen ruimen zodat ik bij mij meer ruimte over heb om te sleutelen. Ik wil maar zeggen soms komt uit de meest onverwachte hoek een oplossing gewoon aanwaaien.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DR-Big
Contacteer:

Hee, Ouwe Reus. Ik zou ik maar eens een winterstalling voor dat ding zien te vinden en als het dan straks voorjaar is en je bent een beetje uit de verkoop en verhuisstress, dan kan je nog eens rustig nadenken wat je wilt doen. Je krijgt met dit soort motorfietsen nooit er voor terug wat het je waard is en wat het jezelf heeft gekost. Dus effe informeren bij de motorzaken in de buurt, stallen, settlen en alle opties bekijken. Ik zou dat ding noooooit verkopen. Als je zoekt, dan komt de oplossing vanzelf!

OJ
Ouwe Reus

BIG gaat niet zomaar weg hoor. Ben al wat "vertragingstactieken" aan het toepassen :roll:.
Had al spijt van die andere die ik weg heb gedaan, en met dit bakbeest zal ik dat nog meer hebben :wink:.

Gaat binnenkort sowieso de parkeergarage in zolang ik nog niet echt woon op mijn nieuwe adres, en gaat daarna naar de low budget winterstalling. Erg omslachtig allemaal, maar moet idd geen overhaaste beslissingen nemen. Mijn zus zoekt voor haar Yammie een garagebox, en daar kan 'ie dan makkelijk bij. Aan de andere kant ben ik ook wel zo realistisch dat het "maar" een (hobby-)motor is, en dat ik meer aan het sleutelen/ rommelen ben dan dat ik kilometers maak.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
futurist

Maar een vent zonder een hobby is ook een pain in the ass voor zijn partner dus...
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Edwin
Contacteer:

Hahaha Leotjuhhhh!!!! :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
frankn

Inderdaad, daar hoort een plaatje bij! :lol: :lol: :lol:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Leo

Ik had de reactie die als eerste "in mij op kwam" al verwijderd bang dat de moderator in zou grijpen :lol:
futurist

Leo schreef:Ik had de reactie die als eerste "in mij op kwam" al verwijderd bang dat de moderator in zou grijpen :lol:
ik had em ook al gelezen maar mij is er niets aan opgevallen, last van het winteruur zeker

futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
bert55

Marco als ik een beetje opruim en inklink kan je jouw biggetje voor de winter hier parkeren,misschien een oplossing voor jouw?
Verkopen kan altijd nog..........
zappa.suzuki

En evt hier ook nog wel plek in de schuur voor langdurige gratis staling :wink:

Als je hem niet weg wil doen moet je t niet doen!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Contacteer:

Leo schreef:Ik had de reactie die als eerste "in mij op kwam" al verwijderd bang dat de moderator in zou grijpen :lol:
Elk plaatje, elke opmerking die er voor zorgt Ouwe Reus en zijn Big voor ons behouden blijft is toegestaan. Hee, dit is een crisissituatie, dan gelden er andere regels!!!

OJ
Leo

DR-Big schreef: Elk plaatje, elke opmerking die er voor zorgt Ouwe Reus en zijn Big voor ons behouden blijft is toegestaan. Hee, dit is een crisissituatie, dan gelden er andere regels!!!
OJ
Met mijn plaatje wordt Ouwe Reus zijn probleem alleen maar groter vrees ik :mrgreen:

Als ik zo even snel alle reacties tel heeft i nu ongeveer 1275 aanbiedingen om zijn BIG ergens te stallen dus de bal ligt nu bij hem.

What is it gonne be Old Giant ? Sell or store ?
frankn

Leo schreef:
DR-Big schreef: Elk plaatje, elke opmerking die er voor zorgt Ouwe Reus en zijn Big voor ons behouden blijft is toegestaan. Hee, dit is een crisissituatie, dan gelden er andere regels!!!
OJ
Met mijn plaatje wordt Ouwe Reus zijn probleem alleen maar groter vrees ik :mrgreen:

Als ik zo even snel alle reacties tel heeft i nu ongeveer 1275 aanbiedingen om zijn BIG ergens te stallen dus de bal ligt nu bij hem.

What is it gonne be Old Giant ? Sell or store ?
Hey, ga jij eens ff terug naar je eigen topic, en een beetje doorwerken. :twisted:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ouwe Reus

Hoi makkers,

Dank voor jullie begrip & reacties. En vele aanbiedingen om mijn speeltje onderdak te bieden, van Frankrijk tot de Zappa mansion, van België tot de schuur waar het fameuze BIG project gestalte krijgt en zelfs bij zijn oude maatje in Delft. Thanks !

Hier een plaatje welke de oorzaak van het probleem is:
DSC03237.JPG
DSC03237.JPG (57.3 KiB) 2005 keer bekeken
Na de zware kater van gisteren had ik vanmiddag opeens een ingeving. De rear fender bag leeggemaakt en platgeslagen, en de BIG past nu achteruit nét onder de geel/zwart geblokte rand (begint bij 119cm hoogte). Alleen de voorkant past er niet onder, in eerste instantie zit het stuur in de weg. Autootje er klem tegenaan gereden en de trekhaak steekt nu circa 15cm over het parkeervak. Lekker belangrijk, en ga het zo eerst eens proberen. Officeel mag er maar één motorvoertuig staan, maar als er "buiten" plek kan het autootje gewoon buiten staan (valt niet altijd mee in het stadscentrum).

Weet nog niet of er zeurpieten wonen, maar die worden binnenkort toch afgeschaft :) .

BIG zou aan de voorkant eigenlijk nog wat verlaagd moeten worden, zodat de BIG dichter tegen de muur kan en dan is het probleem nog beter opgelost.

Heb ik jullie toestemming om de ruit te verwijderen en het stuur te verlagen :lol: ?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Leo

Ouwe Reus schreef: Heb ik jullie toestemming om de ruit te verwijderen en het stuur te verlagen :lol: ?
Zit er een origineel een ruit op een BIG ? :shock: Normalitair ben ik tegen verlagen maar ik maak nu een uitzondering.
Mijn toestemming heb je !

@ FrankN: ik heb de hele dag geprobeerd die BIG van Reusch te redden t/m foto`s maken toe en daarna ben ik aan het sleutelen gegaan.............. aan de GS :oops: . Ik heb alle touratech spullen eraf gehaald en die gaan in de losse verkoop.
DR-Big
Contacteer:

Wat een k*t plek, kan je niet ruilen met de buren links? Je kan je ruitje demonteren en je stuur even loshalen en naar beneden draaien. Misschien win je dan ruimte? Die zooi onder die balk, kan je op die balk leggen of ruim je dat nog op?

Edit: oh wacht, het is een massief stuk beton. Wat aan kluns van een architect...

OJ
Leo

Ouwe Reus schreef: Weet nog niet of er zeurpieten
Hoe vaker ik naar die foto kijk des te meer mijn gevoel zegt dat er een keer geklaagd gaat worden....... :(
Zal wel iets onder het mom van "brandveiligheid" worden > lees : "kinnesinne".
Kzou toch maar een backup plan bedenken Ouwe Reusch
Thoran

Ouwe Reus schreef:Hier wat algemene foto's
Rechterzijde.JPG
Rechtsachter.JPG
Rechtsvoor.JPG
Linksachter.JPG
Neusje.JPG
Ik vind het wel echt een heel gaaf ding zo in het glimmend zwart! :verliefd:
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Ouwe Reus

DR-Big schreef:Wat een k*t plek, kan je niet ruilen met de buren links? Je kan je ruitje demonteren en je stuur even loshalen en naar beneden draaien. Misschien win je dan ruimte? Die zooi onder die balk, kan je op die balk leggen of ruim je dat nog op?

Edit: oh wacht, het is een massief stuk beton. Wat aan kluns van een architect...

OJ
T'is een fraai complex met appartementen, alle met een eigen parkeerplek. Zijn er denk ik wel 80, maar twee hebben die rare betonnen puist. En ja hoor, ik ben weer de l*l. Bij de bezichtiging hadden zij mij trouwens een andere parkeerplek laten zien. Ga eens kijken of het echt werkt, ruit eraf/ lager stuur, maar ben bang dat geen echt verschil maakt. Zal mijn buren eens lief aankijken binnenkort, maar ben wel bang dat er iemand vroeg-of-laat gaat zeuren.

Die zooi onder die puist, heb ik erbij "gekregen". Schijnt dat de vorige bewoners eruit gegooid zijn en hebben wat cadeautjes achtergelaten. Een van de cadeautjes was een mobiele airco die alleen "volgas" koelde. De airco heb ik intussen weer gemaakt en gaat volgende zomer van pas komen :lol:. Rest van die zooi ligt al lang op de stort.

Leo schreef:
Ouwe Reus schreef: Weet nog niet of er zeurpieten
Hoe vaker ik naar die foto kijk des te meer mijn gevoel zegt dat er een keer geklaagd gaat worden....... :(
Zal wel iets onder het mom van "brandveiligheid" worden > lees : "kinnesinne".
Kzou toch maar een backup plan bedenken Ouwe Reusch
Denk dat ik 'm in beslag laat nemen en pas weer ophaal tegen het voorjaar :oops: Maar je hebt wel gelijk, helaas.

Blij dat jullie mij een beetje bijsturen in het kader van Store or Sell. Advertentie op Speurders zal ik weer weghalen.
BIG staat nu voorlopig ff droog en warm, auto staat in de regen :twisted: .

Wordt vervolgd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
loek de kort

Kun je de vloer niet een stukje uitbreken :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Plaats reactie