sr42 gekocht
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
nou mensen,na een tijdje droog te hebben gestaan is hij er eindelijk gekomen.
Motor moet nog afgebouwd worden maar het wordt toch een rallyreplica project dus dat komt wel goed uit.
Bedoeling is om de vering serieus aan te pakken dus andere vork en demper.
Wie heeft hier al ervaring mee,heeft wat liggen of ander goed advies.Shoot!!!!!
Motor moet nog afgebouwd worden maar het wordt toch een rallyreplica project dus dat komt wel goed uit.
Bedoeling is om de vering serieus aan te pakken dus andere vork en demper.
Wie heeft hier al ervaring mee,heeft wat liggen of ander goed advies.Shoot!!!!!
Foto's komen eraan,motor is nog in onderdelen maar blokje was helaas niet lopend.
Dus dat is de eerste uitdaging.Jammer dat al andere mensen eraan gewerkt hebben dus voor mij een raadsel wat er aan gedaan moet worden.
Heb hem proberen te starten maar volgens mij is er een probleem met de decompressor,deze moet toch telkens als je de hendel intrekt en loslaat blokkeren?
Soms doet hij dat en soms valt hij gewoon terug....eerst maar eens naar kijken.
Morgen komt de nieuwe(onderhoudsvrije) accu binnen dan kan er wat meer getest worden.
Wordt vervolgd...
Dus dat is de eerste uitdaging.Jammer dat al andere mensen eraan gewerkt hebben dus voor mij een raadsel wat er aan gedaan moet worden.
Heb hem proberen te starten maar volgens mij is er een probleem met de decompressor,deze moet toch telkens als je de hendel intrekt en loslaat blokkeren?
Soms doet hij dat en soms valt hij gewoon terug....eerst maar eens naar kijken.
Morgen komt de nieuwe(onderhoudsvrije) accu binnen dan kan er wat meer getest worden.
Wordt vervolgd...
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Uit ervaring weet ik dat een BIG een ontzettend kreng is om te starten als de decompressie niet werkt, de accu zwak is of de carburateurs niet helemaal schoon zijn.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
de decompressie handle blijft idd niet altijd staan, als de uitlaat tuimelaar net zo staat met de uitlaatklep in de goede stand dan staat het "terug schiet mechanisme" zo dat de hevel niet blijft staan. even kort starten of gewoon doorstarten want er is dan weinig weerstand van de compressie. daar zal het dus niet aan liggen. eigenlijk is niet aanslaan (niet het zelfde als niet starten) terug te voeren tot een aantal punten, electrisch (is er vonk) zelden electronisch maar vaker een van de beveiligingschakelaars (koppeling, vrijstand en zijstandaard), is er snelheid (van starten) vaak massa, soms de startmotor en vaak slechte verbindingen, zelden decompressie of tijdstip (distributieketting) problemen. en last but not least, komt er benzine (al dan niet in de goede samenstelling).
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
nou motortje loopt en klikt prima.
Volgens de vorige eigenaar opgebouwd door Wang motoren in Den Haag.
Frame en achterbrug zijn al gepoedercoat dus nu kan ik mijn pijlen richten op de vering en wielen.
Voor mij het belangrijkste want hij moet er niet alleen uitzien als een rallymotor maar ook een beetje kunnen presteren.
Jammer dat de piloot niet altijd mee werkt
Volgens de vorige eigenaar opgebouwd door Wang motoren in Den Haag.
Frame en achterbrug zijn al gepoedercoat dus nu kan ik mijn pijlen richten op de vering en wielen.
Voor mij het belangrijkste want hij moet er niet alleen uitzien als een rallymotor maar ook een beetje kunnen presteren.
Jammer dat de piloot niet altijd mee werkt
- Bijlagen
-
- dr800.JPG (35.4 KiB) 4421 keer bekeken
-
- dr800 3.JPG (33.26 KiB) 4421 keer bekeken
Zag jouw nieuwe speeltje afgelopen week nog op MP staan volgens mij.
Gezien het onderhoud wat er aan uitgevoerd is, heb je er een goede brommer aan
Gezien het onderhoud wat er aan uitgevoerd is, heb je er een goede brommer aan
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
ik denk het ook dat je mazzel hebt met je nieuwe aankoop, en het ventje wat er op zit zal het ook nog wel leren zeker??
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Mooi ding ! Vering lijkt ook super maar t blijft een lomp zwaar kreng dat gewoon zijn beperkingen heeft in zwaar terrein
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Yip maar toch een paar x met veel lol van die zelfbouw rallyreplicas voorbij gedenderd [ helemaal leuk als ze met de voetjes aan de grond een modder stuk door gingen om hem niet vies te maken en dan vol gas er langs ] en ook gewone lichte enduro'sloek de kort schreef:Mooi ding ! Vering lijkt ook super maar t blijft een lomp zwaar kreng dat gewoon zijn beperkingen heeft in zwaar terrein
ok niet op een knippenpad maar wel in t zand, ding kan hard
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
@ zappa:
respect fot you, kan redelijk rijden met de BIG maar de "grote der aarde" probeer ik niet bij te houden.
respect fot you, kan redelijk rijden met de BIG maar de "grote der aarde" probeer ik niet bij te houden.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
ziet er goed uit Petertje, duur? (niet om brutaal te zijn maar ik heb al eerder er aan gedacht maar denk (vind) het over het algemeen een beetje duur.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zoals ik al eerder zei vind ik het wielen/vering wel belangrijk maar je vind een tweedehands vork voor 250 euro dus dat valt wel mee vind ik.De achterschokdemper is een grotere aanslag op mijn budget want daar is niet veel voor te vinden.Een nieuwe dus van wilbers.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Geen idee, maar met K&N filter en open Laser en normale bocht zit ik op 142.5.
Maar een foam filter word lastig, Big is een hele grote lucht haper
Maar een foam filter word lastig, Big is een hele grote lucht haper
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
tis wel een heel dikke vork voor een SR42
futurist
en een mooi roostertje
futurist
en een mooi roostertje
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
vergeet je wiel niet vast te zetten
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB