vacances 2014 DRBIGholland : DHC6 avec Briancon et bière / r

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Gaan we hier verder :-)

Het plan:

zaterdag richting Auvergne, zondag/maandag daar rijden, dinsdag naar de Alpen, daar (wo-za) Parpaillon, Assieta, Col de Sommelier, fort aan de overkant van het appartement (volgens de kaart loopt die weg nog kilometers door) en dan zondag weer terug naar huis.

Periode:
2e week september 2014 (zodat de passen zeker sneeuwvrij zijn)

Wie:
1. Leo
2. OJ
3. Iwan.
4. Futurist[
5. eRDeeWee !!!!(desnoods rij ik er met een step naartoe...)
6. Frankn (met maagtabletten)
7. Joe Bar 2 Dakar (chauffeur brabobus, (onder voorbehoud)

OJ
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Check!!
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Hallo uit de zandbak.

Mn schema is nog wel een half jaar onbekend maar zal sowieso voor die periode vrij vragen.

Die gite daar komen ook wel Belse motorrijders, dus daar doen ze niet alleen aan het "zweefteven", gewoon leuke lui en prettig bier.

Leuk aantal inmiddels, met dit getal is er nog plaats in huis/tuin en zal beginnen routes te plannen en te checken. 200 km per dag?

Als het droog is zijn Siracs o.i.d genoeg, na/bij regen T63 of noppen.

Groet

René
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik probeer gewoon weer mijn mobile werkplaats mee te nemen, kunnen we banden genoeg mee nemen en als je alles bij hebt heb je er niks van nodig toch.
ihihihihihhihihihhih (lachje van de VW reclame, heb er nu al zin in)
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Leuke titel voor je topic Oene ! :D

Tziet er naar uit dat ik dus de tent moet gaan zoeken ergens in de schuur.Jeuheu....
Ik heb een voorstel: snurkers in de gite en de niet snurkers bij DHC6rene in de tuin :lol:
Kheb er nu al reuze zin in en ga meteen mijn grote vakantieverzoek 2014 verzetten naar septembre.

Moeten we Rene en zijn gezin op voorhand waarschuwen voor het grove taalgebruik van de bovenrivierse gasten denkt u ?
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Heb 2 kamers voor eventuele koppels, 3 slaapbanken, 2 x 1 persoons bed , 1 opklapbed.

Begane grond: douche en 2 toiletten
verdieping: badkamer met toilet

Verder genoeg ruimte om nog 10 + man op matjes te laten slapen (snurkers?) in de eetkamer en de thuis bioscoop.

Supermarkt, pizzaboer, benzinepomp, bank en postkantoor op loop afstand. Goeie motorboer op 5 minuten. Suzuki dealer in Vichy (25K) of Roanne (40K).

Brandweer en Eerste Hulp tegenover de tuin oprit, afsluitbare parkeer plaats
Kleine werkplaats met compressor (nog niet) al te veel gereedschap.

Wbt taalgebruik: mn kids zijn wel wat gewend, en mn vriendin spreekt onze taal helemaal niet (als ze er dan is).

Santé

René
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

René, bedankt voor je gastvrijheid. Nu al!




Hee, die mannen van boven de rivieren zijn anders heel beschaafd en wat ze zeggen is gewoon te verstaan...

en René, jouw vrouw verstaat die zuiderlingen niet, nou wij ook niet...
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Rene ook namens mij vast een bedankje dat je je huis open stelt voor ons daar waar je ( ? de meeste van ? ) ons nog nooit ontmoet hebt.

DR-Big schreef: en René, jouw vrouw verstaat die zuiderlingen niet, nou wij ook niet...
:lol: :lol:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ja René hebben weer voor 2 dagen een officieel clubhuis. Das een hele eer en het is bij deze in de groep gegooid. Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar het is me nog niet gelukt en woon veel dichterbij. Alvast bedankt voor de gastvrijheid.
Futures
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Vorige week werd ik uitgenodigd (voor het 1st in 14 jr) op een "Hollands" zuurkoolmaal, de personen die ik ontmoette klaagden alleen maar, niet mijn soort. Ben er de afgelopen forum tijd wel achter gekomen dat iedereen hier "een gezonde doses Big gekte" heeft dus dat moet wel gaan passen. Verder is het altijd leuk je moers taal te praten, vergezeld met wat gezond bier en wijn zonder venijn.

En het mooiste topic : de Big

Zie ernaar uit om jullie (misschien wel met 10 Bigs (3 x Frans kenteken) een prachtige omgeving te laten zien, meest off road. Mn Franse XT collega (spreekt Engels) heeft ook vrij genomen zodat we eventueel nog langere routes kunnen rijden. Ik ga ze sowieso voor rijden om mishaps te voorkomen. Neem wel aan dat jullie de landelijke keuken (bloedworst en pens) NIET waarderen. Mn hond lustte het geeneens dus ik stel voor dat maar te vermijden.

We (zoon, collega en ik) gaan misschien ook wel mee naar de Alpen, moeten dat nog overleggen hoe of wat.

Zoals de Fransen zeggen, A plus.

René
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

tuurlijk René ook gewoon mee naar de alpen, was vorig jaar, sorry begin dit jaar (het ia al te lang geleden eigenlijk) retegaaf. misschien een dagje meer bij jou in de regio voor degene die het willen (als je vrijdags ook zo gastvrij kan zijn natuurlijk) routes op een navigatie regeltje planten is misschien ook een idee zodat de snelheid aangepast wordt baar believen van de betreffende rijder/zin
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Als we ( lees Oene en zijn boekings vriendin ) eruit komen voor hetzelfde appartement als dit jaar meen ik uit mijn blote hoofd dat er volgens de advertentie ruimte was voor 12 personen en een stevige familie muizen in de zitbank.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik heb al even rondgekeken, maar er is voldoende te boeken voor zo'n 12 personen. Ook huizen met meer slaapkamers als ons vorige huis. Prijzen allemaal rond de 800-1000 euro. Ik kan natuurlijk ook tegen die tijd onze Franse vriendin vragen of het appartement beschikbaar is. Ik vond er alleen iets te veel 2-persoonsbedden in staan :-)

OJ
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Gaaf!

Spijt dat ik de laatste X niet mee geweest ben. Zat er al aan te denken om komend jaar écht een dikke rit te maken door Duitsland en Frankrijk, en misschien haak ik bij deze rit ook nog wel aan. Weet nog niet wat er volgend jaar allemaal op mijn pad komt. Zet mij nog maar niet op de deelnemerslijst, maar ik zet deze rit zelf wel vast in mijn agenda (met potlood).
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef: Ik vond er alleen iets te veel 2-persoonsbedden in staan :-)
OJ
:woow:

Grote voordeel was wel een grote parkeerplaats voor de deur en lekker afgelegen zodat de afdeling "grijp grage vingers" niet meteen op het idee kwam om ons met een bezoek te vereren en dat beviel mij heel goed. Als we voor iets anders kiezen misschien deze dingen in de overweging mee nemen.
DaBit
Berichten: 50
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 16:15
Locatie: Oss

dhc6 schreef:Neem wel aan dat jullie de landelijke keuken (bloedworst en pens) NIET waarderen. Mn hond lustte het geeneens dus ik stel voor dat maar te vermijden.
Nou... Een goeie schijf bloedworst met appeltje maak je mij anders wel blij mee hoor!
Die pens weet ik niet. Misschien ga ik d'r wel Frans van kletsen. Word wat als er dan ook nog Schultenbrau op het menu staat...
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ja bloedworst met appel heb ik sinds ik niet meer thuis woon, niet meer gegeten :-)

Pens zie ik weleens in Franse supers liggen (naast de hersens en stierenl*llen), maar nog nooit gegeten (althans niet bewust, weet jij wat ze in die fricadellen doen..)

OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DaBit schreef: Word wat als er dan ook nog Schultenbrau op het menu staat...
Ik heb een PB gehad van Rene waarin hij vraagt om een paar treetjes Shultenbrau mee te nemen voor het oer brabantsch gevoel tijdens de BBQ en wie zijn wij om dat te weigeren :toost:
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Volgens mij gaat Schultenbrau bij jullie niet per tree, maar per meter. In de hoogte dan wel...

OJ
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

dhc6 schreef:Ben er de afgelopen forum tijd wel achter gekomen dat iedereen hier "een gezonde doses Big gekte" heeft dus dat moet wel gaan passen.
Zie ernaar uit om jullie (misschien wel met 10 Bigs (3 x Frans kenteken) een prachtige omgeving te laten zien, meest off road. Mn Franse XT collega (spreekt Engels) heeft ook vrij genomen zodat we eventueel nog langere routes kunnen rijden.
Hoi Rene,
Ook namens mij, dank voor je gastvrijheid, ik hoop dat je weet waar je aan begint met dat zooitje frankrijk gangsters 2013. :slaan:.
En voor wat betreft die "gekte", dat zit wel snor denk ik, one day I gone grow up, but not today
Misschien voordat ik daar terplekke met pek en veren buiten gewinkeld word ff het één en ander opbiechten.
Voor de afd Brabobus is het nix nieuws die zijn der inmiddels al achter hahaahah
Maar ik heb vrij kort na de vorige Alpentrip mijn Oostenrijks schatje de deur gewezen,
En er is een andere met de oorsprong uit Zweden voor in de plaats gekomen.
Helaas heeft hier ook de economische crisis toegeslagen en ben terug gegaan van een 640 naar un 450.
Nou maar hopen dat ik ook HIER op t forum niet buiten geswierd wor,
( maar om toch hier een beetje vriendjes te blijven/ maken, ga ik voor dit zooitje wel eens een ritje hier in t brabo land in elkaar flansen )

Gr
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Brutus
Berichten: 65
Lid geworden op: do nov 29, 2012 19:05

Maar je ouwe meisje rijd nog prima hoor !!!!
Ik had het nooit zo gehad met die Zweden .
Vandaag samen met zwaailicht en zijn maatje lekker zandpaden en bospadjes onveilig gemaakt .
Hij ging als een kogel .
De 200 km was zo voorbij .

Gr. BRUTUS
mvdeejay
Berichten: 33
Lid geworden op: do mar 21, 2013 13:10
Locatie: Amstelveen

http://vitaminl.tv/video/483?ref=fbs

En dan denken wij dat we stoer zijn in de Franse Alpen.... :p
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Die heeft wel skills.... en is ook levensmoe.


OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

mvdeejay schreef: En dan denken wij dat we stoer zijn in de Franse Alpen....
Wij hebben dat allemaal al gedaan toen we jouw leeftijd waren ................ ergens begin 1900
dhc6 Junior
Berichten: 21
Lid geworden op: di okt 15, 2013 22:50
Locatie: Almere

Wazzaa !!!

Misschien wel leuk om wat foto's van de " achtertuin " van dhc6 te zien.
Pan top
Pan top
20130913_144931.jpg (159.93 KiB) 4752 keer bekeken
Roma
Roma
20130909_144604.jpg (165.23 KiB) 4752 keer bekeken
Dit zijn een paar warm lopertjes.
De foto's zijn de groot voor op het forum.
Ik ben bezig met een kleine website temaken voor de Modder fokkers.

Kijk er naar uit om met ze alleen TERING gek te doen.

Groetjes DHC6 Junior
Plaats reactie