DRBIGholland goes to the french alps 2013

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef:Bij mij staat het al in de agenda: 2e week september 2014: Franse Alpen.
SEPTEMBER PAS ? :shock:
Je wilt er 110% zeker van zijn dat de passen en die tunnel open zijn begrijp ik ?

Zit coll du tende ook in je programma voor 2014 ?
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ik wil inderdaad 200% zeker weten dat we tot 3500 meter kunnen rijden. Juli en augustus zijn geen opties voor mij, dus september. Kunnen we altijd nog bij onze man in Frankrijk langsgaan. Hebben we daarna nog vijf dagen om door de Alpen te toeren.

OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Lees ik het goed als ik denk te lezen dat je heel de trip op de brommer wilt gaan doen ?
DaBit
Berichten: 50
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 16:15
Locatie: Oss

Heb ik toch ook gedaan afgelopen jaar? OK, ok, ik ben met de trein terug gegaan maar daar had ik achteraf goed de balen van.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DaBit schreef:Heb ik toch ook gedaan afgelopen jaar?
DR BIG heeft nog niet geantwoord :mrgreen:

Tis een f.cking lange trip als ik het zo lees ( hoeveel weken heeft i vrij ? ) en je moet dan zelf al je spullen meezeulen ( ipv in de brabobus mikken :D )
En het afschrikwekkendste is nog wel .................tent :shock:
dhc6
Berichten: 804
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Biggers,

In verband met de niet zo rustige politiek in het midden Oosten is mijn werk schema voor komend jaar nogal onzeker (een Big is nu eenmaal niet Hallal). Zodra ik wat meer weet zal ik data publiceren om misschien een NL Big Auvergne toer op te zetten. Bij mij kunnen 6 man in huis, tuin is groot (nu nog rimboe) genoeg om tentjes op te zetten maar er is hier in de buurt een Grand Gite (www.lerocfoucaud.com) die wordt gerund door een Zuid Nederlander. Daar is ook een camping bij.

Mn zoons hebben "ons" Clubje de "ModderFokkers" gedoopt, origineel waar, maar of er ooit badges/shirtjes en vlaggen komen moeten we nog maar eens zien.

Morgen weer de zandbak en de warmte in.

groet
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

dhc6 schreef: Mn zoons hebben "ons" Clubje de "ModderFokkers" gedoopt,
In 2002 zijn we door de noren omgedoopt naar "dutch fucking moose team"
Die 2 clubs samen voor een week zal een waar feest zijn :toost: zeker in deze week bij de gite
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leo schreef:Lees ik het goed als ik denk te lezen dat je heel de trip op de brommer wilt gaan doen ?

Nee, natuurlijk niet :-)

Ik hang dat ding met een kar achter mijn auto. Ik wil wel weer eens op motorvakantie gaan, maar dan vind ik het leuker om rond te trekken.

Dat tentje vind ik overigens niet zo'n probleem...

Ik denk overigens dat er een heel goed balans te vinden is tussen ModderFokkers en Fucking Moose. Je kan in die gite denk ik heel goed werken aan die balans, zeker met een stapel Schultenbrau in de koelkast.

Ik denk hieraan: zaterdag richting Auvergne, zondag/maandag daar rijden, dinsdag naar de Alpen, daar (wo-za) Parpaillon, Assieta, Col de Sommelier, fort aan de overkant van het appartement (volgens de kaart loopt die weg nog kilometers door) en dan zondag weer terug naar huis.

OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef:Nee, natuurlijk niet :-)
Zo gek was dat toch niet ?
Ben je al een keer eerder tegen gekomen in France bij alp du huez en toen was je wel heel dat stuk op de brommer vandaar dak ut vroeg.
DR-Big schreef:Dat tentje vind ik overigens niet zo'n probleem...
Kssssst ..scheer je weg ! :lol:
DR-Big schreef:Ik denk overigens dat er een heel goed balans te vinden is tussen ModderFokkers en Fucking Moose. Je kan in die gite denk ik heel goed werken aan die balans, zeker met een stapel Schultenbrau in de koelkast.
dat dacht ik ook ! :toost:
DR-Big schreef:Ik denk hieraan: zaterdag richting Auvergne, zondag/maandag daar rijden, dinsdag naar de Alpen, daar (wo-za) Parpaillon, Assieta, Col de Sommelier, fort aan de overkant van het appartement (volgens de kaart loopt die weg nog kilometers door) en dan zondag weer terug naar huis.
OJ
Volgens mij loopt de weg niet door maar Cor en Iwan weten het je te vertellen maar verder:
1. OJ
2. Leo
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leo schreef:
DR-Big schreef:Nee, natuurlijk niet :-)
Zo gek was dat toch niet ?
Ben je al een keer eerder tegen gekomen in France bij alp du huez en toen was je wel heel dat stuk op de brommer vandaar dak ut vroeg.
DR-Big schreef:Dat tentje vind ik overigens niet zo'n probleem...
Kssssst ..scheer je weg ! :lol:
DR-Big schreef:Ik denk overigens dat er een heel goed balans te vinden is tussen ModderFokkers en Fucking Moose. Je kan in die gite denk ik heel goed werken aan die balans, zeker met een stapel Schultenbrau in de koelkast.
dat dacht ik ook ! :toost:
DR-Big schreef:Ik denk hieraan: zaterdag richting Auvergne, zondag/maandag daar rijden, dinsdag naar de Alpen, daar (wo-za) Parpaillon, Assieta, Col de Sommelier, fort aan de overkant van het appartement (volgens de kaart loopt die weg nog kilometers door) en dan zondag weer terug naar huis.
OJ
Volgens mij loopt de weg niet door maar Cor en Iwan weten het je te vertellen maar verder:
1. OJ
2. Leo
http://goo.gl/maps/GoFqm Volgens Google kan je nog een heel eind verder.

Ik ga nog wel eens op motorvakantie met de Honda, maar dan echt van dag tot dag rijden. Met de Big naar de Alpen zie ik meer als een allroadrit met een beetje lange aanloop.

Ik heb even gekeken, maar het appartement is nog niet te boeken... ;-)

OJ
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

Lijkt me leuk volgend jaar weer te gaan dus voeg me vast toe aan de lijst.
DR-Big schreef:
Leo schreef:
DR-Big schreef:Nee, natuurlijk niet :-)
Zo gek was dat toch niet ?
Ben je al een keer eerder tegen gekomen in France bij alp du huez en toen was je wel heel dat stuk op de brommer vandaar dak ut vroeg.
DR-Big schreef:Dat tentje vind ik overigens niet zo'n probleem...
Kssssst ..scheer je weg ! :lol:
DR-Big schreef:Ik denk overigens dat er een heel goed balans te vinden is tussen ModderFokkers en Fucking Moose. Je kan in die gite denk ik heel goed werken aan die balans, zeker met een stapel Schultenbrau in de koelkast.
dat dacht ik ook ! :toost:
DR-Big schreef:Ik denk hieraan: zaterdag richting Auvergne, zondag/maandag daar rijden, dinsdag naar de Alpen, daar (wo-za) Parpaillon, Assieta, Col de Sommelier, fort aan de overkant van het appartement (volgens de kaart loopt die weg nog kilometers door) en dan zondag weer terug naar huis.
OJ
Volgens mij loopt de weg niet door maar Cor en Iwan weten het je te vertellen maar verder:
1. OJ
2. Leo
3. Iwan

http://goo.gl/maps/GoFqm Volgens Google kan je nog een heel eind verder.

Ik ga nog wel eens op motorvakantie met de Honda, maar dan echt van dag tot dag rijden. Met de Big naar de Alpen zie ik meer als een allroadrit met een beetje lange aanloop.

Ik heb even gekeken, maar het appartement is nog niet te boeken... ;-)

OJ
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ha, ha, het is nog heel ver weg, maar vooruit:

Lijstje:

1. Leo
2. OJ
3. Iwan.


:-)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Lijstje:

1. Leo
2. OJ
3. Iwan.
4. Futurist
Laatst gewijzigd door futurist op do okt 17, 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
eRDeeWee
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 09, 2012 21:05
Locatie: Brasschaat

Lijstje:

1. Leo
2. OJ
3. Iwan.
4. Futurist[
5. eRDeeWee !!!!(desnoods rij ik er met een step naartoe...)
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Lijstje:

1. Leo
2. OJ
3. Iwan.
4. Futurist[
5. eRDeeWee !!!!(desnoods rij ik er met een step naartoe...)
6. Frankn (met maagtabletten)
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

Lijstje:

1. Leo
2. OJ
3. Iwan.
4. Futurist[
5. eRDeeWee !!!!(desnoods rij ik er met een step naartoe...)
6. Frankn (met maagtabletten)[/quote]
7. Joe Bar 2 Dakar (chauffeur brabobus, (onder voorbehoud)
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Lache jongens :-) tis over 11 maanden hè :-) Maar we kunnen er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Onze man in Frankrijk is nu wel onderdeel van het reisplan. Komt die 2e week in september een beetje uit? Er is hier niet zo'n groot enthousiasme over slapen in tentjes en die gite is geloof ik niet echt ingesteld op een stelletje motorrijders (zit je net lekker jezelf in balans te mediteren, komen er een stelletje bemodderde barbaren het terrein op rijden. Kikkûh man...)

Heb je nog wat banken en bedjes over? Op de grond op een matje doen we ook wel.


OJ
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

OJ, al 7 aanmeldingen. Gaat goed jongens!

OJ
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef:Lache jongens :-) tis over 11 maanden hè :-) Maar we kunnen er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Leo schreef:DRBIGholland goes to the french alps 2013
door Leo » Za Aug 25, 2012 22:24
Ik kreeg vanavond tijdens het demonteren van mijn DRBIGproject een ingeving..................
Je bent 1 1/2 maand later dan ik vorig jaar met de opstart van de voorbereidingen dus perfect op tijd :wink:

Misschien een optie om een nieuw topic te beginnen ?
"vacances 2014 DRBIGholland : DHC6 avec Briancon et bière / rennies " oid
mvdeejay
Berichten: 33
Lid geworden op: do mar 21, 2013 13:10
Locatie: Amstelveen

Wow, effe paar dagen niet geweest en de 2014 editie is al bijna gepland haha.

Moet nog met Hans overleggen maar weet eigenlijk wel zeker dat wij erbij zijn!

Ik heb trouwens iemand met een supersnelle internetlijn gevonden die ook nog heel veel giegjes vrij heeft op zijn server dus een dezer dagen kan het GROTE downloaden dan eindelijk beginnen :D

Wat anders, hebben jullie deze gezien; off-roader (in Nieuw-Zeeland geloof ik) die wordt aangevallen door een ram (die zijn naam eer aandoet) http://www.youtube.com/watch?v=KrhfClIcfYM

Wel, daar is nu een vervolg op: hij heeft t voor elkaar gekregen om een Gopro op die ram te monteren en dat levert behoorlijk lachwekkende beelden op: http://www.youtube.com/watch?v=nPwZm7hkKYY#t=84 Voorals als je die ram op 1.15 achter de bike aan ziet galopperen, priceless!! :D
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Welkom terug zou ik bijna zeggen,
ja je bent inderdaad even weggeweest, het zijn leuke filmpjes maar ze circuleren al enige weken op allerlei site's en fora. vraag me wel de autenticiteit van de filmpjes af nu de bok cameraman is geworden.
futurist
PS vergeet niet in te schrijven want als de slaapplaatsen op zijn dan moet je ergens in een sloot overnachten.
dat zal dan naast mij zijn bij de snurk afdeling.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
DaBit
Berichten: 50
Lid geworden op: wo mei 10, 2006 16:15
Locatie: Oss

Ik wil ook wel, maar ik heb nog heel wat bosjes bloemetjes te kopen en lekkere dineetjes te maken voor de dame hier thuis wil ik toestemming krijgen...
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

We gaan hier verder met de planning voor 2014.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

DaBit schreef:Ik wil ook wel, maar ik heb nog heel wat bosjes bloemetjes te kopen en lekkere dineetjes te maken voor de dame hier thuis wil ik toestemming krijgen...
Nou daar heb je nog 11 maanden de tijd voor!

OJ
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

we mogen hier toch wel door dellibreren over de 2013 rit zeker?
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie