BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Oeioeioei, ik hoop voor jou dat Zappa dat spuitbusje niet ziet.
maar mag ik uit je aanwezigheid op het forum afleiden dat je project klaar is?
Dan mis ik nog een paar plaatjes...
maar mag ik uit je aanwezigheid op het forum afleiden dat je project klaar is?
Dan mis ik nog een paar plaatjes...
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Wanneer is de open dag? zodat men , tegen een kleine vergoeding, het project tot nu toe "live "kunt aanschouwen.
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
heb nog wel wat worstjes liggen
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Ben wel benieuwd hoelang die "reparatie" zal houden
Waarom niet gewoon opgelast?
Waarom niet gewoon opgelast?
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
in de vriezerfrankn schreef:Jaja, die kennen we.de antrapper schreef: heb nog wel wat worstjes liggen
Van de triumphclub zeker.
Big Bigger Tiger en weer Big
langzaam gaan we voor uit:
Ik heb besloten de carbs schoon te laten maken voor ze te plaatsen dus daar gaat even wat tijd in zitten.
Vandaar dak met de luchtfilterbak aan het klooien was en ik vroeg me af of jullie een kit op deze rand smeren voor 100% afdichting voordat de "tuut" erop geklemd wordt en zo ja welke dan ?
Ik heb besloten de carbs schoon te laten maken voor ze te plaatsen dus daar gaat even wat tijd in zitten.
Vandaar dak met de luchtfilterbak aan het klooien was en ik vroeg me af of jullie een kit op deze rand smeren voor 100% afdichting voordat de "tuut" erop geklemd wordt en zo ja welke dan ?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zeker aan te raden. Gebruik er silicone kit voor die blijft flexibel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
origineel zit er ook niks op, als de kit niet verlijmend is dan zal het er eerder af schuiven. gewoon monteren zoals de fabriek het bedoeld heeft lijkt me het beste, er zitten tenslotte ook geen hard geworden dichtingen of o ringen tussen toch. gewoon goed schoon en vetvrij maken goed laten aansluiten en op de vorm van de klem letten dat die er op de juiste manier op gaat.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Hey Leo,
Zit die voorvork er niet ondersteboven in
Zit die voorvork er niet ondersteboven in
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Vanavond is spgoesdakar langs geweest met zijn spuitje en die heeft de rand volgespoten met met een goedje wat op mij overkwam als vloeibare pakking en daarna hebben we die "tuutje" erop geplopt en de klem lichtjes aangedraaid zodat alles vast zit.
Weer een stap verder.
Nu gaan de carbs ultrasoon gereinigd worden en heb ik een volgende vraag.
Bij mijn sr41 liep er een slangetje van bovenop de ene carb naar bovenop de andere carb en waren beide tuutjes open dus een open verbinding.
Op de sr43 carb die gereinigd gaan worden zit het slangetje wel op de ene carb maar was het tuutje bovenop de andere carb dicht gekit .
Moeten ze op de 43 net als op de 41 zitten met open verbindingen via het slangetje of................
Weer een stap verder.
Nu gaan de carbs ultrasoon gereinigd worden en heb ik een volgende vraag.
Bij mijn sr41 liep er een slangetje van bovenop de ene carb naar bovenop de andere carb en waren beide tuutjes open dus een open verbinding.
Op de sr43 carb die gereinigd gaan worden zit het slangetje wel op de ene carb maar was het tuutje bovenop de andere carb dicht gekit .
Moeten ze op de 43 net als op de 41 zitten met open verbindingen via het slangetje of................
volgens mij bij de SR43 alleen vacuum op de rechter carb voor naar de br st pomp
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
is dat dan ook de plek waar ik een scottoiler op aan kan 'hooken' ?futurist schreef:volgens mij bij de SR43 alleen vacuum op de rechter carb voor naar de br st pomp
futurist
beetje topic gekaapt, i know.
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo heeft t volgens mij over de tutjes boven aan de carbs en niet aan de zijkant boven in, nu zijn die bij de SR43 ook allebei open volgens mij maar heb er nooit slangetjes op gezien
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
wie is cor en wie is leo ?
voor niet intimi niet altijd duidelijk welke real-life name bij welke forum naam hoort
daardoor ook niet altijd duidelijk naar welke uitspraak van wie verwezen wordt .nogal wat puzzelen zo.
zit nog niet zo lang op het forum maar zo is het lastiger iedereen te leren kennen
Misschien een topic starten met 'wie is de persoon achter......'
voor niet intimi niet altijd duidelijk welke real-life name bij welke forum naam hoort
daardoor ook niet altijd duidelijk naar welke uitspraak van wie verwezen wordt .nogal wat puzzelen zo.
zit nog niet zo lang op het forum maar zo is het lastiger iedereen te leren kennen
Misschien een topic starten met 'wie is de persoon achter......'
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo is Leo [ vroeger de Neus] en in dit topic de TS [ topicstarter] Cor is futurist, ik ben Zappa aka zappa.suzuki [ en ja mn echte naam en ik ben dus niet grijs en heb zeker niet de meeste berichten op mn naam]
ok genoeg lol, zijn al wat voorstel topic geweest maar het beste kom je bij een rit langs, kom je de meeste van ons tegen behalve Leo
ok genoeg lol, zijn al wat voorstel topic geweest maar het beste kom je bij een rit langs, kom je de meeste van ons tegen behalve Leo
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hoi Cor, Ik bedoel die 2 tuutjes bovenop de carb ( zwarte kap )futurist schreef:volgens mij bij de SR43 alleen vacuum op de rechter carb voor naar de br st pomp
futurist
Op de ene tuut zat wel een slangetje maar die was verbonden met nadanoppes en de andere tuut was dichtgekit.
De benzinepomp komt bij mij niet terug vanwege nieuw model tank welke boven de carb blijft.
Biggie leg eens uit wat je dan aansluit aub dat kan voor mij misschien ook interessant zijn ( en topics kapen is standaard hier dus no problemo ! )
Zappa, als ze allebei open zijn en er geen slangetje op zit zouden we dat moeten merken bij het rijden ( slangetje zorgt voor balans denk ik ) ?
En komt er dan geen prut / water binnen ( offroad )
nooit geweten dat daat slangetjes op zitten, die gaatjes zijn compensatie gaatjes voor het membraam, als iemand daat slangejes op doet is dat volgens mij alleen maar om er geen stof en zand in te laten komen.
futurist
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
hier zie ik ook geen slangetjes op de deksels van de constant vacuum membraan
futurist
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
hier zie ik ook geen slangetjes op de deksels van de constant vacuum membraan
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die slang aan de bovenzijde is voor de beluchting van de carbs en hoort aangesloten te worden op de "zwarte doos' onder de buddy. Zou 'm iig niet dichtkitten of los laten hangen De andere slangen zijn voor de brandstofleiding en de vacuümslang van de brandstofpomp.futurist schreef:nooit geweten dat daat slangetjes op zitten, die gaatjes zijn compensatie gaatjes voor het membraam, als iemand daat slangejes op doet is dat volgens mij alleen maar om er geen stof en zand in te laten komen.
futurist
http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
hier zie ik ook geen slangetjes op de deksels van de constant vacuum membraan
Het zwarte "tuutje" op de deksel bovenop de carbs, da's niX
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
hee, dat wist ik niet , volgens mij hangt ie los, motor draait prima. is het een milieuaspect dan dat ie in de luchtfilter box moet ?Ouwe Reus schreef:
Die slang aan de bovenzijde is voor de beluchting van de carbs en hoort aangesloten te worden op de "zwarte doos' onder de buddy. Zou 'm iig niet dichtkitten of los laten hangen De andere slangen zijn voor de brandstofleiding en de vacuümslang van de brandstofpomp.
vwb betreft het aansluiten op het vacuum. een scottoiler werk op de onderdruk van de carbs. dus ergens op een plek op de carbs moet je die aansluiten,
hetzij direct als daar de mogelijkheid voor is of door in een vacuumslangetje een T-stukje te zetten
op mijn pegaso 650 (te koop by the way) zitten dezelfde mikuni's en op het piefje rechtsonder op de foto zat een dopje. Daar de scoitoiler op aangesloten
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
Zal de ontluchting van de carb's vooral aansluiten op de luchtfilterbox om zodoende de carburateurs van binnen schoon te houdenbiggie schreef:hee, dat wist ik niet , volgens mij hangt ie los, motor draait prima. is het een milieuaspect dan dat ie in de luchtfilter box moet ?Ouwe Reus schreef:
Die slang aan de bovenzijde is voor de beluchting van de carbs en hoort aangesloten te worden op de "zwarte doos' onder de buddy. Zou 'm iig niet dichtkitten of los laten hangen De andere slangen zijn voor de brandstofleiding en de vacuümslang van de brandstofpomp.
vwb betreft het aansluiten op het vacuum. een scottoiler werk op de onderdruk van de carbs. dus ergens op een plek op de carbs moet je die aansluiten,
hetzij direct als daar de mogelijkheid voor is of door in een vacuumslangetje een T-stukje te zetten
Bij mijn ex-SR42 met open lufi's had ik een losse 8mm mini-luchtfilter toegepast.
Heeft de Pegaso trouwens een electrische brandstofpomp?
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
@ Leo, nooit zooi gevonden boven op het membraam dus zuigt kennelijk nooit iets op..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997