Hoe hard gaat de jouwe?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Vandaag op de snelweg nog maar eens getest hoe hard de big gaat met de huidige afstelling en zonder vriendin en bepakking achterop. In de 5 loopt ie als een speer van de 110km/h (teller) naar de ~155, waarna ie langzaam door blijft lopen, totdat ie een tellerstokjesbreedte vanaf de 170km/h ermee ophoudt. Volgens de TomTom komt dit op zo'n 158 km/h neer.
Dit is met een 48 tands achtertandwiel (oftewel 1 tand groter) en een normaal voortandwiel.

Komt u maar met uw cijfers ;)
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ook met 1 tand groter tegen de 160 (niet als een speer) .
Dat rij ik alleen bijna nooit.
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

mn oude 169 op de GPS op de snelweg en 149 in het zand met 48 achter en gok mn nieuwe ook in die buurt, loopt net onder de 1/18 en trekt gewoon snel door naar het rood in de 5e :wink:
je hebt nog wat werk te doen dus :lol:

ow met K&N luchtfilter en open Laser en grotere sproeiers #140 naalden 1 stand hoger
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

zappa.suzuki schreef:mn oude 169 op de GPS op de snelweg en 149 in het zand met 48 achter en gok mn nieuwe ook in die buurt, loopt net onder de 1/18 en trekt gewoon snel door naar het rood in de 5e :wink:
je hebt nog wat werk te doen dus :lol:

ow met K&N luchtfilter en open Laser en grotere sproeiers #140 naalden 1 stand hoger
Ik ga weer bezig... ;)

Heb je em toevallig ooit op een vermogensbank gehad? Ben wel benieuwd hoeveel Pk ie heeft met dat soort cijfers...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Nooit op een bank gehad, maar mede biggers die er op gereden hebben vinden hem lekker rijden :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
biggie
Berichten: 217
Lid geworden op: do aug 29, 2013 23:35
Locatie: arnhem

altijd geleerd dat een 1 cilinder niet op topsnelheid gereden mag worden ........
gaan ze stuk van . Een Big niet ?
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk, in de praktijk echter wel.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Volgens mij heeft elke motor met een CDI een toerenbegenser :wink:
maar idd, een langere tijd vinden ze niet leuk maar de Big is zo zwaar gebouwd dat ie het best kan hebben als je hem ff het rood intrekt :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Volgens de politie 169, word beloont met 520, 00 :-(
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ai, dat doet zeer! met de Big of de Volvo?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Met de big natuurlijk,
volvo dieseltje loopt 220
have BIG fun

D.F.M.T.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

biggie schreef:altijd geleerd dat een 1 cilinder niet op topsnelheid gereden mag worden ........
gaan ze stuk van . Een Big niet ?
Big heeft een toerenbegrenzer bij de 8500 toeren. En idd, langere tijd in het rode gebied is met geen enkele motorfiets een strak plan.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak :shock:
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Zomeet de rode ook ff testen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

De rode met 48 tandjes achter loop op de teller 172 bij 7500 rpm.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

de blauwe (groen) KM liegt een beetje, trller 100, tomtom 96. Blauwe zal dus 172 echte km;s lopen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik kwam vorige week trouwens niet boven de 140 uit , ben benieuwd of hij met de nieuwe tuimelaars weer zijn oude kracht terug heeft omdat de kleppen nu wel fatsoenlijk ingeduwd worden.
Zandprutser 1e klas.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

loek de kort schreef:Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak :shock:
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Zomeet de rode ook ff testen.

netjes!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak :shock:
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Verbruik 1 op 16,2, gemeten over 300 km met behoorlijk wat gas erop en waarvan 75 in het zand.
Mijn zoon van 11 heeft van de 300 km de helft achterop gezeten.
Krijg overigens het idee dat het bij een BIG niet zoveel uitmaakt of je rustig of wat steviger aan het gas draait.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Klopt, verbruik maakt weinig uit zo lang je maar door kan rijden, ga je echt lopen klooien en niet boven de 3e versnelling uitkomt dan maakt t wel uit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

ja dat neem ik van je aan, maar dat betekend wel heel veel fun..
En dat mag wat kosten toch?
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Zekers, en mn KTM rijd max 1 op 14 dus vind de Big zuinig :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

loek de kort schreef:
Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak :shock:
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Verbruik 1 op 16,2, gemeten over 300 km met behoorlijk wat gas erop en waarvan 75 in het zand.
Mijn zoon van 11 heeft van de 300 km de helft achterop gezeten.
Krijg overigens het idee dat het bij een BIG niet zoveel uitmaakt of je rustig of wat steviger aan het gas draait.
Mijn oude blok (met carbs) werd juist zuiniger wanneer je harder aan het gas ging hangen. Weekendje luxemburg, op de heenweg zo'n 1:15, bochtjes pakken in Luxemburg 1:18, terugweg weer 1:16. Ging ook minder olie verbruiken trouwens...
Nu met injectie verbruikt ie juist minder bij continu gas.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
loek de kort
Berichten: 373
Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
Locatie: Aarle - Rixtel

Net de naalden 1 stand omhoog gezet( kan daarna nog 1 stand hoger), morgen eens kijken of de bougie wat minder wit is geworden.
Hoofdsproeier laat ik nog even met rust, heb van 3/4 tot vol gas geen klachten, ook de choke kan er nu snel (na 1 minuut) af.
Heb wel gemerkt dat het plaatsen van de zelfgemaakte demper in de race laser produre een wereld van verschil is geweest.
Slaat niet meer af bij gasgeven, loopt onderin veel soepeler en niet geheel onbelangrijk: de boswachter hoort me ook niet meer :D :D :D
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
huls
Berichten: 87
Lid geworden op: za jun 25, 2011 14:53

De mijne zou 172,5 km/h moeten lopen bij het max toerental van 7500. Bij 5000 toeren loopt ie 115 km/h dus dat sommetje is gauw gemaakt. Mijn teller is behoorlijk nauwkeurig volgens de GPS vd garmin
De vraag is: haalt ie de 7500 toeren? Op dit moment denk ik niet. Dat ligt een beetje aan mijn "bagage" en ik denk dat de afstelling voor volgas ook nog wel wat beter kan. Klusje voor op de lijst wmb.
huls
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

loek de kort schreef:Net de naalden 1 stand omhoog gezet( kan daarna nog 1 stand hoger), morgen eens kijken of de bougie wat minder wit is geworden.
Hoofdsproeier laat ik nog even met rust, heb van 3/4 tot vol gas geen klachten, ook de choke kan er nu snel (na 1 minuut) af.
Heb wel gemerkt dat het plaatsen van de zelfgemaakte demper in de race laser produre een wereld van verschil is geweest.
Slaat niet meer af bij gasgeven, loopt onderin veel soepeler en niet geheel onbelangrijk: de boswachter hoort me ook niet meer :D :D :D

Ey Loek, heb je toen je je eigen gemaakte demper er in stopte het gaasje uit het uiteinde van je Laser gehaald en zo je heb je die nog?
Ik ben de mijne kwijt en mn open demper maakt nu wel erg veel herrie dus zou hem graag van je over nemen :D
[ voor echt stil heb ik een street legal Laser liggen :wink: ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

mocht die van Loek niet lukken Zap, ik heb er nog nieuw liggen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Plaats reactie