Hoe hard gaat de jouwe?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Vandaag op de snelweg nog maar eens getest hoe hard de big gaat met de huidige afstelling en zonder vriendin en bepakking achterop. In de 5 loopt ie als een speer van de 110km/h (teller) naar de ~155, waarna ie langzaam door blijft lopen, totdat ie een tellerstokjesbreedte vanaf de 170km/h ermee ophoudt. Volgens de TomTom komt dit op zo'n 158 km/h neer.
Dit is met een 48 tands achtertandwiel (oftewel 1 tand groter) en een normaal voortandwiel.
Komt u maar met uw cijfers
Dit is met een 48 tands achtertandwiel (oftewel 1 tand groter) en een normaal voortandwiel.
Komt u maar met uw cijfers
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
mn oude 169 op de GPS op de snelweg en 149 in het zand met 48 achter en gok mn nieuwe ook in die buurt, loopt net onder de 1/18 en trekt gewoon snel door naar het rood in de 5e
je hebt nog wat werk te doen dus
ow met K&N luchtfilter en open Laser en grotere sproeiers #140 naalden 1 stand hoger
je hebt nog wat werk te doen dus
ow met K&N luchtfilter en open Laser en grotere sproeiers #140 naalden 1 stand hoger
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik ga weer bezig...zappa.suzuki schreef:mn oude 169 op de GPS op de snelweg en 149 in het zand met 48 achter en gok mn nieuwe ook in die buurt, loopt net onder de 1/18 en trekt gewoon snel door naar het rood in de 5e
je hebt nog wat werk te doen dus
ow met K&N luchtfilter en open Laser en grotere sproeiers #140 naalden 1 stand hoger
Heb je em toevallig ooit op een vermogensbank gehad? Ben wel benieuwd hoeveel Pk ie heeft met dat soort cijfers...
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nooit op een bank gehad, maar mede biggers die er op gereden hebben vinden hem lekker rijden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Volgens mij heeft elke motor met een CDI een toerenbegenser
maar idd, een langere tijd vinden ze niet leuk maar de Big is zo zwaar gebouwd dat ie het best kan hebben als je hem ff het rood intrekt
maar idd, een langere tijd vinden ze niet leuk maar de Big is zo zwaar gebouwd dat ie het best kan hebben als je hem ff het rood intrekt
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ai, dat doet zeer! met de Big of de Volvo?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Big heeft een toerenbegrenzer bij de 8500 toeren. En idd, langere tijd in het rode gebied is met geen enkele motorfiets een strak plan.biggie schreef:altijd geleerd dat een 1 cilinder niet op topsnelheid gereden mag worden ........
gaan ze stuk van . Een Big niet ?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Zomeet de rode ook ff testen.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Zomeet de rode ook ff testen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
De rode met 48 tandjes achter loop op de teller 172 bij 7500 rpm.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
de blauwe (groen) KM liegt een beetje, trller 100, tomtom 96. Blauwe zal dus 172 echte km;s lopen.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
loek de kort schreef:Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Zomeet de rode ook ff testen.
netjes!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Verbruik 1 op 16,2, gemeten over 300 km met behoorlijk wat gas erop en waarvan 75 in het zand.Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Mijn zoon van 11 heeft van de 300 km de helft achterop gezeten.
Krijg overigens het idee dat het bij een BIG niet zoveel uitmaakt of je rustig of wat steviger aan het gas draait.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Klopt, verbruik maakt weinig uit zo lang je maar door kan rijden, ga je echt lopen klooien en niet boven de 3e versnelling uitkomt dan maakt t wel uit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
ja dat neem ik van je aan, maar dat betekend wel heel veel fun..
En dat mag wat kosten toch?
En dat mag wat kosten toch?
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zekers, en mn KTM rijd max 1 op 14 dus vind de Big zuinig
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Mijn oude blok (met carbs) werd juist zuiniger wanneer je harder aan het gas ging hangen. Weekendje luxemburg, op de heenweg zo'n 1:15, bochtjes pakken in Luxemburg 1:18, terugweg weer 1:16. Ging ook minder olie verbruiken trouwens...loek de kort schreef:Verbruik 1 op 16,2, gemeten over 300 km met behoorlijk wat gas erop en waarvan 75 in het zand.Net mijn 96 er getest, eerst uurtje warm gereden.
47 tanden achter, laser produro not street legal met eigenbouw binnendempert.
Net geen 180 op de teller bij 7500 toeren, en dat met mijn zoon van 11 achterop, uiteraard in zijn motorpak
Heb nog wel wat te doen, bougies zijn me net wat te wit....
Mijn zoon van 11 heeft van de 300 km de helft achterop gezeten.
Krijg overigens het idee dat het bij een BIG niet zoveel uitmaakt of je rustig of wat steviger aan het gas draait.
Nu met injectie verbruikt ie juist minder bij continu gas.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Net de naalden 1 stand omhoog gezet( kan daarna nog 1 stand hoger), morgen eens kijken of de bougie wat minder wit is geworden.
Hoofdsproeier laat ik nog even met rust, heb van 3/4 tot vol gas geen klachten, ook de choke kan er nu snel (na 1 minuut) af.
Heb wel gemerkt dat het plaatsen van de zelfgemaakte demper in de race laser produre een wereld van verschil is geweest.
Slaat niet meer af bij gasgeven, loopt onderin veel soepeler en niet geheel onbelangrijk: de boswachter hoort me ook niet meer
Hoofdsproeier laat ik nog even met rust, heb van 3/4 tot vol gas geen klachten, ook de choke kan er nu snel (na 1 minuut) af.
Heb wel gemerkt dat het plaatsen van de zelfgemaakte demper in de race laser produre een wereld van verschil is geweest.
Slaat niet meer af bij gasgeven, loopt onderin veel soepeler en niet geheel onbelangrijk: de boswachter hoort me ook niet meer
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
De mijne zou 172,5 km/h moeten lopen bij het max toerental van 7500. Bij 5000 toeren loopt ie 115 km/h dus dat sommetje is gauw gemaakt. Mijn teller is behoorlijk nauwkeurig volgens de GPS vd garmin
De vraag is: haalt ie de 7500 toeren? Op dit moment denk ik niet. Dat ligt een beetje aan mijn "bagage" en ik denk dat de afstelling voor volgas ook nog wel wat beter kan. Klusje voor op de lijst wmb.
De vraag is: haalt ie de 7500 toeren? Op dit moment denk ik niet. Dat ligt een beetje aan mijn "bagage" en ik denk dat de afstelling voor volgas ook nog wel wat beter kan. Klusje voor op de lijst wmb.
huls
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
loek de kort schreef:Net de naalden 1 stand omhoog gezet( kan daarna nog 1 stand hoger), morgen eens kijken of de bougie wat minder wit is geworden.
Hoofdsproeier laat ik nog even met rust, heb van 3/4 tot vol gas geen klachten, ook de choke kan er nu snel (na 1 minuut) af.
Heb wel gemerkt dat het plaatsen van de zelfgemaakte demper in de race laser produre een wereld van verschil is geweest.
Slaat niet meer af bij gasgeven, loopt onderin veel soepeler en niet geheel onbelangrijk: de boswachter hoort me ook niet meer
Ey Loek, heb je toen je je eigen gemaakte demper er in stopte het gaasje uit het uiteinde van je Laser gehaald en zo je heb je die nog?
Ik ben de mijne kwijt en mn open demper maakt nu wel erg veel herrie dus zou hem graag van je over nemen
[ voor echt stil heb ik een street legal Laser liggen ]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
mocht die van Loek niet lukken Zap, ik heb er nog nieuw liggen.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06