BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
niet te veel krassen op het frame??
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
vlgs mij stonden er al reacties bij in dat draadje, prjs is iig voor een "droge" accu heel scherp.
futurist
PS staat ergens bij @dwin nog een (zo'n droge acc) van een half jaar oud die kapot is
futurist
PS staat ergens bij @dwin nog een (zo'n droge acc) van een half jaar oud die kapot is
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Jup, bevalt mij goed. Gehaald bij Jaramoto, kreeg zelfs netjes een belletje dat het niet 1 dag zou duren, zoals op de website stond, maar twee hele dagen.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
ik vind dat belletje niet meer als normaal, het is tenslotte niet goed als ze hun afspraak niet nakomen. op deze manier vind je iets wat eigenlijk niet klopt ineens ok omdat ze een belletje plegen. je bent de ideale klant.
is natuurlijk geen ramp 1 dagje langer maar als de dag voor je vakantie er op rekent...................
futurist
doet eigenlijk niks aan de accu af natuurlijk
is natuurlijk geen ramp 1 dagje langer maar als de dag voor je vakantie er op rekent...................
futurist
doet eigenlijk niks aan de accu af natuurlijk
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik vond het zelf heel netjes. Had het 's middags rond 16:00 besteld en kreeg dezelfde avond nog een belletje. Ben van de meeste webshops eerder gewend dat ze zeggen dat het er de volgende dag is je eerder van een week kan uitgaan. En als ik echt de volgende dag iets nodig heb ga ik niet naar een webshop maar naar een fysieke zaak.futurist schreef:ik vind dat belletje niet meer als normaal, het is tenslotte niet goed als ze hun afspraak niet nakomen. op deze manier vind je iets wat eigenlijk niet klopt ineens ok omdat ze een belletje plegen. je bent de ideale klant.
is natuurlijk geen ramp 1 dagje langer maar als de dag voor je vakantie er op rekent...................
futurist
doet eigenlijk niks aan de accu af natuurlijk
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Hey Leo,
Als je nu eens wat minder op het forum kletst en wat meer aan de BIG werkt kun je zaterdag mooi meedoen met de Brabantrit
Kan ik je eens live ontmoeten.
Als je nu eens wat minder op het forum kletst en wat meer aan de BIG werkt kun je zaterdag mooi meedoen met de Brabantrit
Kan ik je eens live ontmoeten.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
weet je wel zeker dat je Leo life wil ontmoeten.......................
wij zijn allemaal net bekomen van een weekje zuid frankrijk met Leo
futurist
wij zijn allemaal net bekomen van een weekje zuid frankrijk met Leo
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik kletsen ? Ik ben de stilste van allemaal hierloek de kort schreef:Hey Leo,
Als je nu eens wat minder op het forum kletst en wat meer aan de BIG werkt kun je zaterdag mooi meedoen met de Brabantrit
Kan ik je eens live ontmoeten.
Maar ik heb me idd voorgenomen nu het blok erin zit gas erop te zetten en vanavond heb ik de achterbrug met de link / veer uit elkaar gehaald en schoon gemaakt ( Dasty is your friend ).
De rechtse is mijn eigenlijke achterveer en die had ik gisteren al eens staan te bekijken en mijn gevoel was er niet goed over. SPgoesdakar had nog een mooie liggen en die hek veur weinig gescoord en daar heb ik vanavond de progressieve veer van Zwaailicht op geschroefd.
Bij het schoonmaken van de achterbrug kwam er nog een leuke onverwachte verrassing tevoorschijn.
Iemand nog ergens een GOEDE kettinggeleider liggen ( sr43 ) ? Boven het voortandwiel was dus het frame aan het doorslijpen in de aanvoerlijn van de ketting en aan de onderkant van de achterbrug was het ook aan het slijpen in de afvoerlijn van de ketting. Iemand een idee wat er niet goed gegaan bij vorige eigenaren ?
@ reageerders op accuvraag: zo`n motobatt gaat er ook bij mij komen !
die Motobatt is top! Big had sinds juni stilgestaan , maar ik kon nog starten als een dolle OK, caburateur lekte, maar dat probleem is met wat reserve- en revisiedelen ook opgelost.
Ik heb de mijne bij MarcoMoto gehaald, gewoon vanaf de plank. Zit in den haag.
OJ
Ik heb de mijne bij MarcoMoto gehaald, gewoon vanaf de plank. Zit in den haag.
OJ
@Leo
welke veer gaat er nu op, de zwarte?, maakt ook niet uit het zijn geen van 3en progresieve veren, moet ook niet want je kan aan de verhoudingen van de wip al zien dat daar progressievieteit in zit. een progressieve veer heeft op één van de uiteinden de wikkelingen steeds dichter op elkaar liggen "" uit technisch handboek onderstellen"" Bij een progressieve veer neemt de veerconstante toe bij verdergaande invering. Voor iedere volgende centimeter invering moet je dus meer gewicht aanbrengen dan voor de vorige. Bij schroefveren kan dit gebeuren door de veer niet-liniair te maken, of door een liniaire veer in een niet lineaire overbrenging te plaatsen. als je zo'n veer op de Big zet is de progressieviteit dubbel op en dat geeft ook weer ongewenste effecten. de zwarte veer is wel veel dikker en zal ook beter op het gewicht van de motor incl berijder voorbereid zijn.
die kettinggeleiders zijn best duur en ook al let je op de kettingspanning ze slijten toch redelijk snel in. ik "repareer" ze met een rubberachtig blijvende kit (ruitenlijm voor autoruiten) die ik met een plakband aan de achterkant voor de vorm helemaal volspuit tot de normale vorm in 2 a 3 keer. ik moet zeggen dat het wel werkt en ook de toestande van de 2 rollen boven en onder de ketting in goede staat verlengen de levensduur van de geleider.
futurist
welke veer gaat er nu op, de zwarte?, maakt ook niet uit het zijn geen van 3en progresieve veren, moet ook niet want je kan aan de verhoudingen van de wip al zien dat daar progressievieteit in zit. een progressieve veer heeft op één van de uiteinden de wikkelingen steeds dichter op elkaar liggen "" uit technisch handboek onderstellen"" Bij een progressieve veer neemt de veerconstante toe bij verdergaande invering. Voor iedere volgende centimeter invering moet je dus meer gewicht aanbrengen dan voor de vorige. Bij schroefveren kan dit gebeuren door de veer niet-liniair te maken, of door een liniaire veer in een niet lineaire overbrenging te plaatsen. als je zo'n veer op de Big zet is de progressieviteit dubbel op en dat geeft ook weer ongewenste effecten. de zwarte veer is wel veel dikker en zal ook beter op het gewicht van de motor incl berijder voorbereid zijn.
die kettinggeleiders zijn best duur en ook al let je op de kettingspanning ze slijten toch redelijk snel in. ik "repareer" ze met een rubberachtig blijvende kit (ruitenlijm voor autoruiten) die ik met een plakband aan de achterkant voor de vorm helemaal volspuit tot de normale vorm in 2 a 3 keer. ik moet zeggen dat het wel werkt en ook de toestande van de 2 rollen boven en onder de ketting in goede staat verlengen de levensduur van de geleider.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Die zwarte op links losliggende wikkel heb ik geplaatst op de middelste demper.futurist schreef:welke veer gaat er nu op, de zwarte?, maakt ook niet uit het zijn geen van 3en progresieve veren
Die witte wikkel ligt nu in de reserve bak bij die van rechts op de foto.
De losliggende wikkel komt hier vandaan.
niet normaal iddfuturist schreef:die kettinggeleiders zijn best duur
Dit gat krijg ik helaas niet meer dicht dus ik zal een vervanger moeten scoren
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Valt nog wel mee, heb ze duurder gezien..
Volgens mij heeft Dabit er ooit eens wat leuks op gevonden met volgens mij van dat kunststofspul waarvan ze ook snijplanken maken.
maar als je nu wil rijden gewoon oude binnenband pakken, een stuk er uit knippen, dubbel vouwen en er tussen frutten
Volgens mij heeft Dabit er ooit eens wat leuks op gevonden met volgens mij van dat kunststofspul waarvan ze ook snijplanken maken.
maar als je nu wil rijden gewoon oude binnenband pakken, een stuk er uit knippen, dubbel vouwen en er tussen frutten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
THX ! voor de tips.zappa.suzuki schreef:Volgens mij heeft Dabit er ooit eens wat leuks op gevonden met volgens mij van dat kunststofspul waarvan ze ook snijplanken maken.:
Heb meteen Dabit wakker gemaild op zijn werk en hij heeft nog zo`n stuk snijplank liggen wat hij om mijn achtervork wil vouwen.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Snijplankje scoren bij A.C. Tion, stuk afzagen en warm stoken en in een U vouwen om je achterbrug heen , "flapjes " iets langer laten ,
gaatjes boren klein boutje/moertje erdoor en vast voor bijna niks
Heb ik ooit gedaan met de XR.
Tis wel ff freubelen, maar dan ben je ook de hele avond zoet in de garage, zit er al verwarming in?
gaatjes boren klein boutje/moertje erdoor en vast voor bijna niks
Heb ik ooit gedaan met de XR.
Tis wel ff freubelen, maar dan ben je ook de hele avond zoet in de garage, zit er al verwarming in?
Big Bigger Tiger en weer Big
goeie tips krijg je hier, vrijwilliger aanwijzen die een klein productie lijntje op zet?
futurist
PS hoeveel arbeids loon vertegenwoordigd dat "freubelen"
futurist
PS hoeveel arbeids loon vertegenwoordigd dat "freubelen"
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Das precies wat we vanavond gaan doen.de antrapper schreef: Snijplankje scoren bij A.C. Tion, stuk afzagen en warm stoken en in een U vouwen om je achterbrug heen , "flapjes " iets langer laten ,
gaatjes boren klein boutje/moertje erdoor en vast voor bijna niks
Wat bedoel je met "flapjes" ?
Waarin ?de antrapper schreef: zit er al verwarming in?
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Flapjes , tsja hoe zeg ik dat, als je een U maakt laat deze dan aan de andere kant iets langer als de achterbrug, dan kun je aan de andere kant
van het "slijt gedeelte" het stukje plastic op de brug vast zetten,
en zit er al verwarming in de garage want dat wordt je plek deze winter , toch?
van het "slijt gedeelte" het stukje plastic op de brug vast zetten,
en zit er al verwarming in de garage want dat wordt je plek deze winter , toch?
Big Bigger Tiger en weer Big
Ondanks die flapjes is het helaas niet gelukt en geen zin er verder aan te klooien / probeersels te maken / tijd in te steken.de antrapper schreef: Flapjes , tsja hoe zeg ik dat, als je een U maakt laat deze dan aan de andere kant iets langer als de achterbrug, dan kun je aan de andere kant van het "slijt gedeelte" het stukje plastic op de brug vast zetten,
Koop een nieuwe en ga verder met opbouwen.
Bewaar de oude, met de ruitenkit die ik gebruik "repareer" ik de oude zodat je er één op reserve hebt. Altijd handig want ik heb er nog nooit één gezien die niet zo opgekloven is ookal let je beter op je ketting als de vorige eigenaar van jouw project. zeker bij terrein/off road rijden veert het achterwiel zo vaak en zo ver in dat de geleider en de bovenste rol (aan de frame buis boven de ketting) het echt zwaar hebben. voor die rollen heb ik ook alternatieven gezocht omdat die bij Suzuki ook echt duur zijn. zeker de bovenste waar een lager in zit.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dabit wil proberen hem na te maken uit 1 blok kunsstof dus hij wordt zoiezo niet weggegooid.futurist schreef:Bewaar de oude, met de ruitenkit die ik gebruik "repareer" ik de oude zodat je er één op reserve hebt.
Daar wilde ik voor deze gaan:futurist schreef:voor die rollen heb ik ook alternatieven gezocht omdat die bij Suzuki ook echt duur zijn. zeker de bovenste waar een lager in zit.
http://www.dr-big-shop.de/BIG_Antrieb_521.html
http://www.dr-big-shop.de/BIG_Antrieb_520.html
Gerucht gaat dat KTM ze ook gebruikt. Mocht iemand het nr weten kan ik ze om de hoek halen.
dat zijn geen rollen, zo heb ik het nog nooit gezien? ziet er goed uit en is echt prijsgunstig.
misschien moeten we eens een groeps aankoop doen met dat soort dingen dan kan er onderling wat "voorraad" uitgewisseld worden zodat we niet aan de bestel tijd grillen van Hessler over geleverd zijn.
futurist
PS ik wil me iig wel aanmelden want ik heb ondertussen ook wel het één en ander op mijn wishlist staan van bij Hessler.
misschien moeten we eens een groeps aankoop doen met dat soort dingen dan kan er onderling wat "voorraad" uitgewisseld worden zodat we niet aan de bestel tijd grillen van Hessler over geleverd zijn.
futurist
PS ik wil me iig wel aanmelden want ik heb ondertussen ook wel het één en ander op mijn wishlist staan van bij Hessler.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Als je doorzet met je plan wil ik me graag aanmelden in de megabestelling voor de set boven en onder kettinggeleiders.futurist schreef: PS ik wil me iig wel aanmelden want ik heb ondertussen ook wel het één en ander op mijn wishlist staan van bij Hessler.