Snelkoppeling brandstofslang
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Goedenavond, na het hebben schoongemaakt van de tank zakt het linkerdeel van de tank wel na 110 km te hebben gereden. Rechts niks. Zakt het rechterdeel pas als je op reserve schakelt? Ik kan hier niks over vinden op het DR forum. Ik ben er niet gerust op zo. Voor dat ik de koppeling weer (5dex) los haal en de afsluiters indruk graag jullie advies. Alvast bedankt. MROE.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Nee, bij het aan elkaar "klikken" van de snelkoppeling hoort er direct een open verbinding (wet van de communicerende vaten) te ontstaan tussen de beide tankhelften (SR41/SR42). De reserve-stand heeft hier geen invloed op. Mocht dat bij jou niet het geval zijn, dan heb ik evt nog wel een nagelnieuw exemplaar liggen 
Maar zou eerst toch ff checken of de brandstofleiding niet verstopt is!

Maar zou eerst toch ff checken of de brandstofleiding niet verstopt is!
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
-
haal de dop eens los van je rechter tank en blaas er eens in [ mond goed op de opening gedrukt] kans dat ie het dan wel doet.. [kan me een zekere Frans herinneren wiens 750 niet meer wou en na mn tip weer verder kon met een bijna lege accu]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Even voor mijn beeldvorming ( Iwan zijn BIG lost ook maar 1 tankdeel vandaar mijn vraag )zappa.suzuki schreef:haal de dop eens los van je rechter tank en blaas er eens in [ mond goed op de opening gedrukt] kans dat ie het dan wel doet..
- je blaast dan een verstopping uit de leiding ?
De vorige keer dat zijn big maar 1 kan leegdronk was hij vergeten dat hij de dop had afgestopt
dus als de ontluchting van je tankdop niet werkt.............................probeer eens of het peil zakt als je de linker en rechter dop wisselt.
blijft dan de andere kant vol dan weet je genoeg

dus als de ontluchting van je tankdop niet werkt.............................probeer eens of het peil zakt als je de linker en rechter dop wisselt.

have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
of een hardnekkige luchtbel.. maar ben van begin bij het begin en kijk dan verderLeo schreef:Even voor mijn beeldvorming ( Iwan zijn BIG lost ook maar 1 tankdeel vandaar mijn vraag )zappa.suzuki schreef:haal de dop eens los van je rechter tank en blaas er eens in [ mond goed op de opening gedrukt] kans dat ie het dan wel doet..
- je blaast dan een verstopping uit de leiding ?

das ook een goeieBIG88 schreef:De vorige keer dat zijn big maar 1 kan leegdronk was hij vergeten dat hij de dop had afgestopt![]()

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Een simpele knik in de brandstofleiding kan ook nog de brandstoftoevoer belemmeren.
En als "blazen" niet helpt, kan je de brandstofleiding met een maar oude (netjes afgewerkte) koppelingskabel aan de binnenkant "schoonvegen".
En als "blazen" niet helpt, kan je de brandstofleiding met een maar oude (netjes afgewerkte) koppelingskabel aan de binnenkant "schoonvegen".
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Tomorrow is a mystery.
Bedankt allen voor de snelle en diverse mogelijkheden.
Ga er vanavond mee aan de gang.
Als ik de plunjer van de rechtertank indruk komt er wel brandstof uit.
Moet de linker plunjer de rechter opendrukken?
Of te wel, kan de linker plunjer zover worden ingedrukt door de rechter dat deze dan niet open gaat.
Ik hoop dat ik duidelijk ben. wordt vervolgd.

Ga er vanavond mee aan de gang.
Als ik de plunjer van de rechtertank indruk komt er wel brandstof uit.
Moet de linker plunjer de rechter opendrukken?
Of te wel, kan de linker plunjer zover worden ingedrukt door de rechter dat deze dan niet open gaat.
Ik hoop dat ik duidelijk ben. wordt vervolgd.
-
Ik heb nog steeds het zelfde euvel. Rijd alleen korte stukken met de big dus nie zo'n probleem.
Wat hans al zei als de ontluchting niet goed is loopt hij ook niet leeg.
Wat ik denk. De orginele snelkoppeling heeft een grotere doorlaat volgens mij. Ik heb er toendertijd een andere opgezet met een kleine doorlaat.
En als ik terug kijk is het probleem toen begonnen.
gr Iwan
Wat hans al zei als de ontluchting niet goed is loopt hij ook niet leeg.
Wat ik denk. De orginele snelkoppeling heeft een grotere doorlaat volgens mij. Ik heb er toendertijd een andere opgezet met een kleine doorlaat.
En als ik terug kijk is het probleem toen begonnen.
gr Iwan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
ik heb ook een kleinere, van die bij andere merken ook worden gebruikt zoals bij Triumph, maar heb geen problemen.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Nu net tussen de buien door de doppen er af gehad. De brandstof rechts is behoorlijk gezakt. Bijna gelijk.
Heb wel even, 15 km. Op reserve gereden. Ik laat het eerst maar even zo. Als de kleppen weer nodig zijn kijk ik weer naar. Bedank allen.
Heb wel even, 15 km. Op reserve gereden. Ik laat het eerst maar even zo. Als de kleppen weer nodig zijn kijk ik weer naar. Bedank allen.

Misschien heb je wat aan dit plaatje. Theoretisch zouden de niveau's altijd gelijk moeten zijn, doordat de twee reserveslangen met elkaar verbonden zijn door de snelkoppeling. Wet van de communicerende vaten enzo.
Misschien is het handig om eerst simpel te beginnen. Haal de diverse slangen los en controleer of er brandstof stroomt (houd heeeeel veel lappen bij de hand en steek geen peuk op

Dompel de tankdoppen eens goed onder in benzine en spoel ze uit. Blaas ze schoon/droog met een compressor.
Even uitgaande van het plaatje, kan er eigenlijk niet veel meer aan de hand zijn. Zelfs al zit het kraantje helemaal verstopt, dan nog zou door de constructie het niveau gelijk moeten zakken.

Ok, met alle info die we nu hebben moet het simpel zijn, op reserve stand zakt re wel, dus kan het alleen het stuk slang zijn van de li tank "reserveslang"
vanaf het T (of Y) stukje tot in de tank. betekent ook dat er maar de helft van de hoeveelheid reserve beschikbaar is................dus zsm tanken als je op reserve komt.
greetz futurist
vanaf het T (of Y) stukje tot in de tank. betekent ook dat er maar de helft van de hoeveelheid reserve beschikbaar is................dus zsm tanken als je op reserve komt.
greetz futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Als het vanavond droog is zal ik het niveau links en rechts meten. Tevens moet ik vanavond tanken.
Er zal dan ongeveer evenveel in moeten gaan. Toch? later.
Er zal dan ongeveer evenveel in moeten gaan. Toch? later.
kraantje gewone of reserve stand??
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
nou een 150 a 200 km rijden met de benzine kraan op reserve en dan weer tanken en kijken wat dat wordt
futurist
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MROE schreef:Vandaag even gekeken. Klaar. Heeft het zelf gedaan!
???
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ja, zo zat ik ook. Ik denk dat het door de trilling de afgelopen 600 km. Dat de rechterkoppeling weer iets (verder) open is gegaan. Niks meer aan doen dus.