Heren, en Ans,
Even een vraagje.
Na een ritje van een klein half uurtje en ik voel aan mijn accu, dan is deze aardig heet (je kan er net je hand nog op leggen) Is dat normaal of is het een indicatie van iets?
Edwin
Accu heet
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ik las het ook al LEO!!!
Maar hee, ik moest er ff keihard om lachen
Laadstroom meten gaat moeilijk zonder multimeter. Toch maar eens aanschaffen.
Maar afgezien van het meten, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn dat die zo heet wordt, gelijkrichter misschien?
Maar hee, ik moest er ff keihard om lachen

Laadstroom meten gaat moeilijk zonder multimeter. Toch maar eens aanschaffen.
Maar afgezien van het meten, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn dat die zo heet wordt, gelijkrichter misschien?
Assumption is the mother of all fuck ups
K.dtEdwin schreef:Ik las het ook al LEO!!!?
Poehee. Ik reageerde weer eens vers van de pers en dacht na een paar minuten dat i wel eens verkeerd kon vallen maar was al te laat dus.......Edwin schreef:Maar hee, ik moest er ff keihard om lachen![]()
Technische vragen moek ook weg blijven.
Kan natuurlijk ook een accu zijn die zelf niet meer tip-top is.
Heb wel een multimeter voor je te leen
. Kan wel een keertje aanwaaien bij huize Edwin, maar kweet niet of je dáár vrolijk van wordt.
Heb wel een multimeter voor je te leen

Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Altijd welkom hoor, geen probleem.
Accu is eigenlijk maar een paar maanden oud. Zie dat die multimeters ook voor weinig te koop zijn.
Afijn, meten is weten blijkbaar.
Accu is eigenlijk maar een paar maanden oud. Zie dat die multimeters ook voor weinig te koop zijn.
Afijn, meten is weten blijkbaar.
Assumption is the mother of all fuck ups
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Goede vraag Leo,
Eens kijken:
- Al een tijdje last van een moeilijk rondgaande motor bij het starten. Kan van alles zijn, maar tot nu toe altijd wel aangekregen. Echter is mijn contactslot voorzien van een halve sleutel waardoor ik de motor uitzet met de dodemansknop. Helaas vergeet ik dan wel eens het contact uit te zetten waardoor het neutraal lampje blijft branden. De volgende ochtend heeft de accu bijna niet genoeg power meer om de motor rond te krijgen. Door het zoeken naar het probleem ben ik er achter gekomen dat de accu behoorlijk warm werd na een ritje. Bij het moeilijke starten merk ik ook dat de min-kabel op de accu warm wordt. Misschien de spanningsregelaar? Heb nog een donormotor staan, altijd makkelijk. Vandaar
Eens kijken:
- Al een tijdje last van een moeilijk rondgaande motor bij het starten. Kan van alles zijn, maar tot nu toe altijd wel aangekregen. Echter is mijn contactslot voorzien van een halve sleutel waardoor ik de motor uitzet met de dodemansknop. Helaas vergeet ik dan wel eens het contact uit te zetten waardoor het neutraal lampje blijft branden. De volgende ochtend heeft de accu bijna niet genoeg power meer om de motor rond te krijgen. Door het zoeken naar het probleem ben ik er achter gekomen dat de accu behoorlijk warm werd na een ritje. Bij het moeilijke starten merk ik ook dat de min-kabel op de accu warm wordt. Misschien de spanningsregelaar? Heb nog een donormotor staan, altijd makkelijk. Vandaar
Assumption is the mother of all fuck ups
Meestal is dat de spanningsregelaar idd. Mocht je aan een multimeter zijn gekomen, en meet je een spanning van boven de 15V (bij zo'n 4000 toeren) dan is je spanningsregelaar overleden.Edwin schreef:Ik las het ook al LEO!!!
Maar hee, ik moest er ff keihard om lachen![]()
Laadstroom meten gaat moeilijk zonder multimeter. Toch maar eens aanschaffen.
Maar afgezien van het meten, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn dat die zo heet wordt, gelijkrichter misschien?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Mijn accu wordt niet warm, laadspanning zonder licht aan 12.6 V, met licht aan 12V.
Laadstroom zonder licht aan 3A, met licht aan -2 A.
Iemand een schema om zelf een Regelaar\gelijkrichter te maken?
Zit vlgs mij maar voor een 15 euro onderdelen in en om daar dan 150 Euro voor neer te leggen....
Laadstroom zonder licht aan 3A, met licht aan -2 A.
Iemand een schema om zelf een Regelaar\gelijkrichter te maken?
Zit vlgs mij maar voor een 15 euro onderdelen in en om daar dan 150 Euro voor neer te leggen....
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ik doe thuis ook wel eens aan handoplegging hoorfrankn schreef:Best mogelijk dat je dat antwoord helemaal niet wil weten...Leo schreef:Hoe kom je eigenlijk op het idee om aan je accu te voelen ?

Enne..andere woord voor hete accu .....hete batterij....lekker als ontbijt

Laatst gewijzigd door Ouwe Reus op vr sep 06, 2013 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Jij kent het verhaal van die duitse mevrouw die naar de BIGmeeting in NL kwam , daar voor de ... keer de BIG uitzette met de dodemansknop en dat ze toen de ADAC moest bellen ?Edwin schreef:waardoor ik de motor uitzet met de dodemansknop.
Zodra je de dodemansknop gebruikt schijnt stroom "de andere kant op te gaan" en naar de halgever te gaan die daar op den duur niet vrolijk van wordt.
ik denk dat het fysiek niet echt gemakkelijk gaat omdat het vastgegoten zit?loek de kort schreef:Zit vlgs mij maar voor een 15 euro onderdelen in en om daar dan 150 Euro voor neer te leggen....
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Een huisgenoot van mij heeft ooit geprobeerd er eentje te bouwen, maar er zit wel meer dan €150 aan onderdelen in. Je hebt onder andere power-triac's nodig, en die zijn aan de dure kant. Op internet had hij ergens een schema gevonden hoe zo'n spanningsregelaar te bouwen.loek de kort schreef:Mijn accu wordt niet warm, laadspanning zonder licht aan 12.6 V, met licht aan 12V.
Laadstroom zonder licht aan 3A, met licht aan -2 A.
Iemand een schema om zelf een Regelaar\gelijkrichter te maken?
Zit vlgs mij maar voor een 15 euro onderdelen in en om daar dan 150 Euro voor neer te leggen....
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Laat nu toevallig de big spanningsregelaar bekent staan als uiterst betrouwbaar, dus 2e hands niet moeilijk aan te komen.
De min pool word alleen maar heet als de verbinding tussen accu en kabel slecht is.
Als je aan de accu hebt gevoeld na een intensieve laadactie ( starten met een lege accu en dan rijden) is het logisch dat hij heet word.
Meten is we.... etc.
Meten op de accupolen en rechtstreeks op de kabels, mag niet te veel schelen.
Dit is een reactie van boven de rivieren, dus serieus en zonder humor.
De min pool word alleen maar heet als de verbinding tussen accu en kabel slecht is.
Als je aan de accu hebt gevoeld na een intensieve laadactie ( starten met een lege accu en dan rijden) is het logisch dat hij heet word.
Meten is we.... etc.
Meten op de accupolen en rechtstreeks op de kabels, mag niet te veel schelen.
Dit is een reactie van boven de rivieren, dus serieus en zonder humor.
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn

Big Bigger Tiger en weer Big 

- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Heren, en Ans,
Vandaag de motor maar laten staan. Het starten ging steeds moeilijker. Als die niet gelijk aanslaat dan heb je pech en levert de accu niet genoeg meer om de startmotor goed rond te krijgen. Vandaag de multimeter erop gezet. Voor het starten geeft die 12,5 V aan, tijdens het starten valt die ver terug tot 4 - 5 volt. Is het de accu toch die het begeven heeft?
Vreemd, want de accu is nog geen half jaar oud, maar geeft al lange tijd eigenlijk problemen.
Iemand nog een aanwijzing voor een goed accu?
Grz Edwin
Vandaag de motor maar laten staan. Het starten ging steeds moeilijker. Als die niet gelijk aanslaat dan heb je pech en levert de accu niet genoeg meer om de startmotor goed rond te krijgen. Vandaag de multimeter erop gezet. Voor het starten geeft die 12,5 V aan, tijdens het starten valt die ver terug tot 4 - 5 volt. Is het de accu toch die het begeven heeft?
Vreemd, want de accu is nog geen half jaar oud, maar geeft al lange tijd eigenlijk problemen.
Iemand nog een aanwijzing voor een goed accu?
Grz Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
zuur niveau nog goed, anders is ie vlgs mij toch echt kapot, gevalletje garantie natuurlijk
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Goedkoop adresje voor een accu?Edwin schreef:Iemand nog een aanwijzing voor een goed accu?
Grz Edwin
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2052
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Bedankt, heb inmiddels deze besteld.
@Cor,
De kapotte is onderhoudsvrij. Ga eens kijken of ik contact kan opnemen met de verkoper van deze kapotte accu voor garantie
@Cor,
De kapotte is onderhoudsvrij. Ga eens kijken of ik contact kan opnemen met de verkoper van deze kapotte accu voor garantie
Assumption is the mother of all fuck ups
hey Edwin,
nieuw bestellen is dadelijk 2 accu's. Natuurlijk hoort dat garantie te zijn, alleen houd garantie in dat je een nieuwe krijgt en geen geld terug, dus straks heb je 2 accu's. normaal doen leveranciers niet echt moeilijk over garantie, tenminste als ze een goede leverancier er achter hebben staan. vroeger werden accu's nog gecontroleerd voor garantie of het niet kwam door een defecte dynamo of zo maar dat is tegenwoordig te duur, er wordt rekening gehouden met een bepaald % garantie. er zijn natuurlijk de minder goede, zoals sommige i net bedrijven, die kopen partijtjes en om de goedkoopste te zijn kopen ze bij de fabrikant of importeur de garantie af en dan wordt garantie krijgen vaak een hoop gezeur want dan moeten ze het zelf betalen, ergo de verdienste van 30 accu's naar de klote.
succes
futurist
PS ik heb er 3 weken terug ook nog één op voorraad genomen, kon ik niet laten liggen, aanbieding/opruiming van onze leverancier. een gewone zuur accu YB14L voor €14,50 excl BTW
PS2 ik denk dat jouw keuze/advies van ouwe reus wel een goede keus is, kom info van deze nieuwe generatie accu's steeds vaker tegen in de vakpers, in allerlei jasjes natuurlijk, met heel positieve feedback.
nieuw bestellen is dadelijk 2 accu's. Natuurlijk hoort dat garantie te zijn, alleen houd garantie in dat je een nieuwe krijgt en geen geld terug, dus straks heb je 2 accu's. normaal doen leveranciers niet echt moeilijk over garantie, tenminste als ze een goede leverancier er achter hebben staan. vroeger werden accu's nog gecontroleerd voor garantie of het niet kwam door een defecte dynamo of zo maar dat is tegenwoordig te duur, er wordt rekening gehouden met een bepaald % garantie. er zijn natuurlijk de minder goede, zoals sommige i net bedrijven, die kopen partijtjes en om de goedkoopste te zijn kopen ze bij de fabrikant of importeur de garantie af en dan wordt garantie krijgen vaak een hoop gezeur want dan moeten ze het zelf betalen, ergo de verdienste van 30 accu's naar de klote.
succes
futurist
PS ik heb er 3 weken terug ook nog één op voorraad genomen, kon ik niet laten liggen, aanbieding/opruiming van onze leverancier. een gewone zuur accu YB14L voor €14,50 excl BTW
PS2 ik denk dat jouw keuze/advies van ouwe reus wel een goede keus is, kom info van deze nieuwe generatie accu's steeds vaker tegen in de vakpers, in allerlei jasjes natuurlijk, met heel positieve feedback.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06