- $T2eC16J,!)kE9s4Z-4v3BRmKrvvHyQ~~60_3.jpg (59.08 KiB) 2828 keer bekeken
- $(KGrHqEOKooFGWwrGOGnBRmKsHQ0C!~~60_3.jpg (57.46 KiB) 2828 keer bekeken
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Het betreft idd een honda XR125L maar ik had er nog nooit van gehoord.Rammelbak schreef: ik dacht dat er ook zo'n soort princippe in de Honda 4-takt brommertjes zit.
Maatje van mij heeft een Elefant 750 (en zit nu op een KLR250 in Tajikistan), op het moment dat hij hem kocht moest hij nog 25kW rijden, dus hij had mij gevraagd om die motor terug te rijden vanaf Winsterswijk naar Enschede.Ouwe Reus schreef:Je bent nu een BIG gewend. Maar een ander "erbij" moet kunnen . Als je zou gaan voor een Cagiva, is misschien een Elefant 900 wel wat. Geluid is wel ff wat anders dan je gewend bent, want de elefant heeft een Ducati blok met een droge koppeling (met dat schelle geratel). Zelf kriebelt een duc op noppen wel een beetje, maar het blijft natuurlijk Italiaans racespul en onderhoud is denk ik een stuk lastiger zelf te doen. En als je geld genoeg hebt, neem je gewoon een Multistradaaaaaaa.
Hmm dat klinkt best goed eigenlijk. Alleen ik ben weer bij zinnen gekomen en ik houd me aan mijn voornemen om er niet nog meer motoren bij te nemen. Stiekem best jammer Ik heb wel even gereden op de Multristratatatataat 1100 van een vriend van mij. Wat kunnen moderne motoren gemakkelijk achterlijk hard!!!! Met een sigaar in mijn mond en alleen een muts op mijn hoofd zou ik wel even een rondje rijden over een industrieterrein. Voor ik het wist was de sigaar opgebrand, de muts afgewaaid en rijd je op één wiel als een malloot tussen de bedrijven door. Ik houd het wel lekker bij die lompe Big Als iemand me nou even van mijn Mini Clubman af helpt, dan heb ik weer ruimte (letterlijk en financieel) om de Big rijdend te maken. Iemand interesse in een leuk oldtimer boodschappenautootje die ook nog 93pk heeft?Thoran schreef:Maatje van mij heeft een Elefant 750 (en zit nu op een KLR250 in Tajikistan), op het moment dat hij hem kocht moest hij nog 25kW rijden, dus hij had mij gevraagd om die motor terug te rijden vanaf Winsterswijk naar Enschede.Ouwe Reus schreef:Je bent nu een BIG gewend. Maar een ander "erbij" moet kunnen . Als je zou gaan voor een Cagiva, is misschien een Elefant 900 wel wat. Geluid is wel ff wat anders dan je gewend bent, want de elefant heeft een Ducati blok met een droge koppeling (met dat schelle geratel). Zelf kriebelt een duc op noppen wel een beetje, maar het blijft natuurlijk Italiaans racespul en onderhoud is denk ik een stuk lastiger zelf te doen. En als je geld genoeg hebt, neem je gewoon een Multistradaaaaaaa.
En toen was ik om, ik wilde ook een allroad. En heb ik mijn FZR600 ingeruild op een BIG.
Wat mij betreft was die Elefant de perfecte fiets voor op de openbare weg, het heerlijke Ducati 750SS blokje (natte koppeling, dus niet het echte koppelingsgeluid) met een super rijwielgedeelte.
Wat betreft die 650, totaal geen idee, misschien als je op het ducaticlub forum rondvraagt dat er mensen zijn die je kunnen helpen. Ding ziet er zo op de foto wel verschrikkelijk stoer uit.
Qua onderhoud is het hetzelfde als bij een BIG, zo lang het maar goed en op tijd gebeurt is een Duc/Cavia een prima fiets.