Het BIG cafe

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Ouwe Reus

Voor de liefhebber: BIG Cafe racer
$T2eC16J,!)kE9s4Z-4v3BRmKrvvHyQ~~60_3.jpg
$T2eC16J,!)kE9s4Z-4v3BRmKrvvHyQ~~60_3.jpg (59.08 KiB) 2834 keer bekeken
$(KGrHqEOKooFGWwrGOGnBRmKsHQ0C!~~60_3.jpg
$(KGrHqEOKooFGWwrGOGnBRmKsHQ0C!~~60_3.jpg (57.46 KiB) 2834 keer bekeken
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
futurist

voor die €505 zal ie wel niet weg gaan, en degene die hem koopt heeft wel iets bijzonders, ben benieuwd wat ie weegt.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Familie uitbreiding

Afbeelding

Deze is van mij [die carbon/glasfiber super lichte peddel heb ik al een tijdje :wink: ]

Afbeelding

De blauwe van t meisje, deze week in 3 dagen 2 oer oude echte zeekajaks gescoort 8)

de rode zijn nu te koop dus als iemand nog op kajak vakantie wil :lol:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo

Lief, wat zou je er van denken als we een garage erbij namen ?
Dan kan jij mooi al je motoren erin stallen en hoef je niet meer in de kou te staan sleutelen:

Afbeelding

:mrgreen:
zappa.suzuki

:lol:

Maar let op, zo 2 er uit en de andere 2 aan de muur.. wat staat er verder in wat ruimte in neemt na een maand of 6? hoe ging dat bij jou thuis? :wink:
BIG88

Een kinderwagen..........?
have BIG fun

D.F.M.T.
frankn

:D :D :D
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
de antrapper

8) Garage van de buurman? :mrgreen:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist

kan er een Dr blok in.....................anders ben je aan het af drijven hoor?
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Even over een totaal andere boeg. Hebben er mensen ervaring met de oudere offroad van Cagiva? Ik kwam onderstaande tegen en gek genoeg vind ik het best een ruig uitziend ding 8) Lekker roffelen met zo'n 650cc twin! Alleen zo'n oud Duc-blok, bij elkaar gehouden door nog meer Italiaanse elende... Houd dat in praktijd een beetje?

Afbeelding

En nee de Big zit niet op de schopstoel. Dat lompe ding heeft zich zo goed bewezen dat hij het verdient op weer opgelapt te worden :toost:
:zwaaien:
Ouwe Reus

Je bent nu een BIG gewend. Maar een ander "erbij" moet kunnen :roll:. Als je zou gaan voor een Cagiva, is misschien een Elefant 900 wel wat. Geluid is wel ff wat anders dan je gewend bent, want de elefant heeft een Ducati blok met een droge koppeling (met dat schelle geratel). Zelf kriebelt een duc op noppen wel een beetje, maar het blijft natuurlijk Italiaans racespul en onderhoud is denk ik een stuk lastiger zelf te doen. En als je geld genoeg hebt, neem je gewoon een Multistradaaaaaaa.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo

And now for something completely different:

Ik was op zoek naar de oliefilter van een brommer en ik kreeg hem op het Inet maar niet gevonden.
Toen haalde ik het WPHB erbij en bleek r helemaal geen in te zitten maar wel een zogenaamde "engine oil centrifugal filter"

WPHB: http://www.kjaer.com/media/187148/XL125 ... ce_Cat.pdf / punt 3 "maintenance" / sectie "engine oil".

Heeft iemand daar ervaring mee / kan daar meer over vertellen ?
zappa.suzuki

`Nop, geen verstand van 125cc brommers......... veel plezier er mee daar :wink:
futurist

demonteren, schoon maken met koud ontvetter, af spoelen met warm water, (moet wel koud ontvetter milieu vriendelijk zijn anders lost het niet op met water), terug monteren met aandacht voor de o ring(en) of die nog goed genoeg ziojn.
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak

Als ik het zo lees, dan werk het op basis van hetzelfde princippe als een Dyson stofzuiger :lol: Zware deeltjes worden naar buiten tegen de wand geslingerd, en de lichtere olie wordt door het middengat weer naar buiten geperst. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat er ook zo'n soort princippe in de Honda 4-takt brommertjes zit.
Leo

Rammelbak schreef: ik dacht dat er ook zo'n soort princippe in de Honda 4-takt brommertjes zit.
Het betreft idd een honda XR125L maar ik had er nog nooit van gehoord.
Principe wat jij beschrijft zou inhouden dat evntuele ijzerdeeltjes naar de randen wordne geslingerd.
De schoonmaak interval betreft 12dkm. maar dat vind ik toch wat lang
de antrapper

8) Kort gezegd, spoel af en toe het oliezeefje even schoon, kan met wasbenzine en een borsteltje.
Bij deze spoelt de olie niet zo snel rond, het vuil zakt wel richting aftapplug :D .
Ik zou zeggen, elk jaar voor de winterstalling ff nieuwe olie erin en zeefje schoonmaken :roll:
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Thoran

Ouwe Reus schreef:Je bent nu een BIG gewend. Maar een ander "erbij" moet kunnen :roll:. Als je zou gaan voor een Cagiva, is misschien een Elefant 900 wel wat. Geluid is wel ff wat anders dan je gewend bent, want de elefant heeft een Ducati blok met een droge koppeling (met dat schelle geratel). Zelf kriebelt een duc op noppen wel een beetje, maar het blijft natuurlijk Italiaans racespul en onderhoud is denk ik een stuk lastiger zelf te doen. En als je geld genoeg hebt, neem je gewoon een Multistradaaaaaaa.
Maatje van mij heeft een Elefant 750 (en zit nu op een KLR250 in Tajikistan), op het moment dat hij hem kocht moest hij nog 25kW rijden, dus hij had mij gevraagd om die motor terug te rijden vanaf Winsterswijk naar Enschede.
En toen was ik om, ik wilde ook een allroad. En heb ik mijn FZR600 ingeruild op een BIG.
Wat mij betreft was die Elefant de perfecte fiets voor op de openbare weg, het heerlijke Ducati 750SS blokje (natte koppeling, dus niet het echte koppelingsgeluid) met een super rijwielgedeelte.
Wat betreft die 650, totaal geen idee, misschien als je op het ducaticlub forum rondvraagt dat er mensen zijn die je kunnen helpen. Ding ziet er zo op de foto wel verschrikkelijk stoer uit. :verliefd:
Qua onderhoud is het hetzelfde als bij een BIG, zo lang het maar goed en op tijd gebeurt is een Duc/Cavia een prima fiets.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo

DR-Big
Contacteer:

Dat doen ze in Havelte of in Handel toch al jaren?
Rammelbak

Thoran schreef:
Ouwe Reus schreef:Je bent nu een BIG gewend. Maar een ander "erbij" moet kunnen :roll:. Als je zou gaan voor een Cagiva, is misschien een Elefant 900 wel wat. Geluid is wel ff wat anders dan je gewend bent, want de elefant heeft een Ducati blok met een droge koppeling (met dat schelle geratel). Zelf kriebelt een duc op noppen wel een beetje, maar het blijft natuurlijk Italiaans racespul en onderhoud is denk ik een stuk lastiger zelf te doen. En als je geld genoeg hebt, neem je gewoon een Multistradaaaaaaa.
Maatje van mij heeft een Elefant 750 (en zit nu op een KLR250 in Tajikistan), op het moment dat hij hem kocht moest hij nog 25kW rijden, dus hij had mij gevraagd om die motor terug te rijden vanaf Winsterswijk naar Enschede.
En toen was ik om, ik wilde ook een allroad. En heb ik mijn FZR600 ingeruild op een BIG.
Wat mij betreft was die Elefant de perfecte fiets voor op de openbare weg, het heerlijke Ducati 750SS blokje (natte koppeling, dus niet het echte koppelingsgeluid) met een super rijwielgedeelte.
Wat betreft die 650, totaal geen idee, misschien als je op het ducaticlub forum rondvraagt dat er mensen zijn die je kunnen helpen. Ding ziet er zo op de foto wel verschrikkelijk stoer uit. :verliefd:
Qua onderhoud is het hetzelfde als bij een BIG, zo lang het maar goed en op tijd gebeurt is een Duc/Cavia een prima fiets.
Hmm dat klinkt best goed eigenlijk. Alleen ik ben weer bij zinnen gekomen en ik houd me aan mijn voornemen om er niet nog meer motoren bij te nemen. Stiekem best jammer :wink: Ik heb wel even gereden op de Multristratatatataat 1100 van een vriend van mij. Wat kunnen moderne motoren gemakkelijk achterlijk hard!!!! :schieten: Met een sigaar in mijn mond en alleen een muts op mijn hoofd zou ik wel even een rondje rijden over een industrieterrein. Voor ik het wist was de sigaar opgebrand, de muts afgewaaid en rijd je op één wiel als een malloot tussen de bedrijven door. Ik houd het wel lekker bij die lompe Big :toost: Als iemand me nou even van mijn Mini Clubman af helpt, dan heb ik weer ruimte (letterlijk en financieel) om de Big rijdend te maken. Iemand interesse in een leuk oldtimer boodschappenautootje die ook nog 93pk heeft? 8)
Rammelbak

Als iemand anders blij wordt van zo'n pizzabrommer, dan moet die even hier klikken: Cagiva Elefant 650. Hij staat te koop als onderdelenmotor, maar zou wel rijdend zijn. Als het bedrag laag genoeg is, dan kan je het alleen al doen om de banden, die hebben dezelfe maat als een Big 8)
Leo

DR-Big schreef:Dat doen ze in Havelte of in Handel toch al jaren?
Klopt.
Maar deze eenmalige actie lijkt me leuk om te koppelen aan een BIGmeeting met gratis slaapplaats en BBQ op eigen kosten op loopafstand van de startplek.
frankn

Dat lijkt me wel wat!!!
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
DR-Big
Contacteer:

Als Nederland tegen die tijd niet in het geheel in de Noordzee is ingespoeld, lijkt het me ook wel wat :-)
Plaats reactie