Een vraagje,
IK heb een fijne DR650SE waarvan de achterveer te slap is. En ik heb nog een achtershock liggen van mijn oude DR750 (SR41?) met zo'n witte veer.
De diameter is ogenschijnlijk hetzelfde, de lengte in ontspannen toestand weet ik nog niet maar ik denk dat ie net die 20-30% stugger zo kunnen zijn dan de originele dr650se veer gezien het gewichtsverschil, een gokje dus.
Voor ik alles demonteer en probeer, zou ik graag willen weten welke veerconstante of nummer de originele heeft.
Voor de SR46 is standaard 6.6, verbeterd 7.5 (ideaal) en voor een vol bepakte reisenduro met een echte kerel erop: 8.3 kg/mm.
De motor weegt droog ongeveer 146kg, de Big 196Kg?.
(en minstens even pittig/kg, een geweldig ding dus, zonder balansketting en absoluut betrouwbaar)
Spring rate achterveer DR750 , SR41
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Ja, het paste met een beetje moeite, dank u, de juiste veer op de juiste plek....
Draadje kan gesloten worden.
Draadje kan gesloten worden.
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
wij sluiten geen draadjes, wij ontaarden in weergaloos geouwehoer
maar ik denk dat er geen antwoord kwam omdat wij van het type janboerenfluitjes technicus zijn en nooit hebben gedacht in kg/mm termen.
meer van, hey verenboer hij is te slap geef 's wat strakkers
maar ik denk dat er geen antwoord kwam omdat wij van het type janboerenfluitjes technicus zijn en nooit hebben gedacht in kg/mm termen.
meer van, hey verenboer hij is te slap geef 's wat strakkers
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ik zou het ook niet tegen elke verenboer durven zeggen
je weet het nooit.....
Maar idd, na al die jaren brommer rijden heb ik geen idee wat een veer voor waarde heeft , sorry
ze hebben wel andere kleuren dat wel.
HansD
je weet het nooit.....
Maar idd, na al die jaren brommer rijden heb ik geen idee wat een veer voor waarde heeft , sorry
ze hebben wel andere kleuren dat wel.
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
En als tie niet meer strak is, gaan we naar Jan Droog. Die maakt hem weer strak en spannend...
Strak en spannend klink al iets uit m'n jonge jaren, en daar had Jan niets mee te maken .DR-Big schreef:En als tie niet meer strak is, gaan we naar Jan Droog. Die maakt hem weer strak en spannend...
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Hoi Stoker,BIG88 schreef:wij sluiten geen draadjes, wij ontaarden in weergaloos geouwehoer
zo zie je hoe een serieuze vraag naar de haaien geholpen wordt, ik ben er van overtuigd dat,
als hier de kennis aanwezig was om jou vraag te beantwoorden een ieder hier
meteen de informatie met je zou delen maar ..........als er niks te zeggen is ontaard zo'n
topic met een rotgang in doelloos gewauwel, waar dat precies aan ligt is niet bekend, wel een feit is,
dat dit forum bijna net zoveel berichten produceert als de rest van het gehele Noppenforum.
Hier helpt ook geen code groen aan...
Gr HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Ach, wat moet ik ervan zeggen, zolang we de tijd hebben voor oeverloos geleuter is alles in orde en zijn we niet toe aan een revolutie.
De veer zit eronder en is wel beduidend strakker dan stock, ik weet nog niet echt of dat zo leuk is.
Als de voorjaarszon schijnt ga ik eens door de Limburgse klei raggen, nog een noppenbandje voor, en de pret kan beginnen. Eventueel met een vriendin in bijpassende noppenjurk geplet tussen nieuwe Zega-pizzakist en ondergetekende om te zien of de springreet in orde is. Theorie is mooi maar de praktijk moet het uitwijzen.
De veer zit eronder en is wel beduidend strakker dan stock, ik weet nog niet echt of dat zo leuk is.
Als de voorjaarszon schijnt ga ik eens door de Limburgse klei raggen, nog een noppenbandje voor, en de pret kan beginnen. Eventueel met een vriendin in bijpassende noppenjurk geplet tussen nieuwe Zega-pizzakist en ondergetekende om te zien of de springreet in orde is. Theorie is mooi maar de praktijk moet het uitwijzen.
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
Een veer strakker dan een stok, lijkt mij niet zo goed werken, een noppenvrouw met een springreet dan weer wel...
Springrate achter blijkt ok, demping afstellen lukt ook.
Maar de voorvork is wat te springerig, je voelt teveel in je armen, ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, in het begin stond de vork niet mooi parallel, nu wel en het is al beter maar nog zijn er teveel schokken in het stuur vooral in terrein.
(De motor duikt zelfs minder dan mijn F800GS met versterkte Hyperpro's....) Ik heb er aan de voorkant net een nieuwe T63 onder en dat maakt een heel verschil en die doet het op de weg ook redelijk. Maar het gespring of schokken in het stuur ligt duidelijk niet aan het nieuwe rubber.
Maar de voorvork is wat te springerig, je voelt teveel in je armen, ik ben er nog niet achter waar dat aan ligt, in het begin stond de vork niet mooi parallel, nu wel en het is al beter maar nog zijn er teveel schokken in het stuur vooral in terrein.
(De motor duikt zelfs minder dan mijn F800GS met versterkte Hyperpro's....) Ik heb er aan de voorkant net een nieuwe T63 onder en dat maakt een heel verschil en die doet het op de weg ook redelijk. Maar het gespring of schokken in het stuur ligt duidelijk niet aan het nieuwe rubber.
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je achterkant veel omhoog is gekomen kan het zijn dat je nu te veel druk op je voorvork hebt, dat vertaald zich naar te veel voorspanning.
had je ook de voorvering aangepast?
had je ook de voorvering aangepast?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997