handel

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

:toost:

Hoe was het in Handel ?
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
ad

de eerste ronde was erg nat, maar de daarop volgende ronde was het al heel veel opgedroogd.
op sommige plaatsen kwam het stof weer naar boven.
helaas heb ik maar 2 ronden kunnen rijden , omdat mijn hydraulische koppeling de geest gaf.
de wind was zo sterk dat je af en toe toch wel wat weggeblazen werd , vooral tussen de weilanden moest je echt tegen gaan hangen
mooie route , dus weer een pluim voor de organisatie!!
Gast

Er werd vandaag ook nog gereden in Ruurlo.
Wie is er geweest en hoe was het?
:toost: :toost: :toost: :toost: Biertje?!
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

ben gister nog even wezen kijken naar clubcross in arnhem. was aardig windje (eentje waaide in een sprong half en heel vd motor) :slaan:
Afbeelding
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

freekknol schreef:
Hoe was het in Handel ?
Hoi Freek,

ik geef Ad (F. ?) 100 % gelijk.
Zeer mooie tocht, met lekker lange stukken in de zware maïsvelden.

En zeer goed georganiseerd.
(Spijtig dat er weer enkelen waren die absoluut dachten dat ze op dé wedstrijd van hun leven waren :? Terwijl toch vooral de FUN dient te primeren)

Jo VdB
Gebruikersavatar
peewee
Berichten: 120
Lid geworden op: do jun 13, 2002 12:44
Locatie: Den Bosch

he Jo,

Ja Handel was een prachtige rit. Dus alleen daarom al ff proost :toost:

Maar nu even naar het tweede gedeeltehet is toch de cafe hier dus plek zat om te ouwehoeren, maar de zin "race van hun leven", is het niet zo dat eenieder hun eigen tempo rijdt en dat zolang je de ander niet in gevaar brengt het op zich prima is.

Kijk de een rijd zijn banden op op de tussen liggende asfalt wegen, de ander jakkert door de maislanden met 100 km/hr, de ander tokkelt een bospad af kijkend naar de vogels en zolang iedereen veilig aankomt om nog een bietje te pakken is dat toch prima. De een rijdt wat langzamer de ander wat sneller, beetje saamhorigheid is nodig om de sport in goede banen te leiden.

Jo, volgende keer pakken we samen een biertje :wink:

ps. nou weet ik niet of ik bij de tokkelaars of de jakkeraars hoor? :?:

Echt iets voor de kroeg lijkt me.

Freek, leuke kroeg hier
:wink:
ad f.

ha jo,

jammer dat ik je niet tegengekomen ben daar in handel.
het is inderdaad ad f. maar ik zet meestal gewoon ad bij de gebruikersnaam,dus dan weet je wel dat ik het ben ( meestal )

een goede zet ven freek om een cafe te beginnen ( hoe verzint ie het toch he )
nou mannen :toost: he
Gast

He gezellig, een cafe :lol:

Maar om even op de jakkeraars terug te komen, ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat ik tijdens een offroad rit mensen in de weg zat, dit uitte zich door, 1 keer onderuit gereden te zijn door iemand die mij perse op een smal pad moest inhalen met als gevolg dat hij mijn stuur raakte en ik dus op mijn b*k ging .....en een 2e maal door een Yamaha rijder, vergeet het nooit meer :twisted: Op een stuk kruip/ sluip kreeg ik al telkens zijn voorwiel te zien en ik dacht nog bij mezelf "als je er zonodig voorbij wil snijd dan een stuk af" toen ik voor de zoveelste keer zijn voorwiel zag en vlak daarna een tik tegen mijn achterwiel voelde, ik enigzins verbaasd omkeek en toen heel erg hard moest lachen omdat hij op z'n smoel gegaan was!!

Ja, ik ben nog een beginner, en ja het gaat steeds beter en sneller.... Maar daarom rijd ik ook de offroad ritten, om het te leren.... Precies de reden waarom ik geen enduro's rijd... Dus mensen die geen respect hebben voor de beginnende/ langzamere rijders... Ga alstjeblieft enduro's rijden...Daar zal ik jullie tenminste nooit in de weg zitten :roll:

Daarentegen moet ik ook zeggen dat ik tijdens de offroad ritten een heleboel vriendelijke, behulpzame mensen heb ontmoet. Tegen jullie wil ik zeggen *thumbs up!!!* Jullie zorgen ervoor dat die paar etterbakken ook weer (redelijk) snel vergeten zijn!!
Gebruikersavatar
peewee
Berichten: 120
Lid geworden op: do jun 13, 2002 12:44
Locatie: Den Bosch

Je hebt jakkeraars en jakkeraars,

Ik vind dat iedereen een beetje respect moet hebben voor de ander of ze nou snel zijn of langzaam, als iemand daadwerklijk zo goed kan rijden dan kunnen ze overal wel een plekje vinden om in te halen. Maar het moet wel een beetje veilig gebeuren voor de ander.

Offroad ritten zijn toch voor de gezelligheid of niet soms!

PS Huskygirl, niet laten intimideren, je lijn rijden en opzij gaan wanneer je daar tijd en gelegenheid voor heb. :wink:

groetjes 8)
henkzelf

Citaat:"Ja, ik ben nog een beginner, en ja het gaat steeds beter en sneller.... Maar daarom rijd ik ook de offroad ritten, om het te leren.... Precies de reden waarom ik geen enduro's rijd... Dus mensen die geen respect hebben voor de beginnende/ langzamere rijders... Ga alstjeblieft enduro's rijden...Daar zal ik jullie tenminste nooit in de weg zitten ".. EINDE CITAAT. En dat is nou precies de reden dat ik enduro rijdt.
Daar start je om te beginnen met drie of vier per minuut en je rijdt in je eigen (motor)klasse met minder ver uiteen liggende capaciteiten en jakkeren heeft geen zin want dan sta je bij de eerstvolgende tijdcontrole 10 minuten te blauwbekken; dus verdeel je je krachten bij een gemiddeld tempo. Voorbeeldje: afgelopen weekend in Vorden pakte ik 14 tijdstraf minuten op 3 ronden, maar ik was niet de enige en ik heb dus misschien 10 man voorbij zien komen in dik 4 uur en heb daarvan minstens 1 uur op de route gereden zonder een andere motor te zien.
dus: als je in je eigen tempo 2 of 3 rondjes Handel kunt rijden, zonder veel pauze tussen de rondjes probeer dan eens een enduro, met je offroad licentie mag je een keer per jaar een enduro rijden tegen inschrijfkosten van euro 20,-- Je rijdt dan bij de eendagslicenties en net zoveel ronden als d enationalen.
Lees meer: http://members.home.nl/enduro
Gast

Peewee, me niet proberen te laten intimideren probeer ik ook wel en ik ga ook altijd braaf aan de kant, t'is alleen op kruip/sluip stukjes meestal erg lastig om aan de kant te gaan :lol:



Henkzelf, bedankt voor de tip! Alleen vrees ik dat ik dat niveau voorlopig nog lang niet haal, gemiddeld genomen ben ik bijzonder tevreden als ik tijdens een Offroad rit 1 ronde volbreng :oops: en dat in een tijd dat een goede rijder 2 rondes rijd....
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

peewee schreef: is het niet zo dat eenieder hun eigen tempo rijdt en dat zolang je de ander niet in gevaar brengt het op zich prima is.
100 % mee akkoord, en dan voornamelijk voor wat het tweede deel van je zin betreft. En dat is helaas niet altijd het geval...
Maar ja, ik ben waarschijnlijk ook al een "oude zak".

Jo, volgende keer pakken we samen een biertje
Ja ja, maar wel liefst echt bier in echte bierglazen (en niet van dat limonadeglazenbier van bij "den Hollander" :wink:

Jo VdB
Gast

Mijn eerste keer ( en die doet atijd pijn ) dus......deh klopt...
Wat een ontgocheling, al 10 jaar vermaak ik mij op bospaden en karresporen en moet ik ineens iets meer, dus naar Handel ( wind in de rug dus dat viel me ) Maar daar werd me ff snel duidelijk dat ik ( en nog wel de snelste van een stel van 4 op den zondagochtend ) niet vooruit kom / durf.......Wat een ervaring ! :oops: :oops: :oops:
Maar volgend jaar probeer ik het nog eens :twisted:


Denk ik..........
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

handel was mijn eerste slok uit de beker waaruit ik me wel de rest van m`n zielige leven zal blijven bezatten!
drie dagen vantevoren bij ben in de winkel van het evenement gehoord.
dus niet te lui de oude xr 500 op de kar en de middenpeelweg op. daar aangekomen met de onderkaak op m`n sidis naar de rijders en hun materiaal zitten kijken. die omvang had ik niet verwacht. nou rijd ik al 30 jaar motor maar op de weg. dus toen ik voor die enorme brug aan het vertrek stond dacht ik: dit kon wel eens heel erg kort gaan duren.
nou, ik heb het rondje uitgereden, maar soms stond me het huilen nader dan het lachen.
trouwens in een bospassage zag ik ehbo bij een rijder die er niet best uitzag. meestal schijnt het toch meetevallen.
zeker volgend jaar terug!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Plaats reactie