diesel KLR

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Afbeelding
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gebruikersavatar
Barry
Berichten: 53
Lid geworden op: wo jul 17, 2002 21:26

is het geen xr diesel???

wel goedkoop rijden op rooie diesel :wink:
CrualA
Berichten: 129
Lid geworden op: za aug 23, 2003 19:07
Locatie: omgeving Mechelen
Contacteer:

wat een tank!!!
hopelijk staat er een turbo op anders kun je beter met de fiets bollen
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

een Diesel off-road motor?.. eh .. das ut zelfde als een schildpad met spoiler... *zuchT* :shock:
4 strokes only !!
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Vooral (wereld) reizigers hebben belangstelling voor zo'n ding.
Diesel is altijd wel te krijgen en hij verbruikt maar 1 litertje op 40-50 km :shock:
m.a.w.; nix grote tank maar wel een grote actieradius.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Hier meer info over de moto

The photo shows the current issue M1030 M1 Diesel Kawasaki motorcycle approved by the US Military. It's expected to be adopted by Great Britain and the Pentagon's peace keeping forces as well. This machine (with a kaki paint job) is being deployed with forces near Afghanistan now. It's basically a Kawasaki KLS 650 that has been modified to run on diesel fuel instead of gasoline. Motorcycle are the last remaining vehicles in common use on the modern battle field with a need for gasoline. The 584cc water cooled engine puts out 24hp. and can get up to 120 MPG. The diesel powerplant is much more durable than it's petroleum burning counterpart and has even better cross country ability. It produces the desired bottom end power for low speed maneuvers and ascending steep grades with it's re-geared Kawasaki transmission. Maximum speed is about 80 MPH. It should also fair much better in submerged conditions like other military diesels (no spark plugs or wires to short out).

The most important reason for the diesel changeover is the supply of fuel to forces in the field. Now the bikes can drink from the same jug as the rest of the motorpool. Just pull her right up between those Main Battle Tanks and fill 'er up! With the induction of this bike into the ranks, gasoline is virtually eliminated from the supply chain as strategist and planners have worked towards for years. Not to mention the fact that you really don't want a gallon or two of hi-test between yer legs in a fire fight. You have better odds on shrapnel passing through your diesel tank without igniting the liquid.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

dus : contactsleuteltje omdraaien .. en voor het aankicken ..jawel .. EERST FF VOORGLOEIEN !! ... :D of is het een direct ingespoten dieseltje?..
4 strokes only !!
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

hier vind je een uitgebreid artikel;
http://www.motorbikestoday.com/features ... _bikes.htm

650 km met een 13 liter tank :roll:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
lodemx
Berichten: 19
Lid geworden op: di dec 02, 2003 00:46
Locatie: Aalst-België

zal wel lekker rieken ook als je daar achter hangt...in de plaats van dienen sweet 2 takt geur :)
Gebruikersavatar
KC
Berichten: 49
Lid geworden op: wo jan 29, 2003 16:13
Locatie: Leerdam

ja.. verrek
hier heb ik een artikel over gelezen, ik dacht de promotor..
zal t eens opzoeken.. was tenminste in normaal nederlands
Maar t was idd een nieuw blok in een KLR,
diesel omdat de amerikanen alles op de zelfde brandstof willen.
Komt evt ook voor normale mensen op de markt.

De test was erg enthousiast..
maar dat is vaker, een maal naast de weg blijft verslaafd

KC
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Naast de militaire versie is nu de civiele versie in aantocht.

Afbeelding


Afbeelding

Meer info op;

http://www.f1engineering.com/info-form.htm
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Toch zo'n 34pktjs, meer dan voldoende voor een leuke offroad of een lange reis.

Chiptuning??
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

zonder turbo heeft dat geen zin, en een diesel met turbo zal op een motorfiets behoorlijk lomp zijn denk ik :oops:
stteve (niet ingelogd)

De KLR is in de VS enorm populair als all-road, met allemaal accessoires etc. gezien het Amerikaanse patriotosme is zo'n civiele KLR wel goed voor de verkoop, met of zonder diesel...
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Alleen amerikanen hebben niets met diesels.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Rudy schreef:zonder turbo heeft dat geen zin, en een diesel met turbo zal op een motorfiets behoorlijk lomp zijn denk ik :oops:
En wat zal de accu wegen als dat kreng voorgegloeid moet worden :?: :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Hebben onze Nederlandse militairen het toch wel beter .... die rijden KTM
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Plaats reactie