is het geen xr diesel???
wel goedkoop rijden op rooie diesel
diesel KLR
Moderator: ghulst
wat een tank!!!
hopelijk staat er een turbo op anders kun je beter met de fiets bollen
hopelijk staat er een turbo op anders kun je beter met de fiets bollen
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Vooral (wereld) reizigers hebben belangstelling voor zo'n ding.
Diesel is altijd wel te krijgen en hij verbruikt maar 1 litertje op 40-50 km
m.a.w.; nix grote tank maar wel een grote actieradius.
Diesel is altijd wel te krijgen en hij verbruikt maar 1 litertje op 40-50 km
m.a.w.; nix grote tank maar wel een grote actieradius.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Hier meer info over de moto
The photo shows the current issue M1030 M1 Diesel Kawasaki motorcycle approved by the US Military. It's expected to be adopted by Great Britain and the Pentagon's peace keeping forces as well. This machine (with a kaki paint job) is being deployed with forces near Afghanistan now. It's basically a Kawasaki KLS 650 that has been modified to run on diesel fuel instead of gasoline. Motorcycle are the last remaining vehicles in common use on the modern battle field with a need for gasoline. The 584cc water cooled engine puts out 24hp. and can get up to 120 MPG. The diesel powerplant is much more durable than it's petroleum burning counterpart and has even better cross country ability. It produces the desired bottom end power for low speed maneuvers and ascending steep grades with it's re-geared Kawasaki transmission. Maximum speed is about 80 MPH. It should also fair much better in submerged conditions like other military diesels (no spark plugs or wires to short out).
The most important reason for the diesel changeover is the supply of fuel to forces in the field. Now the bikes can drink from the same jug as the rest of the motorpool. Just pull her right up between those Main Battle Tanks and fill 'er up! With the induction of this bike into the ranks, gasoline is virtually eliminated from the supply chain as strategist and planners have worked towards for years. Not to mention the fact that you really don't want a gallon or two of hi-test between yer legs in a fire fight. You have better odds on shrapnel passing through your diesel tank without igniting the liquid.
The photo shows the current issue M1030 M1 Diesel Kawasaki motorcycle approved by the US Military. It's expected to be adopted by Great Britain and the Pentagon's peace keeping forces as well. This machine (with a kaki paint job) is being deployed with forces near Afghanistan now. It's basically a Kawasaki KLS 650 that has been modified to run on diesel fuel instead of gasoline. Motorcycle are the last remaining vehicles in common use on the modern battle field with a need for gasoline. The 584cc water cooled engine puts out 24hp. and can get up to 120 MPG. The diesel powerplant is much more durable than it's petroleum burning counterpart and has even better cross country ability. It produces the desired bottom end power for low speed maneuvers and ascending steep grades with it's re-geared Kawasaki transmission. Maximum speed is about 80 MPH. It should also fair much better in submerged conditions like other military diesels (no spark plugs or wires to short out).
The most important reason for the diesel changeover is the supply of fuel to forces in the field. Now the bikes can drink from the same jug as the rest of the motorpool. Just pull her right up between those Main Battle Tanks and fill 'er up! With the induction of this bike into the ranks, gasoline is virtually eliminated from the supply chain as strategist and planners have worked towards for years. Not to mention the fact that you really don't want a gallon or two of hi-test between yer legs in a fire fight. You have better odds on shrapnel passing through your diesel tank without igniting the liquid.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
hier vind je een uitgebreid artikel;
http://www.motorbikestoday.com/features ... _bikes.htm
650 km met een 13 liter tank
http://www.motorbikestoday.com/features ... _bikes.htm
650 km met een 13 liter tank
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
ja.. verrek
hier heb ik een artikel over gelezen, ik dacht de promotor..
zal t eens opzoeken.. was tenminste in normaal nederlands
Maar t was idd een nieuw blok in een KLR,
diesel omdat de amerikanen alles op de zelfde brandstof willen.
Komt evt ook voor normale mensen op de markt.
De test was erg enthousiast..
maar dat is vaker, een maal naast de weg blijft verslaafd
KC
hier heb ik een artikel over gelezen, ik dacht de promotor..
zal t eens opzoeken.. was tenminste in normaal nederlands
Maar t was idd een nieuw blok in een KLR,
diesel omdat de amerikanen alles op de zelfde brandstof willen.
Komt evt ook voor normale mensen op de markt.
De test was erg enthousiast..
maar dat is vaker, een maal naast de weg blijft verslaafd
KC
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
Naast de militaire versie is nu de civiele versie in aantocht.
Meer info op;
http://www.f1engineering.com/info-form.htm
Meer info op;
http://www.f1engineering.com/info-form.htm
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
zonder turbo heeft dat geen zin, en een diesel met turbo zal op een motorfiets behoorlijk lomp zijn denk ik
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
De KLR is in de VS enorm populair als all-road, met allemaal accessoires etc. gezien het Amerikaanse patriotosme is zo'n civiele KLR wel goed voor de verkoop, met of zonder diesel...
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Alleen amerikanen hebben niets met diesels.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
En wat zal de accu wegen als dat kreng voorgegloeid moet wordenRudy schreef:zonder turbo heeft dat geen zin, en een diesel met turbo zal op een motorfiets behoorlijk lomp zijn denk ik
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hebben onze Nederlandse militairen het toch wel beter .... die rijden KTM