Vanavond zijn Spgoesdakar en ik naar Reuver geweest en hebben wij les gehad in het tunen van en DRBIG blok van RGV die ( samen met zijn broer ) met DRBIGblokken racet in de monoklasse.
Nu heb ik er met mijn geweldige technische knobbel er niet zo heel veel van onthouden maar omdat Spgoesdakar toestenbordblind dus mocht ik het verhaal schrijven.
We arriveerde in Reuver om 20:00 en en we reden om 00.30 weer aan en tussen door hebben we heeeeeeel veel geluisterd naar de gebroeders en gekeken naar en gevoeld aan alles wat met een BIGblok te maken had. Onvoorstelbaar wat je allemaal kan bedenken om het bigblok lichter te maken en sneller te laten lopen.
Zo is daar bijv een zuigertje wat ( in vergelijking met een orginele zuiger ) zo licht is dat we de garagedeur niet open durfden te laten staan als het even waaide ( let op de carbs in de achtergrond )
Zo kan je heel ver gaan in het maken van speciale nokkenassen die de kleppen zover lichten dat er een olifant naar binnen gezogen kan worden
Maar je kan ook een oplossing bedenken voor dat veertje van de nokkenaskettingspanner
En we kunnen nog uren doorgaan met wat de gebroeders allemaal bedacht hebben om op 70PK uit te komen bij 8000 toeren met eenzelfde betrouwbaarheid als een af fabriekblok maar het lijkt ons veel leuker om eens met degene die daar interesse in hebben zelf een kijkje te nemen en uitleg te krijgen.
Eens kijken of we daar in de buurt een camping kunnen vinden met een allroadritje en een excursie.
We komen hier nog op terug.
Iwan en Leo
Reuver the place to be
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
whooooooo daar heb ik wel oren naar. ik zou ook wel eens op zo'n ding op een circuit willen sturen. jaartje of wat geleden stonden ze in MOTOR (was het geloof ik) met een stukje over die mono klasse. volgens mij vinden ze het sleutelen leuker als het rijden hoor.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo,
Was vast een heel interessant dagje.
Over BIG-blok gesproken, de Zeta was volgens mij een 820 cc. Voor de DR650 kan je een "Big Bore Kit" kopen met 790cc!! Dat is toch echt meer dan de 779 cc van onze DR800. Hier nog wat mogelijkheden vernomen ? En die carb's zijn ook , maar helaas erg aan de prijs. Als jullie (nog) een keer naar Reuver "knallen", wil ik ook graag mee komen kwijlen.
BIG groet,
Marco
Was vast een heel interessant dagje.
Over BIG-blok gesproken, de Zeta was volgens mij een 820 cc. Voor de DR650 kan je een "Big Bore Kit" kopen met 790cc!! Dat is toch echt meer dan de 779 cc van onze DR800. Hier nog wat mogelijkheden vernomen ? En die carb's zijn ook , maar helaas erg aan de prijs. Als jullie (nog) een keer naar Reuver "knallen", wil ik ook graag mee komen kwijlen.
BIG groet,
Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ga ook graag mee!
Denk dat ik wel wat tracks heb die redelijk in de buurt liggen mocht je ze nodig hebben
Denk dat ik wel wat tracks heb die redelijk in de buurt liggen mocht je ze nodig hebben
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
wordt er gelijk week van in mijn onderbuikie!! Heb pas geleden dit nog gescoord...super product
Zal binnenkort het kapotte blok openen om te kijken hoe dit eruit ziet na zo'n 80.000 km'tjes en paar jaar action olie
Zal binnenkort het kapotte blok openen om te kijken hoe dit eruit ziet na zo'n 80.000 km'tjes en paar jaar action olie
- Bijlagen
-
- RGS.jpg (9.36 KiB) 4284 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Bedankt Leo,
mooi verslag over deze geweldige avond. We hebben erg veel geleerd en onze ogen uitgekeken tot ze uit de kassen donderde.
Ik dacht als je 6 blokken hebt liggen der al heel wat hebt. Nee dus, er zijn mensen die hebben er vuuuuuuuel meer.
Efffe op en neer voor wat onderdelen resulteerde in een gezellige avond ouwehoerderij.
Frank en broer (naam ben ik effe kwijt) bedankt voor deze gezellige avond.
Trouwens de olie van de motor was smorgens nog warm toen ik naar t werk reed.
Het bewijst maar weer ACTION de place to be.
mooi verslag over deze geweldige avond. We hebben erg veel geleerd en onze ogen uitgekeken tot ze uit de kassen donderde.
Ik dacht als je 6 blokken hebt liggen der al heel wat hebt. Nee dus, er zijn mensen die hebben er vuuuuuuuel meer.
Efffe op en neer voor wat onderdelen resulteerde in een gezellige avond ouwehoerderij.
Frank en broer (naam ben ik effe kwijt) bedankt voor deze gezellige avond.
Trouwens de olie van de motor was smorgens nog warm toen ik naar t werk reed.
Het bewijst maar weer ACTION de place to be.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Hoi Iwan en Leo,
Kei leuk afgelopen woensdag, liep wel een beetje uit maar dat mag ook wel.
Je weet immers "een hobby kun je niet overdrijven"
Als ik jullie Big rijders ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag.
Mijn interesse is ook gewekt om met mijn SR42 een keer met jullie mee te gaan op een off-road ritje.
Zal wel nog effe wat tijd kosten want eerst moeten de 2 RGV-Dr klaar zijn voor op de baan.
Komend weekend zijn weer de eerste wegraces (op Assen), helaas ben ik er zelf niet bij.
Wel rijden er 3 DR blokken mee, waaronder eentje met valstroom en een 6 bak.
Wat betreft action olie, niet te lang laten zitten.
De dopes zijn het eerste verzuurd.
Groet,
Frank en Bart
Kei leuk afgelopen woensdag, liep wel een beetje uit maar dat mag ook wel.
Je weet immers "een hobby kun je niet overdrijven"
Als ik jullie Big rijders ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag.
Mijn interesse is ook gewekt om met mijn SR42 een keer met jullie mee te gaan op een off-road ritje.
Zal wel nog effe wat tijd kosten want eerst moeten de 2 RGV-Dr klaar zijn voor op de baan.
Komend weekend zijn weer de eerste wegraces (op Assen), helaas ben ik er zelf niet bij.
Wel rijden er 3 DR blokken mee, waaronder eentje met valstroom en een 6 bak.
Wat betreft action olie, niet te lang laten zitten.
De dopes zijn het eerste verzuurd.
Groet,
Frank en Bart
- Bijlagen
-
- DSC_7173-1.jpg (133.05 KiB) 4252 keer bekeken
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Al eens wat gemailt met Reuver en ideeen besproken.. Heb blok open liggen... volgende winter maar eens (of eerder) in elkaar steken met paar leuke wijzigingen...
Als jullie gaan en moto is lief ga ik mee!!
Als jullie gaan en moto is lief ga ik mee!!
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
- Locatie: De haven van 't Gooi
Dat ziet er goed uit,gaat mijn olie ook sneller van stromen.
Als er een exursie komt hou ik me aanbevolen!
Als er een exursie komt hou ik me aanbevolen!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Hoi leo,
Ehhh podium...dan mis ik nog 10 pktjes en een aantal €€€€€, gewicht telt ook mee ook al is 135 kg niet veel maar dat zijn er nog 20 teveel!!
Voordat iedereen bij mij de deur plat loopt zou ik toch graag mijn mono eerst klaar hebben voor de Ducati club race op 12 mei.
Blok hangt er al onder alleen ben ik nog op mijn spuitwerk aan het wachten.
Groet,
Frank
Ehhh podium...dan mis ik nog 10 pktjes en een aantal €€€€€, gewicht telt ook mee ook al is 135 kg niet veel maar dat zijn er nog 20 teveel!!
Voordat iedereen bij mij de deur plat loopt zou ik toch graag mijn mono eerst klaar hebben voor de Ducati club race op 12 mei.
Blok hangt er al onder alleen ben ik nog op mijn spuitwerk aan het wachten.
Groet,
Frank
- Bijlagen
-
- DSC_3448-1 Oss 2011-1.jpg (136.47 KiB) 4196 keer bekeken
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Trouwens, niet alleen een Dr big kan zand happen.....
Frank
Frank
- Bijlagen
-
- DSC05057-crash assen 2011-09.jpg (147.78 KiB) 4196 keer bekeken
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hoe is dat er in gekomen? hoop niet toen ie liep
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
- Locatie: Reuver
Jammer genoeg wel, ze sloeg wel direct af.
Blok gewisseld in Assen en bij thuiskomst blok geopend.
Gelukkig was er geen zand tussen de zuiger en cilinder gekomen.
Zoals je op de fot ziet valt het wel mee....
Blok helemaal gespoeld en deze week weer ingebouwd.
Dit blok draait met een glijlager van Toyota met een eigenbouw bigend.
Compressie zit zo op 1:11,6
Frank
Blok gewisseld in Assen en bij thuiskomst blok geopend.
Gelukkig was er geen zand tussen de zuiger en cilinder gekomen.
Zoals je op de fot ziet valt het wel mee....
Blok helemaal gespoeld en deze week weer ingebouwd.
Dit blok draait met een glijlager van Toyota met een eigenbouw bigend.
Compressie zit zo op 1:11,6
Frank
Bijna een jaar na dato gingen Iwan en ik vandaag weer terug naar Reuver voor een vervolg gesprek.
De koffie was nog steeds keilekker en het leek vandaag wel de zoete inval in cafe RGV en Ik heb zo mijn limburgs weer wat op kunnen halen
RGV was weer een stap verder in zijn zoektocht naar een snellere rondetijd en is nu in een project beland waarbij de benzine in een rechte lijn vanuit de carbs de cilinder in gejast wordt ( heeft een naam maar die heb ik niet kunnen onthouden ).
Hiervoor moet de aansluiting op de cilinder veranderd worden.
Een foto had het allemaal iets makkelijker gemaakt om uit te leggen maar er rust een pattent op het idee dus dat mocht niet.
( lees: ik was het fototoestel vergeten )
We hebben onze wensenlijst bij RGV achter gelaten en een deze dagen krijgen we alles opgestuurd en zullen onze projectblokken licht gekieteld zijn
Mocht u ook wensen hebben stuur RGV eens een mailtje en dan hoort u vanzelf wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.
De koffie was nog steeds keilekker en het leek vandaag wel de zoete inval in cafe RGV en Ik heb zo mijn limburgs weer wat op kunnen halen
RGV was weer een stap verder in zijn zoektocht naar een snellere rondetijd en is nu in een project beland waarbij de benzine in een rechte lijn vanuit de carbs de cilinder in gejast wordt ( heeft een naam maar die heb ik niet kunnen onthouden ).
Hiervoor moet de aansluiting op de cilinder veranderd worden.
Een foto had het allemaal iets makkelijker gemaakt om uit te leggen maar er rust een pattent op het idee dus dat mocht niet.
( lees: ik was het fototoestel vergeten )
We hebben onze wensenlijst bij RGV achter gelaten en een deze dagen krijgen we alles opgestuurd en zullen onze projectblokken licht gekieteld zijn
Mocht u ook wensen hebben stuur RGV eens een mailtje en dan hoort u vanzelf wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.
ik heb RGV eens naar 2 kleine verloop pijpjes gevraagd v oor de sportuitlaten van mijn Futura maar hij heeft het blijkbaar zo druk dat het er nooit van gekomen is helaas.
futurist
PS de stukgaatie carbon dempers van een 916 liggen helaas nog op de plank omdat de dikte verloop niet te koop of te verlassen is
futurist
PS de stukgaatie carbon dempers van een 916 liggen helaas nog op de plank omdat de dikte verloop niet te koop of te verlassen is
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06