Reuver the place to be

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Vanavond zijn Spgoesdakar en ik naar Reuver geweest en hebben wij les gehad in het tunen van en DRBIG blok van RGV die ( samen met zijn broer ) met DRBIGblokken racet in de monoklasse.

Nu heb ik er met mijn geweldige technische knobbel er niet zo heel veel van onthouden maar omdat Spgoesdakar toestenbordblind dus mocht ik het verhaal schrijven.

We arriveerde in Reuver om 20:00 en en we reden om 00.30 weer aan en tussen door hebben we heeeeeeel veel geluisterd naar de gebroeders en gekeken naar en gevoeld aan alles wat met een BIGblok te maken had. Onvoorstelbaar wat je allemaal kan bedenken om het bigblok lichter te maken en sneller te laten lopen.

Zo is daar bijv een zuigertje wat ( in vergelijking met een orginele zuiger ) zo licht is dat we de garagedeur niet open durfden te laten staan als het even waaide ( let op de carbs in de achtergrond :verliefd: )
light.JPG
Zo kan je heel ver gaan in het maken van speciale nokkenassen die de kleppen zover lichten dat er een olifant naar binnen gezogen kan worden
vitrinekast.JPG
Maar je kan ook een oplossing bedenken voor dat :evil: veertje van de nokkenaskettingspanner
spanner.JPG
En we kunnen nog uren doorgaan met wat de gebroeders allemaal bedacht hebben om op 70PK uit te komen bij 8000 toeren met eenzelfde betrouwbaarheid als een af fabriekblok maar het lijkt ons veel leuker om eens met degene die daar interesse in hebben zelf een kijkje te nemen en uitleg te krijgen.

Eens kijken of we daar in de buurt een camping kunnen vinden met een allroadritje en een excursie.
We komen hier nog op terug.

Iwan en Leo
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

whooooooo daar heb ik wel oren naar. ik zou ook wel eens op zo'n ding op een circuit willen sturen. jaartje of wat geleden stonden ze in MOTOR (was het geloof ik) met een stukje over die mono klasse. volgens mij vinden ze het sleutelen leuker als het rijden hoor.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Sooo, daar wil ik ook wel bij zijn! :shock:
Lijkt me zeer leerzaam.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo,

Was vast een heel interessant dagje.

Over BIG-blok gesproken, de Zeta was volgens mij een 820 cc. Voor de DR650 kan je een "Big Bore Kit" kopen met 790cc!! Dat is toch echt meer dan de 779 cc van onze DR800. Hier nog wat mogelijkheden vernomen ? En die carb's zijn ook :verliefd: , maar helaas erg aan de prijs. Als jullie (nog) een keer naar Reuver "knallen", wil ik ook graag mee komen kwijlen.

BIG groet,

Marco
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ga ook graag mee! 8)

Denk dat ik wel wat tracks heb die redelijk in de buurt liggen :wink: mocht je ze nodig hebben :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Misschien kan ik ze nog wat tips geven :woow: Hoor het wel als we gaan.
Assumption is the mother of all fuck ups
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Edwin schreef:Misschien kan ik ze nog wat tips geven :woow: Hoor het wel als we gaan.
Jouw grootste tip aan ons allen is gisterenavond uitvoerig besproken.

Afbeelding

@Zappa: THX ! daar had ik op gehoopt :toost:

LEO
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

:D wordt er gelijk week van in mijn onderbuikie!! Heb pas geleden dit nog gescoord...super product

Zal binnenkort het kapotte blok openen om te kijken hoe dit eruit ziet na zo'n 80.000 km'tjes en paar jaar action olie :wink:
Bijlagen
RGS.jpg
RGS.jpg (9.36 KiB) 4278 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

Bedankt Leo,

mooi verslag over deze geweldige avond. We hebben erg veel geleerd en onze ogen uitgekeken tot ze uit de kassen donderde.
Ik dacht als je 6 blokken hebt liggen der al heel wat hebt. Nee dus, er zijn mensen die hebben er vuuuuuuuel meer.
Efffe op en neer voor wat onderdelen resulteerde in een gezellige avond ouwehoerderij.
Frank en broer (naam ben ik effe kwijt) bedankt voor deze gezellige avond.
Trouwens de olie van de motor was smorgens nog warm toen ik naar t werk reed. :)

Het bewijst maar weer ACTION de place to be.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
Locatie: Reuver

Hoi Iwan en Leo,

Kei leuk afgelopen woensdag, liep wel een beetje uit maar dat mag ook wel.
Je weet immers "een hobby kun je niet overdrijven"

Als ik jullie Big rijders ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag.

Mijn interesse is ook gewekt om met mijn SR42 een keer met jullie mee te gaan op een off-road ritje.
Zal wel nog effe wat tijd kosten want eerst moeten de 2 RGV-Dr klaar zijn voor op de baan.

Komend weekend zijn weer de eerste wegraces (op Assen), helaas ben ik er zelf niet bij.
Wel rijden er 3 DR blokken mee, waaronder eentje met valstroom en een 6 bak.

Wat betreft action olie, niet te lang laten zitten.
De dopes zijn het eerste verzuurd.

Groet,

Frank en Bart
Bijlagen
DSC_7173-1.jpg
DSC_7173-1.jpg (133.05 KiB) 4246 keer bekeken
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Al eens wat gemailt met Reuver en ideeen besproken.. Heb blok open liggen... volgende winter maar eens (of eerder) in elkaar steken met paar leuke wijzigingen...
Als jullie gaan en moto is lief ga ik mee!!
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Frank en Bart,

Als ik het goed onthouden heb gaan we jullie hier met pinksteren op het podium zien.
Klopt dat ?

LEO
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Dat ziet er goed uit,gaat mijn olie ook sneller van stromen.
Als er een exursie komt hou ik me aanbevolen!
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
Locatie: Reuver

Hoi leo,

Ehhh podium...dan mis ik nog 10 pktjes en een aantal €€€€€, gewicht telt ook mee ook al is 135 kg niet veel maar dat zijn er nog 20 teveel!!
Voordat iedereen bij mij de deur plat loopt zou ik toch graag mijn mono eerst klaar hebben voor de Ducati club race op 12 mei.
Blok hangt er al onder alleen ben ik nog op mijn spuitwerk aan het wachten.

Groet,

Frank
Bijlagen
DSC_3448-1 Oss 2011-1.jpg
DSC_3448-1 Oss 2011-1.jpg (136.47 KiB) 4190 keer bekeken
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
Locatie: Reuver

Trouwens, niet alleen een Dr big kan zand happen.....

Frank
Bijlagen
DSC05057-crash assen 2011-09.jpg
DSC05057-crash assen 2011-09.jpg (147.78 KiB) 4190 keer bekeken
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hoe is dat er in gekomen? hoop niet toen ie liep :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
RGV-DR 750
Berichten: 97
Lid geworden op: za feb 07, 2009 00:49
Locatie: Reuver

Jammer genoeg wel, ze sloeg wel direct af.
Blok gewisseld in Assen en bij thuiskomst blok geopend.
Gelukkig was er geen zand tussen de zuiger en cilinder gekomen.
Zoals je op de fot ziet valt het wel mee....
Blok helemaal gespoeld en deze week weer ingebouwd.
Dit blok draait met een glijlager van Toyota met een eigenbouw bigend.
Compressie zit zo op 1:11,6


Frank
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Bijna een jaar na dato gingen Iwan en ik vandaag weer terug naar Reuver voor een vervolg gesprek.

De koffie was nog steeds keilekker en het leek vandaag wel de zoete inval in cafe RGV en Ik heb zo mijn limburgs weer wat op kunnen halen :wink:

RGV was weer een stap verder in zijn zoektocht naar een snellere rondetijd en is nu in een project beland waarbij de benzine in een rechte lijn vanuit de carbs de cilinder in gejast wordt ( heeft een naam maar die heb ik niet kunnen onthouden ).
Hiervoor moet de aansluiting op de cilinder veranderd worden.

Een foto had het allemaal iets makkelijker gemaakt om uit te leggen maar er rust een pattent op het idee dus dat mocht niet.
( lees: ik was het fototoestel vergeten :oops: )

We hebben onze wensenlijst bij RGV achter gelaten en een deze dagen krijgen we alles opgestuurd en zullen onze projectblokken licht gekieteld zijn 8)

Mocht u ook wensen hebben stuur RGV eens een mailtje en dan hoort u vanzelf wat jullie voor elkaar kunnen betekenen.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik heb RGV eens naar 2 kleine verloop pijpjes gevraagd v oor de sportuitlaten van mijn Futura maar hij heeft het blijkbaar zo druk dat het er nooit van gekomen is helaas.
futurist
PS de stukgaatie carbon dempers van een 916 liggen helaas nog op de plank omdat de dikte verloop niet te koop of te verlassen is
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak
Berichten: 801
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Moet het verloop van de pijpjes echt anders worden, of moet je alleen dikteverschil opvangen? In het laatste geval heb je misschien hier iets aan.
:zwaaien:
kantelaar
Berichten: 664
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 16:48
Locatie: Assen

Ik wist dat er monoracers op de baan waren maar wist nog niks van Reuver af!
Wat een mooie oplossing voor de nokkenasketting spanner hebben hun zeg 8)

Wil ik ook :)
Zandprutser 1e klas.
Plaats reactie