het klinkt als;
decompressie niet goed (electrisch)
accu niet goed geladen of slecht
verbindingen start relais, accu, massa, + aansluiting startmotor (als het hoesje er niet over zit dan ketsen daar bij mij de vonken wel eens tussen uit) of massa aan blok (achterzijde schuin boven voortandwiel)
afstelling decompressie hevel
als de motor niet goed rondgaat zou ik de startknop maar niet zo lang vasthouden als op het filmpje want de startmotor, startrelais en kabels gaan zo in rook op op de Dr.
ook gaat het gat waar de start motor het blok in gaat heel snel uitleuteren want als de start motor zo moeilijk rond gaat dan wringt hij echt in dat gat ondanks dat het lijkt dat ie met die 2 boutjes goed vastzit.
futurist
PS druppel laders laden niet echt helemaal vol weet ik uit ervaring, eens in de paar weken zet ik er voor een uur of 2 een lichte auto accu lader op en dan kan ik weer een paar weken toe met de druppel lader die ik vaak nodig heb omdat de dynamo slecht is.
tevens wil dat 14.3V niet alles zeggen, geeft mijn dynamo ook maar je moet de velden eens los meten.
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hmm, heb jij de balansasketting wel eens gespannen, kan zijn dat de vulringen die aan weerzijde van het bovenste tandwiel zitten niet op de goede plek zitten, dan gaat ie ook moeilijk rond..
Welke accu heb je er in zitten?
zappa.suzuki schreef:Hmm, heb jij de balansasketting wel eens gespannen, kan zijn dat de vulringen die aan weerzijde van het bovenste tandwiel zitten niet op de goede plek zitten, dan gaat ie ook moeilijk rond..
Welke accu heb je er in zitten?
Nee, maar hij heeft een tijd geleden een grote beurt bij de Suz-dealer gehad.......
Maar kan geen kwaad om daar naar te kijken. De accu is een spiksplinternieuwe van Hessler.
Zal kijken wat ik hiervan kan uitvoeren. Hij hangt nu een de oplader.
Voor de BMW gebruik ik een echte druppellader. Voor de BIG een lader met twee opties : snelladen en langzaam ..... 6 tot 24 volt.
In eerste instantie zet ik hem een paar uur op snellladen en daarna op langzaam. Heb ooit gehoord dat snellladen niet altijd even goed voor je accu is.
Ik heb de oplossing : de koolborstels van de startmotor.
Was vandaag even koffie drinken bij een KTM-dealer hier in de omgeving. Daar werkt sinds kort ook een Suz-monteur : koolborstels.
En nu een want morgen rijden in het Oosten. Lekker over de zandpaden!!