beste noppers
ik rijd een honda crf 450 uit 2006. Ik heb door een cross blesure mij zelf de laatste 2 jaar alleen maar bezig gehouden met het supermotard rijden. Mijn vrienden hebben mij 3.5 maanden geleden overgehaald eens de velgen te wisselen en een offroad ritje mee te rijden. Door deze dag was ik meteen weer verliefd op de rondslingerende blubber en ben dus de laatste 3 maanden alle offroadritten en crossbanen in de buurt af gegaan die open waren. Verslavend!!
Ik heb 4,5 jaar cross ervaring, maar lang niet genoeg om een crf 450 op de baan te rijden, zeker niet op een harde baan.ik betrap mij zelf er op dat ik ver boven de techniek die ik beheers ga rijden en hierdoor lompe en domme fouten ga maken. ik heb geprobeerd rustig aan te rijden maar als ik op die motor zit ga ik gewoon TE veel gas geven. Daarbij komt ook dat ik 2.5 jaar lang niet heb gereden op het zand, daardoor wil ik zelf eens gaan kijken voor een honda cr 125.hiermee kan ik mij zelf veel beter concentreren op de techniek van mijn rijstijl en lekker gassen
een 250 4t valt af omdat ik absoluut geen fan ben van 4t in het zand, en een 2t is voor mij goedkoper in onderhoud
Maar nu komt het probleem:
ik ben zelf 22 jaar oud en weeg ongeveer 85 kg, mijn lengte is 1.95 meter.
ik hoor graag hoe jullie er over denken nu nog op een 125 cc te stappen, met mijn lengte en gewicht.
bedankt.
125cc 2t
Moderator: ghulst
Een 125 ook voor otr ritten ?
Zit zelf met een nagenoeg zelfde dillema.
Heb is daardoor een erg langdurige blessure opgelopen.
Hoop dat dat voor mij helpt om wat voorzichtiger met de rechterhand om te gaan, en de tussenstanden eens te gaan proberen.
Op een wedstrijbaan is een 125 ideaal, voor otr niet (denk ik)
Zit zelf met een nagenoeg zelfde dillema.
Heb is daardoor een erg langdurige blessure opgelopen.
Hoop dat dat voor mij helpt om wat voorzichtiger met de rechterhand om te gaan, en de tussenstanden eens te gaan proberen.
Op een wedstrijbaan is een 125 ideaal, voor otr niet (denk ik)
Voor de otr ritten is het niet ideaal inderdaad, maar ik vind persoonlijk op de baan rijden velen malen leuker dan een otr rit. daarbij komt ook dat ik een cr wil kopen zonder kenteken. kan het crf kenteken met de ritten gebruiken op de cr 125 maar daar ben ik niet echt een voorstander van . het zal er wel op neer komen dat ik geen ritten ga rijden maar gewoon lekker wat ga hobby'en op de banen hier in de buurt.
wedstrijd rijden ben ik ook niet van plan. mischien wat clubwedstrijden.
wedstrijd rijden ben ik ook niet van plan. mischien wat clubwedstrijden.
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
ik zelf weeg ongeveer 90 kg en rijd off the road ritten en ik train en rijd clubwedstrijden op de crossbaan
met een 300 van ktm
een 125 vind ik te licht voor off the road ritten maar op de baan kun je er denk wel goed mee
rond komen.
maar goed met de ritten kun je ook wel met een 125 rond komen.
dus de keus is aan jou
met een 300 van ktm
een 125 vind ik te licht voor off the road ritten maar op de baan kun je er denk wel goed mee
rond komen.
maar goed met de ritten kun je ook wel met een 125 rond komen.
dus de keus is aan jou
ktm 300 2011
en qua motor, is een 125 ook nog een heel stuk kleiner dan een 250?
2,5 jaar gelede reed ik zelf met een ktm 380. ging prima en kon er zeer hard mee rijden, maar door die motor loop ik nu met een blessuren, ik maakte een foutje en de motor heeft mij daarvoor bestraft! en goed ook haha
persoonlijk vind ik niet dat een 250/300/ van elkaar veel onderdoet, in de koppel is het wel heel erg goed merkbaar.maar ze gaan alle drie gewoon HARD!
2,5 jaar gelede reed ik zelf met een ktm 380. ging prima en kon er zeer hard mee rijden, maar door die motor loop ik nu met een blessuren, ik maakte een foutje en de motor heeft mij daarvoor bestraft! en goed ook haha
persoonlijk vind ik niet dat een 250/300/ van elkaar veel onderdoet, in de koppel is het wel heel erg goed merkbaar.maar ze gaan alle drie gewoon HARD!
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Heb ervaring met verschillende motoren en ben zelfs op latere leeftijd nog op een 125 (Honda CR125 bj. 2004) gestapt omdat ik dit altijd als eens wilde proberen. Moet zeggen dat het gruwelijk wennen is in het begin, zeker als je gewent bent dat de motor eigenlijk altijd wel vertrekt als je gas geeft. Bij een 125 val je, in een bocht, met een beetje pech gewoon om als je een versnelling te hoog zit. Maar het is ontzettend gaaf om met zo'n ding te rijden, wel ontzettend wennen. Vergeeft heel veel en 'te veel' gas geef je nu op zo'n ding ook weer niet zo snel. Super licht en stabiel is mijn ervaring.
KTM 250 EXC, 250 SX
ik heb een honda cr uit 2002 op het oog, zijn er bij dit model nog speciale dingen waar ik op moet letten?
ik heb al bij de prijs bijgerekend een nieuwe zuiger te steken en mocht het nodig zijn een nieuw nicasil.
ik heb al bij de prijs bijgerekend een nieuwe zuiger te steken en mocht het nodig zijn een nieuw nicasil.
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Je zou deze vraag eens kunnen stellen op motocrossforum of time4mx, daar zijn er wel bij die hier meer van weten. Motorcrossforum is een beetje moeilijk filteren van de reacties omdat niet iedereen op dit forum ook werkelijk 'echt' een beetje verstand van zaken heeft. Time4mx zitten toch wat meer serieuze gasten (zoals op dit forum) die echt ervaring hebben. Dealer bellen is ook een optie, die weten deze dingen heel goed, zeker een Honda dealer.
Wat ik weet zijn vooral de types vanaf 2005 de betere en waren de types 2003 en 2004 iets minder. 2002 weet ik niet. Heb zelf dus een 2004 gehad zo'n 4 jaar en nooit problemen gehad dus tja..... hoe slecht zijn ze dan?
Bij 15 hr. verving ik de zuiger en is dan ook wel nodig.
Wat ik weet zijn vooral de types vanaf 2005 de betere en waren de types 2003 en 2004 iets minder. 2002 weet ik niet. Heb zelf dus een 2004 gehad zo'n 4 jaar en nooit problemen gehad dus tja..... hoe slecht zijn ze dan?
Bij 15 hr. verving ik de zuiger en is dan ook wel nodig.
KTM 250 EXC, 250 SX
Ja dat is standaard, ik ben er ook vanuit gegaan als ik er een koop dat er gewoon een nieuwe zuiger in moet, en misschien een nieuwe nicasil want je weet maar nooit. van die kosten ben ik mij zelf heel bewust. maar ik kan mij herinneren dat er een type cr 125 was waar het spijltje tussen de uitlaatpoort scheurt en hij daarop vastloopt.
hoopte dat het niet het 2002 model was
hoopte dat het niet het 2002 model was
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
2004 heeft in ieder geval dat spijltje inderdaad (dus 2003 ook). Heb er zelf verder geen problemen mee gehad. Was wel gescheurd maar heb daar niks aan gedaan verder. Heb wel met mensen hierover gesproken maar die raadde mij aan hier niks aan te doen. Zijn gevallen bekend waar dit gelast is maar dat levert meer problemen op als niks er aan doen. Vraag me ook af of dit spijltje ook echt zoveel nut heeft, mijn Ktm 250 en 300 hebben ook gewoon een (hele) grote uitlaatpoort zonder spijltje, niks mis mee.
KTM 250 EXC, 250 SX
Bedankt voor de info vandaag een cr 125 2003 gekocht. Gelijk de cilinder er af getrokken en dit was mijn grootste angst. maar hij is 100%. nagemeten maar de zuiger is wel op. dus nieuw zuigertje er in en knalle maar met da ding:D
bedankt noppers voor de info
bedankt noppers voor de info
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
En als ie echt meer power moet hebben, VHM zandkopje, Vforce 3 membraan en Doma uitlaat erop. Ging de mijne over het gehele toerengebied toch een stuk beter op lopen.
Zou er wel een Vertex zuiger of zo inzetten, geen Prox (maar da's mijn mening). Succes met de nieuwe aanschaf!
Zou er wel een Vertex zuiger of zo inzetten, geen Prox (maar da's mijn mening). Succes met de nieuwe aanschaf!
KTM 250 EXC, 250 SX
Klopt ja, ik heb een wiseco bestelt nu. daar heb ik hele goede ervaring mee. prox hoor ik inderdaad ook niet de beste verhalen over.
de cr is voorzien van een v force membraam en een dep uitlaat. de kop is standaard.
Iemand nog tips om de cr klaar te maken voor de otr's? wat moet allemaal in orde zijn en waar word op gecontroleerd?
Ik heb nu al verschillende ritten gereden maar er is bij mij nog nooit wat gecontroleerd, geen geluid geen verlichting geen papieren.
mvg mark
de cr is voorzien van een v force membraam en een dep uitlaat. de kop is standaard.
Iemand nog tips om de cr klaar te maken voor de otr's? wat moet allemaal in orde zijn en waar word op gecontroleerd?
Ik heb nu al verschillende ritten gereden maar er is bij mij nog nooit wat gecontroleerd, geen geluid geen verlichting geen papieren.
mvg mark
Waar een wil is is een weg.waar een weg is is een wheelie. Waar een wheelie is is marktm
Bij een OTR moet in principe de verlichting werken (ook remlicht voor ieders veilgheid), geluid, de juiste banden en de papieren moeten natuurlijk in orde zijn Als deze zaken niet kloppen en ze controleren erop mag je weer naar huisMarktm schreef:Iemand nog tips om de cr klaar te maken voor de otr's? wat moet allemaal in orde zijn en waar word op gecontroleerd?
Ik heb nu al verschillende ritten gereden maar er is bij mij nog nooit wat gecontroleerd, geen geluid geen verlichting geen papieren.
mvg mark