Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Vandaag hebben we met Lars en zijn vrienden een rondje gereden. Was een route van 10 jaar geleden waarvan SPGD en ik een stuk sinds die tijd nooit meer gereden hadden dus dat was gaaf. Helaas zijn na 10 jaar enkele stukken afgesloten maar met de GPS en kennis van de buurt kom je er altijd wel uit.
De eerste 2 uur hadden we heel graag Griffheitzung gehad en een crossbril die niet aanslaat van de condens. Let even op de kentekenplaat en de oranje leeuw erboven
Net voor de pauze kreeg de DR van SPGD geen benzine meer en mocht ik hem naar het tankstation duwen. Daar aangekomen zat er nog 3 liter in de ene helft en was de andere helft leeg. Bleek er een slangetje "geknakt te zitten"
Direkt na de pauze moest Lars helaas afhaken met een half gebroken ketting. Hij is met een maat over het asfalt terug naar de Camping gegaan.
Vervolgens is het weer Spgoesdakar die de zaak stagneert met een veel te slap hangende ketting en geen kettinggeleider waardoor de ketting een eigen weg ging zoeken ervoor zorgde dat de zaak vast sloeg net op het deel wat bij de meeste hier bekend is als "langs de kanalen denderen zonder erin te donderen". Gelukkig zocht SPDG al slippend de linkerzijde van het pad op en kon ik er nog net rechts langs zonder XR400 te hoeven vissen. Was een heel geslaagde dag en als het aan mij en SPGD ligt komt er een vervolg op.
De eerste 2 uur hadden we heel graag Griffheitzung gehad en een crossbril die niet aanslaat van de condens. Let even op de kentekenplaat en de oranje leeuw erboven
Net voor de pauze kreeg de DR van SPGD geen benzine meer en mocht ik hem naar het tankstation duwen. Daar aangekomen zat er nog 3 liter in de ene helft en was de andere helft leeg. Bleek er een slangetje "geknakt te zitten"
Direkt na de pauze moest Lars helaas afhaken met een half gebroken ketting. Hij is met een maat over het asfalt terug naar de Camping gegaan.
Vervolgens is het weer Spgoesdakar die de zaak stagneert met een veel te slap hangende ketting en geen kettinggeleider waardoor de ketting een eigen weg ging zoeken ervoor zorgde dat de zaak vast sloeg net op het deel wat bij de meeste hier bekend is als "langs de kanalen denderen zonder erin te donderen". Gelukkig zocht SPDG al slippend de linkerzijde van het pad op en kon ik er nog net rechts langs zonder XR400 te hoeven vissen. Was een heel geslaagde dag en als het aan mij en SPGD ligt komt er een vervolg op.
Hoi allemaal
Het was een helemaal mooie allroadrit, mijn vrienden zijn ook gelukkig dat zonder mijn ketteling en een lege tank er niets gebeured is.
Björn (SR43) was de eerste keer in nederland, en hij is erg onder de indruk van een rustige motorvakantie.
Dus wij komen naar Brabant in lente 2013 Hup Holland!
Groeten,
Lars
Groeten uit Brabant, k*t!
Het was een helemaal mooie allroadrit, mijn vrienden zijn ook gelukkig dat zonder mijn ketteling en een lege tank er niets gebeured is.
Björn (SR43) was de eerste keer in nederland, en hij is erg onder de indruk van een rustige motorvakantie.
Dus wij komen naar Brabant in lente 2013 Hup Holland!
Groeten,
Lars
Groeten uit Brabant, k*t!
Nog 8 levens te gaan:
( tankslapper op crf450X in 5e versnelling volle patat )
http://www.youtube.com/watch?v=HUs1_YTE1AE&feature=plcp
( tankslapper op crf450X in 5e versnelling volle patat )
http://www.youtube.com/watch?v=HUs1_YTE1AE&feature=plcp
GELUKKIG VOOR HEM MIST DIE IDIOOT NET DAT PAALTJE WANT ANDERS HAD HET OOK FATAL CRASH KUNNEN ZIJN. voor dit soort gasten heb ik nou altijd schrik bij ritjes van Ad of zo, de laatste keer kwam ik zo een groepje tegen met echt als idioten raggende crossers met een fietslamp er op, vinden zich een hele flinke crosser maar hebben alle moeite om in groep dat enorme tempo samen te volgen en zijn onverantwoord bezig.
Futurist
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Sorry Futurist,
Ik had er even bij moeten zeggen dat deze meneer zeer ervaren is op offroad en supermotard gebied en bij jou om de hoek woont ( echtwaar ).
Hij heeft gelukkig niks gebroken /gescheurd maar ziet wel overal blauw en heeft bij thuiskomst een kaarsje voor zichzelf aangestoken omdat hij enorm goed weg is gekomen idd met zo`n verkeersbord in the middle of f.cking nowhere.
Maw zelfs bij de beste zit het gevaar in een klein hoekje..........
Ik had er even bij moeten zeggen dat deze meneer zeer ervaren is op offroad en supermotard gebied en bij jou om de hoek woont ( echtwaar ).
Hij heeft gelukkig niks gebroken /gescheurd maar ziet wel overal blauw en heeft bij thuiskomst een kaarsje voor zichzelf aangestoken omdat hij enorm goed weg is gekomen idd met zo`n verkeersbord in the middle of f.cking nowhere.
Maw zelfs bij de beste zit het gevaar in een klein hoekje..........
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Een jaar of 15 geleden, ja ja vroeger, was er bij elk ritje wel een vreselijke kraak te betreuren op één van de fora,ARM, Noppen of AMF,
misschien waren de spullen niet zo super als nu, maar er werd wel gereden als gekken door sommige , ik heb me toen ook aangesloten
bij de "Jostiezandpadenvereniging" veel lol maar niet met 100 over een zandpad
HansD
misschien waren de spullen niet zo super als nu, maar er werd wel gereden als gekken door sommige , ik heb me toen ook aangesloten
bij de "Jostiezandpadenvereniging" veel lol maar niet met 100 over een zandpad
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
al is ie nog zo goed hij heeft ongeveer 3 seconden daarvoor zonder vaart te verminderen een andere rijder ingehaald op een manier die ik op de openbareweg onverantwoord vind, als hij toen zijn tankslapper had gekregen dan waren er zwaar gewonden of erger, doden gevallen en al ben je wereld kampioen dat rechtvaardigd nooit zo'n manier van rijden waar anderen voor hun plezier ook rijden.............................zo een rijder hoeft nooit, echt nooit op enige sympathie van mij te rekenen, eerder minachting. stiekum hoop ik dat zijn fiets helemaal total loss is gegaan.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Cor, ik heb jou ook wat rare stunts zien uithalen die wat gevaarlijker waren dan die inhaalactie..
En de vering van die CRF mag wel eens goed afgesteld worden
En de vering van die CRF mag wel eens goed afgesteld worden
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Voor een leuke prijs mn nieuwe hobby uitgebreid
Vervoer is nog legaal ook
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leuk Hobby hoekje Leo
Ik ben "die kerel" op de rode 450x in het filmpje ,de zwarte 250x is trouwens m'n neef...die weg is op 2km van m'n ouderlijk huis,ik heb die veldweg al een paar 100 keer gedaan en ook een stuk harder als hier op deze vid. Ik had gewoon bad luck met de tankslapper (de 450X is normaal stabiel als een trein) en good luck bij het vallen. En ik weet heus wel waar en wanneer je kan in halen en weet heus wel waar ik aan ben ontsnapt....ik rij bijna 30 jaar offroad ,ik ben geen topper maar geef graag eens wat gas als er ruimte is...Alleen ben ik niet heiliger dan de paus.
Ik ben "die kerel" op de rode 450x in het filmpje ,de zwarte 250x is trouwens m'n neef...die weg is op 2km van m'n ouderlijk huis,ik heb die veldweg al een paar 100 keer gedaan en ook een stuk harder als hier op deze vid. Ik had gewoon bad luck met de tankslapper (de 450X is normaal stabiel als een trein) en good luck bij het vallen. En ik weet heus wel waar en wanneer je kan in halen en weet heus wel waar ik aan ben ontsnapt....ik rij bijna 30 jaar offroad ,ik ben geen topper maar geef graag eens wat gas als er ruimte is...Alleen ben ik niet heiliger dan de paus.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
je deed idd niks raars in mijn ogen maar laat eens naar je vering kijken waar daar is iets mis mee..xr-manu schreef:Leuk Hobby hoekje Leo
Ik ben "die kerel" op de rode 450x in het filmpje ,de zwarte 250x is trouwens m'n neef...die weg is op 2km van m'n ouderlijk huis,ik heb die veldweg al een paar 100 keer gedaan en ook een stuk harder als hier op deze vid. Ik had gewoon bad luck met de tankslapper (de 450X is normaal stabiel als een trein) en good luck bij het vallen. En ik weet heus wel waar en wanneer je kan in halen en weet heus wel waar ik aan ben ontsnapt....ik rij bijna 30 jaar offroad ,ik ben geen topper maar geef graag eens wat gas als er ruimte is...Alleen ben ik niet heiliger dan de paus.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Yep,had net wat kleinigheden gewijzigd aan de vering. Terug naar af dus ...
Het stuur slaat wel eens meer bij snelheden vanaf 90 /100 net als nu maar bij de laatste put werd het een tankslapper en een slinger waar ik niet uitgeraakte.Is goed te zien op de video.
Het stuur slaat wel eens meer bij snelheden vanaf 90 /100 net als nu maar bij de laatste put werd het een tankslapper en een slinger waar ik niet uitgeraakte.Is goed te zien op de video.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De CRF vering staat erg stug [ vriend van me heeft er 1] op zo'n pad kan ik rustig 110+ zonder enige onrust in t stuur van mn KTM, zou maar eens naar een goede vering boer gaan met je tuf.. scheelt blauwe plekken [lijkt wel of je na die paar kleine hobbels blijft stuiteren]
Je hebt deze x mazzel gehad.. zijn we zeker blij mee
Je hebt deze x mazzel gehad.. zijn we zeker blij mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leo schreef:Vandaag hebben we met Lars en zijn vrienden een rondje gereden. Was een route van 10 jaar geleden waarvan SPGD en ik een stuk sinds die tijd nooit meer gereden hadden dus dat was gaaf. Helaas zijn na 10 jaar enkele stukken afgesloten maar met de GPS en kennis van de buurt kom je er altijd wel uit.
De eerste 2 uur hadden we heel graag Griffheitzung gehad en een crossbril die niet aanslaat van de condens.
Stop een enduro glas in je bril met dubbel glas.. geen condens meer
Direkt na de pauze moest Lars helaas afhaken met een half gebroken ketting. Hij is met een maat over het asfalt terug naar de Camping gegaan.
Das balen!
Vervolgens is het weer Spgoesdakar die de zaak stagneert met een veel te slap hangende ketting en geen kettinggeleider waardoor de ketting een eigen weg ging zoeken ervoor zorgde dat de zaak vast sloeg net op het deel wat bij de meeste hier bekend is als "langs de kanalen denderen zonder erin te donderen". Gelukkig zocht SPDG al slippend de linkerzijde van het pad op en kon ik er nog net rechts langs zonder XR400 te hoeven vissen.
De BIG heeft een slechte geleider maar hij haalt hem er helemaal af? das niet slim!
Was een heel geslaagde dag en als het aan mij en SPGD ligt komt er een vervolg op.
de 11e is er weer een rit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Heb al meermaals een kleine 140 gereden met de X (offroad) zonder problemen.Deze tankslapper was de eerste en hopelijk de laatste.Maar als je een goed vering adres hebt MET ervaring met de 450 X,vering is anders dan de R.... Ik ging de a-pomp toch net binnen doen ,wss bij MTM in België voor een revisie en mss een reshim. Vering is "sportief" bij de X maar niet te hard...
Nog wat "onverantwoord" rijgedrag
http://www.youtube.com/watch?v=lPmwSALISho&feature=plcp
Nog wat "onverantwoord" rijgedrag
http://www.youtube.com/watch?v=lPmwSALISho&feature=plcp
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb geen idee wie ervaring heeft met je tuf, mn vriend heeft een X en die is er niet echt blij mee, weet waar ie het over heeft
Vid ziet er leuk uit, dat bosje waar je maat de klim niet red waar is dat?
Vid ziet er leuk uit, dat bosje waar je maat de klim niet red waar is dat?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Is hier bij ons in de buurt van Aalst: Erpe-Mere...Er wordt daar ieder jaar een Superprestige wedstrijd veldrijden gehouden,je weet wel Sven Nijs,Albert en Co.zappa.suzuki schreef: Vid ziet er leuk uit, dat bosje waar je maat de klim niet red waar is dat?
Ga je een nieuw zadel maken?Leo schreef:Woont er toevallig een BIGrijder in de buurt van Alkmaar ? Kan die misschien ff een doosje pluggen voor me afhalen ?
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Yep. Deze winter staan er 2 zadels op het menu ( GS500 en projectbig ) maar wees gerust , zonder die dingen uit de link.frankn schreef:Ga je een nieuw zadel maken?
Ik liet MP zoeken op "pluggen" (voor in de muur ) en lag in een deuk van het zoekresultaat.
jahaaa, ik zie er ook wel wat in en als er voldoende lichte materialen zijn gebruikt is ie miss wel lichter als de Dr. Helaas heeft ie wel een heel hoog GS gehalte.................ik weet het niet, ik ga iig naar de motorbeurs om er eens op proef te zitten.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06