DRBIGholland goes to the french alps 2013

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
Locatie: Uden

Ik meld me ook graag aan voor optie 1.
De datum kan beide.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

Tot nu kan ik nog op beide datums, voorkeur 1e week, al is dit normaliter zo'n beetje de datum van mijn zomervakantie ( lekker rustig en betaalbaar )
en natuurlijk niks meer te maken met schoolvakanties.
vervoer heen en terug ga ik tegen die tijd wel bedenken ( misschien is er dan wel weer een Pinky II )
have BIG fun

D.F.M.T.
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Datum maakt voor mij niet uit, als ik het maar redelijk van tevoren weet.
In verband met verlof aanvraag.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

Datums zijn voor mij minder belangrijk. Ik zal het (ik was die zakelijke ...... :lol: ) wel met de klanten even moeten afstemmen, zodat ze niet op me rekenen.....
Voor de rest : Kia Carens Van, dus lekker veel plaats achterin. Kratje mee :toost: ??? Alleen twee stoelen voorin!!
Verder een trailer met de optie voor makkelijk 2 fietsen op kwijt te kunnen en met passen en meten 3 fietsen :mrgreen:

Effe andere vraag : mag er ook een niet-BIG (KaToem 990 Adv) eventueel meerijden??

Greetz, Hans
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

de katoem kennen we al neem ik aan...............voor mij geen punt.
heb trouwens nog twee rooie balgjes.
have BIG fun

D.F.M.T.
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

BIG88 schreef:de katoem kennen we al neem ik aan...............voor mij geen punt.
heb trouwens nog twee rooie balgjes.
Klopt die Katoem kennen jullie al. Ik weet niet of hij meegaat, maar als het mogelijk is dan is de kans groot dat hij er ook zin in heeft.
Balgjes oke, moet me wel nog even de prijs doorgeven.
Dan heb ik ook nog een startrelais. :D Ik zal die even in de auto leggen, ben deze week veel in Amsterdam

Gr, Hans
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

Zwaailicht schreef:
BIG88 schreef:de katoem kennen we al neem ik aan...............voor mij geen punt.
heb trouwens nog twee rooie balgjes.
Klopt die Katoem kennen jullie al. Ik weet niet of hij meegaat, maar als het mogelijk is dan is de kans groot dat hij er ook zin in heeft.
Balgjes oke, moet me wel nog even de prijs doorgeven. Ik moet toch na de Transwallonie de progressieve vering monteren. Voor en achter een zwaardere veer.
Dan heb ik ook nog een startrelais. :D Ik zal die even in de auto leggen, ben deze week veel in Amsterdam

Gr, Hans
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

dit is één van de linkjes die mijn motormaatje al had, dit is net de italiaanse kant van dat gebied. misschien dat we bij de organisatie van die Rally om routes kunnen vragen.

http://www.stella-alpina.fsnet.co.uk/

greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

futurist schreef:dit is één van de linkjes die mijn motormaatje al had, dit is net de italiaanse kant van dat gebied. misschien dat we bij de organisatie van die Rally om routes kunnen vragen.

http://www.stella-alpina.fsnet.co.uk/

greetz Futurist
Mooie foto's ...... kriebelt al 8)
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Een van de routes die in die Stella beschreven wordt is de tocht naar de Colle de Sommelier. Die route heb ik in de navigator staan. Trouwens, de Google Streetview auto is er ook geweest: http://goo.gl/maps/7at5n

Ik heb nu drie routes: Colle du Parpaillon, Assiete Kammstrasse (ligt in Italie, zal wel anders heten) en die route naar de Colle de Sommelier. Die laatste is heen en weer terug over dezelfde route, de andere twee komen weer uit in de bewoonde wereld. Ik heb ook nog een route van Orelle naar Val Thorens, maar ik zag in Google Streetview dat je dan wel even langs een bord moet dat het eigenlijk niet mag...

Verder weet ik dat je rond het meer van Val Cenis ook offroad kan rijden. Daar ligt ook nog een oud fort. Ook in het skigebied van Val Cenis zijn offroad wegen.

Ook altijd leuk is een rondje onroad grote Alpen: Latouret, Galibier, Telegraph, l'Iseran, Madeleine, Croix de Fer en de finish op Alpe d'Huez. Kan je daarna terug via een onbekende/ongebruikte weg van Alpe d'Huez naar beneden. Dan heb je wel genoeg bochten voor de rest van het jaar gehad...
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Nieuwe aanmeldingen.

- Oene: auto
- Leo: aanhanger voor 2 motoren
- Futurist: busje + 1 motor + aanhanger voor 3 motoren
- eRDeeWee
- Frankn: bestelauto, aanhanger voor 2 motoren
- Hans de Antrapper heeft een autotrein :-)
- Hans Big88
- SpGoesDakar
- Zwaailicht: Auto/van + aanhanger voor 2 motoren
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef:Ook altijd leuk is een rondje onroad grote Alpen: Latouret, Galibier, Telegraph, l'Iseran, Madeleine, Croix de Fer en de finish op Alpe d'Huez. Kan je daarna terug via een onbekende/ongebruikte weg van Alpe d'Huez naar beneden. Dan heb je wel genoeg bochten voor de rest van het jaar gehad...
Ik praat even voor mezelf als ik zeg dat ik alleen maar offroad wil rijden tijdens deze trip.
Als jullie besluiten ook deze bovenstaande verschrikkelijke mooie routes te gaan rijden moet ik asap een asfaltsetje wielen scoren of savond asfaltbanden erop mikken ( dus meenemen ). Graag vroegtijdig even doorgeven wat jullie besluiten aub.
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Leo, je zult er niet aan ontkomen om ook stukken onroad te rijden. Al is het maar om er te komen en aan het einde weer terug. De routes die ik beschreef zijn routes van A naar B. Bij de eerste twee kan je via het asfalt terug of via dezelfde route. Die Colle de Sommelier moet je terug over dezelfde route, want de weg loopt dood en als wij er zijn, kan je gewoon niet verder want er ligt op die hoogte een meter sneeuw...

Die rondrit is echt gaaf, dan heb je gewoon alle (op de Bonnet na) hoge Alpen gedaan. Kan je gewoon zeggen: been there, done that, got the t-shirt...
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

DR-Big schreef: Die Colle de Sommelier moet je terug over dezelfde route, want de weg loopt dood en als wij er zijn, kan je gewoon niet verder want er ligt op die hoogte een meter sneeuw...
Check, setje motorski's
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Ik heb bandenlichters mee, dus banden wissel moet kunnen, als het gebeurt
voordat ik aan de borrel ga :toost: tenminste.

HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

DR-Big schreef:Die rondrit is echt gaaf, dan heb je gewoon alle (op de Bonnet na) hoge Alpen gedaan. Kan je gewoon zeggen: been there, done that, got the t-shirt...
Ik heb al 2 van zo`n T-shirts hangen onder de begeleidingsvestjes van alpdu6. Weet dus waar het over gaat.
Ik had alleen een totaal verkeerd beeld van de trip die we gaan maken. Er komt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer asfalt in voor dan ik dacht en nu ben ik weer met beide voeten op de grond en moet ik echt vaart gaan zetten achter het project.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 22:41
Locatie: Limboland

ik weet nog niet helemaal wat nu de planning word, maar ik ga wel met leo mee wat betreft de onverhard behoefte.
asfalt rijden doe ik elke dag, en niet voor mijn lol.
overigens ook geen behoefte aan bandenwissels en t-shirts, de borrel kan ik me wel in vinden :mrgreen:
have BIG fun

D.F.M.T.
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

BIG88 schreef:ik weet nog niet helemaal wat nu de planning word, maar ik ga wel met leo mee wat betreft de onverhard behoefte.
asfalt rijden doe ik elke dag, en niet voor mijn lol.
overigens ook geen behoefte aan bandenwissels en t-shirts, de borrel kan ik me wel in vinden :mrgreen:
Mee eens ... :toost:
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1185
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Ditto
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Wat ik zo lees op de div fora , komen steeds dezelfde routes tevoorschijn, zou het kunnen dat het meeste onverhard de bekende passen zijn? De rest is zeker berg :D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Heb zin, weet niet of het lukt om mee te gaan maar + voor offroad en - voor onroad
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

de antrapper schreef:8) Wat ik zo lees op de div fora , komen steeds dezelfde routes tevoorschijn, zou het kunnen dat het meeste onverhard de bekende passen zijn? De rest is zeker berg :D
Er is in de Alpen inderdaad heel veel berg. Daarom heten het ook de Alpen :-) Alle bekende passen en cols zijn verhard. Maar er zijn in dat gebied een aantal passen en cols onverhard. Dat zijn met name die in onbruik geraakte militaire wegen. Degene die ik hierboven beschreef. Maar de keuze is niet zo groot. Het is geen Brabant met 100den km zand- en boerenpaden :-) Je zal dus altijd via het asfalt naar zo'n onverharde pas moeten.

Dit is bijvoorbeeld de Col du Parpaillon. Een hele beroemde, staan 100den fotoos op Internet. Maar begin en einde zijn op asfalt.
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Dat bedoel ik, de passen ,verhard of onverhard, zijn in de Alpen de tractatie :D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Natuurlijk wil ik ook zo veel mogelijk onverhard, maar zo veel als op IJsland gaat natuurlijk niet lukken. we hebben nog voorbereiding tijd genoeg. ik heb al weer enige tijd geleden een verslag gelezen van een groepje die daar in de Alpen op een verlaten camping (stil, niet echt verlaten) 5 dagen vanuit dat basiscamp onverhard daar over de toppen hebben gereden. het was vlgs mij ergens op het noppen forum (@Celsa hey Marcel waren dat geen 3 of 4 kameraden van de grensland rijders) ik ga proberen dat terug te vinden. feit blijft dat het daar natuurlijk steeds meer geasfalteerd gaat worden. Daardoor zullen we ook wel wat asfalt km's gaan doen en het is daar vooral rotsachtig, dus super (enduro) banden hoeft niet. Ik ben op IJsland geen enkele keer in de problemen geraakt met een set Pirelli rallycross en die doen het op asfalt ook best goed.(ik probeer echt zo gauw mogelijk van IJsland een verslag te schrijven).
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

futurist schreef:dus super (enduro) banden hoeft niet. Ik ben op IJsland geen enkele keer in de problemen geraakt met een set Pirelli rallycross en die doen het op asfalt ook best goed.
greetz Futurist
Nu heb ik er Kenda onderliggen, dus dit zou betekenen dat het wellicht geen verkeerde keuze is om mijn reserve set velgen te voorzien van bijv. TKC80 .... ?
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Plaats reactie