vor

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Ronald

weet iemand wat meer te vertellen over een VOR 530 :?: :?: :?:
Gast

Mooie motor.
Effe Simon Schram in Wolvega bellen, rijdt er zelf ook mee.
Gebruikersavatar
De Bierdokter
Berichten: 19
Lid geworden op: di jun 25, 2002 23:02
Locatie: Tilburg

Beest van een machine met 3 versnellingen.
Zo'n apparaaad gaat als een kogel
De bierdokter doet ut op een Kawa 250
Gast

Een tijdje geleden in Noppennieuws getest, zijn niet goedkoop maar schitterend om te zien en lopen als een beer.
Ik dacht zelfs dat er een electr. start op zit.
Als ik mocht beslissen???? Kopen die fiets !!!!
ad

he bierdokter,

je zit ernaast hoor , de VOR 530 enduro heeft 5 versnellingen en een crosser 3
Gast

De bierdokter gebruikt er maar 3.
De 1e, 2e en derde.
Daarna gaat die VOR zo hard dat ie niet verder durft te schakelen.
hahahahahahaha De bierdokter doet ut in de eerste drie versnellingen.
:zwaaien: :zwaaien: :zwaaien: :zwaaien: :zwaaien: :zwaaien:
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

hahaha

heb ze op crossbaan trouwens nog niet veel zien rijden (pas 2-3 x gezien ofzo)
ad

he ronald,
ga je voor een VOR , of niet ?
hoeveel vermogen heeft zo'n ding eigenlijk ?
Gast

[quote="ad"]he ronald,
ga je voor een VOR , of niet ?
hoeveel vermogen heeft ?[/zo'n ding eigenlijk quote] we gaan vor VOR en zon ding he veul pk/kw
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Anonymous schreef:
ad schreef:he ronald,
ga je voor een VOR , of niet ?
hoeveel vermogen heeft ?[/zo'n ding eigenlijk quote] we gaan vor VOR en zon ding he veul pk/kw
t is het koppel wat een 4-takt makkelijker rijbaar maakt.....


cr250 heeft meer topvermogen als crf450
VOR SME 530
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 03, 2003 00:55
Contacteer:

Hello everyone!
Heb sinds een 3tal weken een vor 530 maar wel de sm versie maar de velgen met de noppenbandjes zijn ook al op komst!!!!
Zo'n vor 530 gaat heel lekker maar vraagt veel onderhoud, mijn verdeler raade mij aan van om de 5a600 km de moterolie te vervangen!!!
Maar voor de rest gaat deze machienne als een bom, plus alles wat er standaard opzit is al een must om je zo'n machien aan te schaffen!
Het gewicht is denk ik zo'n 126 kilo en het vermogen daar heb ik zelf geen idee van :shock: !
De versnellingsbak is denk ik op alle modellen verwisselbaar, je hebt ook een stuur met een dikkere naaf dan op andere modellen die er te verkrijgen zijn!
Elektrische starter + kickstarter met automatische decompressie:bij de koude start ff de choke op en de elektrische starter gebruiken en klaar is kees eens hij warm staat twee a drie keer kicken en hij is vertrokken!
De kickstarter wordt wel naar voor gekickt!
De brembo remmen zijn ook heel goed dosseerbaar!
Ben er al één keer met op cross parcour gaan rijden en gij ging overal wel lekker door, ben nu juist aan het wachten op mijn velgen en bandjes om eens lekker enduro te gaan rijden.
Hopelijk was dit alles een beetje informatief, anders stuur maar een mailtje.
VOR SME 530
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 03, 2003 00:55
Contacteer:

Plus je hebt twee jaar fabrieksgarantie!
De bloemvormige remschijven natuurlijk ni te vergeten(het oog wil ook wat)en hij heeft een zeer slanke vorm.
Het zadel is wel redelijk langs de harde kant (de eerste week deed mijn zitvlak behoorlijk pijn maar dat is maar een kwestie van tijd).
Verbruik in sm versie 9l=+/- 120km enduro= geen idee.
De richtprijs voor de sm nieuw is een dikke 9.900euro en voor de enduro is het volgens mij ook ergens in die buurt.
Ik ken iemand die de enduro versie heeft en al behoorlijk hard tegen de vlakte gegaan is(meerdere keren zelfs) en hij heeft het nog nergens ni begeven.
Dus als ik van jou was kopen die VOR 530 :schieten:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Toevallig dat een clubmaat (ook ene Ronald, of ben jij dat toevallig ?) er nu eentje heeft, en hij heeft op korte termijn (ca. 3 maanden) al drie keer problemen gehad met de combinatie startmotor/onstekingsrotor van welke de spie los was gelopen. De coniciteit tussen de as en de rotor kwamen niet helemaal overeen. Hij heeft een en ander vorige week gecorrigeerd, dus hopen dat het helpt (we nemen voortaan wel een sleepkabel mee).

Het vliegende varken :angel:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
VOR SME 530
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 03, 2003 00:55
Contacteer:

Nee Sjoske, ik noem ni roland!
Ik heb de mijne nu reeds een maand en half en nog geen probs gehad en al dik over de 1000km met gereden!
Maar ik hou het wel in gedachte hetgeen jullie clubmaat voor heeft voor als de mijne moest beginnen vies te doen!
zorro

Ik rij ook met een Vor 530MAR enduro model 2003 prachtige motor,had mij op het salon in Brussel een Husky 450 besteld, was het wachten moe.Resultaat mij zijn ze kwijt bij Husky,VOR man 4 life.Stuurt zeer goed motor trilt niet en start o zo gemakkelijk(heb geen elekt.starter)Enduro model is goedkoper dan sm rond 8600e.
Plaats reactie