Hier wat info van de Belg!
Eerst iedereen bedankt voor de fijne rit, de leuke sfeer en het spelen in de moddergroeve.
Bij het verlaten vd groeve is Gerke na een hondertal meter ergens tussen de struiken een smal padje ingereden waarvan de eerste meters wel erg spannend waren, na een paar meter hing er nl een boompje op stuurhoogte in weg. Links of rechts was geen plaats, achteruit in die modderpoel lukte ook niet met mijn korte pootjes, dus na veel vloeken en wroeten ben ik met mijn spiegels verdaaid en mijn hoofd letterlijk op het stuur onder dat boompje door gesukkeld, klinkt kort maar heeft toch wel wat zweet gekost,...
Wat toen volgde was een singletrack in de ware zin van het woord, tussen de bomen en struiken ging het berg op en af over een soort geitenpad dat vergeven was van glibberige boomwortels. Balancerend en rijdend op koppel ging het ergens halverwege goed mis, bij het opsturen tussen de bomen gleed het voorwiel weg waarna de Big een paar meter naar beneden donderde met mij er achter aan. Gelukkig stopte een paar kleine bomen de Big op tijd af, nadeel was dat het stuur en de snavel geklemd zaten, en dat dus terwijl zijn voorkant naar onder lag op de helling terwijl zijn achterkant vrolijk in de lucht balanceerde,...
Alleen kreeg ik geen beweging in de motor, gelukkig kwam er een paar minuten later hulp van twee XT rijders, een Nederlander en een Hongaar.
Met vereende krachten hebben we eerst de voorkant van tussen de bomen getild waarna de motor weer op zijn wielen kon worden gezet. Dat de snavel stuk was kon me niet erg boeien, vervelender was dat de linker stuurhelft geplooid was en bovendien het kromme koppelingshendel door de handkap was geknald. Het hendel zat zo vast dat ik de kap stuk heb moeten knippen, een afgebroken stuk vd snavel ligt nog ergens tussen de Waalse struiken.
Eenmaal terug op de begane weg heb ik nog een stuk meegereden door vol geregende karrensporen door tot er plots weer een steil stukje naar boven geklommen moest worden. Toen ik sommige ervaren rijders al moeite zag hebben om hier boven te raken heb ik maar wijslijk besloten om de eer aan mezelf te houden en er mee te kappen, een mens moet ook weten wanneer het genoeg is geweest,...
Al bij al valt de schade wel mee en is het ook een goede reden om eindelijk eens degelijke handkappen te monteren en dat standaard stuur ook te vervangen door een steviger en hoger exemplaar.
Het enige waar ik wat mee zit is de snavel, ik zou niet weten waar ik die nog kan vinden, als iemand van jullie er misschien eenje heeft of weet liggen van een SR42 hou ik me erg aanbevolen, de kleur speelt geen rol.
Hier nog een paar foto's;
- 21072012047.jpg (46.07 KiB) 3760 keer bekeken
- 21072012068.jpg (45.06 KiB) 3760 keer bekeken
- 21072012056.jpg (40.87 KiB) 3760 keer bekeken
- 21072012057.jpg (44.81 KiB) 3760 keer bekeken
- 21072012051.jpg (46.12 KiB) 3760 keer bekeken