XT-DR Big Meeting 20-22 Juli 2012

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Leo

Edwin schreef:Letzte mal bei ihm habe ich Umzugskartons gesehen von Dr. Oetker :woow:
Dr Oetker sagst du ? Aber jetzt geht es schwer Berg abwartz mit unsere Zäppfchen
Es wird hoch Zeit das er wieder mit seine BIG das Zand ingeht denkst du nicht Edwin ?

Der Leo
Edwin
Contacteer:

Der Zäppchen ist seit er KTM fährt nicht mehr ganz bei seinem kopf, ich sage dir...Dr Oetker, unglaublich nicht? Wir müssen ihm uberreden wieder ins feld zu fahren mit seinem glänzende Big der er nur gebracht fur boodschapchens holen bei dem Aldi
Aber wie machen wir das Leo?
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist

valt wel mee toch daar in Dilsen met keien, tis meer zand enzo.
futuriost
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

Mn oude Big en KTM hebben de meeste en diepste krassen opgelopen in die buurt :wink:
Maar als ik zaterdag vrij ben staan de oude noppen wielen al klaar om er in gehangen te worden :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
lummelke

Dr Oetker rulezzzz! :mrgreen:

Und ordnung muss sein, jawoll! :slaan:
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
frankn

So, we zijn weer thuis. 8)
Moe maar voldaan, spierpijn op plekken die ik nog niet kende maar dat hoort erbij.
Iedereen hartstikke bedankt, het was weer een geweldig weekend. :D
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Edwin
Contacteer:

Ook thuis, motor schoongemaakt, beetje onderhoud en weer klaar voor morgen. Was een mooi weekend, zeer mooie rit zoals wij die absoluut niet kennen in Nederland en die je regelmatig voor keuzes stelt...doen of niet doen :lol:

Jammer dat er één Big uit België schade heeft opgelopen, hoop dat die hier nog reageert en ons vertelt hoeveel schade ontstaan is, spijtig in iedergeval.

Pluim ook voor Frank met zijn xt-500, prima gereden man, klasse! Voor de rest prima relaxte organisatie, mooi kampvuur, prima eten en zeer mooie prijzen voor een biertje.

HIer nog een kleine impressie van één van de vele mooie off-road gebieden.

http://youtu.be/REv9U3_DMgQ

Tot de volgende :toost:
Assumption is the mother of all fuck ups
celsa
Contacteer:

Jammer dat ik vrijdag niet langer kon blijven en dat ik jullie gemist heb :cry:

Hopelijk kunnen we nog eens samen een ritje doen.

Toffe gasten die BIG ....... gangsters :toost:
zappa.suzuki

@ Celsa, idd jammer dat we je gemist hebben!

Top weekend gehad!
Na 2 jaar weer eens op de Big offroad en dan gelijk met Gerke de putten in, was ff wennen maar al snel erg veel lol en oud en vertrouwd en ging erg lekker, geen 1 keer gevallen en dat is voor het eerst bij een Gerke :D

Mooi gereden met Hans en Edwin en Frank [ die volgens mij regelmatig dacht "o shit" maar zich niet liet kennen :wink: ]

Veel bier en geklets maar vroeger naar bed dan de vorige x :wink:
lummelke

Hier wat info van de Belg! :D

Eerst iedereen bedankt voor de fijne rit, de leuke sfeer en het spelen in de moddergroeve.

Bij het verlaten vd groeve is Gerke na een hondertal meter ergens tussen de struiken een smal padje ingereden waarvan de eerste meters wel erg spannend waren, na een paar meter hing er nl een boompje op stuurhoogte in weg. Links of rechts was geen plaats, achteruit in die modderpoel lukte ook niet met mijn korte pootjes, dus na veel vloeken en wroeten ben ik met mijn spiegels verdaaid en mijn hoofd letterlijk op het stuur onder dat boompje door gesukkeld, klinkt kort maar heeft toch wel wat zweet gekost,... :lol:

Wat toen volgde was een singletrack in de ware zin van het woord, tussen de bomen en struiken ging het berg op en af over een soort geitenpad dat vergeven was van glibberige boomwortels. Balancerend en rijdend op koppel ging het ergens halverwege goed mis, bij het opsturen tussen de bomen gleed het voorwiel weg waarna de Big een paar meter naar beneden donderde met mij er achter aan. Gelukkig stopte een paar kleine bomen de Big op tijd af, nadeel was dat het stuur en de snavel geklemd zaten, en dat dus terwijl zijn voorkant naar onder lag op de helling terwijl zijn achterkant vrolijk in de lucht balanceerde,... :(

Alleen kreeg ik geen beweging in de motor, gelukkig kwam er een paar minuten later hulp van twee XT rijders, een Nederlander en een Hongaar. :toost: Met vereende krachten hebben we eerst de voorkant van tussen de bomen getild waarna de motor weer op zijn wielen kon worden gezet. Dat de snavel stuk was kon me niet erg boeien, vervelender was dat de linker stuurhelft geplooid was en bovendien het kromme koppelingshendel door de handkap was geknald. Het hendel zat zo vast dat ik de kap stuk heb moeten knippen, een afgebroken stuk vd snavel ligt nog ergens tussen de Waalse struiken. :mrgreen:

Eenmaal terug op de begane weg heb ik nog een stuk meegereden door vol geregende karrensporen door tot er plots weer een steil stukje naar boven geklommen moest worden. Toen ik sommige ervaren rijders al moeite zag hebben om hier boven te raken heb ik maar wijslijk besloten om de eer aan mezelf te houden en er mee te kappen, een mens moet ook weten wanneer het genoeg is geweest,... :wink:

Al bij al valt de schade wel mee en is het ook een goede reden om eindelijk eens degelijke handkappen te monteren en dat standaard stuur ook te vervangen door een steviger en hoger exemplaar.

Het enige waar ik wat mee zit is de snavel, ik zou niet weten waar ik die nog kan vinden, als iemand van jullie er misschien eenje heeft of weet liggen van een SR42 hou ik me erg aanbevolen, de kleur speelt geen rol.

Hier nog een paar foto's;
21072012047.jpg
21072012047.jpg (46.07 KiB) 3747 keer bekeken
21072012068.jpg
21072012068.jpg (45.06 KiB) 3747 keer bekeken
21072012056.jpg
21072012056.jpg (40.87 KiB) 3747 keer bekeken
21072012057.jpg
21072012057.jpg (44.81 KiB) 3747 keer bekeken
21072012051.jpg
21072012051.jpg (46.12 KiB) 3747 keer bekeken
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
800S

Ziet er naar uit dat het weer een feestje was in Maasm.
Moest het spijtig genoeg missen als ex-bigger....
Zal behoorlijk tricky zijn geweest met de regenval van laatste tijd!
Donderdag was het in Bilstain iig erg glibberig.....

Geen whipeout filmpjes??

Greetz sander
Zot
Contacteer:

lummelke schreef:Hier wat info van de Belg! :D

Eerst iedereen bedankt voor de fijne rit, de leuke sfeer en het spelen in de moddergroeve.

Bij het verlaten vd groeve is Gerke na een hondertal meter ergens tussen de struiken een smal padje ingereden waarvan de eerste meters wel erg spannend waren, na een paar meter hing er nl een boompje op stuurhoogte in weg. Links of rechts was geen plaats, achteruit in die modderpoel lukte ook niet met mijn korte pootjes, dus na veel vloeken en wroeten ben ik met mijn spiegels verdaaid en mijn hoofd letterlijk op het stuur onder dat boompje door gesukkeld, klinkt kort maar heeft toch wel wat zweet gekost,... :lol:

Wat toen volgde was een singletrack in de ware zin van het woord, tussen de bomen en struiken ging het berg op en af over een soort geitenpad dat vergeven was van glibberige boomwortels. Balancerend en rijdend op koppel ging het ergens halverwege goed mis, bij het opsturen tussen de bomen gleed het voorwiel weg waarna de Big een paar meter naar beneden donderde met mij er achter aan. Gelukkig stopte een paar kleine bomen de Big op tijd af, nadeel was dat het stuur en de snavel geklemd zaten, en dat dus terwijl zijn voorkant naar onder lag op de helling terwijl zijn achterkant vrolijk in de lucht balanceerde,... :(

Alleen kreeg ik geen beweging in de motor, gelukkig kwam er een paar minuten later hulp van twee XT rijders, een Nederlander en een Hongaar. :toost: Met vereende krachten hebben we eerst de voorkant van tussen de bomen getild waarna de motor weer op zijn wielen kon worden gezet. Dat de snavel stuk was kon me niet erg boeien, vervelender was dat de linker stuurhelft geplooid was en bovendien het kromme koppelingshendel door de handkap was geknald. Het hendel zat zo vast dat ik de kap stuk heb moeten knippen, een afgebroken stuk vd snavel ligt nog ergens tussen de Waalse struiken. :mrgreen:

Eenmaal terug op de begane weg heb ik nog een stuk meegereden door vol geregende karrensporen door tot er plots weer een steil stukje naar boven geklommen moest worden. Toen ik sommige ervaren rijders al moeite zag hebben om hier boven te raken heb ik maar wijslijk besloten om de eer aan mezelf te houden en er mee te kappen, een mens moet ook weten wanneer het genoeg is geweest,... :wink:

Al bij al valt de schade wel mee en is het ook een goede reden om eindelijk eens degelijke handkappen te monteren en dat standaard stuur ook te vervangen door een steviger en hoger exemplaar.

Het enige waar ik wat mee zit is de snavel, ik zou niet weten waar ik die nog kan vinden, als iemand van jullie er misschien eenje heeft of weet liggen van een SR42 hou ik me erg aanbevolen, de kleur speelt geen rol.

Hier nog een paar foto's;
21072012047.jpg
21072012068.jpg
21072012056.jpg
21072012057.jpg
21072012051.jpg
heb wat gemist, dus ik ga de filmpjes van vorig jaar nog eens bekijken
Afbeelding
BIG88

ja jongens, wie er niet bij was heeft echt wat gemist.
geweldig weekend gehad, mooie speelplaats bezocht, alleen mijn valbeugel is wat krom en de uitlaat is aan het scheuren.
ik had op het laatst al het idee dat hij wat luider werd maar met al die modder er op had ik de scheur niet gezien.
en ja er was behoorlijk regen gevallen, bij de eerste plas liep het water al staand op de strepjes bovenlangs mijn laars in.

Afbeelding Yamaha TÉNÉRÉ club Hungary
Laatst gewijzigd door BIG88 op ma jul 23, 2012 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

BIG88 schreef:ja jongens, wie er niet bij was heeft echt wat gemist.
Het was mijn beurt om op het clubhuis te passen :cry:
BIG88 schreef:linkje naar Yamaha TÉNÉRÉ club Hungary
Was er / waren er gasten vanuit Hungay afgereisd naar de meeting ?

LEO
BIG88

Yep, een paar duitsers, zwitsers, hongaren, belgen en nederlanders :wink:

Afbeelding

helaas is het weer voorbij :cry:

Afbeelding
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

WOW, respect, das een eindje knarren.
Als ik de foto`s zo zie mis ik de gezellieheid van de BIGclub toch wel hoor.......... :cry:

Staat mijn.........excuses.......jouw stuur nu aan links op wegracer hoogte ?

LEO
BIG88

BIG kopen ?? :lol:

en het stuur is alweer recht gebogen :mrgreen:
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

Plaats reactie