Hallo,
Ik vraag me af of dat het een goede deal is om een YZ 250 uit 2006 te kopen.
Wat zijn de voor en nadelen van deze motor?
De YZ is net seizoensklaar gemaakt door nieuwe zuiger, banden, olie etc.
Dit staat te koop voor 1700 euro.
Doen of niet doen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Daan
Yamaha YZ 250F
Moderator: ghulst
er zijn er maar weinig hier op het forum die jou ,na aanleiding van je stukje tekst ,kunnen vertellen of je dat wel of niet zou moeten doen.
beste lijkt me om de motor zelf te gaan bekijken . aankoop tips zijn te vinden op het forum .
staar je niet blind op glimmende boutjes , geannodiseerde tank en olie doppen en flitsende stickers ,
beste lijkt me om de motor zelf te gaan bekijken . aankoop tips zijn te vinden op het forum .
staar je niet blind op glimmende boutjes , geannodiseerde tank en olie doppen en flitsende stickers ,
4 strokes only !!
Dat begrijp ik.JoeBaR schreef:er zijn er maar weinig hier op het forum die jou ,na aanleiding van je stukje tekst ,kunnen vertellen of je dat wel of niet zou moeten doen.
beste lijkt me om de motor zelf te gaan bekijken . aankoop tips zijn te vinden op het forum .
staar je niet blind op glimmende boutjes , geannodiseerde tank en olie doppen en flitsende stickers ,
De motor is inmiddels door een ander meegenomen
Ik ga vandaag even langs bij Harro motoren in Gemonde.
Die hebben er een hoop staan.
Dankje, ik zal de tips bekijken!
Groetjes
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Die zit in de uitlaat ,je moet er gewoon via de achterkant van de uitlaat olie in gooien als ie weer stopt met roken weer nieuwe toevoegen.DaanS schreef:Moet ik er trouwens gewoon Euro95 in gooien?
En waar zit het tankje waar je de olie bij gooit? (Voor de benzine, niet de blokolie)
Groetjes
m.v.g.Klaas.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
klaas tt350 schreef:Die zit in de uitlaat ,je moet er gewoon via de achterkant van de uitlaat olie in gooien als ie weer stopt met roken weer nieuwe toevoegen.DaanS schreef:Moet ik er trouwens gewoon Euro95 in gooien?
En waar zit het tankje waar je de olie bij gooit? (Voor de benzine, niet de blokolie)
Groetjes
m.v.g.Klaas.
zit wel een olie pomp op maar dat is voor een andere olie dan die je in je benzine mengt :DDaanS schreef:Heeft hij geen oliepomp dan?
Dat dacht ik
Nouja, ik kom net uit de brommerwereld...
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
Haha oke, dan maar gewoon euro 95 erin!jack888 schreef:zit wel een olie pomp op maar dat is voor een andere olie dan die je in je benzine mengt :DDaanS schreef:Heeft hij geen oliepomp dan?
Dat dacht ik
Nouja, ik kom net uit de brommerwereld...
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Maar zonder gekheid ,mooie motor ,als deze ook 1700 euro is dan heb je hem zeker niet duur.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
gaat het toerental omhoog wanneer je met je stuur draaid? Dan kan de gaskabel of de hotstart kabel ergens verkeerd lopen, of miss te kort zijn ...
als hij koud is, en je geeft plots gas, kan hij uitvallen... is normaal
als hij koud is, en je geeft plots gas, kan hij uitvallen... is normaal
Hmm oke.
Volgens mij niet als ik mijn stuur draai, maar zal van de week even kijken.
Ik had een filmpje gemaakt, van toen ze liep.
Wou een beetje gas geven, maar toen viel ze uit.
Op de video lijkt het alsof ik haar gewoon uit zet
http://www.youtube.com/watch?v=GbeVI_KYX28
En is het normaal dat een jongen van 14 (Net jarig geweest) veel moeite heeft met het aantrappen van haar?
Als ze koud is, krijg ik haar eigenlijk totaal niet aan
En als ze warm is, eigenlijk ook niet wanneer ze niet op de bok staat.
Groetjes!
Volgens mij niet als ik mijn stuur draai, maar zal van de week even kijken.
Ik had een filmpje gemaakt, van toen ze liep.
Wou een beetje gas geven, maar toen viel ze uit.
Op de video lijkt het alsof ik haar gewoon uit zet
http://www.youtube.com/watch?v=GbeVI_KYX28
En is het normaal dat een jongen van 14 (Net jarig geweest) veel moeite heeft met het aantrappen van haar?
Als ze koud is, krijg ik haar eigenlijk totaal niet aan
En als ze warm is, eigenlijk ook niet wanneer ze niet op de bok staat.
Groetjes!
Ja inderdaad!folie schreef:stationairspoeier vies ? Zo te horen loopt ie op het chokecircuit ?
Laat 'haar' niet te lang stationair draaien zonder rijwind want daar krijgt ze het te warm van...
Is dat erg of niet?
Waar zit de stationairsproeier in de carb?
Ik weet wel waar de gewone sproeier zit, maar die niet
Ik zal wel 'hem' gaan zeggen
Dus gewoon starten, heel kort warm draaien, en dan rustig gas geven?
Wat voor KVS moet er in?
Rood, blauw groen?
Groetjes
breng m even langs de dealer , die legt het je uit en ziet meteen wat er nog meer aan schort .
als ik zo terug lees in dit topic blijkt dat je nog niet echt een gevorderd sleutelaar bent , ( meng olie in een 4 t en je weet de stationair sproeier niet te vinden) . mijn advies is dan ook om niet zelf je Keihin FCR te demonteren .
veel dingen kun je zelf doen , maar pas goed op dat je niks naar de *&%(^)( draait of niet goed vast zet of verkeerd monteert , want dan kunnen de kosten wel eens heel hoog gaan uitvallen.
verder vind ik dat je motor erg veel mechanisch geluid maakt op de filmpje , ligt misschien aan de opname en het feit dat ie naast een muurtje en op een bokkie staat , misschien kan de dealer er meer over zeggen.
mechanisch geluid vrijwel altijd aanwezig en meestal afkomstig van de koppeling of distributie , maar volgens mij in mindere maten als op t filmpje
olie om de 6 uur vervangen , olie en filters doe je na 12 uur rijden ( dus de uurtjes dat ie in de garage stil staat tel je niet mee)
luchtfilter verwissel je na iedere rit met een schone , de smerige was je dan schoon en vet je opnieuw in . hiervoor is speciale cleaner te koop ,maar benzine werkt ook , het verkort wel iets de levensduur van het filter.
de motor spuit je bij voorkeur NIET af met hoge druk , en al zeker niet op draaipunten en keeringen mikken .
een sopje met een afwasborstel , een spons en een behangkwast moet voldoende zijn om je brommer te laten glimmen .
ketting demonteren , schoonmaken in een emmertje petroleum en na monteren inspuiten met chainlube ( ik kook ze liever uit in een ketting pot vet , maar ik ben dan ook onderhouds freak)
als ik zo terug lees in dit topic blijkt dat je nog niet echt een gevorderd sleutelaar bent , ( meng olie in een 4 t en je weet de stationair sproeier niet te vinden) . mijn advies is dan ook om niet zelf je Keihin FCR te demonteren .
veel dingen kun je zelf doen , maar pas goed op dat je niks naar de *&%(^)( draait of niet goed vast zet of verkeerd monteert , want dan kunnen de kosten wel eens heel hoog gaan uitvallen.
verder vind ik dat je motor erg veel mechanisch geluid maakt op de filmpje , ligt misschien aan de opname en het feit dat ie naast een muurtje en op een bokkie staat , misschien kan de dealer er meer over zeggen.
mechanisch geluid vrijwel altijd aanwezig en meestal afkomstig van de koppeling of distributie , maar volgens mij in mindere maten als op t filmpje
olie om de 6 uur vervangen , olie en filters doe je na 12 uur rijden ( dus de uurtjes dat ie in de garage stil staat tel je niet mee)
luchtfilter verwissel je na iedere rit met een schone , de smerige was je dan schoon en vet je opnieuw in . hiervoor is speciale cleaner te koop ,maar benzine werkt ook , het verkort wel iets de levensduur van het filter.
de motor spuit je bij voorkeur NIET af met hoge druk , en al zeker niet op draaipunten en keeringen mikken .
een sopje met een afwasborstel , een spons en een behangkwast moet voldoende zijn om je brommer te laten glimmen .
ketting demonteren , schoonmaken in een emmertje petroleum en na monteren inspuiten met chainlube ( ik kook ze liever uit in een ketting pot vet , maar ik ben dan ook onderhouds freak)
4 strokes only !!
Oke hartstikke bedankt!
Het probleem is dat ik het liefst natuurlijk zelf wil leren.
Ik kom uit de 2 takt wereld, dus van 4 takt weet ik nog niet veel.
Ik kan brommers van top tot teen uit elkaar halen, en terug in elkaar lopend krijgen, allemaal geen probleem. Maarja bij 4 takt doe ik day dus liever niet.
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.
Het probleem is dat ik het liefst natuurlijk zelf wil leren.
Ik kom uit de 2 takt wereld, dus van 4 takt weet ik nog niet veel.
Ik kan brommers van top tot teen uit elkaar halen, en terug in elkaar lopend krijgen, allemaal geen probleem. Maarja bij 4 takt doe ik day dus liever niet.
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.
Ik kan brommers van top tot teen uit elkaar halen, en terug in elkaar lopend krijgen, allemaal geen probleem. Maarja bij 4 takt doe ik day dus liever niet.
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.[/quote]
dus geen ervaring EN geen geld om een 4takt te onderhouden?
waarom dan een 4takt gekocht?
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.[/quote]
dus geen ervaring EN geen geld om een 4takt te onderhouden?
waarom dan een 4takt gekocht?
roen schreef:Ik kan brommers van top tot teen uit elkaar halen, en terug in elkaar lopend krijgen, allemaal geen probleem. Maarja bij 4 takt doe ik day dus liever niet.
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.
dus geen ervaring EN geen geld om een 4takt te onderhouden?
waarom dan een 4takt gekocht?[/quote]
Ik rijdt er af en toe mee.
Je hebt veel meer plezier met een 4 takt naar mijn mening.
Ik had het wel een beetje gehad met de 2 takt wereld.
Maar toch heb ik nog een 2 takt erbij gekocht...