Yamaha YZ 250F

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Hallo,

Ik vraag me af of dat het een goede deal is om een YZ 250 uit 2006 te kopen.
Wat zijn de voor en nadelen van deze motor?
De YZ is net seizoensklaar gemaakt door nieuwe zuiger, banden, olie etc.

Dit staat te koop voor 1700 euro.

Doen of niet doen?
Alvast bedankt!

Groeten,
Daan
Laatst gewijzigd door DaanS op vr apr 06, 2012 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

er zijn er maar weinig hier op het forum die jou ,na aanleiding van je stukje tekst ,kunnen vertellen of je dat wel of niet zou moeten doen.


beste lijkt me om de motor zelf te gaan bekijken . aankoop tips zijn te vinden op het forum .

staar je niet blind op glimmende boutjes , geannodiseerde tank en olie doppen en flitsende stickers ,
4 strokes only !!
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

JoeBaR schreef:er zijn er maar weinig hier op het forum die jou ,na aanleiding van je stukje tekst ,kunnen vertellen of je dat wel of niet zou moeten doen.


beste lijkt me om de motor zelf te gaan bekijken . aankoop tips zijn te vinden op het forum .

staar je niet blind op glimmende boutjes , geannodiseerde tank en olie doppen en flitsende stickers ,
Dat begrijp ik.
De motor is inmiddels door een ander meegenomen :cry:

Ik ga vandaag even langs bij Harro motoren in Gemonde.
Die hebben er een hoop staan.

Dankje, ik zal de tips bekijken!

Groetjes
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

in potentie zijn dit heel goede crossers.
maar zijn ze afgeragd?
that is the question, my dear.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Ondertussen heb ik een prachtige Yamaha YZ250F gekocht!
Ben er hartstikke blij mee!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DaanS op vr apr 06, 2012 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Moet ik er trouwens gewoon Euro95 in gooien?
En waar zit het tankje waar je de olie bij gooit? (Voor de benzine, niet de blokolie)

Groetjes
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

DaanS schreef:Moet ik er trouwens gewoon Euro95 in gooien?
En waar zit het tankje waar je de olie bij gooit? (Voor de benzine, niet de blokolie)

Groetjes
Die zit in de uitlaat ,je moet er gewoon via de achterkant van de uitlaat olie in gooien als ie weer stopt met roken weer nieuwe toevoegen.

m.v.g.Klaas.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

het is een 4 tact ... enkel benzine, geen mengsmering!
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Heeft hij geen oliepomp dan?
Dat dacht ik :?
Nouja, ik kom net uit de brommerwereld...
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

klaas tt350 schreef:
DaanS schreef:Moet ik er trouwens gewoon Euro95 in gooien?
En waar zit het tankje waar je de olie bij gooit? (Voor de benzine, niet de blokolie)

Groetjes
Die zit in de uitlaat ,je moet er gewoon via de achterkant van de uitlaat olie in gooien als ie weer stopt met roken weer nieuwe toevoegen.

m.v.g.Klaas.
:P
jack888
Berichten: 101
Lid geworden op: ma sep 05, 2011 21:13
Locatie: Enschede

DaanS schreef:Heeft hij geen oliepomp dan?
Dat dacht ik :?
Nouja, ik kom net uit de brommerwereld...
zit wel een olie pomp op maar dat is voor een andere olie dan die je in je benzine mengt :D:D
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

jack888 schreef:
DaanS schreef:Heeft hij geen oliepomp dan?
Dat dacht ik :?
Nouja, ik kom net uit de brommerwereld...
zit wel een olie pomp op maar dat is voor een andere olie dan die je in je benzine mengt :D:D
Haha oke, dan maar gewoon euro 95 erin!
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Maar zonder gekheid ,mooie motor ,als deze ook 1700 euro is dan heb je hem zeker niet duur. :shock:
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

klaas tt350 schreef:Maar zonder gekheid ,mooie motor ,als deze ook 1700 euro is dan heb je hem zeker niet duur. :shock:
Bedankt!
Stond te koop voor 1675, heb hem voor 1550 meegenomen :verliefd:
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Even een vraagje,

Als ze in der vrij staat, of in der 1, schiet ze soms in hele hoge toeren?

En als ze koud is, en ik heb ze aangetrapt, en ik geef gas, slaat ze af.

Kan iemand me helpen?

EDIT: ook het gas blijft hangen...
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen misschien?

Alvast bedankt! :D
pHino
Berichten: 437
Lid geworden op: di jun 26, 2007 14:43
Locatie: belgie

gaat het toerental omhoog wanneer je met je stuur draaid? Dan kan de gaskabel of de hotstart kabel ergens verkeerd lopen, of miss te kort zijn ...

als hij koud is, en je geeft plots gas, kan hij uitvallen... is normaal
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Hmm oke.

Volgens mij niet als ik mijn stuur draai, maar zal van de week even kijken.

Ik had een filmpje gemaakt, van toen ze liep.
Wou een beetje gas geven, maar toen viel ze uit.
Op de video lijkt het alsof ik haar gewoon uit zet :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=GbeVI_KYX28

En is het normaal dat een jongen van 14 (Net jarig geweest) veel moeite heeft met het aantrappen van haar?
Als ze koud is, krijg ik haar eigenlijk totaal niet aan :(
En als ze warm is, eigenlijk ook niet wanneer ze niet op de bok staat.


Groetjes!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

stationairspoeier vies ? Zo te horen loopt ie op het chokecircuit ?
Laat 'haar' niet te lang stationair draaien zonder rijwind want daar krijgt ze het te warm van...
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

folie schreef:stationairspoeier vies ? Zo te horen loopt ie op het chokecircuit ?
Laat 'haar' niet te lang stationair draaien zonder rijwind want daar krijgt ze het te warm van...
Ja inderdaad!
Is dat erg of niet?

Waar zit de stationairsproeier in de carb?
Ik weet wel waar de gewone sproeier zit, maar die niet :oops:

Ik zal wel 'hem' gaan zeggen :P

Dus gewoon starten, heel kort warm draaien, en dan rustig gas geven?

Wat voor KVS moet er in?
Rood, blauw groen?

Groetjes
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Nou, het is wel tijd voor nieuwe blokolie.

Iemand een filmpje van hoe het moet?

En welke olie moet er in? Veel verschil in merken?

Groetjes.
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

breng m even langs de dealer , die legt het je uit en ziet meteen wat er nog meer aan schort .

als ik zo terug lees in dit topic blijkt dat je nog niet echt een gevorderd sleutelaar bent , ( meng olie in een 4 t en je weet de stationair sproeier niet te vinden) . mijn advies is dan ook om niet zelf je Keihin FCR te demonteren .

veel dingen kun je zelf doen , maar pas goed op dat je niks naar de *&%(^)( draait of niet goed vast zet of verkeerd monteert , want dan kunnen de kosten wel eens heel hoog gaan uitvallen.

verder vind ik dat je motor erg veel mechanisch geluid maakt op de filmpje , ligt misschien aan de opname en het feit dat ie naast een muurtje en op een bokkie staat , misschien kan de dealer er meer over zeggen.

mechanisch geluid vrijwel altijd aanwezig en meestal afkomstig van de koppeling of distributie , maar volgens mij in mindere maten als op t filmpje


olie om de 6 uur vervangen , olie en filters doe je na 12 uur rijden ( dus de uurtjes dat ie in de garage stil staat tel je niet mee)

luchtfilter verwissel je na iedere rit met een schone , de smerige was je dan schoon en vet je opnieuw in . hiervoor is speciale cleaner te koop ,maar benzine werkt ook , het verkort wel iets de levensduur van het filter.

de motor spuit je bij voorkeur NIET af met hoge druk , en al zeker niet op draaipunten en keeringen mikken .
een sopje met een afwasborstel , een spons en een behangkwast moet voldoende zijn om je brommer te laten glimmen .

ketting demonteren , schoonmaken in een emmertje petroleum en na monteren inspuiten met chainlube ( ik kook ze liever uit in een ketting pot vet , maar ik ben dan ook onderhouds freak)
4 strokes only !!
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

Oke hartstikke bedankt!

Het probleem is dat ik het liefst natuurlijk zelf wil leren.
Ik kom uit de 2 takt wereld, dus van 4 takt weet ik nog niet veel.
Ik kan brommers van top tot teen uit elkaar halen, en terug in elkaar lopend krijgen, allemaal geen probleem. Maarja bij 4 takt doe ik day dus liever niet.
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

Ik kan brommers van top tot teen uit elkaar halen, en terug in elkaar lopend krijgen, allemaal geen probleem. Maarja bij 4 takt doe ik day dus liever niet.
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.[/quote]


dus geen ervaring EN geen geld om een 4takt te onderhouden?
waarom dan een 4takt gekocht?
DaanS
Berichten: 60
Lid geworden op: di mar 06, 2012 19:25

roen schreef:Ik kan brommers van top tot teen uit elkaar halen, en terug in elkaar lopend krijgen, allemaal geen probleem. Maarja bij 4 takt doe ik day dus liever niet.
En daarbij heb ik geen geld om alles bij de dealer te laten onderhouden.

dus geen ervaring EN geen geld om een 4takt te onderhouden?
waarom dan een 4takt gekocht?[/quote]

Ik rijdt er af en toe mee.
Je hebt veel meer plezier met een 4 takt naar mijn mening.

Ik had het wel een beetje gehad met de 2 takt wereld.

Maar toch heb ik nog een 2 takt erbij gekocht...
Plaats reactie