Hoe krijg ik...

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Deskundigen,

Hoe krijg ik het contactslot van een SR43 NETJES los van de bovenste kroonplaat ?

LEO
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

kopie functie aan:

Ieder contactslot zit vast met 2 of meer bouten -zonder- kop, dwz, bij het
vastzetten breekt het zeskant van de bout zodra een bepaald koppel is
berijkt.
Daardoor is het contactslot niet meer met normaal gereedschap te
verwijderen.
Enige manier is door met een beiteltje en een hamer de restanten trachten
te draaien zodat eea los komt.
Manier 2 is door een boormachine op de restanten te zetten en de bout
compleet uit het schroefdraad te boren.
Laatste methode is sneller, maar ook veel risicovoller, je beschadigt
vrijwel altijd de schroefdraad waardoor je het risico loopt dat het nieuwe
slot niet meer vastgezet kan worden.

kopie functie uit
Assumption is the mother of all fuck ups
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

die boutjes heten breek boutjes en dat is een zeer simpele vorm van diefstal beveiliging. bij auto's is dat altijd zo om te zorgen dat je het contactslot/stuurslot niet kan los draaien om van het stuurslot te krijgen om het voertuig mee te pikken. op motofietsen heeft dat vaak geen zin dus daar snap ik die boutjes niet.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Edwin schreef:kopie functie aan:
---------------------------------------
kopie functie uit

[ 2 linker handen functie aan ]
Hoi Edwin, dank voor het opzoeken van het antwoord op mijn vraag in het gedeelte van het forum waar ik standaard nooit kijk omdat ik toch geen idee heb waar het over gaat.
[ 2 linker handen functie uit ]

Mijn innerlijke mie zegt "slijptol" :twisted: maar de kroonplaat moet nog naar een andere BIGger dus maar eens kijken welke van de 2 oplossing Edwin geeft de beste gaat worden

@futurist : ik had dezelfde gedachte als jij maar iemand in azië dacht een geweldig goed idee te hebben
( of men had nog een zeecontainer van die boutjes over ).

LEO
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

:mrgreen:
Bijlagen
imagesCAQ12OB3.jpg
imagesCAQ12OB3.jpg (7.18 KiB) 1690 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ik heb de bovenste kroonplaat met contactslot eraan van de BIG gehaald en in de werkbank geklemd en heb eerst geprobeerd de moertjes los te tikken maar dat werd het niet.

Morgen gaat i te voorschijn komen. De oude vertrouwde:

Afbeelding

LEO
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Kijk zo ken ik hem weer :D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Voordat...kan je niet met een dremel een klein gleufje maken in de bout?
Assumption is the mother of all fuck ups
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Gaatje boren en een linkse tap erin?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Edwin schreef:Voordat...kan je niet met een dremel een klein gleufje maken in de bout?
Ik heb geen dremel :(
Mocht het al lukken met een dremeltje vrees ik dat na 20 jaar het zaakje een beetje vast is gaan zitten.
de antrapper schreef: Gaatje boren en een linkse tap erin?
De enige tap die ik ken is: :toost:

De volgende eigenaar van de bovenste kroonplaat moet helaas even de boutjes uitboren en nieuwe draad zetten of een linkse tap scoren.
futurist
Berichten: 3406
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Ik heb geen dremel
jawel man je hebt wel een DREMEL, alleen is die van jou in XXXL uitvoering :lol: :lol: :lol:
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Slijptol is de manier in deze Leo :lol:

Net onder de kop van de bout recht doorslijpen, daarna nieuwe gewone bout er in en klaar :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Slijptol is de manier in deze Leo :lol:
YAHOOO !! Ik heb eindelijk iemand binnen de club die mijn manier van werken kan waarderen :lol:

Ik heb hem doorgeslepen op het punt waar de kroonplaat het contactslot raakte met het dunste schijfje wat ik kon vinden ( 1,3mm ) en klaar was Klara.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Als je hem onder de boutkop had doorgeslepen dan kon je de rest van de bout uit de kroonplaat draaien met een tang of gewoon met de hand :wink:

Moar goi gedoan jonghuh!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie