Hoi Deskundigen,
Hoe krijg ik het contactslot van een SR43 NETJES los van de bovenste kroonplaat ?
LEO
Hoe krijg ik...
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
kopie functie aan:
Ieder contactslot zit vast met 2 of meer bouten -zonder- kop, dwz, bij het
vastzetten breekt het zeskant van de bout zodra een bepaald koppel is
berijkt.
Daardoor is het contactslot niet meer met normaal gereedschap te
verwijderen.
Enige manier is door met een beiteltje en een hamer de restanten trachten
te draaien zodat eea los komt.
Manier 2 is door een boormachine op de restanten te zetten en de bout
compleet uit het schroefdraad te boren.
Laatste methode is sneller, maar ook veel risicovoller, je beschadigt
vrijwel altijd de schroefdraad waardoor je het risico loopt dat het nieuwe
slot niet meer vastgezet kan worden.
kopie functie uit
Ieder contactslot zit vast met 2 of meer bouten -zonder- kop, dwz, bij het
vastzetten breekt het zeskant van de bout zodra een bepaald koppel is
berijkt.
Daardoor is het contactslot niet meer met normaal gereedschap te
verwijderen.
Enige manier is door met een beiteltje en een hamer de restanten trachten
te draaien zodat eea los komt.
Manier 2 is door een boormachine op de restanten te zetten en de bout
compleet uit het schroefdraad te boren.
Laatste methode is sneller, maar ook veel risicovoller, je beschadigt
vrijwel altijd de schroefdraad waardoor je het risico loopt dat het nieuwe
slot niet meer vastgezet kan worden.
kopie functie uit
Assumption is the mother of all fuck ups
die boutjes heten breek boutjes en dat is een zeer simpele vorm van diefstal beveiliging. bij auto's is dat altijd zo om te zorgen dat je het contactslot/stuurslot niet kan los draaien om van het stuurslot te krijgen om het voertuig mee te pikken. op motofietsen heeft dat vaak geen zin dus daar snap ik die boutjes niet.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Edwin schreef:kopie functie aan:
---------------------------------------
kopie functie uit
[ 2 linker handen functie aan ]
Hoi Edwin, dank voor het opzoeken van het antwoord op mijn vraag in het gedeelte van het forum waar ik standaard nooit kijk omdat ik toch geen idee heb waar het over gaat.
[ 2 linker handen functie uit ]
Mijn innerlijke mie zegt "slijptol" maar de kroonplaat moet nog naar een andere BIGger dus maar eens kijken welke van de 2 oplossing Edwin geeft de beste gaat worden
@futurist : ik had dezelfde gedachte als jij maar iemand in azië dacht een geweldig goed idee te hebben
( of men had nog een zeecontainer van die boutjes over ).
LEO
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
- Bijlagen
-
- imagesCAQ12OB3.jpg (7.18 KiB) 1695 keer bekeken
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Kijk zo ken ik hem weer
Big Bigger Tiger en weer Big
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Gaatje boren en een linkse tap erin?
Big Bigger Tiger en weer Big
Ik heb geen dremelEdwin schreef:Voordat...kan je niet met een dremel een klein gleufje maken in de bout?
Mocht het al lukken met een dremeltje vrees ik dat na 20 jaar het zaakje een beetje vast is gaan zitten.
De enige tap die ik ken is:de antrapper schreef: Gaatje boren en een linkse tap erin?
De volgende eigenaar van de bovenste kroonplaat moet helaas even de boutjes uitboren en nieuwe draad zetten of een linkse tap scoren.
jawel man je hebt wel een DREMEL, alleen is die van jou in XXXL uitvoeringIk heb geen dremel
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Slijptol is de manier in deze Leo
Net onder de kop van de bout recht doorslijpen, daarna nieuwe gewone bout er in en klaar
Net onder de kop van de bout recht doorslijpen, daarna nieuwe gewone bout er in en klaar
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
YAHOOO !! Ik heb eindelijk iemand binnen de club die mijn manier van werken kan waarderenzappa.suzuki schreef:Slijptol is de manier in deze Leo
Ik heb hem doorgeslepen op het punt waar de kroonplaat het contactslot raakte met het dunste schijfje wat ik kon vinden ( 1,3mm ) en klaar was Klara.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je hem onder de boutkop had doorgeslepen dan kon je de rest van de bout uit de kroonplaat draaien met een tang of gewoon met de hand
Moar goi gedoan jonghuh!
Moar goi gedoan jonghuh!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997