Het BIG cafe
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
even een update en een vraag over mijn transpyreneeën project, met SB43 uit 94, model '93
Ben tijdje geleden bij zappa geweest om m'n aanwinst te laten checken.
had al vervangen (olie + luchtfilter)
-balansas ketting spannen (is check) Wouw wat een verschil, hoor nu alleen een bak herrie van die akro's (1 met demper andere zonder)
-ketting smeren
-luchtfilterhuis indeuking uitdeuken (niet check) is na warm maken en uitgedeukt te zijn toch weer ingedeukt. ga denk ik een boutje of parker er doorheen zetten.
-kleppen stellen was niet nodig waren op spek
-k&n filter besteld via engeland = type su-0006 voor 65 + 12 euro verzendkosten. ben benieuwd.
-met wyns carb cleaner voor in de tank en met spuitbus voor rechtstreeks in de carburateurs carbs gecleaned.
-bougies vervangen
-voorpoten checken.
vraag: wordt de speling in de poten veroorzaakt door een te ver afgesleten teflon laag van onderstaande ringen?
de laag is nog intact maar hoe dik moet die zijn?
ik las ergens dat er een soort tape is om deze opnieuw te coaten of waar kun je nieuwe/gereviseerde kopen?
- Bijlagen
-
- voorpoot demontage tool
- sleutel.jpg (132.01 KiB) 3827 keer bekeken
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Goed bezig
Voor je ringen http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
En hier de rest http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... el_q=dr+80
En zorg dat je luchtfilterbox lek vrij is! zuiger is erg duur! bou desnoods mijn box in
ps je onderdelen bestellen kan je net zo goed doen bij je motorzaak, de website hier boven is niet echt goedkoper en heeft verzendkosten
als de speling niet op het balhoofd zit maar in je poten.. ja die ene ring ziet er niet goed uit...vraag: wordt de speling in de poten veroorzaakt door een te ver afgesleten teflon laag van onderstaande ringen?
de laag is nog intact maar hoe dik moet die zijn?
ik las ergens dat er een soort tape is om deze opnieuw te coaten of waar kun je nieuwe/gereviseerde kopen?
Voor je ringen http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... ml#results
En hier de rest http://www.cmsnl.com/suzuki-dr800-1993- ... el_q=dr+80
En zorg dat je luchtfilterbox lek vrij is! zuiger is erg duur! bou desnoods mijn box in
ps je onderdelen bestellen kan je net zo goed doen bij je motorzaak, de website hier boven is niet echt goedkoper en heeft verzendkosten
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
man, zappa wat ben jij snel met reageren
ja die luchtfilter moet dicht zijn, komt goed. maar als ik even kan voorkomen dat hele ding uit en in te bouwen .
zal is kijken naar levertijden van die dingen. moet over een week wel rijden.
ja die luchtfilter moet dicht zijn, komt goed. maar als ik even kan voorkomen dat hele ding uit en in te bouwen .
zal is kijken naar levertijden van die dingen. moet over een week wel rijden.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb ze, woensdag 19.30, jij betaald de friet en zelf uit de vork halen [ heb de tools]
meissie is fietsen
meissie is fietsen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop. maar zie ze niet vaak zo versleten en 3 sets vorken dus ergens zit er wel een nette in
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gisteren met de ringen naar motorzaak geweest, hebben daar ook ervaring met cross en enduro. hij vond de ringen nog prima geschikt voor montage. Ook nog een vering specialist in schijndel gebeld. en verteld over de kleine speling in de poten en ook de foto's laten zien van de ringen. Hij vond het normaal dat er een kleine speling in de poten zit. Speling is gevoeld als de zuiger poot in de bankschroef staat en aan de plunjer wordt getrokken.
Ik ga ze goed schoongemaakt weer in elkaar zetten met verse olie en keerringen. Ben benieuwd hoe de zaak met nieuwe olie aanvoelt.
Als de patat in het vat zit verzuurd die niet.
Ik ga ze goed schoongemaakt weer in elkaar zetten met verse olie en keerringen. Ben benieuwd hoe de zaak met nieuwe olie aanvoelt.
Als de patat in het vat zit verzuurd die niet.
de big klonk inderdaad heel erg lekker met de akra's
heb nu op de 750 een laser, maar van mij mag het geluid wel wat donkerder klinken.
fijn dat het fietsje een eigenaar heeft gekregen die er zorg aan besteed
heb nu op de 750 een laser, maar van mij mag het geluid wel wat donkerder klinken.
fijn dat het fietsje een eigenaar heeft gekregen die er zorg aan besteed
Dr 750S 1989
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je het gaasje uit het tuitje aan het eind van de Laser er uit haalt word ie lekker donker
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Leuk pad, jammer van de tuf.. http://www.motormeuk.nl/bekijken/8872/f ... ading.html
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Big veert en dempt weer super.
@zappa heb jij toevallig nog een remklauw liggen die ik kan overnemen?
je zei toen al dat die remklauw/bevestiging niet origineel is. Ik heb heel dat ding netjes schoon gemaakt en beetje keramisch vet op de asjes en zo gedaan. Als je de klauw los hebt zie je de zuigertjes bij het remmen mooi uitkomen en weer stukje terug vallen. maar eenmaal gemonteerd, komen de remblokken toch niet mooi terug van de schijf en loopt dus best veel aan. volgens mij is die universele bevestiging ook krom.
anyway, ik hoor het wel. en als woensdag fritesdag nog geldt....
@zappa heb jij toevallig nog een remklauw liggen die ik kan overnemen?
je zei toen al dat die remklauw/bevestiging niet origineel is. Ik heb heel dat ding netjes schoon gemaakt en beetje keramisch vet op de asjes en zo gedaan. Als je de klauw los hebt zie je de zuigertjes bij het remmen mooi uitkomen en weer stukje terug vallen. maar eenmaal gemonteerd, komen de remblokken toch niet mooi terug van de schijf en loopt dus best veel aan. volgens mij is die universele bevestiging ook krom.
anyway, ik hoor het wel. en als woensdag fritesdag nog geldt....
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zoek je voor of achter? voor heb ik, achter moet ik ff kijken
Kan evt zondag en maandag vroeg in de middag, niet echt veel tijd dan, KTM blok ligt in de schuur te wachten op me
Kan evt zondag en maandag vroeg in de middag, niet echt veel tijd dan, KTM blok ligt in de schuur te wachten op me
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Heb inmiddels zaak opgelost.
Deze tang http://www.ebay.de/itm/SUZUKI-GS500-DR8 ... 0646162892 was bij mij krom. Heb deze kunnen richten en uitgloeien. Tang is weer strak en heeft niks geleden.
Nieuwe remblokken besteld.
Mis alleen nog 1 klemmetje: http://www.bike-parts-suz.de/suzuki-rec ... tID=298250
nummer 10 op tekening.
Ding loopt weer lekker zeg, met nieuwe gaskabel, k&N filter, bougies en zo.
Waarom is die K&N filter SU-0006 volgens de sites alleen geschikt voor model '95-99? De '93 heeft toch het zelfde luchtfilter huis.
Deze tang http://www.ebay.de/itm/SUZUKI-GS500-DR8 ... 0646162892 was bij mij krom. Heb deze kunnen richten en uitgloeien. Tang is weer strak en heeft niks geleden.
Nieuwe remblokken besteld.
Mis alleen nog 1 klemmetje: http://www.bike-parts-suz.de/suzuki-rec ... tID=298250
nummer 10 op tekening.
Ding loopt weer lekker zeg, met nieuwe gaskabel, k&N filter, bougies en zo.
Waarom is die K&N filter SU-0006 volgens de sites alleen geschikt voor model '95-99? De '93 heeft toch het zelfde luchtfilter huis.
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
DR350 Bobines.
Ik heb de bobines van de DR350 bestelt ter vervanging van de bobines van de DR800.
zullen ze werken? Wat kan ik verwachten?
Wat ik heb opgemerkt is dat het partnummer verschilt. vlgs. Suzuki.
Het nummer van het onderdeel zelf die ik heb ontvangen komt net niet overeen met die van de DR800 n.l.: (Logo v. Mitsibushi en het nummer is F6T535).
Die van de DR800 is F6T533.
Andre
Ik heb de bobines van de DR350 bestelt ter vervanging van de bobines van de DR800.
zullen ze werken? Wat kan ik verwachten?
Wat ik heb opgemerkt is dat het partnummer verschilt. vlgs. Suzuki.
Het nummer van het onderdeel zelf die ik heb ontvangen komt net niet overeen met die van de DR800 n.l.: (Logo v. Mitsibushi en het nummer is F6T535).
Die van de DR800 is F6T533.
Andre
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Je zou haast zeggen, stroom erin en vonk eruit, vroeger bij de auto's waren ze ook uitwisselbaar.
Zal wel meer het ophangpunt zijn, zorg dat ze goede massa hebben.
HansD
Zal wel meer het ophangpunt zijn, zorg dat ze goede massa hebben.
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Gisteren een vergelijking test gedaan met mijn BIG (50pk) en een goede africa twin (60pk)
De BIG weegt 200kg en de TWIN 240.
De BIG is eerder weg en houd z'n voorsprong tot 150. Dat komt omdat de TWIN pas z'n volle vermogen heeft bij 7000 toeren.
voor mij een teken dat er niks mis is het met dat blokje.
@zappa succes met sleutelen!
De BIG weegt 200kg en de TWIN 240.
De BIG is eerder weg en houd z'n voorsprong tot 150. Dat komt omdat de TWIN pas z'n volle vermogen heeft bij 7000 toeren.
voor mij een teken dat er niks mis is het met dat blokje.
@zappa succes met sleutelen!
Prima weertje vandaag om de BIG uit te laten. Met de BIG de A15 richting Europoort gereden, en daar ligt een heel mooi splinternieuw stukje asfalt......
...waar je prima kan parkeren Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 554
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
- Locatie: Hoorn NH
Mooie BIG, mooi stuk weg, maar ik mis een mooi stuk zand !!!Ouwe Reus schreef:Prima weertje vandaag om de BIG uit te laten. Met de BIG de A15 richting Europoort gereden, en daar ligt een heel mooi splinternieuw stukje asfalt......
...waar je prima kan parkeren
Greetz,
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Hans
KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Je hebt gelijk Hans, de BIG is niet gemaakt voor de snelweg, haha.
Los van de industrie is de Europoort één grote zandbak. Was eigenlijk op zoek naar een oude (?) crossbaan, die ergens aan de Europaweg, in de buurt van de Reebok loods zou moeten liggen. Heb deze helaas nog niet gevonden. Maar natuurlijk nog wel wat sporen in het zand achtergelaten.
Los van de industrie is de Europoort één grote zandbak. Was eigenlijk op zoek naar een oude (?) crossbaan, die ergens aan de Europaweg, in de buurt van de Reebok loods zou moeten liggen. Heb deze helaas nog niet gevonden. Maar natuurlijk nog wel wat sporen in het zand achtergelaten.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Deze staat al een tijdje te koop bij Hans van Wijk te Zoetermeer voor 1350 pleuro's, schijnbaar niemand interesse in
- Bijlagen
-
- dr 750 (255x340).jpg (126.74 KiB) 3590 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
Heb er al een paar keer bij staan kijken, heb er zelfs fotoos van
OJ
OJ